Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsEpilepsie en drugs

Epilepsie en drugs

12 antwoorden
6 weergaven
18-5-2026
M
MdmjaLid
01-01-2024, 00:00
#1
hey DF’ers!

Mijn vriendin heeft epilepsie. Tot vorig jaar september had ze dik 2 jaar geen aanval gehad, toen twee weken nadat ze xtc had gebruikt is het weet terug gekomen. Zowel de neuroloog als de ambulance zeiden dat het niet met de xtc te maken heeft gehad (dat zou dan veel eerder moeten gebeuren, niet pas na twee week), maar wij hebben daar wel onze twijfels over omdat ze al zolang aanvalsvrij was.

Sinds september heeft ze weer een aantal aanvallen gehad, vaak na drukke periodes en/of na heftig stappen met alcohol.
Het heeft te maken met vermoeidheid, niet met lichten oid.

Nu wil ze eigenlijk heel graag drugs proberen, vrijwel haar hele omgeving gebruikt en experimenteert af en toe.
En de vraag is eigenlijk welke soorten drugs wel/niet (relatief) veilig gebruikt kunnen worden ivm epilepsie. (Na blowen of lachgas krijgt ze geen aanval)

Dat speed en coke bijv alles behalve verstandig is begrijpen we, maar hoe is dat met bijv. Ketamine, 2cb of andere drugs?

Wat raden jullie aan/af?
M
MDMAZIINGLid
01-01-2024, 00:00
#2
Als jullie denken dat het door de mdma komt lijkt het mij slim om haar geen mdma meer te laten nemen toch? :)
P
PaddoKwekerLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik mag toch hopen dat dit bericht een grapje is, je gaat toch niet experimenteren met je gezondheid, of vind je de epileptische aanvallen zo leuk?
Van het gebruik van een joint is het bekent dat het bij sommige mensen juist de aanvallen vermindert en als ze toch een aanval krijgen deze minder heftig en korter is.
Waarom hou je het niet bij een joint als je toch iets wilt gebruiken?
M
MdmjaLid
01-01-2024, 00:00
#4
PaddoKweker zei:
Ik mag toch hopen dat dit bericht een grapje is, je gaat toch niet experimenteren met je gezondheid, of vind je de epileptische aanvallen zo leuk?
Van het gebruik van een joint is het bekent dat het bij sommige mensen juist de aanvallen vermindert en als ze toch een aanval krijgen deze minder heftig en korter is.
Waarom hou je het niet bij een joint als je toch iets wilt gebruiken?
Klik om te vergroten...

Volgens mij is drugsgebruik altijd experimenteren met je gezondheid, en doen we (het gros) er alles aan om de risico’s in te perken. Daarom heb ik dit bericht gemaakt, om er achter te komen of bijvoorbeeld ketamine of 2CB dezelfde risico’s hebben als xtc, of juist relatief veilig zijn zoals blowen.
P
PaddoKwekerLid
01-01-2024, 00:00
#5
Je kunt er ook voor kiezen de (relatief) veilige kant te bewandelen door te kijken welke soort wiet het lekkerste effect voor je geeft. Voor mij persoonlijk geeft northern light een heerlijke high en als ik stoned wil worden draai ik er eentje met white widow.
naar mijn idee genoeg te experimenteren, maar ik ben ook een ouwe lul die niets heeft met andere drugssoorten:innocent:
M
Mr. BrosnanLid
01-01-2024, 00:00
#6
Mdmja zei:
Volgens mij is drugsgebruik altijd experimenteren met je gezondheid, en doen we (het gros) er alles aan om de risico’s in te perken. Daarom heb ik dit bericht gemaakt, om er achter te komen of bijvoorbeeld ketamine of 2CB dezelfde risico’s hebben als xtc, of juist relatief veilig zijn zoals blowen.
Klik om te vergroten...
Ja, Ketamine kan ook epileptische aanvallen veroorzaken. Ook 2-CB kan dit veroorzaken en wordt afgeraden...

