Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHet leven gaat door

Het leven gaat door

12 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
O
OehoeboeroeLid
01-01-2024, 00:00
#1
Dan denk dat je alles na jaren weer op een rijtje aan het krijgen bent. Dat denk je. Maar na jaren onevenwichtig te zijn geweest krijg je nog wel eens een emotionele terugval. En de gekste dingen brengen je uit je evenwicht. Op momenten dat je het niet verwacht. Nu wil het geval dat ik nogal een hondenliefhebber ben. Ik keek dan ook altijd graag naar Cesar "The Dog Whisperer" Millan. Ik denk dat ik alle afleveringen wel twee keer gezien heb. De manier waarop deze man met honden omgaat heb ik veel respect voor.

Dan zie je opeens een filmpje waarin Cesar Millan de dood van Junior, zijn pitbull, aankondigt. Ogenblikkelijk lopen de tranen over mijn wangen en zie ik de dood van mijn eigen hond voor mijn ogen. Al die shit komt meteen weer terug. With a vengeance! Verlamt door verdriet zit ik achter mijn pc en kijk filmpjes van Daddy en Junior. "Waar komt deze gekkigheid vandaan", vraag ik mezelf af terwijl ik zit te snotteren. Ik zie foto's van mijn eigen honden die zijn overleden. Ik voel de moed in mijn schoenen zinken. Misschien omdat ik Junior al volg sinds het een puppy was en werd "opgevoed" door Daddy. De andere (overleden) pitbull van Cesar Millan. Misschien dat dat het persoonlijk maakt, ik weet niet.

Maar als ik zo terugdenk aan de tijd dat mijn hond overleed en mijn leven in puin lag, denk ik ook terug aan iemand die me hierbij ongewild enorm geholpen heeft. In de eerste plaats heeft die persoon me van een hardnekkige wietverslaving af geholpen. Dat was bewust. Wat deze persoon onbewust heeft bewerkstelligt en dus waarschijnlijk niet weet is dat ze mij iets heeft laten inzien wat van enorm belang is ook al lijkt het soms niet zo.

Veel mensen tegenwoordig schenken hun liefde aan dieren omdat ze een minder vertrouwen hebben in de mensen om hun heen. Nu is het ook zo dat bijv. een hond je onvoorwaardelijke liefde geeft. Onvoorwaardelijk. Je kunt kwaad worden op je hond maar even later komt het dier weer kwispelend naar je toe gelopen en gaat het lekker op je schoot liggen. Ik begrijp heel erg goed dat mensen hun liefde geven aan een levend wezen geven dat onvoorwaardelijke liefde geeft. Een dier wat altijd voor je klaar staat, wat altijd vrolijk is als ie je ziet ook al ben je zelf chagrijnig als de pest.

Maar, ik ben geen dier. Ik ben een mens. Het is geweldig dat mensen hun volledige liefde schenken aan dieren maar zij heeft me laten inzien dat het beter is als mens je volledige liefde aan een ander mens te schenken in plaats van aan een dier. Hoe ongelooflijk lief sommige dieren ook kunnen zijn. Voor jezelf, als mens, is het net zo belangrijk, zo niet belangrijker, om met al je gevoelens bij een ander mens terecht te kunnen. Een ander mens is in staat om je helpen op zo een manier wat een dier nooit zou kunnen. Zij heeft me dat laten inzien op een heel erg belangrijk punt in mijn leven. Ik ervaar het als een onbewust geschenk wat ik tot op de dag van vandaag probeer te koesteren, hoe moeilijk het soms ook is. Wat mij bezielde om ruzie met haar te maken is me nog steeds een raadsel en iets wat ik me dagelijks afvraag. Ondanks dat er een vrouw in mijn leven is verschenen die werkelijk alles voor me doet, kan ik dat geschenk wat zij mij gegeven heeft niet negeren. Bedankt Syl!


Z
ZeelanddudeLid
01-01-2024, 00:00
#2
Oehoeboeroe zei:
Wat mij bezielde om ruzie met haar te maken is me nog steeds een raadsel en iets wat ik me dagelijks afvraag.
Klik om te vergroten...
Respect @Oehoeboeroe om daar achter te komen en het toe te kunnen geven.

