Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWat moet ik hiermee?

Wat moet ik hiermee?

9 antwoorden
1 weergaven
18-5-2026
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#1
Mijn vrienden van DF ,

Moeten jullie eens luisteren..

Dit topic mag worden verwijderd. Bij nader inzien toch te intieme informatie voor DF.

Toch bedankt voor de reacties.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#2
Kerel, als jij je herstel goed op pakt komt dit allemaal wel. Een verslaafde is gewoon geen fijn persoon om mee om te gaan, en er zal vast het e.e.a. aan goedmaken verschuldigd zijn (misschien zelfs wel over en weer, maar het enige dat jij tzt kunt doen is excuses maken voor jouw dingen). Maar om het nou te gaan eisen vind ik vreemd. Aan de andere kant is jouw zus vermoedelijk wel zo'n beetje ten einde raad net zoals jij zelf onderhand.

Maargoed, als jij goed herstelt weet je na het opruimen van je hoofd en voldoende tijd (en cleantijd) vanzelf wel wat je te doen staat. Ik denk dat het handig is om het contact voorlopig even te laten voor wat het is, zeker nu je nog vrijwel permanent onder invloed bent, en jouw zus ook nog met allerlei emoties hoog zit.

Met een helder hoofd gaat 't allemaal wel weer goedkomen op den duur. En vaak is er in een behandeling ook wel aandacht voor het systeem, en kun je de kans pakken om een ingang te gaan creëeren bij jouw zus en om het vertrouwen weer te gaan herstellen. Het begint met eerlijkheid en het duurt lang.
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik raad ook aan om eens serieus jezelf aan te pakken, dat is het beste wat je kunt doen voor jezelf (en relaties met anderen).
Als je op je 15 begonnen bent, ben je waarschijnlijk in bepaalde opzichten nog altijd rond die leeftijd.
Zodra je echt lekker bezig bent kun je ook weer anderen een plezier doen.

Sterkte en of je persee opgenomen moet worden weet ik niet, maar het kan je helpen neem ik aan.

Heel veel sterkte toegewenst!
m
mandragoraLid
01-01-2024, 00:00
#4
Allereerst wil ik je vertellen dat ik het ontzettend mooi en open vind wat je hier deelt over jezelf.
Persoonlijk vind ik het moeilijk om hierin advies,gevoel of een mening te geven omdat dit iets heel intiem is tussen jou en je familie.
Maar omdat je het expliciet vraagt zal ik toch ff proberen.
De mensen die bij je kring horen zien volgens mij echt wel dat je aan jezelf wil werken en dat je probeert en vooral moeite doet om van je verslaving af te komen.
Raver zei:
Bij terugkomst heeft mijn zus me tijdens een goed gesprek verteld dat ze bij een volgende terugval het contact zou gaan verbreken. Mijn zus kan het niet meer aan om zich zorgen te maken om mij, haar kleine broertje. Zoals ik zei gaat het al eventjes wat jaren terug dat ik al problematiek ervaar hiermee. Het is zelfs van zo'n grote invloed geweest op mijn zus haar leven dat ze haar studie moest onderbreken omdat ik op dat moment GHB verslaafd was. Of al die keren dat ik mijn zus in paniek op heb gebeld, of de ontelbare keren dat ik gelogen heb tegen me zus.
Klik om te vergroten...

Raver zei:
Nadat ik was teruggekomen uit de kliniek ben ik in november of december teruggevallen in mijn verslaving. Alleen dit keer zou ik het anders doen, mijn zus zou er niet achter komen. Dat is een maand of 3 goed gegaan, door letterlijk de schijn hoog te houden. Altijd netjes gekleed naar haar toe, zorgen dat ik nuchter was als ik haar zou zien en nog wat andere manipulatief gedrag. Midden maart is me zus achter het feit gekomen dat ik weer gebruikte, net nadat ze terug kwam na een rondreis in Thailand.
Klik om te vergroten...
Dat jou zus je hierop betrapt heeft, heeft nu als gevolg gehad dat ze het contact verbroken heeft.
Deze actie heeft ze eerder in je text duidelijk aangegeven, niet omdat ze jou niet graag ziet.
Integendeel, omdat ze jou zo graag ziet en het niet meer aankan wat er met je gebeurd als jou verslaving de kop op steekt en hoe negatief haar leven hierdoor beïnvloed word.
Raver zei:
Nu krijg ik de laatste tijd veel berichten van een vriend van me zus en zwager. Dat ik ze moet opbellen, goed moet maken.. Maar is dat nu mijn taak? Ik bedoel me zus heeft toch het contact verbroken? Ik mocht toch alleen contact opnemen als ik hulp zou hebben gezocht?

