Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsspeedverslaafd recht op omgangregeling?

speedverslaafd recht op omgangregeling?

25 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
r
r@r@Lid
01-01-2024, 00:00
#1
xtc zoeker zei:
Ik weet dat ik ze nooit wat aandoe en zelfcontrole heb naar de kids toe.
Klik om te vergroten...

Hoe jij écht als vader bent nu, kan je pas goed beoordelen als je clean bent, geloof me. Niet zolang je onder invloed bent, dan ben je niet objectief...
A
AlfaLid
01-01-2024, 00:00
#2
Verslaafd zijn houd per definitie in dat je jezelf niet compleet in de hand hebt. En als je jezelf niet compleet in de hand hebt, dan diskwalificeer je jezelf in meer of mindere mate als ouder.

In ieder geval vanuit het perspectief van de rechter/kinderbescherming/jeugdzorg.

Dit betekent simpelweg dat je toch hard zult moeten nadenken, want je hebt keuzes te maken.
S
SerenityLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik heb de helft gelezen van de reacties, en hoef eigenlijk maar één ding te zeggen. Ik ben 19 jaar, vrij jong dus en nog redelijk afhankelijk van mijn ouders. Als ik erachter zou komen (en dat komen jouw kinderen ook wanneer ze ouder worden) dat een van mijn ouders verslaafd zou zijn, iedere dag gebruikt en dan ook nog eist om mij te zien/opvoeden, zou ik me bedrogen voelen. In feite lieg je je kinderen voor. Je bent nooit je échte ik, ze zien nooit échte papa. Dus denk na man. Ga die therapie doen en tegelijk afkicken. Verkies je de drugs boven je kinderen, eigen keus. Maar je kan niet beiden hebben.
W
WackyLid
01-01-2024, 00:00
#4
xtc zoeker zei:
Ik ben speedverslaafd, dagelijks twee kleine lijntjes in de ochtend. afkicken is nooit gelukt. Ik heb twee kinderen, de relatie met de moeder is net over. De wenst mij geen omgangsregeling te geven hoofdzakelijk vanwege mijn drugsgebruik. Juridisch heb ik het al uitgezocht en waarschijnlijk zal ik de rechtzaak verliezen, vanwege dat structurele drugsgebruik. Ik mag van de moeder echter wlel elke dag op bezoek komen. Dit is echter niet wat ik wil.
Oja ik heb goede band met de kinderen, en nooit wat aangedaan. Kids zijn 1 en 3, moeder wist toen ze zwangere werd al dat ik verslaafd was, dat wist ze toe al vier jaar.

Wat vinden julliie als gebrukers, vinden jullie het terecht dat zij mij een omgangsregeling ontneemt, en dus de kans op een zelfstandig contact en aldus een intiemere band met de kinderen.
Klik om te vergroten...

Om goed kinderen op te voeden moet je een goed voorbeeld kunnen zijn en zelf mentaal stabiel zijn zodat je niet je stress, frustraties of wat dan ook op je kinderen overbrengt of zelfs afreageerd. Voor veel niet verslaafden is dat al erg moeilijk. Je kunt zeggen wat je wil, maar een drugs verslaving is erg slecht voor je mentale stabiliteit, en het is ook geen goed voorbeeld voor je kinderen. Ik ben het er dus mee eens dat verslaafd zijn en kinderen opvoeden niet samengaat.

Als deze situatie nog niet genoeg voor je is om te stoppen met die zooi.... (ik zal de minder subtiele bewoordingen die daarbij in me opkomen voor me houden)
M
Miss KittinLid
01-01-2024, 00:00
#5
Wat is de reden dat je iedere ochtend twee kleine lijntjes snuift? Functioneer je anders niet? Heb je er wel eens aan gedacht dat je ook adhd/add kunt hebben? Laat het eens uitzoeken! Misschien heb je wel gewoon iets van ritalin of dexedrine nodig.... Ben je niet meer afhankelijk van die kuttroep, kun je gewoon legale medicijnen gebruiken om de dag door te komen en normaal je kinderen zien!

Succes!
r
r@r@Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Serenity zei:
Ik heb de helft gelezen van de reacties, en hoef eigenlijk maar één ding te zeggen. Ik ben 19 jaar, vrij jong dus en nog redelijk afhankelijk van mijn ouders. Als ik erachter zou komen (en dat komen jouw kinderen ook wanneer ze ouder worden) dat een van mijn ouders verslaafd zou zijn, iedere dag gebruikt en dan ook nog eist om mij te zien/opvoeden, zou ik me bedrogen voelen. In feite lieg je je kinderen voor. Je bent nooit je échte ik, ze zien nooit échte papa. Dus denk na man. Ga die therapie doen en tegelijk afkicken. Verkies je de drugs boven je kinderen, eigen keus. Maar je kan niet beiden hebben.
Klik om te vergroten...

Mooie reactie; waarheid als een koe, denk ik zo...

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."