#1
Dat klinkt erg bekend ja.. ik heb ook altijd een heel erg 'schrikgevoel', inc. een ontiegelijk hard kloppend hart.
Wat is hyperventilatie
Hyperventilatie is ademen op een verkeerde manier en betekent verhoogde ademhaling. 'Hyper' betekent hoog en 'ventilatie' slaat op de ademhaling. Bij hyperventilatie adem je sneller en dieper dan normaal. Hierdoor bevat je bloed te weinig koolzuur. Je lichaamsprocessen worden hierdoor verstoord
De volgende klachten komen voor bij hyperventilatie:
benauwdheid
gevoel hebben te stikken
hartkloppingen
tintelingen in voeten en/of vingers
transpiratie
duizeligheid
Een hyperventilatie aanval kan worden gevolgd door diarree, buikpijn, rugpijn, hoofdpijn of een lamlendig gevoel.
Hyperventilatie kan zich voordoen bij inspanning, stress of psychische druk. Daarnaast kan hyperventilatie kan ontstaan bij een overdosis aspirine.
Raak je in paniek bij een aanval, dan wort ademhaling nog meer ongecontroleerd waardoor de aanval toeneemt.
Oplossing:
Ademen in een boterhamzakje en blijf rustig!

Chris Pontius zei:luchtigtoetje zei:shit ik word licht in mn hoofd............" plok. daar lag ik weer.![]()
![]()
Gelukkig heb ik daar nooit last van. :P
[/quote]luchtigtoetje zei:plok. daar lag ik weer.
luchtigtoetje zei:Chris Pontius zei:luchtigtoetje zei:shit ik word licht in mn hoofd............" plok. daar lag ik weer.![]()
![]()
Gelukkig heb ik daar nooit last van. :P
nou ik ben echt in doodsangst dan, dat gun ik echt niemand man.
Dione zei:luchtigtoetje zei:Chris Pontius zei:shit ik word licht in mn hoofd............" plok. daar lag ik weer.
![]()
![]()
Gelukkig heb ik daar nooit last van. :P
nou ik ben echt in doodsangst dan, dat gun ik echt niemand man.
Oh wat jij beschrijft heb ik ook heel vaak. Laatste tijd valt het mee, maar eerder echt super vaak. En dan idd vooral in de trein of als ik op het station/bij de bushalte stond te wachten. Of in de stad. Drukke plekken inderdaad.. Heb jij ook dat je gehoor wegvalt? Vlak voor dat ik in elkaar zak is namelijk zowel mijn zicht als mijn gehoord volledig weg. Heel eng.. En koud zweet enzo.
Flameon zei:mwah getackeld meer dan neer geslagen
Exceptional Insight zei:Je verhaal wordt al minder stoer. Ga door.
luchtigtoetje zei:Chris Pontius zei:luchtigtoetje zei:shit ik word licht in mn hoofd............" plok. daar lag ik weer.![]()
![]()
Gelukkig heb ik daar nooit last van. :P
nou ik ben echt in doodsangst dan, dat gun ik echt niemand man.
Ook heb ik het een keer gehad, alleen heb ik toen ongeveer 3 dagen last gehad van derealisatie. Leek meer op een angstaanval ofzo. 'T is in ieder geval niet fijn, alles behalve dat. "AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."