Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHalucinaties voor het slapen gaan.

Halucinaties voor het slapen gaan.

8 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
L
LiefhebbertjeLid
01-01-2024, 00:00
#1
Staat er iets spannends of ongewoons te gebeuren?

Mijn moeder heeft hetzelfde gehad gebeurde altijd in stressvolle tijden als er weer is wat aan de hand was

Ging van gillen in der slaap tot schreeuwen om hulp omdat er een inbreker in der kamer zou staan
Werd ook zeer vaak in een 'waterbed' wakker
b
benzzzyLid
01-01-2024, 00:00
#2
Hey hier ben ik weer .

Kheb de afgelopen 2 weeken last gehad van lichte halucinaties voor het slapen gaan.

Als ik probeer te slapen en mijn ogen dicht doe gaat het goed maar als ik ze na een tijdje weer open die zie ik zo nu en dan gezichten, een telefoon, bewegende handen enz.
En dankzij dit doe ik mijn ogen om de 30 sec open (lichte angst).


Verder zweet ik heel veel in de nacht word ik vaak wakker met een zijk nat kussen.
Heftige dromen.
Waar ik over het algemeen bijna dood ga.

Kan iemand me een labeltje geven?
Of wat duidelijkhei .


Ik slik momenteel citalopram (20mg/voor angst)
100mg quetiapine(slapenloosheid icm angst).
Z
ZERO-Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Bespreek het met je psychiater of huisarts.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#4
Voelt je lichaam ook verlamd als je die hallucinaties hebt?

In dat geval zou ik slaapverlamming zeggen, dat geeft bijzonder intense en vaak zeer duistere hallucinaties. Kan door drugs gebruik komen, maar sommige mensen hebben het ook gewoon terwijl ze nooit iets gebruiken.

Ik heb het soms in de dagen na XTC gebruik. Vond het de eerste keer echt ontzettend creepy, maar als ik het nu heb probeer ik de staat zo lang mogelijk te verkennen ipv eruit te raken.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#5
Psychedelibee zei:
Voelt je lichaam ook verlamd als je die hallucinaties hebt?

In dat geval zou ik slaapverlamming zeggen, dat geeft bijzonder intense en vaak zeer duistere hallucinaties. Kan door drugs gebruik komen, maar sommige mensen hebben het ook gewoon terwijl ze nooit iets gebruiken.

Ik heb het soms in de dagen na XTC gebruik. Vond het de eerste keer echt ontzettend creepy, maar als ik het nu heb probeer ik de staat zo lang mogelijk te verkennen ipv eruit te raken.
Klik om te vergroten...

Ow echt? Durf jij dat? Ik heb het ene keer van (overmatig) xtc gebruik gehad lang geleden. Ik hoorde tijdens de verlamming ook hele harde en enge geluiden. Ik was overtuigd dat ik echt net op tijd weer "normaal" was omdat ik t gevoel had echt op de dood af te stromen en ik was niet opweg naar de hemel denk ik. Ik vloog er na als een gek rechtop happend naar adem. Ik heb der wel een poos last van gehad. Ik zou niet durven diep gaan oid. Ik wilde zo gauw mogelijk "wakker" zijn. Was het niet eng?
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#6
Die eerste keer wilde ik er ook zo snel mogelijk uit, vond het super eng. Ik was verlamd en het voelde alsof er iemand op mijn borst zat en zag vaag iemand in de hoek van de kamer staan. Ik ben toen ook van schrik nog even mijn bed uit gegaan om weer bij te komen.

Ik heb het daarna nog twee keer gehad en probeerde toen rustig te blijven en het te aanschouwen. Was best moeilijk overigens en lukt me nog niet om daar heel veel langer te blijven, maar de schrik achteraf is een stuk minder. Ik zie het een beetje als een soort trip die je kado krijgt, een hele enge en duistere trip weliswaar.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#7
Psychedelibee zei:
Die eerste keer wilde ik er ook zo snel mogelijk uit, vond het super eng. Ik was verlamd en het voelde alsof er iemand op mijn borst zat en zag vaag iemand in de hoek van de kamer staan. Ik ben toen ook van schrik nog even mijn bed uit gegaan om weer bij te komen.

Ik heb het daarna nog twee keer gehad en probeerde toen rustig te blijven en het te aanschouwen. Was best moeilijk overigens en lukt me nog niet om daar heel veel langer te blijven, maar de schrik achteraf is een stuk minder. Ik zie het een beetje als een soort trip die je kado krijgt, een hele enge en duistere trip weliswaar.
Klik om te vergroten...

Knap hoor dat je daar zo mee om kunt gaan!
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#8
Klinkt inderdaad als een slaapverlamming, ik heb er ook heel sporadisch last van. Gelukkig overkwam het me de eerste keer ongeveer een week nadat ik gehoord had dat het bestond, en had ik er best wat over opgezocht.

@ts, iedereen kan last krijgen van slaapverlammingen, maar het verbaasd me niets dat je er extra last van zou kunnen krijgen met medicatie. Het zal best even schrikken zijn als je er nog nooit eerder van hebt gehoord, maar dat trekt echt wel bij. :wink: De snelste manier om er weer uit te breken is overigens door je te concentreren om één klein spiertje te bewegen, bijvoorbeeld door je pink te buigen.

Vooral die nachtmerries lijken me erg vervelend, ik ben zelf ( een jaar of 2 geleden nog) een keer om 4 uur ś nachts mijn bed uitgegaan omdat ik op dat moment even te bang was om weer in dezelfde nachtmerrie terecht te komen. Toen heb ik daar ook een hoop over uitgezocht(ietswat overdreven ná één nachtmerrie in jaren tijd :P), en je schijnt wel redelijk te kunnen leren om je dromen/nachtmerries aan te sturen als je je best doet om je bewust te worden van de momenten waarop je droomt. Maar het zit er ook dik in dat dit vanzelf weer over gaat, en eventjes melden bij je psychiator kan ook nooit kwaad. :)

(En dat zweten is natuurlijk hardstikke logisch bij een nachtmerrie)
M
MymeLid
01-01-2024, 00:00
#9
De Dunne zei:
Ow echt? Durf jij dat? Ik heb het ene keer van (overmatig) xtc gebruik gehad lang geleden. Ik hoorde tijdens de verlamming ook hele harde en enge geluiden. Ik was overtuigd dat ik echt net op tijd weer "normaal" was omdat ik t gevoel had echt op de dood af te stromen en ik was niet opweg naar de hemel denk ik. Ik vloog er na als een gek rechtop happend naar adem. Ik heb der wel een poos last van gehad. Ik zou niet durven diep gaan oid. Ik wilde zo gauw mogelijk "wakker" zijn. Was het niet eng?
Klik om te vergroten...
Ik heb een slaapstoornis waardoor ik gemiddeld zo'n 3 nachten per week veel last heb van slaapverlamming/ hypnagoge hallucinaties. Je leert er mee leven maar ik zou zo graag zonder! Drugs hielpen net, toch speed. Denk dat het mss Narcolepsy Is.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."