Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsAlcohol

Alcohol

32 antwoorden
12 weergaven
18-5-2026
s
spacekonijnLid
01-01-2024, 00:00
#1
wat is dat A.C.A.B dan?

Alcohol Cocaine And Burgers? :grin:
B
BacingsPenLid
01-01-2024, 00:00
#2
agressie zit in iedereen, maar de meesten controleren zichzelf en onderdrukken de agressie. Bij (teveel) alcohol worden dus heel veel mensen agressief!
t
tsLid
01-01-2024, 00:00
#3
Mac, bedankt voor de reactie.

Spacekonijn en marcel, ik ben het met jullie eens, maar wel op een eigen manier, zoals (als jullie tenminste goed lezen) al is duidelijk gemaakt.

Over het begin van dit onderwerp wil ik nog wel kwijt dat ik wel vind dat alcohol extra emotioneel en dus ook extra agressief maakt (wat dus een emotie is). Maar blijft het ook wel lekker, zo'n sociaal geaccepeerde drug.
B
BacingsPenLid
01-01-2024, 00:00
#4
dat had ik idd ook al gezegd ja :P
t
tsLid
01-01-2024, 00:00
#5
SpacingBen zei:
dat had ik idd ook al gezegd ja :P
Klik om te vergroten...

hehe, ow excuses
s
spacekonijnLid
01-01-2024, 00:00
#6
ts zei:
SpacingBen zei:
dat had ik idd ook al gezegd ja :P
Klik om te vergroten...

hehe, ow excuses
Klik om te vergroten...

ik zei het allemaal ook al

maar t kan niet vaak genoeg gezegd worden :P
t
tsLid
01-01-2024, 00:00
#7
hehe, nogmaals excuses dan, maar ben niet elke keer nuchter als ik hier kijk.

Wel heel mooi trouwens dat we hier gewoon een beetje op ene relaxte manier over kunnen discussieren. Vind ik een groot compliment naar jullie!
B
BacingsPenLid
01-01-2024, 00:00
#8
hehe, nogmaals excuses dan, maar ben niet elke keer nuchter als ik hier kijk.

OK, het is goed dat je deze smoes gebruikt maar doe dat niet op dit forum want wij kennen die smoes!

:grin:
t
tsLid
01-01-2024, 00:00
#9
hahahaha, geweldig! zit nu echt op de kop want alle zooi is op, dit was ff mn weekendje om de zomer af te sluiten

acab betekent, all cops are bastards
J
JellerLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ik bne zelf geen vechter, ma sommige mensen verdiene het wel om op hun gezicht te krijgen als je er met woorden niet komt of als je niet genoeg tijd hebt om hem op zijn plaats te zetten..

maar kvind niet echt dat je van alcohol agressief wordt, het nemet gewoon je remmingen wat weg dus als je iemand wil slaan zal je het vlugger doen dan nuchter
E
EmoLid
01-01-2024, 00:00
#11
dat probleem ken ik wel jah :)
s
spacekonijnLid
01-01-2024, 00:00
#12
kom net terug van uitgaan en ik zag toch weer zoveel alcohol agressie heb zelf nog ruzie gemaakt terwijl ik daar totaal niet op uit was maar door alcohol laat je je opfokken en controleer je jezelf veel minder goed

ook het feit dat je de volgende dag nog maar zo weinig weet van wat er allemaal gebeurd is , ik heb situaties mee gemaakt waarin mensen goede vrienden kwetsen omdat ze scheit hebben vanwege teveel alcohol gebruik

tja alcohol is erg leuk maar het word te erg onderschat en misbruikt

uhm heb ik gelijk of ben ik te dronken?
s
spacekonijnLid
01-01-2024, 00:00
#13
ow shit ik wou dit bij alcohol zetten niet in de crea hoek :beer:

(admin: verplaatst :) )
t
tsLid
01-01-2024, 00:00
#14
spacekonijn zei:
kom net terug van uitgaan en ik zag toch weer zoveel alcohol agressie heb zelf nog ruzie gemaakt terwijl ik daar totaal niet op uit was maar door alcohol laat je je opfokken en controleer je jezelf veel minder goed

ook het feit dat je de volgende dag nog maar zo weinig weet van wat er allemaal gebeurd is , ik heb situaties mee gemaakt waarin mensen goede vrienden kwetsen omdat ze scheit hebben vanwege teveel alcohol gebruik

tja alcohol is erg leuk maar het word te erg onderschat en misbruikt

uhm heb ik gelijk of ben ik te dronken?
Klik om te vergroten...

