Een vriendin vertelde me laatst het volgende. Een avond was ze aan het gebruiken met een aantal anderen, ze deden een spelletje: 'Zou je hem/haar doen' (heel kinderachtig natuurlijk maar altijd leuk). Toen ik ter sprake kwam zei vrijwel iedereen 'Jaa, sowieso.' Alleen vonden ze het allemaal zo jammer dat het niet goed met me gaat, en dat ze dat duidelijk aan me kunnen zien. Het gaat ten koste gaat van mijn uiterlijk. Dit zijn mensen die ik wel ken, regelmatig tegenkom. En ja, dit kan ik zelf natuurlijk ook zien.
Ik ben veel afgevallen en heb een beetje een ingevallen gezicht gekregen. Ik ben erg bleek en heb enorme wallen. Dit ik probeer te verbergen met make-up. Daarnaast zijn mijn tanden verslechterd. Ze zijn verkleurd en zeer gevoelig (ik durf hierdoor niet naar de tandarts). Wanneer ik dagen achter elkaar speed gebruik zonder te slapen/eten, merk ik dat mijn huid geel/roze kleurt. (Dit heb ik tot nu toe ook alleen bij die vriendin waar ik het over had gezien). Een soort vreemde gele gloed komt er dan op je huid, hij voelt ook anders aan. De huid in m'n gezicht krijgt dan ook een vreemde structuur. Heel droog en stug, met kleine bultjes die je alleen ziet als je goed kijkt of voelt. (Zijn er anderen die dit ook ervaren?).
Wat betreft mijn ogen durf ik het niet met zekerheid te zeggen. Voor mijn gevoel gaan mijn ogen naar binnen staan, en één oog iets meer dan de ander. Is dit gebruikelijk? Ik heb namelijk altijd een hallucinatie gehad tijdens drugsgebruik in een groep. Dan zag ik alle ogen (een beetje) naar binnen en naar buiten bewegen. Als ik in de spiegel keek gebeurde het ook. Tot het punt dat ik obsessief probeerde te bewijzen dat wat ik zag de echte werkelijkheid was door bijv. stiekem foto's van mensen te maken of uren voor de spiegel te staan. Iedereen zegt dat het niet echt is, dus vandaar dat ik mezelf niet helemaal vertrouw met die waarneming. Misschien maak ik hier nog een keer een topic over, het heeft me nogal aan mezelf doen twijfelen. Hoe ervaren jullie dit?
Dit zijn zo'n beetje de uiterlijke veranderingen die ik persoonlijk ervaar. Erg naar om dit aan mezelf te merken..
Al denk ik wel dat dit veranderingen zijn die met de tijd zullen vervagen, wanneer ik zou stoppen met gebruiken.
Kijk! De verkleuring, gelig/roze voelt als dikke leerachtige huid.. Dat is iets wat mensen in mijn omgeving niet zo kennen. Ik heb dat namelijk ook, ik ben er best bewust mee bezig. Ik voelde me bijna gek geworden dat niemand zag wat ik bedoelde! Dus dit soort dingen valt je ook bij anderen op.
Toevallig. Stand van mijn ogen gaat ook altijd anders staan, 1 meer naar binnen en de ander andere kant op. Soms verschuiven ze zo dus danig anders dat mn ogen niet meer kunnen scherp stellen, omdat de afstand niet meer op mekaar afgemeten is. Met tot slot natuurlijk donkere kringen, onder mn oog een zichtbare wal, en zelfs deze welbekende wal onder het oog, heb ik ook boven het oog.. Heel bizar en heel vervelend. * Het scherpstellen is opgelost wanneer ik slaap pak.
Het hallucineren ken ik ook als geen ander, alleen weet hier goed mee om te gaan door mijzelf in de jaren goed ge"traind" te hebben. Ik kan de hallucinaties snel van me af zetten en ik heb de controle over mijn fantasie.
*Mijn ogen draaien echt een hele onmenselijke in mekaar tegen gestelde richting (klinkt zo raar dit) wanneer ik probeer scherp te stellen. Lijkt echt onmenselijk, ze bewegen afzonderlijk van elkaar..
Nu is dit best heftig en door echt er lichamelijk heftig aan toe te zijn, en dit is gelukkig voor mij verleden. Maar ik weet dit nog al te goed