Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsEetlustremmers

Eetlustremmers

25 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#1
CuriousExplorer zei:
Wat @Kordie schreef is er nochtans boenk op.

Niks persoonlijk. Maar we hebben al genoeg van dergelijke topic's gezien.
Klik om te vergroten...
Yup. Posts die beginnen met “x wil ik niet horen” zijn vaak alleen op zoek naar bevestiging.

Dagelijks MDMA gebruiken, dat eindigt sowieso in een catastrofe.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#2
XTsee44 zei:
Beste mede forum gebruikers.
Ik ben op zoek naar een eetlustremmer.
Door gebruik van medicatie ben ik aanzienlijk in gewicht aangekomen.
Ik heb wat ervaring van een tijd geleden met 2-FMA maar dat is verboden en heet toch wel.ongewenste bijwerkingen.
Ik zit niet te wachten op goed vertelde adviezen dat ik minder moet eten.
Ik weet ook dat XTC geen absoluut verstandige keuze is. Maar het leven laat je wel vaker keuzes maken. En die moet je toch zelf maken.
Dus als er iemand ismet een serieus advies zou ik dat echt waarderen.
Groet.
Klik om te vergroten...
Bij dagelijks gebruik van nieuwe stimulerende middelen kun je verwachten dat je last kunt krijgen van allerlei gezondheidsklachten: concentratieproblemen, depressie, obstipatie, maagzweer, staar, tandbederf..

Ook kan het gebeuren dat je juist veel meer hongergevoel ontwikkelt als je stopt met gebruiken door de gewenning aan het middel. Je bent dan terug bij af met meer problemen erbij.

Maar er zijn vaak ook nog allerlei onontdekte gezondheidsproblemen die je van research chemicals kunt krijgen. Zulke problemen worden vaak ontdekt door de mensen die de middelen voor het eerst vaak gebruiken. En precies daarom kun je beter niet die persoon zijn.

Er zijn bovendien ook andere eetlustremmers die een stuk veiliger zijn. Hier heb je een voorbeeld:
www.zorginstituutnederland.nl

Advies - vergoed liraglutide (Saxenda®) voor een bepaalde groep patiënten met (ernstig) overgewicht | Zorginstituut Nederland

Het Zorginstituut adviseert de minister van minister van Volksgezondheid, Welzijn en Sport (VWS) de vergoedingsvoorwaarden van liraglutide (Saxenda®) uit te breiden.
www.zorginstituutnederland.nl www.zorginstituutnederland.nl

De laatste tijd is het middel semaglutide erg populair:

Diabetesmedicijn om af te vallen?

Als influencers op sociale media losgaan op diabetesmiddel Ozempic als afslankmiddel ontstaat er een tekort voor diabetespatiënten. Wat zijn hier de gevolgen van?||
pointer.kro-ncrv.nl pointer.kro-ncrv.nl

Het lijkt me een stuk verstandiger om naar dergelijke middelen te kijken dan naar rc's.
j
jamLid
01-01-2024, 00:00
#3
MyLittlePonyPack zei:
Dit wordt in Nederland vooral gebruikt bij mensen met diabetes type 2 om hun bloedsuiker onder controle te houden. Maar voor zover ik weet niet gewoon voor overgewicht of als eetlustremmer.
Klik om te vergroten...
Het wordt in het psychiatrisch ziekenhuis waar ik werk vaak gebruikt voor mensen die omwille van hun antipsychotica of antidepressiva veel eten en bijkomen. Het zorgt ervoor dat ze toch snel een verzadigd gevoel hebben.
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#4
jam zei:
Het wordt in het psychiatrisch ziekenhuis waar ik werk vaak gebruikt voor mensen die omwille van hun antipsychotica of antidepressiva veel eten en bijkomen. Het zorgt ervoor dat ze toch snel een verzadigd gevoel hebben.
Klik om te vergroten...

Interessant.
Voelt zoiets dan daadwerkelijk anders dan veel eiwitten nemen? Dat geeft ook een verzadigd gevoel toch?
Ik slik gelukkig geen AD medicijn, dus kan me er geen voorstelling bij maken hoe mensen zich voelen qua eetdrang met dit medicijn
X
XTsee44Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Neo-Shulginist zei:
Bij dagelijks gebruik van nieuwe stimulerende middelen kun je verwachten dat je last kunt krijgen van allerlei gezondheidsklachten: concentratieproblemen, depressie, obstipatie, maagzweer, staar, tandbederf..

Ook kan het gebeuren dat je juist veel meer hongergevoel ontwikkelt als je stopt met gebruiken door de gewenning aan het middel. Je bent dan terug bij af met meer problemen erbij.

Maar er zijn vaak ook nog allerlei onontdekte gezondheidsproblemen die je van research chemicals kunt krijgen. Zulke problemen worden vaak ontdekt door de mensen die de middelen voor het eerst vaak gebruiken. En precies daarom kun je beter niet die persoon zijn.

Er zijn bovendien ook andere eetlustremmers die een stuk veiliger zijn. Hier heb je een voorbeeld:
www.zorginstituutnederland.nl

Advies - vergoed liraglutide (Saxenda®) voor een bepaalde groep patiënten met (ernstig) overgewicht | Zorginstituut Nederland

Het Zorginstituut adviseert de minister van minister van Volksgezondheid, Welzijn en Sport (VWS) de vergoedingsvoorwaarden van liraglutide (Saxenda®) uit te breiden.
www.zorginstituutnederland.nl www.zorginstituutnederland.nl

De laatste tijd is het middel semaglutide erg populair:

Diabetesmedicijn om af te vallen?

Als influencers op sociale media losgaan op diabetesmiddel Ozempic als afslankmiddel ontstaat er een tekort voor diabetespatiënten. Wat zijn hier de gevolgen van?||
pointer.kro-ncrv.nl pointer.kro-ncrv.nl

Het lijkt me een stuk verstandiger om naar dergelijke middelen te kijken dan naar rc's.
Klik om te vergroten...
Bedankt voor je reactie. Ik ben hier ook serieus mee bezig geweest.
Wat veel mensen niet weten zijn de voorwaarden die de verzekering steld als je dit middel vegoed wil krijgen.
Je moet ten eerste aangemeld zijn bij een traject wat Glitraject noemen. Dit is een 2 jarige begeleiding in groepsverband wat door de verzekering verhoed word. Dan moet er een specialist bij betrokkenen zijn die toeziet op het gebruik. Laat die nou niet vergoed worden. En het verdacht vreemde hieraan is dat de kosten van die Specialist ongeveer of zelfs iets meer zijn dan wanneer je het product zelf via internet besteld ( in de tijd dat ik er mee bezig was , ongeveer 1 jaar geleden was dan +/- €550 / maand.
Ik heb hier wel een mening over maar houd die maar ff voor mezelf.
p
pinda92Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Psylliumvezels? Hierdoor krijg je een vol gevoel.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."