ik zie weinig schrijffouten, je hebt gelijk. Hoewel een matpartijtje op z'n tijd niet verkeerd is, mits het met gelijkgezinden is die dus ook de risico's aanvaarden.
B
Bal0nLid
01-01-2024, 00:00
#15
ts zei:
spacekonijn zei:
kom net terug van uitgaan en ik zag toch weer zoveel alcohol agressie heb zelf nog ruzie gemaakt terwijl ik daar totaal niet op uit was maar door alcohol laat je je opfokken en controleer je jezelf veel minder goed

ook het feit dat je de volgende dag nog maar zo weinig weet van wat er allemaal gebeurd is , ik heb situaties mee gemaakt waarin mensen goede vrienden kwetsen omdat ze scheit hebben vanwege teveel alcohol gebruik

tja alcohol is erg leuk maar het word te erg onderschat en misbruikt

uhm heb ik gelijk of ben ik te dronken?
Klik om te vergroten...

ik zie weinig schrijffouten, je hebt gelijk. Hoewel een matpartijtje op z'n tijd niet verkeerd is, mits het met gelijkgezinden is die dus ook de risico's aanvaarden.
Klik om te vergroten...

Sorry? Dit soort opvattingen kan ik echt niet bij met mn geest, wat is in vredesnaam de motivatie om te vechten? Om het niet verkeerd te vinden?
m
matthijsLid
01-01-2024, 00:00
#16
Hmm, waarschijnlijk bedoelt hij een beetje kloten met vrienden...
s
spacekonijnLid
01-01-2024, 00:00
#17
ja dat was het oorspronkelijk wel maar door alcohol krijgen sommige nogal problemen met zichzelf te kunnen beheersen
B
Bal0nLid
01-01-2024, 00:00
#18
Ja, maar wat veroorlooft dat vechten nou?
t
tsLid
01-01-2024, 00:00
#19
Bal0n zei:
Ja, maar wat veroorlooft dat vechten nou?
Klik om te vergroten...

Ok, zal het proberen uit te leggen. Ik vindt zo af en toe een vechtpartij best leuk, heb ook een tijdje aan vechtsport gedaan, alleen daar ontbreekt het spontane en is de kick minder. Het leuke aan een vechtpartij is de spanning en de sensatie, nadeel is natuurlijk dat je flink beschadigd kan raken.

Ik zie het als volgt, je hebt in uitgaansgelegenheden verschiillende soorten mensen, mattechnish gezien :wink: , mensen die ook wel van vechten houden, maar dat niet als prioriteit hebben (waar ik mezelf onder reken), mensen die persé willen vechten, ook met mensen die dat niet willen, mensen die leip doen maar eigenlijk niet willen matten en mensen die gewoon niet willen matten.

Voor de eerste en laatste catagorie heb ik respect en daar ga je, vanuit hoe ik het zie, ook niet mee op de vuist. Omdat ze dat niet persé willen en daar dien je respect voor te hebben. Met die andere 2 soorten mensen, waar ik me erg aan kan storen, ben ik wel bereid om ze terecht te wijzen. Niet dat ik zelf een voorbeeldpersoon ben, maar ik vind gewoon dat als mensen dat niet willen, je ze niet moet lastig vallen met je eigen gedrag.

Ik heb nu trouwens het gevoel alsof ik mezelf gigantisch klem lul, maar dat terzijde en trouwens is dit ook een beetje hokjesgeestachtig gezeur, maar goed.

Wat ik dus wil zeggen, ik vind er niks mis mee als mensen die dat beiden willen met elkaar op de vuist gaan, je kent de risico's en als je het niet wil, moet je het niet doen. Anders gezegd, zolang niemand anders er last van heeft, mag het van mij. Zolang je elkaar maar een beetje respecteerd en wanneer iemand dus neer is, is die ook neer en moet je niet gaan natrappen of andere laffe actie's uithalen, zoals met wapens e.d.

Ok, geef toe het is lastig uit te leggen zo typend en zal het nog wel herzien als ik nuchter ben, maar heb nu nog vakantie heh :wink: :stoned:
s
spacekonijnLid
01-01-2024, 00:00
#20
Bal0n zei:
Ja, maar wat veroorlooft dat vechten nou?
Klik om te vergroten...

ja Ts zn verhaal klopt wel als beide partijen zin hebben om ff te matten dat is net zoiets als hooligans dan heb ik zoiets van laat ze lekker...

maar ik had daar dus geen zin in want ik ben totaal niet agressief en al helemaal niet uit op vechten

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."