Dus ondanks dat drugsgebruik ‘expirimenteren met je gezondheid is’ zal ik mij niet aan deze middelen wagen met epilepsie. Ga tevens eens na: Ik hoef je niet uit te leggen wat er kan gebeuren als je echt een flinke epilepsie-aanval krijgt, maar is dat het risico echt waard?

Als ze echt wat ‘wilt doen’ zal ik het gewoon bij wiet/hasj houden. Liever gezond dan half beperkt de wereld rond:wink:

(Bron 2-CB: https://www.jellinek.nl/vraag-antwoord/wat-is-2c-b/)
(Bron ketamine:https://www.ntvg.nl/artikelen/ketamine-als-partydrug/volledig)
M
MdmjaLid
01-01-2024, 00:00
#7
PaddoKweker zei:
Je kunt er ook voor kiezen de (relatief) veilige kant te bewandelen door te kijken welke soort wiet het lekkerste effect voor je geeft. Voor mij persoonlijk geeft northern light een heerlijke high en als ik stoned wil worden draai ik er eentje met white widow.
naar mijn idee genoeg te experimenteren, maar ik ben ook een ouwe lul die niets heeft met andere drugssoorten:innocent:
Klik om te vergroten...

Dat is zeker waar, ik zelf hou eigenlijk totaal niet van blowen, en het leek ons leuk eens wat samen te doen. Zo te zien zit dat er niet in helaas
M
MdmjaLid
01-01-2024, 00:00
#8
Mr. Brosnan zei:
Ja, Ketamine kan ook epileptische aanvallen veroorzaken. Ook 2-CB kan dit veroorzaken en wordt afgeraden...

Dus ondanks dat drugsgebruik ‘expirimenteren met je gezondheid is’ zal ik mij niet aan deze middelen wagen met epilepsie. Ga tevens eens na: Ik hoef je niet uit te leggen wat er kan gebeuren als je echt een flinke epilepsie-aanval krijgt, maar is dat het risico echt waard?

Als ze echt wat ‘wilt doen’ zal ik het gewoon bij wiet/hasj houden. Liever gezond dan half beperkt de wereld rond:wink:

(Bron 2-CB: https://www.jellinek.nl/vraag-antwoord/wat-is-2c-b/)
(Bron ketamine:https://www.ntvg.nl/artikelen/ketamine-als-partydrug/volledig)
Klik om te vergroten...

Bedankt voor je antwoord! Jammer maar helaas, geen keta of 2cb dus..
P
PaddoKwekerLid
01-01-2024, 00:00
#9
Mdmja zei:
Dat is zeker waar, ik zelf hou eigenlijk totaal niet van blowen, en het leek ons leuk eens wat samen te doen. Zo te zien zit dat er niet in helaas
Klik om te vergroten...

spacecake bakken?
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#10
Overleg ALTIJD met je arts als je een ernstige aandoening hebt en drugs wil gebruiken. Epilepsie is geen geintje.
D
Daantje1985Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Hoiii, ik heb ook sinds 10 jaar epilepsie en heb wel het nodige geëxperimenteerd maar ik weet ook tot hoever, ook al heeft het zeker ook aanvallen opgewekt vaak is hetook hoe je gemoedstoestand is en je goed geslapen hebt, niet teveel combineren met andere middelen en alc als je iets probeerd. Wees wel verstandig en neem met mate, ik weet van mijzelf dat ik weleensop het randje heb gezeten en daar zeer zeker van geleerd heb. Nu 34, grijze haartjes dus wat braver haha...
H
Hardcore_frkLid
01-01-2024, 00:00
#12
Ik zou voor downers gaan. Benzo's en opiaten.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#13
Poeh, in geval van epilepsie zou ik altijd advies van de behandeld arts vragen. Niet iedereen met epilepsie heeft dezelfde triggers.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."