Maaarrr ik blijf erbij, zorg dat je door een kat geadopteerd wordt ☺️
O
OehoeboeroeLid
01-01-2024, 00:00
#3
Zeelanddude zei:
Maaarrr ik blijf erbij, zorg dat je door een kat geadopteerd wordt
Klik om te vergroten...

Haha, ik ben geen kattenmens alhoewel ik helemaal geen hekel aan katten heb. Ik heb me wel laten vertellen dat honden baasjes hebben en katten personeel.
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#4
Oehoeboeroe zei:
Haha, ik ben geen kattenmens alhoewel ik helemaal geen hekel aan katten heb. Ik heb me wel laten vertellen dat honden baasjes hebben en katten personeel.
Klik om te vergroten...
Klopt.
Z
ZeelanddudeLid
01-01-2024, 00:00
#5
97A1BB38-CBE3-4758-89BA-1CBB8F5582C2.jpeg8D0AF34E-87FE-47F2-9BBC-637747722313.jpeg
verder ga ik er niet op in want dit was niet de intentie van het topic denk in ☺️
O
OehoeboeroeLid
01-01-2024, 00:00
#6
@Zeelanddude

Nou nou, je moet het niet overdrijven hoor. Je kan ook pech hebben...

D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#7
Het is deze reden, dat ik liever met dieren te maken heb, dan met mensen.
Jazeker.
Want dieren verraden je niet, als ze je kennen, ze liegen niet, e zijn altijd eerlijk.
Hoe anders is dit met 2 potige primaten.
Ja.
Ik zeg één ding.
Je kunt je nergens zo ontstellend zwaar in vergissen, als in....mensen.
Juist.
Binnenkort komt er een hulphond!
Dat is nou precies wat ik nodig heb.....
O
OehoeboeroeLid
01-01-2024, 00:00
#8
De Zandman zei:
Binnenkort komt er een hulphond!
Klik om te vergroten...

Geweldig nieuws! Onvoorwaardelijke liefde voor jou!

M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#9
Oehoeboeroe zei:
@Zeelanddude

Nou nou, je moet het niet overdrijven hoor. Je kan ook pech hebben...

Klik om te vergroten...

Het filmpje al gezien dat ze een fake baard draagt en de kat opeens chill is?
O
OehoeboeroeLid
01-01-2024, 00:00
#10
PsyTekz zei:
Het filmpje al gezien dat ze een fake baard draagt en de kat opeens chill is?
Klik om te vergroten...

Ja! Was leuk. Ze gaf niet op.
K
Kitty KattLid
01-01-2024, 00:00
#11
Oehoeboeroe zei:
Haha, ik ben geen kattenmens alhoewel ik helemaal geen hekel aan katten heb. Ik heb me wel laten vertellen dat honden baasjes hebben en katten personeel.
Klik om te vergroten...
1000% waar. Drie katten, drie peuters, voordeel, nooit saai. Nadeel, gaat wel eens een vaas stuk, glas of bord, wegens debiele renbuien door huis ... soort apekooi van vroeger, en dan valt alles om.
K
Kitty KattLid
01-01-2024, 00:00
#12
Oehoeboeroe zei:
Dan denk dat je alles na jaren weer op een rijtje aan het krijgen bent. Dat denk je. Maar na jaren onevenwichtig te zijn geweest krijg je nog wel eens een emotionele terugval. En de gekste dingen brengen je uit je evenwicht. Op momenten dat je het niet verwacht. Nu wil het geval dat ik nogal een hondenliefhebber ben. Ik keek dan ook altijd graag naar Cesar "The Dog Whisperer" Millan. Ik denk dat ik alle afleveringen wel twee keer gezien heb. De manier waarop deze man met honden omgaat heb ik veel respect voor.

Dan zie je opeens een filmpje waarin Cesar Millan de dood van Junior, zijn pitbull, aankondigt. Ogenblikkelijk lopen de tranen over mijn wangen en zie ik de dood van mijn eigen hond voor mijn ogen. Al die shit komt meteen weer terug. With a vengeance! Verlamt door verdriet zit ik achter mijn pc en kijk filmpjes van Daddy en Junior. "Waar komt deze gekkigheid vandaan", vraag ik mezelf af terwijl ik zit te snotteren. Ik zie foto's van mijn eigen honden die zijn overleden. Ik voel de moed in mijn schoenen zinken. Misschien omdat ik Junior al volg sinds het een puppy was en werd "opgevoed" door Daddy. De andere (overleden) pitbull van Cesar Millan. Misschien dat dat het persoonlijk maakt, ik weet niet.

