Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsPsychisch niet in orde

Psychisch niet in orde

7 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik ben zelf moeder van 2 kinderen 18 en 20 jaar.
Ik kan niet praten voor jou moeder natuurlijk maar als je het eerlijk zou vertellen zou ze je eerlijkheid waarderen neem ik aan.
Als ze boos word is dat inderdaad grotendeels uit bezorgdheid.
Het feit dat je er nu mee gestopt bent is belangrijkst.
Als je het aandurft raap je moed bij elkaar en neem je ouders in vertrouwen.
Als je dat echt niet durft dan inderdaad naar je huisarts toe gaan.
b
benzzzyLid
01-01-2024, 00:00
#2
Meld dit bij je moeder en maak een afspraak bij de huisarts.
Of sla je moeder over en maak een afspraak bij de huisarts.
Hij kan jou doorverwijzen naar de ggd en je de juiste diagnose geven en eventueel medicatie of therapie starten.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#3
Hoi @Frank2004 ,
Hoe gaat het nu met je?
Hoe klinken de stemmen? Alsof iemand anders letterlijk tegen je praat of is het meer een soort "stille stem" of gevoel wat gedachtes in je hoofd brengt?
Wat zeggen die stemmen precies tegen je? Moet je iets van ze doen, kraken ze jou af, verbieden ze je dingen?

Het is niets om je voor te schamen hoor. Het komt best vaak voor alleen praten mensen er liever niet over. Mensen schamen zich of denken dat ze de enige zijn. Of ze denken dat ze "gek" worden. Niet nodig!
Als je het verbergt of als je er niets aan doet kan het erger worden.
Praat met iemand die je vertrouwd. Je ouders, huisarts, praktijk ondersteuning, je leraar of iemand anders van school. Een volwassene, ouders van een vriend of iets, is ook prima. Als je er met iemand over praat kan het je opluchten en je helpen.
Sterkte! :praying2:
F
Frank2004Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Hoi, ik ben Frank ik ben 15 jaar oud en heb heb 2 jaar wiet gerookt, ik ben nu 1 maand nuchter na 2 jaar niet meer nuchter te zijn.
Ik heb nu last van stemmen in mijn hoofd en weet niet echt hoe ik me voel wat is er aan de hand alsjeblieft help.
Z
ZeelanddudeLid
01-01-2024, 00:00
#5
En wat vertellen die stemmen in je hoofd dan?
*
*.exe2.0Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Kerel, praat met je ouders.

Je hoeft de vermoedelijke oorzaak (je wietgebruik) niet te noemen he.

Anders, bel een huisarts, desnoods 112.
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#7
Genoeg gezegd door anderen maar zoek professionele hulp en breng jou moeder op de hoogte.
L
Levensgenieter🌈Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Haal je foto van je profiel, ik neem aan dat je anoniem wil blijven?

Hoe vaak heb je de stemmen in je hoofd? Op welke momenten? Wat zeggen ze?

Ik denk ook dat je het beste langs de huisarts kan gaan. Wees dan niet bang om eerlijk te zijn. Hij heeft een beroepsgeheim en mag je ouders niks vertellen. Het kan zijn dat je gevoelig bent voor psychoses en dat het wietroken dit getriggerd heeft. De dokter kan je hier goed mee helpen.
Ik denk ook dat je moeder dit graag wil weten. Ben je bang dat ze boos wordt omdat je wiet rookte? Ik denk dat de meeste moeders in dit geval meer bezorgd dan boos zouden zijn en er alles aan doen om je te helpen. Dat zou ik tenminste wel hebben bij m'n kind.
Blijf er niet alleen mee lopen. Stemmen in je hoofd zijn echt niet goed. Maar wel goed te behandelen. Ga met je ouders praten.

Heel veel succes en sterkte knul!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."