#1
Hallo iedereen!
Ik ben 20 jaar en heb tot ongeveer 2 maand geleden bijna dagelijks geblowd gedurende 3-4 jaar. De laatste 2 jaar was het wel redelijk veel. Ik ben altijd een beetje een onzeker persoon geweest, ook voor ik blowde en harddrugs gebruikte, ik was altijd redelijk zelfbewust. Ben ook altijd een beetje meer zenuwachtig in het bijzijn met meisjes.
Nu heb ik rond nieuwjaar 2015 beslist om te stoppen met blowen of zeker sterk verminderen, met als reden dat ik me precies meer onzeker voelde als ik high was. Vroeger kon ik met gemak in een winkel stappen of cafe als ik high was en nu heb ik daar een angst voor, omdat mensen het bijvoorbeeld zouden zien (lichte paranoia).
Na een avondje cocaïne heb ik de dag erna eens een dikke joint gerookt bij goede vrienden (toen ik al verminderd was); gevolg: ik kreeg een paniekaanval/lichte psychose en ben naar huis gegaan met een gedachtegang van een formule 1 wagen. Thuis kon ik in mn bed zeker niet onmiddellijk slapen en de dag erna was dit zo goed als voorbij. Toen heb ik ook gezegd dat ik er zeker mee stop.
Het ging wel beter allemaal, maar ik gebruikte (tot dit weekend) nog steeds verschillende harddrugs. Het was een redelijk zwaar weekendje (beetje cocaïne, en redelijk wat 4-fa vrijdag en zaterdag nacht). Zondag niet veel gedaan wegens kater, meng ook altijd veel met alcohol. En maandag moest ik alleen naar de winkel, ik kwam een paar meiden tegen van vroeger op school en ze kwamen praten. Ik begon redelijk warm te krijgen en een droge mond, probeerde eigenlijk zo snel mogelijk weg te geraken.. Was zeker geen leuke ervaring! (ben savonds wel naar vrienden geweest wat geen probleem was).
Ik ben dus precies de laatste maanden wat meer onzeker geworden en een dag na een feest kom ik liever niet onder mensen, ook tijdens blowen niet. Ik heb gisteren een klein beetje geblowd en ging wel goed, maar ga er toch mee kappen en ik wil ook de harddrugs langs de kant schuiven (naast alcohol) wat wel moeilijk is met mijn vriendenkring.
Misschien ook nog belangrijk: heb iets langer dan een jaar wekelijks harddrugs gebruikt (ik weet het: dom) maar er was toen nooit echt een probleem en deze zomer had ik ook geen enkel probleem met meiden. Ik had tot twee maanden geleden een vriendin, het is eigenlijk sinds 3 maanden ongeveer zo een beetje gekomen en ik maak er mij soms wel zorgen in en stel me veel vragen:
Is dit door blowen? Door de harddrugs? En komt dit weer goed als ik stop met alles? Ik hoop het.. want tot een paar maanden was ik meestal zelfverzekerd, en kon de rest me niet schelen.. Ik wil dit terug![:grin:]()
Groeten uit België
Ik ben 20 jaar en heb tot ongeveer 2 maand geleden bijna dagelijks geblowd gedurende 3-4 jaar. De laatste 2 jaar was het wel redelijk veel. Ik ben altijd een beetje een onzeker persoon geweest, ook voor ik blowde en harddrugs gebruikte, ik was altijd redelijk zelfbewust. Ben ook altijd een beetje meer zenuwachtig in het bijzijn met meisjes.
Nu heb ik rond nieuwjaar 2015 beslist om te stoppen met blowen of zeker sterk verminderen, met als reden dat ik me precies meer onzeker voelde als ik high was. Vroeger kon ik met gemak in een winkel stappen of cafe als ik high was en nu heb ik daar een angst voor, omdat mensen het bijvoorbeeld zouden zien (lichte paranoia).
Na een avondje cocaïne heb ik de dag erna eens een dikke joint gerookt bij goede vrienden (toen ik al verminderd was); gevolg: ik kreeg een paniekaanval/lichte psychose en ben naar huis gegaan met een gedachtegang van een formule 1 wagen. Thuis kon ik in mn bed zeker niet onmiddellijk slapen en de dag erna was dit zo goed als voorbij. Toen heb ik ook gezegd dat ik er zeker mee stop.
Het ging wel beter allemaal, maar ik gebruikte (tot dit weekend) nog steeds verschillende harddrugs. Het was een redelijk zwaar weekendje (beetje cocaïne, en redelijk wat 4-fa vrijdag en zaterdag nacht). Zondag niet veel gedaan wegens kater, meng ook altijd veel met alcohol. En maandag moest ik alleen naar de winkel, ik kwam een paar meiden tegen van vroeger op school en ze kwamen praten. Ik begon redelijk warm te krijgen en een droge mond, probeerde eigenlijk zo snel mogelijk weg te geraken.. Was zeker geen leuke ervaring! (ben savonds wel naar vrienden geweest wat geen probleem was).
Ik ben dus precies de laatste maanden wat meer onzeker geworden en een dag na een feest kom ik liever niet onder mensen, ook tijdens blowen niet. Ik heb gisteren een klein beetje geblowd en ging wel goed, maar ga er toch mee kappen en ik wil ook de harddrugs langs de kant schuiven (naast alcohol) wat wel moeilijk is met mijn vriendenkring.
Misschien ook nog belangrijk: heb iets langer dan een jaar wekelijks harddrugs gebruikt (ik weet het: dom) maar er was toen nooit echt een probleem en deze zomer had ik ook geen enkel probleem met meiden. Ik had tot twee maanden geleden een vriendin, het is eigenlijk sinds 3 maanden ongeveer zo een beetje gekomen en ik maak er mij soms wel zorgen in en stel me veel vragen:
Is dit door blowen? Door de harddrugs? En komt dit weer goed als ik stop met alles? Ik hoop het.. want tot een paar maanden was ik meestal zelfverzekerd, en kon de rest me niet schelen.. Ik wil dit terug
Groeten uit België