Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsGestopt met drinken m.b.v. Baclofen

Gestopt met drinken m.b.v. Baclofen

11 antwoorden
10 weergaven
18-5-2026
l
leveldesignerLid
01-01-2024, 00:00
#1
ik denk dat een tijdje medicatie een goede manier kan zijn, alwas
t maar om even uit de sleur van gebruiken te zijn zonder afkick verschijnselen.
En om je leven even een beetje op een rijtje te krijgen alvorens je de medicatie
kunt afbouwen en het verder zelf te doen.

succes
T
TetsuoLid
01-01-2024, 00:00
#2
Het is handig om de eerste ontwenningverschijnselen weg te nemen, daarna moet je het toch echt zelf doen, want die trek die gaat niet weg. En de rest van je leven medicatie ervoor gebruiken sja..
r
rickyLid
01-01-2024, 00:00
#3
Waarom eerst. De lichamelijke ontwenning is al erg zat. Dat wekt de psychische verslaving weer erger op om er wat aan te doen. Als medicatie ervoor zorgt dat je dat niet doet doet het zn werk vind ik. Grotendeels moet je het ook zelf doen, zeker. Maar je leven lang aan die medicijnen hoeft ook niet hoor, is om je door de 1e moeilijke tijd heen te helpen. En daarna moet je het indd zelf doen..
F
Frank123Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Tetsuo zei:
Het is handig om de eerste ontwenningverschijnselen weg te nemen, daarna moet je het toch echt zelf doen, want die trek die gaat niet weg. En de rest van je leven medicatie ervoor gebruiken sja..
Klik om te vergroten...
+1

vooral met iets als drank, als je echt wilt stoppen komt dat van binnen uit. Je zal niets anders nodig hebben, hoe zwaar dat ook moge zijn.

Begrijp me niet verkeerd, ik hoop voor je dat je er vanaf komt. Maar met medicijnen gaat het je misschien te gemakkelijk af, waardoor je juist weer eerder begint.
T
TetsuoLid
01-01-2024, 00:00
#5
ricky zei:
Waarom eerst. De lichamelijke ontwenning is al erg zat. Dat wekt de psychische verslaving weer erger op om er wat aan te doen. Als medicatie ervoor zorgt dat je dat niet doet doet het zn werk vind ik. Grotendeels moet je het ook zelf doen, zeker. Maar je leven lang aan die medicijnen hoeft ook niet hoor, is om je door de 1e moeilijke tijd heen te helpen. En daarna moet je het indd zelf doen..
Klik om te vergroten...
mn punt is denk ik dat je alcohol niet moet gaan vervangen met iets anders, dat schiet niet echt op naar mijn mening. Ik weet niet hoe schadelijk baclofen is maar het zal niet helemaal onschuldig zijn. Ikzelf heb een keertje een doosje oxazepam gekregen voor mijn afkick, dus ben ook niet zo heilig dat ik het helemaal zonder hulp heb gedaan, maar dat was niet voor elke dag, maar gewoon voor als ik ff rusteloos werd. ts gebruikt volgens mij elke dag baclofen elke keer wat meer om de trek weg te nemen. Dat is volgens mij gewoon het ene middel vervangen met het andere middel en of dat verstandig is weet ik niet zo goed.
r
rickyLid
01-01-2024, 00:00
#6
Nee vervangen is zeker niet goed. Maar omdat dit zo'n licht medicijn is (vergeleken met oxazepam helemaal) hoor ik om me heen dat veel mensen het gewoon beter volhouden omdat de trek minder word. En ik denk dan als je door de moeilijkste tijd heen kan komen met een vrij "onschuldig" middel is dit geen vervangen maar gewoon een steuntje in de rug. Ik zei al het is geen wondermiddel, je zal nog wel je best moeten doen om ervan af te blijven.

Ik snap wat jullie bedoelen hoor qua vervangen maar dit medicijn word denk ik niet voor niks voorgeschreven voor als mensen net met alcohol of ghb gestopt zijn.
In mijn geval heeft het niks gedaan dus ben ermee gestopt maar anderen hebben er misschien wel wat aan.
E
EefLid
01-01-2024, 00:00
#7
Hallo allemaal. Ental aantal weken geleden heb ik m'n arts zover gekregen mij Baclofen voor te schrijven. Ik ben begonnen met 3x 5mg p/d. Daarna heb ik de dosis in fases verhoogd to 3x 20mg p/d. zonder resultaat. Ik merkte er niets van. Eergisteren de dosis verhoogd naar 3x 30mg en voila, geen trek meer! Ik merk een soort lichte buzz, een relaxed gevoel en soms lichte euforie. Ik heb verder geen nare bijverschijnselen. Het is pas dag twee, maar ik heb nog geen trek meerv gehad om te drinken en de dysphorie die ik normaal gesproken voelde als ik probeerde te stoppen is ook weg. Ik raad het iedereen die met alcoholisme worsteld aan om tenminste te proberen.
r
rickyLid
01-01-2024, 00:00
#8
Oo, hoor steeds meer mensen die het wel helpt. De verslavings-arts geeft in eerste instantie indd niet meer dan 3 x daags 30 mg. nee. Ik kreeg het dan voor ghb, cocaine en alcohol maar deed me niks. Een maat kreeg zelfs 280 mg. per dag. Het is een lichte spierverslapper dus als je verder nooit veel benzo's e.d heb gebruikt kan je je dr misschien best relaxed van voelen. Dat zal bij mij het probleem dan wel zijn dan. Je hebt er in deze dosis iig geen bijverschijselen van en met het afbouwen of stoppen ook geen problemen.
E
EefLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ik heb na een paar dagen weer een terugval gehad ('s avonds 3 flesjes bier). Ik merk wel duidelijk dat de trek minder is, maar nog niet helemaal weg. Ik heb gisteren de dosis verhoogd naar 3x 40mg p/d. Ik ben benieuwd wanneer ik mijn maintenance dosis bereik.
r
rickyLid
01-01-2024, 00:00
#10
Maar het is ook geen wondermiddel wat de trek helemaal weg neemt. Het is een goede ondersteuning. Persoonlijk zou ik niet te ver blijven verhogen, want er zit ook wel degelijk tolerantie aan vast en dan blijf je verhogen. Maar dat zal de arts ook wel niet doen. Die 280 mg is absurd hoog en kwam door jaren drugs gebruik. En zijn ervaring met zon hoge dosis was ook niet echt goed. Zolang het de meeste trek weg neemt doet het zn werk goed lijkt mij.
T
TetsuoLid
01-01-2024, 00:00
#11
tlijkt me een beetje een lapmiddel als ik het zo hoor. Je stopt omdat je geen trek meer in alcohol hebt met dat spul maar het komt niet helemaal uit jezelf. Tlijkt mij beter om te willen stoppen omdat je gewoon de doelloosheid van alcoholisme inziet en dat je je instelling zeg maar verandert.
r
rickyLid
01-01-2024, 00:00
#12
Dat verhaal snap ik niet helemaal. Als je stopt komt die wil toch uit jezelf. En als er medicatie is wat helpt tegen de trek van het middel is dat toch alleen maar mooi als je daardoor ondersteund word met het volhouden..

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."