Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsSterilisatie

Sterilisatie

25 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
M
MikeLid
01-01-2024, 00:00
#1
Mindgamer zei:
Kan elke lefgozer mij even vertellen hoe het voelt om gesteriliseerd te worden?

Hoe is het om te zien hoe een dikke zuster je zak dicht brand en met liefde de rook daarvan inadement?

Groeten van iemand die GEEN kinderen op de wereld wil zetten!
Klik om te vergroten...

Lijkt me in jouw geval wel nuttig om je niet voort te planten... :mrgreen:

Om je vraag te beantwoorden, er komt geen dikke zuster aan te pas, het wordt gedaan door een chirurg. Dichtbranden gebeurt bijna niet meer in Nederland, het wordt gewoon doorgesneden en keurig dichtgeknoopt. De eerste paar dagen heb je het gevoel alsof er de hele dag iemand aan je ballen trekt en daarna wordt de pijn iedere dag minder. Na een week voel je niets meer, maar je bent je de eerste week absoluut ieder moment van de dag bewust van het feit dat je ballen hebt en dat het pijnlijke dingen zijn.

Overigens zal het lastig zijn om een chirurg te vinden die de handeling wil uitvoeren bij iemand die nog geen kinderen heeft en jonger is dan 35. En geloof me, in een later stadium van je leven kan het heel goed zijn dat je heel anders gaat denken over kinderen en het krijgen ervan. Ik spreek uit ervaring... Ben nu fucking blij dat ik ze wel heb. :)
M
MikeLid
01-01-2024, 00:00
#2
Eury zei:
Ik snap echt niet waarom mijn pa dat heeft gedaan :wave:
Klik om te vergroten...

Misschien om te voorkomen dat hij nog meer "Eury's" op de wereld zet? :mrgreen:
c
croppLid
01-01-2024, 00:00
#3
ik wil zeker nog 2 kinderen
3
3970Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Mindgamer zei:
Mwa, ik werk niet met kinderen. Ben toch echt hetero.

Nee, ik wil mezelf gewoon niet voortplanten, maar ik vraag me af hoeveel pijn zo'n ingreep doet...

Die gozer die zich zelf naar zijn dealers postcode heeft genoemd, is vast en zeker gesteriliseerd...: 3970... :P Of niet?
Klik om te vergroten...

Zeg maar Hemi...ik ben inderdaad al heel wat jaartjes geleden gesteriliseerd, ik heb een zoon en dochter en dat is echt meer dan genoeg. Na de geboorte van mijn jongste heb ik dat meteen laten doen, ik was toen 26. De specialist was trouwens wel wat terughoudend, hij vond me nogal jong...maarja, wat wil je nog meer dan een jongen en meisje? :wink:

De ingreep op zich is normaal gesproken volledig pijnloos, en ook de genezing stelt niets voor, als alles goed gaat....Bij mij ging de ingreep zelf wat minder lekker...

Je wordt de behandelkamer binnen geroepen, waarna een jongedame je vraagt om je onderkleding uit te doen, en op de behandeltafel te gaan liggen. In mijn geval was de jongedame een leuke stagaire, die werd bijgestaan door andere verpleegster. Je gaat liggen, en dan wordt je huid gedesinfecteerd. Niet vlak van tevoren je ballen scheren, anders kun je lachen!!

De stagaire was wat onzeker, waarop ik haar gerust stelde dat ze niet bang hoefde te zijn, het was voor mij immers ook de eerste keer. :wink: Er komt dan een steriele doek over het zaakje, met een gat in het midden waar je balzak doorheen wordt gehesen. Dan komt na enkele minuten de specialist...

Hij pakt een injectienaald met plaatselijke verdoving, en spuit dat links en rechts in je balzak in. Kleine prikjes, niet vervelend ofzo. Daarna nam hij de scalpel ter hand, plooide een stukje huid van de balzak dubbel, en maakte een kleine snee..."Damn, dat is best gevoelig"dacht ik nog..niets in de gaten verder...dan neemt hij een soort haakje, waarmee hij de zaadleider ietwat naar buiten trekt...

"Auw godverdomme!!!!" riep ik op dat moment. Iedereen schrok natuurlijk, en de specialist keek mij ietwat verbaasd aan. Of het zeer deed? "Het lijkt wel of je mijn bal zo naar buiten trekt!!" was daarop mijn antwoord. "Oh, dan zullen we de verdoving even wat meer tijd geven om in te werken".

Hierna is de ingreep verder pijnloos verlopen, twee kleine hechtingen erin, en je staat weer op buiten. Je mag die dag geen auto rijden, wat ik natuurlijk wel deed. En diezelfde avond een nummertje gemaakt natuurlijk, kijken of alles nog werkt. :mrgreen: ook dat was pijnloos, en de dagen daarop was er hooguit een beetje een beurs gevoel in de balzak, that's it.

Wat wel vreemd was om te zien trouwens, was dat binnen 2 dagen de hele balzak verkleurde, van blauw, paars, tot bijna zwart! Een raar gezicht, maar dat was ook zo weer weg...

Voor de pijn hoef je het dus normaal gezien niet te laten, als alles goed gaat... :mrgreen:
M
MindgamerLid
01-01-2024, 00:00
#5
Jeetje, Hemi...
M
MindgamerLid
01-01-2024, 00:00
#6
Kan elke lefgozer mij even vertellen hoe het voelt om gesteriliseerd te worden?

Hoe is het om te zien hoe een dikke zuster je zak dicht brand en met liefde de rook daarvan inadement?

Groeten van iemand die GEEN kinderen op de wereld wil zetten!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."