Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsZelfgestookte alcohol in Rusland

Zelfgestookte alcohol in Rusland

7 antwoorden
9 weergaven
18-5-2026
W
WarreLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik ben zelf ook begonnen met het maken van Pastis. Mijn recept staat duidelijk nog niet op punt. Erg benieuwd naar het jouwe!
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#2
Die keren dat ik alcohol heb gedronken dat uit een raar land kwam en in sketchy plastic flessen verpakt zat smaakte het inderdaad vooral naar alcohol. Waarschijnlijk zul je wat meer verschillen in smaak proeven als je aan het hoge alcoholpercentage gewend bent, maar ik ben bang dat dat an mij niet besteed is. :P
R
RoaldMessLid
01-01-2024, 00:00
#3
Hoi iedereen,

Heeft iemand hier ervaring met zelfgestookte alcohol? En dan heb ik het over dranken als vodka. Ik heb reeds contact gehad met de website waar ik mijn visum geregeld heb, maar zij kunnen alleen treintickets voor mij bestellen naar een stad die erom bekend staat.

Mijn interesse gaat zo uit naar het drinken van deze zelfgemaakte dranken omdat ik verhalen heb gehoord van stokers die allerlei speciale soorten maken door er van alles en nog wat aan toe te voegen. Smaken die je nooit zult kunnen kopen in de winkel. Rusland leek mij een goed land hiervoor.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik heb wel eens een glaasje zelfgestookte Rakia van een Bulgaarse studiegenoot van mij gedronken. Het was erg sterk en de alcohol smaak overheerste ook eigenlijk vooral.

Zelf gestookte alcohol is in best veel landen gebruikelijk, in de Balkan landen hebben ze dus Rakia. In Rusland zul je vast zelfgestookte vodka moeten kunnen vinden. Echter is het met dit soort dingen vaak gewoon zo dat je daar iemand moet kennnen of toevallig bij mensen thuis uitgenodigd moet worden om hun zelf gestookte drankjes te kunnen proberen.

Verder voegen mensen als ze zelf alcohol stoken inderdaad vaak allerlei smaakjes toe, maar hoeveel je hier nog van proeft vraag ik me af, omdat het meestal zo sterk is dat het vooral naar alcohol smaakt.

Veel plezier in Rusland in ieder geval!
M
MeejheMLid
01-01-2024, 00:00
#5
V*rdomme, nou krijg ik enorm honger, en zin in vodka...
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik ben bij een stokerijtje in Servië geweest, onder iemands huis. Hij stookte Rakia, waar Bee het ook over had. Dat is traditie in Balkanlanden. We kwamen daar op bezoek en er kwamen borden met vlees en aardappels en allerlei lekkernijen op tafel en een paar flessen van zijn eigen gestookte Rakia. Hij maakte de drank met allerlei vruchten uit de omgeving, o.a. druiven, pruimen, perziken en appels. Dat was duidelijk te proeven aan de drank, echt heerlijk!

Mocht je eens richting Servië gaan, stuur ff een PB dan zorg ik dat je daar langs kan :grin:
M
MeejheMLid
01-01-2024, 00:00
#7
je kan de recepten thuis ook namaken, ze pakken iets met suikers, laten gist dat omzetten in alcohol, destileren de zooi zodat ze voornamelijk ethanol en water overhouden. die maken ze met water op de gewenste sterkte. vaak 40%(dat is vodka van de slijter meestal ook) of meer.

daarna gaan ze met allerlei ingredienten het op smaak maken, eigenlijk hetzelfde als jenever hier bijvoorbeeld. dit doen ze over bijna de hele wereld, en vooral de ingredienten om het op smaak te maken verschillen per regio.

destilleren kun je erg makkelijk bestuderen op youtube. in nederland kun je net zo goed voor de veilige variant gaan en vodka kopen, het aandeel methanol is minimaal, en je schuur fikt niet af.

als iemand nog leuke recepten weet hoor ik het graag. ik weet een hele lekkere voor pastis.
W
WarreLid
01-01-2024, 00:00
#8
MeejheM zei:
als iemand nog leuke recepten weet hoor ik het graag. ik weet een hele lekkere voor pastis.
Klik om te vergroten...

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."