Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsLAT-relatie

LAT-relatie

16 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
B
BoleaLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hoi,ik heb bijna 3 jaar een LAT-relatie met mijn vriendin :grin:
En het bevalt mij uitstekend,voor iedere moeilijk mens als ik :rolleyes: een echte aanrader!!!
Hier,een lijstje van mijn persoonlijke voordelen.
1.De afstand tussen ons is ongeveer 130 km,dus niet echt dicht te noemen...maar liefde kent geen afstand.
2.Ik zie haar enorm graag,maar het klinkt misschien vreemd...ik ben soms graag alleen.
3.ik gebruik met mate drugs,zij gebruikt er geen(ze is niet anti...maar alleen een joint mag bij haar).
4.vrijheid voor haar en vrijheid voor mij(jaloers zijn wij niet,maar vreemdgaan mag niet hé).
5.wij zien elkaar ongeveer om de 2 weken,het verlangen naar elkaar is heftiger dan in een "gewone langdurige relatie".
6.Ik slaap meestal liever alleen in bed en zij ook denk ik :rolleyes: ,want met mijn nachtritme maak ik ze veel wakker :tearsofjoy:

Het is voor mij echt een raadsel,dat vele mensen nogal vlug een gewone relatie willen aangaan.
Elkaar iedere weekend(of meer) zien,niks voor mij hoor...je bent maar 1 keer jong en ik wil genieten van het leven,niet steeds met mijn partner zijn...maar ook eens met andere mensen of vrienden op stap gaan.Binnen een jaar of 10 misschien samenwonen ofzo...maar terwijl ik nog een twintiger ben?NO WAYYYYYYYYYYYY :stoned: :wink: :wave:
O
Oom KlaasLid
01-01-2024, 00:00
#2
Dus dat houd de term lat relatie in, elkaar weinig zien?
'k Heb nooit begrepen wat 't inhield :P

Maar ik heb dit zelf ook een lange tijd gehad, maar dat was meer omdat het anders niet kon.
Van Schagen naar Valkenburg is zo'n 310 km, dus iedere dag bij elkaar zijn kon niet qua tijd en geld.

Dus ieder weekend of om het weekend was ik bij haar en was de vurige passie niet te doven,
ik kon niet eens normaal binnenkomen of ze lag al boven op me...

zucht, mooie tijden waren dat :)

Totdat de hoer het uitmaakt via een goedkope sms,
9 maanden van m'n leven met 1 druk op de knop weg...
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#3
Oom Klaas zei:
Dus dat houd de term lat relatie in, elkaar weinig zien?
'k Heb nooit begrepen wat 't inhield :P
Klik om te vergroten...
Living Apart Together.. rather concise term I would say :Ăľ
O
Oom KlaasLid
01-01-2024, 00:00
#4
Aah, dat betekend het dus letterlijk.
Klinkt logisch en onlogisch tegelijk, net als zo'n relatie eigenlijk is... :P
G
GeminiLid
01-01-2024, 00:00
#5
Tot nu toe is elke relatie die ik heb gehad op die manier geweest. Maar soms kom je ineens iemand tegen die je gewoon elke nacht naast je wilt hebben. Wist niet dat ik dat gevoel zou kunnen hebben, tot nu. Heb altijd afstand gewild en m'n eigen ding kunnen doen vond ik ook te belangrijk.
E
EllesdeeLid
01-01-2024, 00:00
#6
Mn vriend woont een paar straten verderop, en daar ben ik toch wel erg blij mee :)
We zien elkaar bijna elke dag, gaat tot nu toe iig goed :beer:
B
BoleaLid
01-01-2024, 00:00
#7
^ Leuk om te horen dat het goed gaat in jullie relatie
:wink:
B
BoleaLid
01-01-2024, 00:00
#8
Waarom zou je dat niet kunnen Lauu?
Neem nu dat je echt gevoelens heeft voor een meisje,maar ze wilt een Lat-relatie...ga je haar keuze niet respecteren?
Note:ik slaap niet alleen,als ik bij haar ben hé :tearsofjoy:
L
LauuLid
01-01-2024, 00:00
#9
Bolea zei:
Waarom zou je dat niet kunnen Lauu?
Klik om te vergroten...

een relatie zou ik wel kunnen...maar apart slapen..dat vind ik persoonlijk achterlijk...het is toch heerlijk om een lekker ding naast je te hebben liggen!!(serenity) :wink: hehe

en over jou #5 heb je helemaal gelijk...dat heb ik nu ook :) heerlijk
L
LauuLid
01-01-2024, 00:00
#10
zou ik niet kunnen...maar als je daar gellukig van wordt moet het vooral doen...ieder zijn ding...