Het doet me gewoon ongelofelijk veel pijn dat het nu zo is gegaan. Maak mezelf er al dagenlang gek mee, ik mis haar enorm. Maar ik wil niet opdraven voor haar om te stoppen. Me zus is namelijk niet de enige die heeft geleden onder die verslaving.
Klik om te vergroten...
Als ik jou was zou ik dat contact met je zus nu laten zoals het is en wanneer je in de toekomst terug je verslaving overwonnen hebt dat je dan terug toenadering tot je zus zoekt. (Dan respecteer je ook haar gevoel en het statement dat ze gemaakt heeft hierbij.)
Dat de vriend van je zus jou berichten stuurt met het advies haar op te bellen en het goed te make is wss met goede bedoelingen, maar het is niet je zus die jou berichten stuurt.
Dus zou ik je zwager een berichtje terugsturen met een tekst die weergeeft dat je haar natuurlijk graag ziet maar dat je hierdoor en tegelijk ook de handeling en het ultimatum van je zus wil en moet respecteren en dat je later...als je opnieuw hulp hebt gezocht en weer afgekickt bent dat je dan terug toenadering kan zoeken of vragen tot haar.
Het is niet aan je zwager vind ik om je het advies te geven terug met je zus te bellen en het goed te maken, dat is aan je zus zelf vind ik, dat zij jou contacteert als ze de behoefte hierin vind terwijl je nog gebruikt.

Veel sterkte
j
je moederLid
01-01-2024, 00:00
#5
Raver zei:
Dit topic mag worden verwijderd. Bij nader inzien toch te intieme informatie voor DF.
Klik om te vergroten...

Nee, dat mag niet.
Dit zijn de beste verhalen
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#6
alles gaat voorbij zei:
Nee, dat mag niet.
Dit zijn de beste verhalen
Klik om te vergroten...

Ik wil best een verhaaltje voorlezen hoor.
m
mandragoraLid
01-01-2024, 00:00
#7
Raver zei:
Mijn vrienden van DF ,

Moeten jullie eens luisteren..

Dit topic mag worden verwijderd. Bij nader inzien toch te intieme informatie voor DF.

Toch bedankt voor de reacties.
Klik om te vergroten...
Ik vond het net mooi en oprecht van je dat je dit zo deelt.
Maar door jou gevoel en de context hier neer te schrijven bleef je toch in de anonimiteit?
Ik weet verder ook niet of andere familieleden van jou hier meelezen, maar jou topic doen geen wenkbrauwen fronsen of tenen krullen hoor.
Het is net oprecht en zinnig de vragen die jij jezelf stelt en vraag hoe wij dit zien.
Het is jammer, maar als jij jezelf hier niet goed bij voelt snap ik je keuze om het te laten verwijderen.
Maar alsnog, veel sterkte en goeie moed
j
je moederLid
01-01-2024, 00:00
#8
Raver zei:
Ik wil best een verhaaltje voorlezen hoor.
Klik om te vergroten...

Je moet het zelf maar weten of dit topic verwijderd moet worden.
Maar de flarden die ik voorbij zag komen vond ik boeiend.
R
RelmuisLid
01-01-2024, 00:00
#9
alles gaat voorbij zei:
Je moet het zelf maar weten of dit topic verwijderd moet worden.
Maar de flarden die ik voorbij zag komen vond ik boeiend.
Klik om te vergroten...

Daar sluit ik me bij aan.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#10
alles gaat voorbij zei:
Je moet het zelf maar weten of dit topic verwijderd moet worden.
Maar de flarden die ik voorbij zag komen vond ik boeiend.
Klik om te vergroten...
Ook ik vond de - inmiddels verwijderde - post goed. Kwetsbaar, open, hulp vragen. Allemaal gezond gedrag als je het mij vraagt.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."