#1
Kun je niet weer gewoon bij hem gaan slapen?
Hoi DF'ers!
Ik zit met een probleem en ik vroeg me af of meer mensen hier tegen aan hebben gelopen, of/en wie er misschien adviezen heeft. Ik heb momenteel heel veel last van mentale en fysieke ongemakken, en daardoor ben ik in een behoorlijke depressie terechtgekomen. Ik heb altijd wel last van depressieve klachten, maar nu is het zo erg dat ik nergens meer plezier uit haal en het zelfs moeilijk is goed voor mezelf te zorgen.
Dit heeft een grote impact op mijn leven, maar ook op die van mijn partner. Doordat ik al moeilijk voor mezelf kan zorgen, vind ik het al helemaal moeilijk om er voor hem te zijn. En omdat ik geen plezier haal uit dingen, vind ik het ook moeilijk om plezier te hebben met hem. Ik slaap het liefst alleen maar want dan voel ik niks. En dat is voor hem natuurlijk ook heel lastig, als je partner zich zo voelt.
Ik wil hem niet kwijtraken alleen omdat het mentaal slecht gaat maar ik merk echt hoeveel impact het op hem heeft. Ik weet nu niet zo goed wat ik moet doen...Het voelt alsof alles vast loopt en er op dit moment niks is dat ik kan doen om het beter te maken. Sowieso duurt het nog een lange tijd voordat mijn fysieke ongemakken opgelost kunnen worden, ik denk dat ik me dan wel beter ga voelen. Maar er is geen oplossing voor nu, alleen het wachten volhouden.
Heel begrijpelijk. En een grote uitdaging die ik in veel relaties zie. Als je jezelf ellendig voelt, mentaal en/of fysiek, dan is het eigenlijk onmogelijk om genoeg aandacht aan je partner te geven.Ohja, hij is trouwens niet van plan om het uit de maken of iets, totaal niet. Maar ik weet gewoon niet hoe ik de relatie nu sterk en plezierig kan houden... En de impact die het heeft op hem kan beperken. Hij probeert me te helpen op allerlei manieren, maar er is momenteel niks dat die depressie weg haalt![]()
Dat zegt ze niet. Ze zegt dat ze het liefst "alleen maar" slaapt, niet "alleen".Kun je niet weer gewoon bij hem gaan slapen?
Oeps! ☺️Dat zegt ze niet. Ze zegt dat ze het liefst "alleen maar" slaapt, niet "alleen".
Herken het willen slapen en vraag me af of ik zelf vroeger geen lichte ongediagnosticeerde depressie heb gehad.Ik lag thuis met de korte ( 4 maanden) maar heftige depressie in 2017-2018. Alles begon bij mij met lichamelijke klachten, ben zelfs in ZH in Oosterijk beland met de vraagteken of ik diagnose MS heb.
Ik kon niets, ik wilde niets. Vaatwasser uitpakken was al een grote uitdaging. En ik had hetzelfde vragen in mijn hoofd net als jij nu hebt.
Ik wil je maar 1 suggestie geven : laat deze post je partner even lezen, de rest komt vanzelf.
Heel veel sterkte en warm hugs from me.
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."