iedereen is liever wel is alleen...dat alleen slapen als je bij elkaar bent is een beetje vaag imo
B
BoleaLid
01-01-2024, 00:00
#11
Lauu zei:
Bolea zei:
Waarom zou je dat niet kunnen Lauu?
Klik om te vergroten...

een relatie zou ik wel kunnen...maar apart slapen..dat vind ik persoonlijk achterlijk...het is toch heerlijk om een lekker ding naast je te hebben liggen!!(serenity) :wink: hehe

en over jou #5 heb je helemaal gelijk...dat heb ik nu ook :) heerlijk
Klik om te vergroten...

Lauu'ke je snapt mij niet echt,geloof ik :tearsofjoy:
Natuurlijk slapen wij samen,maar zoals je misschien weet doe ik nachtwerk(nu zo'n een anderhalf jaar).
Maar door mijn nachtritme,kom ik nogal veel s'nachts wakker en sta ik op...uit respect om mijn partner haar de nodige nachtrust te gunnen,slaap ik dan soms alleen in een bed apart.
Snappie?
I can't get no sleep :rockband: :wink: :wave:
c
croppLid
01-01-2024, 00:00
#12
Lauu zei:
Bolea zei:
Waarom zou je dat niet kunnen Lauu?
Klik om te vergroten...

een relatie zou ik wel kunnen...maar apart slapen..dat vind ik persoonlijk achterlijk...het is toch heerlijk om een lekker ding naast je te hebben liggen!!(serenity) :wink: hehe

en over jou #5 heb je helemaal gelijk...dat heb ik nu ook :) heerlijk
Klik om te vergroten...

er gaat anders ook niets boven je eigen bedje, kun je tenminste normaal gaan liggen, hoef ik niet bang te zijn dat ik mijn kussen onderkwijl, scheten laat of kijhard lig te snurken.

maar van de andere kant, lekker naar haar luisteren en kijken als ze slaapt, ontbijtje maken, trippen. om over de sex nog maar te zwijgen
E
EllesdeeLid
01-01-2024, 00:00
#13
cropp zei:
er gaat anders ook niets boven je eigen bedje, kun je tenminste normaal gaan liggen, hoef ik niet bang te zijn dat ik mijn kussen onderkwijl, scheten laat of kijhard lig te snurken.
Klik om te vergroten...
:tearsofjoy:
S
SerenityLid
01-01-2024, 00:00
#14
Doe mij maar een Living Apart Together Open Relatie :sunglasses:
Als ik echt hondsdol verliefd ben wil ik alleen maar met diegene zijn. Maar ik heb het voor de komende jaren afgezworen, het is zonde van je jeugd/studententijd (in mijn ogen, anderen denken er absoluut anders over).
Dus voor nu, lekker m'n kamer en bedje voor mezelf. Inderdaad, niet hoeven opletten of ik kwijl of wat dan ook. Het schijnt dus te zijn dat mannen naar hun meisjes kijken als ze slapen :beer:
L
LauuLid
01-01-2024, 00:00
#15
Serenity zei:
Het schijnt dus te zijn dat mannen naar hun meisjes kijken als ze slapen :beer:
Klik om te vergroten...

ook al ze ze wakker worden of wakker naast je liggen :wink: zeker als je in zulke ogen als de jouwe kijkt :wink:
A
AmaranthLid
01-01-2024, 00:00
#16
Serenity zei:
Doe mij maar een Living Apart Together Open Relatie :sunglasses:
Als ik echt hondsdol verliefd ben wil ik alleen maar met diegene zijn. Maar ik heb het voor de komende jaren afgezworen, het is zonde van je jeugd/studententijd (in mijn ogen, anderen denken er absoluut anders over).
Dus voor nu, lekker m'n kamer en bedje voor mezelf. Inderdaad, niet hoeven opletten of ik kwijl of wat dan ook. Het schijnt dus te zijn dat mannen naar hun meisjes kijken als ze slapen :beer:
Klik om te vergroten...
Doen vrouwen dat niet dan? Dat vind ik echt zo lief om te zien altijd, zo rustig en op zulke momenten voel ik echt onvoorwaardelijke liefde/verliefdheid, hoe je het noemen wilt.
B
BoleaLid
01-01-2024, 00:00
#17
"Getuigenis LAT of PAP relatie,geschreven door Maggy"

