Klinkt inderdaad als een slaapverlamming, ik heb er ook heel sporadisch last van. Gelukkig overkwam het me de eerste keer ongeveer een week nadat ik gehoord had dat het bestond, en had ik er best wat over opgezocht.
@ts, iedereen kan last krijgen van slaapverlammingen, maar het verbaasd me niets dat je er extra last van zou kunnen krijgen met medicatie. Het zal best even schrikken zijn als je er nog nooit eerder van hebt gehoord, maar dat trekt echt wel bij.
![:wink:]()
De snelste manier om er weer uit te breken is overigens door je te concentreren om één klein spiertje te bewegen, bijvoorbeeld door je pink te buigen.
Vooral die nachtmerries lijken me erg vervelend, ik ben zelf ( een jaar of 2 geleden nog) een keer om 4 uur ś nachts mijn bed uitgegaan omdat ik op dat moment even te bang was om weer in dezelfde nachtmerrie terecht te komen. Toen heb ik daar ook een hoop over uitgezocht(ietswat overdreven ná één nachtmerrie in jaren tijd :P), en je schijnt wel redelijk te kunnen leren om je dromen/nachtmerries aan te sturen als je je best doet om je bewust te worden van de momenten waarop je droomt. Maar het zit er ook dik in dat dit vanzelf weer over gaat, en eventjes melden bij je psychiator kan ook nooit kwaad.
(En dat zweten is natuurlijk hardstikke logisch bij een nachtmerrie)