Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsSchadelijkheid alcohol

Schadelijkheid alcohol

25 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
k
knolselderijLid
01-01-2024, 00:00
#1
mwa niet super goed maar t valt nog mee...

ik weet wel van mezelf dat ik niet aan de minimale 1,5 liter water per dag kom
G
GerardjanLid
01-01-2024, 00:00
#2
Wat ik me dus afvraag is, ik drink het afgelopen jaar zo een 5 keer per week (waarvan 2 of 3 toch wel veel). Daarbij heb ik ook een paar keer cocaine en mdma gebruikt, maar dat was in veel mindere mate. In hoeverre zal ik mezelf nu al ernstige schade aan mijn hersenen toegedaan hebben? Wat moet ik me daar bij voorstellen, van VWO niveau naar VMBO zakken aan intilligentie, of is het voornamelijk slecht voor je lever en is de schade aan de hersenen niet permanent?

Belangrijke sidenote is dat ik 18 ben.
(Onder veel verstaan we 10+, onder normaal tussen de 1 en 5)
W
WinehouseLid
01-01-2024, 00:00
#3
Concentratieproblemen, minder-goed werkend kortetermijngeheugen enzo. Maar van VWO naar VMBO is overdreven.
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik denk dat je 1 schade gedaan hebt.
W
WinehouseLid
01-01-2024, 00:00
#5
Geriejannie is net nieuw, kom jij aan..
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#6
Sorry. Luister naar Winehouse, Gerard, she's the brains of the outfit.
T
TripperLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik denk dat het heel verschillend is. Het ligt aan meerdere dingen. Hoelang ga je door, drink je alleen sterke drank, drink je tussendoor ook nog water of andere non-alcoholische dranken, rook je erbij enzo....

Kijk maar naar EI en de rest van ons, wij hebben nog hersens genoeg. Wij zuipen, snuiven, drinken en roken ons de tyfus en dit forum is nog steeds redelijk hoog van niveau. Zo hoog dat VWO-ers bij ons vragen komen stellen. Als ik er even over nadenk, zou ik ons totaal niet vertrouwen! :wave:
W
WinehouseLid
01-01-2024, 00:00
#8
Tripper zei:
Ik denk dat het heel verschillend is. Het ligt aan meerdere dingen. Hoelang ga je door, drink je alleen sterke drank, drink je tussendoor ook nog water of andere non-alcoholische dranken, rook je erbij enzo....

Kijk maar naar EI en de rest van ons, wij hebben nog hersens genoeg. Wij zuipen, snuiven, drinken en roken ons de tyfus en dit forum is nog steeds redelijk hoog van niveau. Zo hoog dat VWO-ers bij ons vragen komen stellen. Als ik er even over nadenk, zou ik ons totaal niet vertrouwen! :wave:
Klik om te vergroten...
:tearsofjoy:

Maar dit: rook je erbij
Heeft er geen fuck mee te maken.
Behalve als jij wiet bedoel :openmouth:
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#9
Tripper zei:
Kijk maar naar EI en de rest van ons, wij hebben nog hersens genoeg. Wij zuipen, snuiven, drinken en roken ons de tyfus en dit forum is nog steeds redelijk hoog van niveau. Zo hoog dat VWO-ers bij ons vragen komen stellen. Als ik er even over nadenk, zou ik ons totaal niet vertrouwen! :wave:
Klik om te vergroten...
Ik "zuip" en rook niet. Daarbij ben ik ook een VWO-er.. al heb ik dat nooit afgemaakt :grin:
W
WinehouseLid
01-01-2024, 00:00
#10
En ik ben een havist :openmouth:
T
TripperLid
01-01-2024, 00:00
#11
Exceptional Insight zei:
Tripper zei:
Kijk maar naar EI en de rest van ons, wij hebben nog hersens genoeg. Wij zuipen, snuiven, drinken en roken ons de tyfus en dit forum is nog steeds redelijk hoog van niveau. Zo hoog dat VWO-ers bij ons vragen komen stellen. Als ik er even over nadenk, zou ik ons totaal niet vertrouwen! :wave:
Klik om te vergroten...
Ik "zuip" en rook niet. Daarbij ben ik ook een VWO-er.. al heb ik dat nooit afgemaakt :grin:
Klik om te vergroten...

Ok ik zuip, rook ook niet. Ok soms/bijna nooit, ik maak er geen gewoonte van.
S
SublimoLid
01-01-2024, 00:00
#12
Winehouse zei:
Maar van VWO naar VMBO is overdreven.
Klik om te vergroten...

Komt vaker voor dan je denkt hoor.
W
WinehouseLid
01-01-2024, 00:00
#13
Sublimo zei:
Winehouse zei:
Maar van VWO naar VMBO is overdreven.
Klik om te vergroten...

Komt vaker voor dan je denkt hoor.
Klik om te vergroten...
Komt voor, maar alleen door alcohol en soms drugs??
S
SublimoLid
01-01-2024, 00:00
#14
Winehouse zei:
Sublimo zei:
Winehouse zei:
Maar van VWO naar VMBO is overdreven.
Klik om te vergroten...

Komt vaker voor dan je denkt hoor.
Klik om te vergroten...
Komt voor, maar alleen door alcohol en soms drugs??
Klik om te vergroten...

Geen idee wat alle oorzaken daarvoor zijn. Wat ik wel weet is dat al die weekenden (coma)zuipen niet gaan helpen bij het halen van een VWO-diploma.
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#15
concentratieproblemen / moeite met dingen onthouden?
S
SublimoLid
01-01-2024, 00:00
#16
Flameon zei:
concentratieproblemen / moeite met dingen onthouden?
Klik om te vergroten...

Ja, dat wist ik. Ik doelde er meer op dat er ook nog andere zaken een rol kunnen spelen bij het zakken van de VWO naar het VMBO. Buiten alcohol.
k
knolselderijLid
01-01-2024, 00:00
#17
heb vroeger havo-atheneum gedaan het 1e jaar en toen heb ik alcohol ontdekt en nu haal ik mn mbo maar net
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#18
knolselderij zei:
heb vroeger havo-atheneum gedaan het 1e jaar en toen heb ik alcohol ontdekt en nu haal ik mn mbo maar net
Klik om te vergroten...
Komt dat door alcohol of heb je je inmiddels gewoon gerealiseerd dat school minder belangrijk is dan we worden wijsgemaakt?
A
AndrewLid
01-01-2024, 00:00
#19
Winehouse zei:
En ik ben een havist :openmouth:
Klik om te vergroten...
Ik ook alleen ben ik er nooit aangekomen
H
Hellraiser_[NL]Lid
01-01-2024, 00:00
#20
ikzelf drink geen alcohol zie aan veel vrienden van mij dat zij er toch last van hebben op school ofwel dan niet dat ze last krijgen van geheugen

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."