Lat of pap relatie, men langste relatie was nog geen 3j met X, ik zag hem 2-3 keer per week, we deden vanalles samen, twas leuk, had amper woorden en keken altijd uit naar elkaar gezelschap, bij hem voelde ik me minder gehandicapt, ik werd geapprecieerd om wie ik was… Toen we gingen samenwonen kreeg hij schrik en dumpte hij me, altijd bij elkaar zijn maakte hem bang, ook zen ma vond me te min, toen was ik zo teleurgesteld, ging door hel, maar nu. Besef ik dat het beter bij een lat relatie bleef, mss bleef hij dan…

Nu wil ik niks anders meer, ik besef dat ik ook men vrijheid nodig heb, ik wil geen 24 u op 24 bij iemand zijn, zijn potje maken, zondags naar de familie moeten, iemand die jaloers is omdat je weg gaat met vrienden, enz… Tis leuker elk zen plekje te hebben zonder verplichtingen, elk zen leven en toch genieten van het mooie int leven.

Living apart togheter, daarvan is het de afkorting, dacht ik. Dus samen en toch alleen wonen, tuurlijk kan je dan enkele keren samen slapen wel, maar niet direct intrekken. Huisje, tuintje, kindje is niet aan mij besteed. Ik heb men leven, door men ziekte heb ik op bepaalde uren hulpverlening wat ik niet zomaar kan opzeggen, men huisje is aangepast en men dieren zijn men kids, ik bedoel maar,… Ik gaf 1 keer alles op voor een man en doe dit geen 2de keer meer. Ik wil nog tijd hebben voor mijn hobby's, mijn dieren, mijn vrienden, zonder er maar iets voor op te geven… Ale ja begrijp me niet verkeerd in een relatie moet je altijd water bij de wijn doen, maar je moet geen puur water drinken!

Ik neem ook niet de eerste beste om toch iemand te hebben, ik zie dit genoeg, ik ben vrij selectief, maar tis toch niet omdat je fysiek minder kan dat je moet tevreden zijn met gelijk wat of wie. Dit zal allicht men kandidaten verminderen, ook daardoor ben ik al 5j alleen, maar beter half gelukkig alleen dan ongelukkig met 2, denk ik dan. Er zijn al genoeg koppels gewoon samen uit gewoonte en om niet alleen te moeten zijn.

Lat relatie. Mooier kan het toch niet zijn, gaat het eens minder, je hebt uw eigen plek, geen ruzie over smaak van meubelen, of kleur verf aan de muur, geen ruzie over wat eten we nu, elk zen eigen stekje en goesting en hobby's en vrienden en enkele keren in de week iets om naar uit te kijken.

Toch heb ik vaak het idee dat velen lat relatie aanzien als pap relatie, dat is zo een woord dat in sommige monden gebruikt wordt voor poepen alst past (met wie het maar past). En dit vind ik jammer, sex hoort erbij, zeker wel zonder zou het niet af zijn, ale voor mij toch niet, maar tis toch iets meer dan dat, hoop ik?! Volgens mij is een lat relatie een relatie net zoals een andere alleen woon je niet samen en heb je meer vrijheid, dat wil niet zeggen dat je vrijheid hebt ivm intiem zijn. Laat ons hopen van niet, want als iedereen in een lat relatie maar met iedereen zou vrijen zou het beetje zielig/ordinair zijn. Als die lat relatie jaren goed zit, kan je nadien nog samenwonen als beide partijen dit willen.

Ik zoek dus een lat relatie, maar eentje waar je ook trouw kan zijn aan elkaar, geen pap relatie. Men vrijheid is belangrijk, ik heb tijd voor mezelf en men vrienden en mijn dieren, mijn ding nodig, maar iemand die me apprecieert zoals ik ben, verder kijkt dan men ziekte/gebreken alleen en enkele keren in de week wil afkomen om allerlei toffe dingen te doen, zonder zichzelf te moeten opofferen of te ontzeggen, ontbreekt…

Een band zoals ik heb met men beste vriend, maar dan iets meer, als je me begrijpt. Iemand waar je bij kan huilen en lachen, iemand die je mag bellen dag en nacht, iemand waar je één bij kan zijn, zonder u de dag nadien er slecht bij te voelen, een minnaar, een vriend, een hulpverlener (zonder verplichting, iemand die je helpt omdat die u graag ziet zonder meer), … alles, alleen dan geen 24u op 24u.

Maggy

Persoonlijke nota:Ikzelf vond het leuk om het te lezen,maar ik wil hier absoluut niet als een antichrist :tearsofjoy: overkomen hé...die beweert dat een LAt relatie beter is dan een gewone relatie.
Als jullie maar gelukkig zijn,dat is het voornaamste :wink: :hearteyes:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."