hoi rora, ik lees de berichten en respecteer ieders visie, maar iik heb de mijne ook, en ik weet de drijfveren van mijn gebruik en dat ik waarschijnlijk nooit meer vanaf kom.
Ok, dan heb je kennelijk (in deze fase) geaccepteerd dat je verslaafd bent en je wilt dus dus ook (nog) niet stoppen.
Probleem is dergelijke instanties kunnen niks met mijn diepe gekwetstheid en pijn, ontstaan in mijn jeugd door ernstige emotionele verwaarlozing en chronish gepest worden. Ik weet dit wordt weer opgevat als de junk die excuses zoekt maar ik geloof dat ernstig drugsgebruik niet uit het niks komt. Het schijnt zo te zijn dat persoonlijkheidspathologie drugsmisbruik in de kaart werkt en dat vroege hechtingsprocessen die niet stabiel waren er voor zorg dragen dat verslaving ontstaat.
Ik kan niet in jouw pijn kijken en elk mens is anders, maar ik wil toch wel even kwijt dat ik (vanwege adoptie uit Azië als baby) ook ernstig verwaarloost, ondervoed, niet goed gehecht (biologische ouders al dood na geboorte) en ziek was.
Bovendien heb ik aardig wat meegemaakt met mannen (zie posts) toen ik letterlijk in de goot lag, nu 5 jaar geleden.
Het is geen wedstrijd "wie heeft het ergste meegemaakt", ik probeer je alleen maar (misschien tegen beter weten in) te overtuigen van het feit dat het niet ligt aan de omstandigheden in ons leven, of wat we hebben meegemaakt.
Het gaat erom hoe wij er mee omgaan.
Wat jij dus eigenlijk bedoelt is: ik kan (nog) niet omgaan met wat ik heb meegemaakt. Dat is al anders denken, omdat de keuze en de wil dan nog bij jou ligt. Als het aan de omstandigheden zou liggen, zou jouw wil/keuze ondergeschikt zijn.
En dan nog iets ik heb het ook nagevraagd bij deskundigen of het realistisch is af te kicken voor je kinderen en die zeiden ook, het moet uit jezelf komen het is een proces vanuit jezelf, drugs gebruik is een autonoom gebeuren je kan alleen voor jezelf afkicken.
Daar ben ik het bijna volledig mee eens. In het begin van mijn afkicken (om clean te wórden)deed ik het met name voor de kinderen; maar idd moet er sprake zijn insintrieke motivatie als je ook écht clean wilt blijven.
Ik respecteer de visie van jullie, maar heb mijn eigen levenservaring en kennis wat er bij mij afspeelt.
Dat hebben we allemaal. Maar ik vind het zo zonde dat je je er al bij neerlegt. Kan je je niet bij Verslavingszorg melden. Misschien zie je dan toch het licht nog? Je weet maar nooit en je hebt niets te verliezen nu.
Om ontopic te blijven, jullie vinden dat ik geen recht heb op een omgangsregeling. In de wet wordt als voorbeelden genoemd om een omgangsregeling te weigeren, sexueel misbruik, ernstige emotionele schade toebrengen aan je kinderen...........dat is nogal wat, ik zie dat anders als jullie, maar mijn vraag is wel beantwoord, de maatschappij inclusief gebruikers kijkt er zo tegen aan dat ik niet geschikt ben voor een zelfstandig contact.
Nee, dat zei ik niet. Ik denk dat je wél recht hebt op een omgangsregeling, maar wel onder toezicht (zolang je geen UC's wilt doen).
Bovendien "jullie"? Je hebt nog maar een paar reacties gehad, misschien krijg je nog wel reacties die jou wél aanspreken?
Dan zal ik mijn kinderen wellicht verliezen want tussen de moeder en mij is geen gezonde omgang meer mogelijk, dat zou zijn weerslag ook op de kinderen hebben in negatieve zin.
En omgang met de kinderen in een huis van Jeugdzorg (= onder toezicht)? Lijkt je dat wat?
Ik bedoel het niet negatief, ik voel me juist zeer betrokken bij jou. Als ik jouw posts lees, is het net of ik mezelf 5 jaar geleden hoor praten; zonder enig vertrouwen in mijn eigen kunnen.
Ik gun jou, en je kinderen met name!, gewoon het allerbeste. En dat is toch een vader die stabiel en clean is...
Sterkte,
R@r@
![:wink:]()