Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHet is een beetje rare vraag - over zenuwziekten

Het is een beetje rare vraag - over zenuwziekten

13 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
L
LemmyLid
01-01-2024, 00:00
#1
Laat me zeggen dat er iemand uit m'n directe kennissenkring een bepaalde zenuwziekte annex hysterie heeft. Dit werd me toevertrouwd door iemand, maar die persoon heeft me nooit verteld wat het precies is, want dat mocht niet om de een of andere reden.

Symptomen:

- Rode, strakke kaken
- Uitvliegen over triviale zaken en bij antwoorden wordt het nog erger (niet elke dag, maar wel vaker en vaker, ook dikwijls bij (heel) warm weer)
- Vaak terugkomen op fouten of kleine kantjes van huisgenoten, maar omgekeerd wordt dat niet gewaardeerd
- Hygiëne is zeer belangrijk (terecht natuurlijk), maar hoe wel het geen ocd is, mag er geen stofje liggen of het wordt opgeruimd.
- Kan een ganse dag "normaal" doen, soms zelfs op het onnozele af, maar dan opeens slaat het om

Wat zou dit nu toch kunnen zijn? heb al vaak zitten zoeken, maar vind niks dat hiermee overeen komt.

Graag jullie deskundige mening. :relieved:
R
RelmuisLid
01-01-2024, 00:00
#2
Lemmy zei:
Graag jullie deskundige mening. :relieved:
Klik om te vergroten...
Ik wist helemaal niet dat jij mijn moeder kende.
L
LemmyLid
01-01-2024, 00:00
#3
Relmuis zei:
Ik wist helemaal niet dat jij mijn moeder kende.
Klik om te vergroten...

:thinking:
R
RelmuisLid
01-01-2024, 00:00
#4
ASS, een paranoïde persoonlijkheidsstoornis en een gegeneraliseerde angststoornis.
Het is een lieve moeder maar een onmogelijk mens.
Op de rode kaken na herken ik alles.
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#5
Relmuis zei:
ASS, een paranoïde persoonlijkheidsstoornis en een gegeneraliseerde angststoornis.
Het is een lieve moeder maar een onmogelijk mens.
Op de rode kaken na herken ik alles.
Klik om te vergroten...

Zou wel eens goed kunnen kloppen wat je hier zegt.

Rode kaken komt vaak van knarsetanden. Stress dus
D
DookerLid
01-01-2024, 00:00
#6
Lemmy zei:
Laat me zeggen dat er iemand uit m'n directe kennissenkring een bepaalde zenuwziekte annex hysterie heeft. Dit werd me toevertrouwd door iemand, maar die persoon heeft me nooit verteld wat het precies is, want dat mocht niet om de een of andere reden.

Symptomen:

- Rode, strakke kaken
- Uitvliegen over triviale zaken en bij antwoorden wordt het nog erger (niet elke dag, maar wel vaker en vaker, ook dikwijls bij (heel) warm weer)
- Vaak terugkomen op fouten of kleine kantjes van huisgenoten, maar omgekeerd wordt dat niet gewaardeerd
- Hygiëne is zeer belangrijk (terecht natuurlijk), maar hoe wel het geen ocd is, mag er geen stofje liggen of het wordt opgeruimd.
- Kan een ganse dag "normaal" doen, soms zelfs op het onnozele af, maar dan opeens slaat het om

Wat zou dit nu toch kunnen zijn? heb al vaak zitten zoeken, maar vind niks dat hiermee overeen komt.

Graag jullie deskundige mening. :relieved:
Klik om te vergroten...
Klinkt als een hormoon probleem, ik adviseer je om supplementen te proberen, essentiële aminozuren, lycine, tryptofaan, fenylalanine, arginine en mineralen foliumzuur en vit. B6
L
LemmyLid
01-01-2024, 00:00
#7
Dooker zei:
Klinkt als een hormoon probleem, ik adviseer je om supplementen te proberen, essentiële aminozuren, lycine, tryptofaan, fenylalanine, arginine en mineralen foliumzuur en vit. B6
Klik om te vergroten...

Mja, ik zal het haar zeggen.
D
DookerLid
01-01-2024, 00:00
#8
Lemmy zei:
Mja, ik zal het haar zeggen.
Klik om te vergroten...
Verdiep je er eerst in
L
LemmyLid
01-01-2024, 00:00
#9
Dooker zei:
Verdiep je er eerst in
Klik om te vergroten...

Ja, dat zal ik zeker doen.
S
SnuffelaarLid
01-01-2024, 00:00
#10
Dooker zei:
fenylalanine
Klik om te vergroten...
Lekkere dagelijkse dosis chocolademelk.
D
DookerLid
01-01-2024, 00:00
#11
Snuffelaar zei:
Lekkere dagelijkse dosis chocolademelk.
Klik om te vergroten...
80% chocoladereep misschien voor fenylalanine, maar chocomel is voornamelijk suiker en water
A
AartsbokLid
01-01-2024, 00:00
#12
Lemmy zei:
Laat me zeggen dat er iemand uit m'n directe kennissenkring een bepaalde zenuwziekte annex hysterie heeft. Dit werd me toevertrouwd door iemand, maar die persoon heeft me nooit verteld wat het precies is, want dat mocht niet om de een of andere reden.

Symptomen:

- Rode, strakke kaken
- Uitvliegen over triviale zaken en bij antwoorden wordt het nog erger (niet elke dag, maar wel vaker en vaker, ook dikwijls bij (heel) warm weer)
- Vaak terugkomen op fouten of kleine kantjes van huisgenoten, maar omgekeerd wordt dat niet gewaardeerd
- Hygiëne is zeer belangrijk (terecht natuurlijk), maar hoe wel het geen ocd is, mag er geen stofje liggen of het wordt opgeruimd.
- Kan een ganse dag "normaal" doen, soms zelfs op het onnozele af, maar dan opeens slaat het om

Wat zou dit nu toch kunnen zijn? heb al vaak zitten zoeken, maar vind niks dat hiermee overeen komt.

Graag jullie deskundige mening. :relieved:
Klik om te vergroten...
Als die mens eigenlijk niemand lastig valt en enkel wat awkward is maar zijn plichten en betalingen uitvoert dan zou ik gewoon leven en laten leven en heeft die mens dan gewoon geen sociaal contact met zijn bewoners. Het kan een autisme stoornis zijn of social anxiety of iets helemaal anders van de pot gerukt. Niets uit jouw verhaal beschrijft een slecht karakter of iemand met slechte intenties. Gewoon met rust laten of eens een een op een gesprek hebben met iemand waar hij wel op zijn gemak mee is.

just the eyes of the beholder’s very cheap 2 cents.
L
LemmyLid
01-01-2024, 00:00
#13
Zeker niet, ze is een zeer goed persoon.
A
AartsbokLid
01-01-2024, 00:00
#14
Lemmy zei:
Zeker niet, ze is een zeer goed persoon.
Klik om te vergroten...
@Lemmy Dan laten doen en niemand heeft er last van :) zo zou ik het toch doen. Voor de lieve vrede. Als er echt iets eens niet kan, spreek hen dan alleen aan in een vertrouwde ruimte. Je doet uitschijnen dat je hel kent dus als die taak jou niet te zwaar valt zijn dat minor first world problems denk ik :wink: ik wil niet oordelen maar heb een zoon in type 3 tot 9 school :wink: ik probeer nuttig advies te geven waar ik kan. Ook al overdo ik het soms, waarvoor oprechte excuses en een nederige buiging MiLady of eender welk geslacht of nongzslacht/antigedlacht. **bow**

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."