Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsSchade aan neus? Rare geur

Schade aan neus? Rare geur

36 antwoorden
10 weergaven
18-5-2026
G
GambolitasjuhLid
01-01-2024, 00:00
#1
Was net wakker u got me 😂😂😂
G
GambolitasjuhLid
01-01-2024, 00:00
#2
G30 zei:
Wat snuif je als ik vragen mag??

doet mij denken aan 3mmc (persoonlijke ervaring met ditzelfde). Tegenwoordig over gegaan op speed en geen last meer van deze geur.. Is toch meer bedoeld voor de neus dan 3mmc denk ik..
Klik om te vergroten...
Ik had hier met 3mmc nooit zo'n last van, maar toen ik net begon met snuiven deed ik vooral 3mmc. Met speed nu heb ik er wel altijd last van. Maar het is eindelijk bij alles dat ik snuif nu dat ik er vooral de dagen erna last van heb. Heel apart
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#3
Laboratoriumrat zei:
Ik had hier met 3mmc nooit zo'n last van, maar toen ik net begon met snuiven deed ik vooral 3mmc. Met speed nu heb ik er wel altijd last van. Maar het is eindelijk bij alles dat ik snuif nu dat ik er vooral de dagen erna last van heb. Heel apart
Klik om te vergroten...
Wat is daar apart aan? Je neusslijmvlies is beschadigd en als je blijft snuiven wordt dat niet beter.
G
GambolitasjuhLid
01-01-2024, 00:00
#4
FredKroket zei:
Wat is daar apart aan? Je neusslijmvlies is beschadigd en als je blijft snuiven wordt dat niet beter.
Klik om te vergroten...
Fair enough. Maar ik blijf die geur gewoon raar vinden.
Ik had laatst ongeveer 3 maanden niks gesnoven, en rook het nog steeds soms. Het is het ergst de dagen na het snuiven, maar het gaat nooit helemaal weg lijkt het
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#5
Laboratoriumrat zei:
Fair enough. Maar ik blijf die geur gewoon raar vinden.
Ik had laatst ongeveer 3 maanden niks gesnoven, en rook het nog steeds soms. Het is het ergst de dagen na het snuiven, maar het gaat nooit helemaal weg lijkt het
Klik om te vergroten...
3 maanden is te weinig. Helemaal als je veel 3-mmc hebt gesnoven. Dat spul brandt als de pest (ben ervaringsdeskundige). Enorm veel last van m'n neus gehad.
F
FN91Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Laboratoriumrat zei:
Ik heb de laatste tijd vaak een rare geur in mn neus, en weet eigenlijk zeker dat dit komt door het snuiven, de geur is ook het ergst als ik recent gesnoven heb. Het ruikt niet naar drugs, en het is geen lekkere geur, maar ook niet per se heel vies. Kan het nergens mee vergelijken. Herkent iemand dit ? Volgens mij is het kraakbeen in mijn neus ook een veel zachter/dunner geworden. Valt me nu pas op hoe erg het is eigenlijk.

