Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDronken - sinds lang geleden

Dronken - sinds lang geleden

17 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
T
Tevil19Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Heeu all,​

Ben voor t eerst weer eens flink dronken. Het voelt echt lekker ben afhankelijk van g en valium geweest, dus sws risico. Ik. Vervang het enebdoor het anderen. Kom ikbhier ooit vanaf.?:disappointed:
w
wonderaliceLid
01-01-2024, 00:00
#2
Tevil19 zei:
Heeu all,​

Ben voor t eerst weer eens flink dronken. Het voelt echt lekker ben afhankelijk van g en valium geweest, dus sws risico. Ik. Vervang het enebdoor het anderen. Kom ikbhier ooit vanaf.?:disappointed:
Klik om te vergroten...
Dat hangt van jezelf af, het feit dat je dit vraagt wekt de indruk dat jezelf je bedenkingen hebt of je het ene middel met het andere vervangt? Het is in ieder geval al goed dat je daarbij stil staat.. Wat is je overweging? En waarom dronken geworden?
T
Tevil19Lid
01-01-2024, 00:00
#3
wonderalice zei:
Dat hangt van jezelf af, het feit dat je dit vraagt wekt de indruk dat jezelf je bedenkingen hebt of je het ene middel met het andere vervangt? Het is in ieder geval al goed dat je daarbij stil staat.. Wat is je overweging? En waarom dronken geworden?
Klik om te vergroten...

Ja klopt, ik vervang het steeds. Speed, GHB, porno, alcohol, mdma, gamen
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#4
Blijf van de drank af!!

Je haalt zo de volgende demon naar binnen.
Niet doen.
S
Sniffle88Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Je zult waarschijnlijk altijd wel willen vervangen alleen aan jou de taak dat te gaan vervangen door iets gezonds. Begin eens met kijken op welke momenten die drang het grootst is en misschien kun je op die momenten iets anders gaan doen.

De mens is helaas redelijk verslavend aangelegd mensen die stoppen met roken gaan bijv eten etc.. En zo cirkel je alsmaar rond.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#6
Dat de ene verslaving zeer gemakkelijk overspringt naar een andere, dat is een bekend feit.
Daarvoor hoef ik alleen maar naar mijzelf te kijken.
Ik heb er toch wel aardig wat gehad...en het patroon erin is duidelijk zichtbaar.
En dit geldt niet alleen maar voor mij...
Je hoofd boven water te houden in deze materie is hard werken!
En ja, er zijn wel wat wijze woorden over te vinden, de ene nog beter, dan de andere..
Zoals ik heel vaak gehoord heb , advies was
Ga lekker in de tuin werken als je zucht hebt of geheel intensief eens aan een rode roos denken
Nou ja noem ze zelf maar eens...
Allemaal heel goed bedoeld allemaal.
Maar je hebt er dus geen donder aan.
Waar je wel iets aan hebt, is zoveel mogelijk extra stress, spanning, moeilijk op te lossen zaken , evt met begeleiding de ene na de andere op te lossen, met dien verstande dat het beslist niet allemaal tegelijk kan.
Dit was voor mij e een eye opener.
Ik werk hier nog steeds mee.
Behalve koffie en nicotine gaat alles redelijk goed. Tenminste totnogtoe.
G
Guapo TemudginLid
01-01-2024, 00:00
#7
Tevil19 zei:
Ja klopt, ik vervang het steeds. Speed, GHB, porno, alcohol, mdma, gamen
Klik om te vergroten...

ma speed
di ghb
wo porno
do alcohol
vrij mdma
za rust
zo rust

haha nee gekheid natuurlijk :P Een verslaving is niks anders als iets te veel achter elkaar doen. Probeer zoveel mogelijk af te wisselen of zoek je perfecte hobby.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#8
Perfectionisme kan ook héél vervelend worden.
Nooit tevreden zijn met wat je gepresteerd hebt, iedere keer opnieuw beginnen om het nóg beter te doen.
Heel belastend!
G
Guapo TemudginLid
01-01-2024, 00:00
#9
das wel een beetje een random comment heh @Legio Patria Nostra of ben ik zelf in de war? wtf waar is de context.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#10
Gevolg van : zucht.
Zucht om te vluchten, om een depressie te ontlopen,
Stress te kunnen handelen, of om een kutgevoel om te zetten in een goed gevoel,

Zoveel windrichtingen
Zoveel redenen.
Iedereen heeft zijn eigen invulling....
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#11
Context: zoek je perfecte hobby.
Vandaar.
Bestaat zoiets wel? Perfect, dus?
Is dit haalbaar, en, wat is de prijs, die je ervoor moet betalen, naast het feit dat het enorm veel energie kost?

Zoek je perfecte hobby.....?

