#1
Merci voor je bericht. Ik ga het zeker niet doen dan!
Ja dat snap ik allemaal wel, m'n opmerking was wat kort door de bocht. Maar mijn topic gaat specifiek over mensen met een gastric Bypass. Omdat daar een stukje uit de maag is geknipt, de dunne darm op een meter wordt doorgehaald en daarna alles weer gehecht is is er veel littekenweefsel in het maag-darmstelsel en dat is extreem gevoelig voor giftige en bijtende stoffen. GHB is gewoon slecht voor het maag-darmstelsel evenals alcohol. Vandaar mijn opmerking; zorg dat je een maagbeschermer slikt. Benzo's zijn dat veel minder, al slik je 15 x10 mg Diazepam, slaap je 48 uur, maar je wordt wel zonder problemen met een praktisch onbelaste lever wakker. Dat ze extreem verslavend zijn en andere bijwerkingen kunnen geven (amnesie bv) is weer een ander verhaal. Drink een paar avonden flink alcohol en als je dan op een dag stopt voel je exact in je buik waar de aanhechtigen zitten en als je die kan voelen, dan is dat niet goed. GHB verstoord het maagzuur omdat het een spierverslappende werking heeft, ook dit is voor iemand met zo'n operatie een probleem.Ik zie niet echt in wat "voor problemen zorgen" te maken heeft met dat iets niet toxisch is? Benzodiazepinen zijn inderdaad niet toxisch maar zorgen wel voor een hoop problemen.
Daarnaast dat GHB met gootsteenonstopper wordt gemaakt maar geen bral uit. Het gaat om NaOH wat zelfs gebruikt wordt om drop te maken. Matter of fact is het een product wat in vrijwel alle basis recepten van scheikunde wereldwijd wordt toegepast, maar als het om een bekende drug gaat mag het ineens niet meer. Dat je van product A product B maakt terwijl A toxisch is doet er niet toe, de chemische reactie zorgt ervoor dat A niet meer toxisch is. GHB wordt immers voor doctoren gewoon voorgeschreven (Xyrem) en dat is exact hetzelfde als straat GHB. Allicht op een andere manier geproduceert (geen idee), maar dat doet er ook niet toe. Want GHB = GHB, oftewel Xyrem = GHB. Je gooit wat water bij NaOH en GBL en tadaa, door een chemische reactie onstaat er GHB doordat je de GBL laat reageren. Ik zie niet echt in waarom je een dwaas bent als je dat kunstje uitvoert. Je bent juist een dwaas als je pure GBL gebruikt.
Ik gebruik al zo'n vijf jaar GHB op festivals als vervanging voor alcohol, en weet prima waar ik mee bezig ben. Omdat het in jouw ogen een waardeloze drug is ben ik een klootjesvolk? Ik vind alcohol een waardeloze drug.
Wanneer je DMT wilt maken gebruik je het barst van de Mimosa hostilis plant en dit laat je ook reageren met natriumhydroxide (NaOH, "gootsteenonstopper"). Maar je hoort nooit iemand erover praten dat wanneer je DMT rookt je gootsteenonstopper rookt.
Ja ik las het al eerder inderdaad. Ik ben in 2017 geopereerd en ben van 158 afgevallen tot 84 kilo. En stabiel sinds de operatie dus niet meer aangekomen. Ik heb de mazzel dat ik alles gewoon kan eten, enige is dat de aandrang volledig weg is, dus ik moet eigenlijk 6 x per dag een timer zetten om te eten. Anders vergeet ik het gewoon. Was jij het die alleen nog vloeibaar kan verdragen? Lijkt me echt een hel...Ik heb ook een gastric bypass operatie ondergaan 7 jaren geleden alweer.
Ik merk met alle soorten medicijnen die ik neem, dat de werking ervan duidelijk anders is, dan voor deze ingreep het geval was. De impact van de operatie is enorm te noemen, het schijnt ook zo te zijn dat als je alcohol zou drinken, je veel sneller dronken wordt omdat die alcohol veel sneller opgenomen wordt .
Dat is met medicijnen en ingenomen drugs ook zo ...
Geen idee. Gastric sleeve in m’n geval. Specialist zei zelf dat alcohol zelf niet sneller wordt opgenomen. Maar ervaar het toch anders…Ja, ik ben degene die vloeibaar moet eten....honger heb ik ook nooit meer.
Ik ben er al aan gewend, dat vloeibaar eten dus het is niet meer een probleem voor me.
Ik krijg die voeding voorgeschreven dus zijn mijn maaltijd kosten lekker laag....maar eens gezellig uit eten gaan is er niet meer bij.
Alcohol Drinken doe ik allang niet meer dus of ik nog katers zou kunnen krijgen weet ik niet, ik probeer het ook niet uit!
Ik ben 54 kilo afgevallen na de operatie in 2015.
Hoe kan het dat alcohol sneller uit je systeem is verdwenen,? Dat doet de lever toch, met 1 glas alcohol per uur wat afgebroken wordt?
Dat heeft volgens mij niets met een GBP operatie te maken volgens mij....
Geen idee. Gastric sleeve in m’n geval..
Let wel: sleeve vs gpb; groot verschil wat absorptie betreft
Dat komt omdat je metabolisme versneld na zo'n operatie. Maar hoe het exact werkt weet ik ook niet precies.Ja, ik ben degene die vloeibaar moet eten....honger heb ik ook nooit meer.
Ik ben er al aan gewend, dat vloeibaar eten dus het is niet meer een probleem voor me.
Ik krijg die voeding voorgeschreven dus zijn mijn maaltijd kosten lekker laag....maar eens gezellig uit eten gaan is er niet meer bij.
Alcohol Drinken doe ik allang niet meer dus of ik nog katers zou kunnen krijgen weet ik niet, ik probeer het ook niet uit!
Ik ben 54 kilo afgevallen na de operatie in 2015.
Hoe kan het dat alcohol sneller uit je systeem is verdwenen,? Dat doet de lever toch, met 1 glas alcohol per uur wat afgebroken wordt?
Dat heeft volgens mij niets met een GBP operatie te maken volgens mij....
mensen met een sleeve hebben nog een maag-darm klep. met een gastric bypass niet meer. Dus bij een gastric bypass komt alles direct in je darmen.Noot:.
Dit is een waarheid als een koe! Ik ken enkele mensen met een sleeve, en idd is een en ander wezenlijk anders.
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."