Maar als ik zo terugdenk aan de tijd dat mijn hond overleed en mijn leven in puin lag, denk ik ook terug aan iemand die me hierbij ongewild enorm geholpen heeft. In de eerste plaats heeft die persoon me van een hardnekkige wietverslaving af geholpen. Dat was bewust. Wat deze persoon onbewust heeft bewerkstelligt en dus waarschijnlijk niet weet is dat ze mij iets heeft laten inzien wat van enorm belang is ook al lijkt het soms niet zo.

Veel mensen tegenwoordig schenken hun liefde aan dieren omdat ze een minder vertrouwen hebben in de mensen om hun heen. Nu is het ook zo dat bijv. een hond je onvoorwaardelijke liefde geeft. Onvoorwaardelijk. Je kunt kwaad worden op je hond maar even later komt het dier weer kwispelend naar je toe gelopen en gaat het lekker op je schoot liggen. Ik begrijp heel erg goed dat mensen hun liefde geven aan een levend wezen geven dat onvoorwaardelijke liefde geeft. Een dier wat altijd voor je klaar staat, wat altijd vrolijk is als ie je ziet ook al ben je zelf chagrijnig als de pest.

Maar, ik ben geen dier. Ik ben een mens. Het is geweldig dat mensen hun volledige liefde schenken aan dieren maar zij heeft me laten inzien dat het beter is als mens je volledige liefde aan een ander mens te schenken in plaats van aan een dier. Hoe ongelooflijk lief sommige dieren ook kunnen zijn. Voor jezelf, als mens, is het net zo belangrijk, zo niet belangrijker, om met al je gevoelens bij een ander mens terecht te kunnen. Een ander mens is in staat om je helpen op zo een manier wat een dier nooit zou kunnen. Zij heeft me dat laten inzien op een heel erg belangrijk punt in mijn leven. Ik ervaar het als een onbewust geschenk wat ik tot op de dag van vandaag probeer te koesteren, hoe moeilijk het soms ook is. Wat mij bezielde om ruzie met haar te maken is me nog steeds een raadsel en iets wat ik me dagelijks afvraag. Ondanks dat er een vrouw in mijn leven is verschenen die werkelijk alles voor me doet, kan ik dat geschenk wat zij mij gegeven heeft niet negeren. Bedankt Syl!


Klik om te vergroten...
Ik ben net deels eens, het is belangrijk om ondanks bedrag verraad en misbruik door mensen naar mij toe wel weer langzaam andere mensen te leren vertrouwen en de openstellen voor nieuwe vriendschappen. Maar toch ben ik een paar keer weer flink op m'n bek gegaan en gebruikt toen zijn we nodig hadden en toen ik verwijderd en geblokkeerd of ik moest niet zo zeuren.

Ik heb drie katten en als het slecht met me gaat zijn er twee die tegen me aankomen liggen en hun pootjes over me liggen. Zonder de liefde van mijn huisdieren en uiteraard mijn kinderen had ik niet die zwarte periode kunnen overleven en nu hier toch staan met vertrouwen in mensen.

Ik denk dat de juiste balans heel goed is en om al die jonge kinderen die liefde van dieren te geven en de zorg en het onvoorwaardelijke wat ze ervoor terugkrijgen. Natuurlijk is een menselijke goede vriend onbetaalbaar maar de liefde van je huisdier is in mijn ogen onbetaalbaar. Als we dat allemaal een beetje beter beseffen worden misschien honden niet in borsten vast geknoopt aan een boom als mensen op vakantie gegaan of nemen we gezellig een kat en een jaar gaat hij het als ziel weer in et cetera. Kinderen en jongeren dat de liefde voor Dieren en de aanschaf van bijvoorbeeld een kitten en zorg is voor 12 tot 20 jaar.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ik vertrouw helemaal niemand meer.
Teveel mogen meemaken dat er na kortere of langere tijd alsnog een dolk in mijn rug gestoken werd....geef mij mijn Tasja maar!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."