Dat is de context.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#12
Guapo Temudgin zei:
ma speed
di ghb
wo porno
do alcohol
vrij mdma
za rust
zo rust

....P Een verslaving is niks anders als iets te veel achter elkaar doen. ....
Klik om te vergroten...

Dit is voor mij een nieuwe classificatie van de omschrijving " verslaafd zijn ".
Interessant.
Hier moet ik even over nadenken.
Ik mis in deze setting nog een element, namelijk deze:
" iets teveel achter elkaar doen," ( heel goed), toevoeging van mij: " met de bedoeling om bepaalde gevoelens te kunnen onderdrukken ofwel uit de weg te kunnen gaan, ook al lijd je er schade door".
G
Guapo TemudginLid
01-01-2024, 00:00
#13
Legio Patria Nostra zei:
Ik mis in deze setting nog een element, namelijk deze:
" iets teveel achter elkaar doen," ( heel goed), toevoeging van mij: " met de bedoeling om bepaalde gevoelens te kunnen onderdrukken ofwel uit de weg te kunnen gaan, ook al lijd je er schade door".
Klik om te vergroten...

Maakt de omschrijving wel compleet maar de oorzaak kan variabel zijn. Verslaafd zijn of iets te vaak doen is een gevolg van: ?
G
Guapo TemudginLid
01-01-2024, 00:00
#14
Gevolg van leven. Wat moet je anders doen? Als je eenmaal wat gegeten hebt dan hoef je daarna in principe niks meer te doen.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#15
En nu, op dit moment, is het link.
Bij mij. Dus.
Ik heb in mijn tuin gewerkt, in de zon, heb zeer veel rugpijn, en nu....zucht naar koud bier .
En niet zo'n beetje óók.
Daar moet ik nu even doorheen, niet toegeven,want ik weet wat er dan gebeurt.
De beer is los en de geest uit de fles!
De doos van die verrekte Pandora is open!
Ik ben nu aan hetl limonade drinken.
Zoveel mogelijk.
Dat helpt... meestal. Bijna altijd. Maar toch...
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#16
HEhhh. Gelukkig, ik heb het kunnen weerstaan.
Niet gedronken, dus.
Ongelooflijk, na zoveel jaar, tóch weer die enorme zucht.
Alcohol. Ook wel gemoemd koning alcohol...
D
DMTonyLid
01-01-2024, 00:00
#17
Ik zit het hele topic door te lezen... Wat ik je kan adviseren is heel cliché...maar ik vlucht bijvoorbeeld in nieuwe uitdagingen. Ik ben een tijdje heel zwaar verslaafd geweest aan 3-mmc, ook puur uit verveling... Tot ik op Vice naar Matty Matheson begon te kijken. De beste man was ook geen best voorbeeld hoe je je leven moet leven; bijna fataal hartinfarct op zijn 35e, combinatie van zwaarlijvigheid, veel drank en nog meer cocaïne... Nu kookt ie op tv en YouTube voor mensen als jij en ik...en als ik mij nu verveel ga ik gewoon lekker een uurtje of 10 in de keuken staan! En als ik eens geen trek heb pak ik een uurtje mijn gitaar uit de kast! Ik ben vorige week begonnen met mezelf cello leren spelen... Alles alleen maar om verveling te voorkomen...

Ik ga je niet de les lezen...zou heel heel hypocriet zijn...maar dit leven bevalt me veel beter dan elke dag 5 gram van welke substantie dan ook naar binnen zien te harken, alleen maar omdat het beter voelt dan nuchter te zijn...
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#18
DMTony zei:
Ik zit het hele topic door te lezen... Wat ik je kan adviseren is heel cliché...maar ik vlucht bijvoorbeeld in nieuwe uitdagingen. Ik ben een tijdje heel zwaar verslaafd geweest aan 3-mmc, ook puur uit verveling... Tot ik op Vice naar Matty Matheson begon te kijken. De beste man was ook geen best voorbeeld hoe je je leven moet leven; bijna fataal hartinfarct op zijn 35e, combinatie van zwaarlijvigheid, veel drank en nog meer cocaïne... Nu kookt ie op tv en YouTube voor mensen als jij en ik...en als ik mij nu verveel ga ik gewoon lekker een uurtje of 10 in de keuken staan! En als ik eens geen trek heb pak ik een uurtje mijn gitaar uit de kast! Ik ben vorige week begonnen met mezelf cello leren spelen... Alles alleen maar om verveling te voorkomen...

Ik ga je niet de les lezen...zou heel heel hypocriet zijn...maar dit leven bevalt me veel beter dan elke dag 5 gram van welke substantie dan ook naar binnen zien te harken, alleen maar omdat het beter voelt dan nuchter te zijn...
Klik om te vergroten...
Matty is een baas. Zijn podcasts zijn ook erg leuk!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."