Ik snuif pas sinds 1,5 jaar ongeveer, gemiddeld 1 keer per maand, sommige periodes meer soms minder. Wel veel binges gehad helaas dus zijn flink wat grammen door mn neus gegaan. Is het normaal om nu al schade aan mijn neus hebben? En ik ben dus heel benieuwd of iemand die geur herkent, straks ruik ik mijn eigen neus rotten of zo. 🥲
Klik om te vergroten...
Ik zou gewoon zeker aanraden niet te peuteren én zeker niet aan het tussen schot prutst. (Heb het zelf te veel gedaan en nu zit met een plastic button in mijn neus. Van altijd maar te prutsen en snuiven. Dit was ong. Na 2jaar coke gebruik op wekelijkse basis 2-3keer.
G
GambolitasjuhLid
01-01-2024, 00:00
#7
YxoContn zei:
Ik zou gewoon zeker aanraden niet te peuteren én zeker niet aan het tussen schot prutst. (Heb het zelf te veel gedaan en nu zit met een plastic button in mijn neus. Van altijd maar te prutsen en snuiven. Dit was ong. Na 2jaar coke gebruik op wekelijkse basis 2-3keer.
Klik om te vergroten...
Thanks. Ik ga er morgen mee naar de dokter. Nu al een hele tijd niks meer gesnoven en heb er alleen maar meer last van somehow ? Heb ook sinds een week een fluitje in mn neus dus ik ben bang dat het al zover is 😵‍💫
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#8
Laboratoriumrat zei:
Thanks. Ik ga er morgen mee naar de dokter. Nu al een hele tijd niks meer gesnoven en heb er alleen maar meer last van somehow ? Heb ook sinds een week een fluitje in mn neus dus ik ben bang dat het al zover is 😵‍💫
Klik om te vergroten...
Misschien heb je een “deviated septum, dat is dat langwerpige stuk kraakbeen dat de neusgaten scheid wat scheef is gaan groeien. Het kan perforeren, scheef groeien, ontsteken, en als je echt een poedersuiker liefhebber hebben compleet wegrotten. Snuiven zorgt er namelijk voor dat er minder zuurstof bij de slijmvliezen kan wat ervoor zorgt dat er littenweefsel ontstaat. Dat herstelt zich na verloop van tijd. Tenzij je doorgaat, dan is het een self fulfilling prophecy. Hercules en de draak.
G
GambolitasjuhLid
01-01-2024, 00:00
#9
Dirkjan zei:
Misschien heb je een “deviated septum, dat is dat langwerpige stuk kraakbeen dat de neusgaten scheid wat scheef is gaan groeien. Het kan perforeren, scheef groeien, ontsteken, en als je echt een poedersuiker liefhebber hebben compleet wegrotten. Snuiven zorgt er namelijk voor dat er minder zuurstof bij de slijmvliezen kan wat ervoor zorgt dat er littenweefsel ontstaat. Dat herstelt zich na verloop van tijd. Tenzij je doorgaat, dan is het een self fulfilling prophecy. Hercules en de draak.
Klik om te vergroten...
Ja dat heb ik ook, altijd al gehad, goed om te weten dat dit er ook nog mee te maken kan hebben. Kan ik morgen ook nog aangeven.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#10
Dirkjan zei:
Misschien heb je een “deviated septum, dat is dat langwerpige stuk kraakbeen dat de neusgaten scheid wat scheef is gaan groeien. Het kan perforeren, scheef groeien, ontsteken, en als je echt een poedersuiker liefhebber hebben compleet wegrotten. Snuiven zorgt er namelijk voor dat er minder zuurstof bij de slijmvliezen kan wat ervoor zorgt dat er littenweefsel ontstaat. Dat herstelt zich na verloop van tijd. Tenzij je doorgaat, dan is het een self fulfilling prophecy. Hercules en de draak.
Klik om te vergroten...
Dacht dat alleen linkse activisten septums hadden.
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#11
FredKroket zei:
Dacht dat alleen linkse activisten septums hadden.
Klik om te vergroten...
Ga jij nou maar kroketjes bakken met je rechtse geleuter. Dat én frituren is het enige waar je een beetje aanleg voor hebt.

Jk mag je graag zou kraag eens zo gepaneerde ragout stok in mijn keelgaatje proppen. Ik heb in een snackbar gewerkt en het is fantastisch. Contact met mensen, simpel werk, als je een kroketje en een frietje wil dan krijg je een kroketje en een frietje.

Keep kroketting on 💪
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#12
Dirkjan zei:
als je een kroketje en een frietje wil dan krijg je een kroketje en een frietje.
Klik om te vergroten...
Endgame
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#13
FredKroket zei:
Endgame
Klik om te vergroten...
Dst kun je ook zeggen ja. Niemand begrijpt het, maar het is vast goed bedoeld.

BTW Freds kroket, bestaat dat echt? Als in friet van Piet? bami-go van hachi-ho?
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#14
Dirkjan zei:
Dst kun je ook zeggen ja. Niemand begrijpt het, maar het is vast goed bedoeld.

