#1
Goede post, kan me er in vinden. Ik spreek oudere mensen ook niet met U aan, alleen als ze dat bij mij doen, wat meestal niet zo is.

Maar ik kom wel vaker tegen dat ze zich niet kunnen gedragen en geen respect geven dus krijgen dat van mij ook niet terug.
Nee hoor. Als een werkgever mij disrespectvol behandelt dan vind ik hem gewoon een ongelofelijke lul. Natuurlijk laat ik dat niet altijd direct merken, maar er zijn ook genoeg (teveel) situaties geweest waarin ik mijn ongezouten mening heb gegeven. Altijd op een keurige manier, in volzinnen en zonder stemverheffen, waardoor de lamlul in kwestie zich alleen maar nog meer opwond. Heeft al de nodige eindes dienstverband opgeleverd.Natuurlijk zou je net iets meer pikken van je baas dan een willekeurige persoon.
Helemaal mee eens. Respect tonen kan op zoveel betere manieren dan middels een onbenullige woordkeus. Al moet ik bekennen dat ik me in sommige gevallen toch laat verleiden een oudere te vousvoyeren, puur om de kans te vermijden dat men mij disrespectvol vindt. Dat gaat dan vanzelf, het floept eruit voor ik er erg in heb. Dan bezwijk ik toch voor sociale druk, blijkbaar.Iemand is ouder dus je zou diegene met U moeten aanspreken? Ik denk dat we die tijd zijn gepasseerd. En online al helemaal.
Niet alleen het bedrijfsleven, maar ook de politie trekt inderdaad als een magneet randfiguren aan met een algehele zeer onprettige persoonlijkheid en een ernstig gebrek aan inlevingsvermogen. Voor de politie als geheel heb ik geen enkel respect, maar wanneer een individuele agent mij respectvol behandelt zal ik hem ook netjes te woord staan. Onder dat niet al te fraaie uniform zit ook maar gewoon een mens dat respect verdient.En word dan zwaar disrespectvol bejegend.
En verwachten ze meteen alle medewerking en voor de rest moet je gewoon je kop houden.
Zo hoort het wel ja. Maar wanneer je het niet krijgt, kun je het altijd nog blijven geven. Zo hou je de eer aan jezelf.Respect gaat 2 kanten op!
Nee hoor. Als een werkgever mij disrespectvol behandelt dan vind ik hem gewoon een ongelofelijke lul. Natuurlijk laat ik dat niet altijd direct merken, maar er zijn ook genoeg (teveel) situaties geweest waarin ik mijn ongezouten mening heb gegeven. Altijd op een keurige manier, in volzinnen en zonder stemverheffen, waardoor de lamlul in kwestie zich alleen maar nog meer opwond. Heeft al de nodige eindes dienstverband opgeleverd.
Een werkgever die mij als zak vuil behandelt of een agent die mij autoritair toespreekt zal ik op zijn gedrag aanspreken, maar ik zal netjes blijven
Ik had laatst dus zoiets op m'n werk, een (oudere) collega wees mij ergens op, wat ik volgens haar fout deed, wat totaal nergens op sloeg... Maar echt ook op zo'n toontje weetjewel, alsof je mongool bent ofzo, dat vind ik ook respectloos, heb in dat vakgebied genoeg ervaring en certificaten dus vind het vrij kinderachtig om dan zo te reageren...
Dat is wel geëscaleerd helaas, echt jammer... die vrouw is 30 jaar ouder dan mij, nou kan wel zo zijn, maar dat doet dan ook niet meer terzake vind ik... Iedereen is mens, met iedere gek zijn gebrek (🤪), laat iedereen lekker in z'n waarde ja toch...🤗
Ja soms kan je er boven staan dat werkt wel maar dat moet niet door en door gaan.
Daarom zit daar een grens aan.
Jammer dat het is geëscaleerd, gebeurde ook in mijn verhaal dus maar dat gewelddadig en vernederend om zoiets te doen en dan krijg je actie reactie.
Pff, wat een aso. Iets later remmen en je rijdt zijn portier aan diggelen. Maar dan heb je misschien ook schade aan je fietsPast wel in dit topic...
Vanmiddag fiets ik over een drukke weg met trambaan en geparkeerde auto's. Een vent vlak voor me wil zijn auto in stappen, kijkt mij nota bene nog aan, en opent dan het portier vlak voor mijn neus. Ik heb geen uitwijkmogelijkheid, moet vol in de remmen en geduldig leg ik hem uit dat dat niet zo'n handige actie is en dat hij bovendien een klootzak is. Meteen begint hij fysiek te worden, probeert mij beet te grijpen en slaat dreigende taal uit. Ik geef hem een klap in zijn gezicht retour, waarop hij dreigt mij aan te gaan rijden. Ik zeg hem dat hij dat vooral moet doen en rijd verder.
Verder heb ik alle respect voor deze beste man.![]()
Past wel in dit topic...
Vanmiddag fiets ik over een drukke weg met trambaan en geparkeerde auto's. Een vent vlak voor me wil zijn auto in stappen, kijkt mij nota bene nog aan, en opent dan het portier vlak voor mijn neus. Ik heb geen uitwijkmogelijkheid, moet vol in de remmen en geduldig leg ik hem uit dat dat niet zo'n handige actie is en dat hij bovendien een klootzak is. Meteen begint hij fysiek te worden, probeert mij beet te grijpen en slaat dreigende taal uit. Ik geef hem een klap in zijn gezicht retour, waarop hij dreigt mij aan te gaan rijden. Ik zeg hem dat hij dat vooral moet doen en rijd verder.
Verder heb ik alle respect voor deze beste man.![]()
Vanmiddag fiets ik over een drukke weg met trambaan en geparkeerde auto's. Een vent vlak voor me wil zijn auto in stappen, kijkt mij nota bene nog aan, en opent dan het portier vlak voor mijn neus. Ik heb geen uitwijkmogelijkheid, moet vol in de remmen en geduldig leg ik hem uit dat dat niet zo'n handige actie is en dat hij bovendien een klootzak is. Meteen begint hij fysiek te worden, probeert mij beet te grijpen en slaat dreigende taal uit. Ik geef hem een klap in zijn gezicht retour, waarop hij dreigt mij aan te gaan rijden. Ik zeg hem dat hij dat vooral moet doen en rijd verder.
De dealer vooral aan geld toch? Tenminste hier wel. Daarom fixen ze alles goed.Bij respect in combinatie met dit forum denk ik vooral aan hoe mijn dealer mij altijd behandelt. Geen lastige vragen over wat ik met de drugs ga doen, vriendelijk groeten als onze wegen elkaar scheiden en beschikbaarheid op het gebied van de levertijden die ik prefereer.
De dealer denkt alleen aan geld en een klant ipv respect. Beleefdheid is er alleen omdat hij geld aan je verdiend.Ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt. Kun je jezelf specifieker uiten?
De dealer vooral aan geld toch? Tenminste hier wel. Daarom fixen ze alles goed.
@Neocortex
... Daarom vertrouw ik per definitie geen enkele dealer meer.
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."