Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsLiefde

Liefde

12 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
A
Anna_Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Wanneer ik iemand leuk vind en me echt verbonden voel met iemand kan ik eigenlijk al een aantal dingen over diegene zeggen.
Ook omdat ik me niet snel verbonden voel met mensen.
Dat kan in mijn geval zijn omdat ze niet beschadigd genoeg zijn, waardoor hun belevingswereld anders is.
Of van dat soort mensen die denken dat ze helemaal geweldig zijn en niet meerekenen dat ze er heel anders voor zouden staan als ze een minder stabiel leven hadden.
In ieder geval, zijn er mensen met wie ik me door hoe ze zijn en/of de manier waarop hun leven is gegaan niet verbonden mee kan voelen.
Het is iets om over na te denken. Neem eens een aantal verschillende personen voor je en vraag je af waarom je je wel of niet verbonden voelt met diegene. Ga dan in op wie diegene is en wat voor leven diegene heeft gehad. Misschien kunnen jullie er ook een verband in zien.

Voor de rest ken is er een persoon van wie ik echt houd. Het maakt niet uit wat hij doet. Ook als hij mij om wat voor reden dan ook pijn zal doen. Ik kan en wil niet ineens niet van hem houden.
A
Anna_Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Het kan je echt inzicht geven, probeer het voor je te zien.
A
Anna_Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Anna_ zei:
Voor de rest ken is er een persoon van wie ik echt houd. Het maakt niet uit wat hij doet. Ook als hij mij om wat voor reden dan ook pijn zal doen. Ik kan en wil niet ineens niet van hem houden.
Klik om te vergroten...

Hiermee bedoel ik trouwens niet dat ik hem niet kan haten. Ik heb echt wel momenten gehad waarbij ik dacht waarom doet deze klootzak mij dit aan.
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#4
Anna_ zei:
Hiermee bedoel ik trouwens niet dat ik hem niet kan haten. Ik heb echt wel momenten gehad waarbij ik dacht waarom doet deze klootzak mij dit aan.
Klik om te vergroten...

Bedoel je hiermee ook dat je deze persoon altijd ongeacht zijn daden een nieuwe kans geeft?
Z
ZeelanddudeLid
01-01-2024, 00:00
#5
Anna_ zei:
Het kan je echt inzicht geven, probeer het voor je te zien.
Klik om te vergroten...
Ik snap nog niet helemaal wat je wil bereiken eigenlijk. bedoel, ik ken een hele hoop verschillende mensen met verschillende achtergronden en met de ene kan ik beter opschieten als met de andere, maar dat lijkt me vrij normaal. Ik heb ook vrienden/ kennissen waar ik alleen op bepaalde momenten goed mee op kan schieten. voorbeeld met persoon A dan kan ik heel goed met hem opschieten tijdens een jointje roken, maar moet ik ermee samenwerken dan zou ik hem het liefst onder de grond stoppen. Met iemand anders kan ik weer heel goed samenwerken maar ik zou nooit gaan stappen/uitgaan met diegene.
Ik realiseer me wel hel goed dat je vrienden of kennissen je naar boven of naar beneden kunnen halen.

Verder interesseert het mij echt niet wat voor leven iemand gehad heeft, de meest bijzondere gesprekken komen soms uit een totaal onverwachte hoek.
Soms op momenten dat je er niet eens naar op zoek was.
A
Anna_Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Syl zei:
Bedoel je hiermee ook dat je deze persoon altijd ongeacht zijn daden een nieuwe kans geeft?
Klik om te vergroten...
Tja

Zeelanddude zei:
Ik snap nog niet helemaal wat je wil bereiken eigenlijk. bedoel, ik ken een hele hoop verschillende mensen met verschillende achtergronden en met de ene kan ik beter opschieten als met de andere, maar dat lijkt me vrij normaal. Ik heb ook vrienden/ kennissen waar ik alleen op bepaalde momenten goed mee op kan schieten. voorbeeld met persoon A dan kan ik heel goed met hem opschieten tijdens een jointje roken, maar moet ik ermee samenwerken dan zou ik hem het liefst onder de grond stoppen. Met iemand anders kan ik weer heel goed samenwerken maar ik zou nooit gaan stappen/uitgaan met diegene.
Ik realiseer me wel hel goed dat je vrienden of kennissen je naar boven of naar beneden kunnen halen.

Verder interesseert het mij echt niet wat voor leven iemand gehad heeft, de meest bijzondere gesprekken komen soms uit een totaal onverwachte hoek.
Soms op momenten dat je er niet eens naar op zoek was.
Klik om te vergroten...
Daar zit ook een waarheid in. Zelf kan ik als het echt gaat om je verbonden voelen met iemand wel een lijn zien in eigenschappen. Wat voor leven maakt mij ook niet uit. Het gaat meer om de stabiliteit ervan, dat heeft wel echt impact op wie je bent.
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#7
Gaat dit over een relatie of over je vader?
A
Anna_Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Sorry, ga er weer te diep op in.
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#9
Anna_ zei:
Voor de rest ken is er een persoon van wie ik echt houd. Het maakt niet uit wat hij doet. Ook als hij mij om wat voor reden dan ook pijn zal doen. Ik kan en wil niet ineens niet van hem houden.
Klik om te vergroten...
Als dit over een partner gaat, maak het aub zsm uit. Gaat dit over een ouder, tja dan begrijp ik het wel, maar in een gezonde wereld kun je dan afstand nemen.
A
Anna_Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Rivalrie zei:
Als dit over een partner gaat, maak het aub zsm uit. Gaat dit over een ouder, tja dan begrijp ik het wel, maar in een gezonde wereld kun je dan afstand nemen.
Klik om te vergroten...

Dankje! Het gaat inderdaad niet super tussen ons, ik heb hem een videobericht gestuurd waarin ik vertel wat ik voel vertel
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#11
Anna_ zei:
Dankje! Het gaat inderdaad niet super tussen ons, ik heb hem een bericht gestuurd waarin ik alles uitleg
Klik om te vergroten...

Laat nooit over je eigen grenzen heen gaan, door niemand!!!.
Respect wederzijds!!!.
Een partner hoort er voor te zorgen dat je opbloeit en niet dat je aftakelt.
Ik weet niet hoe jouw partner is maar je kunt een ander niet veranderen.
A
Anna_Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Ja klopt helemaal. Ik heb in het videobericht echt alles goed geprobeerd uit te leggen. Met name het verleden.
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#13
Hoe reageert hij er op dan?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."