BTW Freds kroket, bestaat dat echt? Als in friet van Piet? bami-go van hachi-ho?
Klik om te vergroten...
Hachi-ho is gewoon een verkouden hoer
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#15
FredKroket zei:
Hachi-ho is gewoon een verkouden hoer
Klik om te vergroten...
There he is 😅👌
F
FN91Lid
01-01-2024, 00:00
#16
Laboratoriumrat zei:
Thanks. Ik ga er morgen mee naar de dokter. Nu al een hele tijd niks meer gesnoven en heb er alleen maar meer last van somehow ? Heb ook sinds een week een fluitje in mn neus dus ik ben bang dat het al zover is 😵‍💫
Klik om te vergroten...
Het fluitje in de neus had ik ook, maar ga best langs bij je dokter voor een zalfje langs de buitenkant en dan een endoscopie, zo kan hij kijken hoe het daar binnen zit.
G
GambolitasjuhLid
01-01-2024, 00:00
#17
Ik heb de laatste tijd vaak een rare geur in mn neus, en weet eigenlijk zeker dat dit komt door het snuiven, de geur is ook het ergst als ik recent gesnoven heb. Het ruikt niet naar drugs, en het is geen lekkere geur, maar ook niet per se heel vies. Kan het nergens mee vergelijken. Herkent iemand dit ? Volgens mij is het kraakbeen in mijn neus ook een veel zachter/dunner geworden. Valt me nu pas op hoe erg het is eigenlijk.

Ik snuif pas sinds 1,5 jaar ongeveer, gemiddeld 1 keer per maand, sommige periodes meer soms minder. Wel veel binges gehad helaas dus zijn flink wat grammen door mn neus gegaan. Is het normaal om nu al schade aan mijn neus hebben? En ik ben dus heel benieuwd of iemand die geur herkent, straks ruik ik mijn eigen neus rotten of zo. 🥲
G
GambolitasjuhLid
01-01-2024, 00:00
#18
Moet er wel bij vermelden dat ik vaak mn neus niet (goed) heb schoongemaakt na gebruik, dus eigen schuld I guess.
G
GeneesmiddelLid
01-01-2024, 00:00
#19
Rat zei:
Ik heb de laatste tijd vaak een rare geur in mn neus, en weet eigenlijk zeker dat dit komt door het snuiven, de geur is ook het ergst als ik recent gesnoven heb. Het ruikt niet naar drugs, en het is geen lekkere geur, maar ook niet per se heel vies. Kan het nergens mee vergelijken. Herkent iemand dit ? Volgens mij is het kraakbeen in mijn neus ook een veel zachter/dunner geworden. Valt me nu pas op hoe erg het is eigenlijk.

Ik snuif pas sinds 1,5 jaar ongeveer, gemiddeld 1 keer per maand, sommige periodes meer soms minder. Wel veel binges gehad helaas dus zijn flink wat grammen door mn neus gegaan. Is het normaal om nu al schade aan mijn neus hebben? En ik ben dus heel benieuwd of iemand die geur herkent, straks ruik ik mijn eigen neus rotten of zo. 🥲
Klik om te vergroten...

Misschien dat je korstjes hebt die je ruikt of dat je ruik wat aangetast is en dat geuren daardoor anders binnenkomen. Een metaalachtige geur kan wat bloed zijn.

In ieder geval, schade kan best snel optreden. Wat snuif je? Tenzij het om cocaïne of ketamine gaat, is in mijn ogen oraal de superieure ROA bij veel stoffen.
C
CyndaquilLid
01-01-2024, 00:00
#20
Geur kan ook psychologisch zijn.
Vaak gehad dat je ineens op random plekken speed ruikt terwijl andere personen niks raars ruiken.

Of na t gebruik van bepaald middel ruikt de hele omgeving er na en dan krijgt je neus die associatie ?

idk weet nog niet zoveel van de neus 👃

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."