Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsSinds corona (lockdowns) drink ik ineens 4x per week!!

Sinds corona (lockdowns) drink ik ineens 4x per week!!

44 antwoorden
11 weergaven
18-5-2026
L
Lid 154415Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Casaan zei:
De rest genegeerd. Want niet relevant.

Je ontkent je probleem dmv alcohol. Je stopt je ellende weg achter verdoving. Dat ontken je.
Deal met de redenen die je hebt om te drinken.

Voor de rest is de wereld toch maar gewoon wat het is. "de rest"
Klik om te vergroten...
Ik ontkent mij probleem met alcohol niet... Daarom vraag ik juist advies. Ik ben geen dagelijkse drinker... Maar zodra ik alleen thuis ben ga ik drinken. Dus dat is in mijn ogen een probleem en daar kom ik ook voor uit...
Ik ga de huidige wereld problemen vanf nu ook negeren, want dat maakt mij zo ongelukkig... En dat wil ik niet meer, ik kan het toch niet veranderen... Dus ga me erbij neerleggen...
PS: TOen ik dit bericht plaatste, toen zaten we nog in lockdown, met QR code, en was er nog geen oorlog.
Veel veranderd in 2 weken... Ook mijn mindset.
Deze oorlog bewijst wel dat Corona niet zo ernstig is als ze wilden laten blijken. Want ineens horen we niks meer... Is toch vaag...
S
Snoozerboy🐱Lid
01-01-2024, 00:00
#2
WakeUpWakeUp zei:
Ik ontkent mij probleem met alcohol niet... Daarom vraag ik juist advies. Ik ben geen dagelijkse drinker... Maar zodra ik alleen thuis ben ga ik drinken. Dus dat is in mijn ogen een probleem en daar kom ik ook voor uit...
Ik ga de huidige wereld problemen vanf nu ook negeren, want dat maakt mij zo ongelukkig... En dat wil ik niet meer, ik kan het toch niet veranderen... Dus ga me erbij neerleggen...
PS: TOen ik dit bericht plaatste, toen zaten we nog in lockdown, met QR code, en was er nog geen oorlog.
Veel veranderd in 2 weken... Ook mijn mindset.
Deze oorlog bewijst wel dat Corona niet zo ernstig is als ze wilden laten blijken. Want ineens horen we niks meer... Is toch vaag...
Klik om te vergroten...
Oorlog of geen oorlog corona of geen corona drinken en snuiven is niet het antwoord en dat weet je best.

Ik heb het idee dat je wel degelijk begrijpt wat je hier verteld word echter komt hoeveel worden en uitleg je geeft over alsof je het ontkent.

Dit zijn aannamens natuurlijk misschien is dit hoe je je reageert en kom je later wel tot een inzicht.

(Wij kennen je tenslotte niet in het echt!)

Mijn advies is drink minder snuif minder maak je minder druk en eet een mackroket.

(Er is nu ook een vega versie btw)
H
HansklokLid
01-01-2024, 00:00
#3
@WakeUpWakeUp

Je komt op mij over dat je meer iemand nodig hebt om je ei kwijt te kunnen.
Je gaf zelf al aan dat je al fout bezig bent met de alchohol en coke. Onderschat het niet.
Zoek hulp ggz/je arts of iemand waarbij jij ook daadwerkelijk het gevoel hebt waar je alles aan kwijt kunt.
Er is een kind in het spel doe het daarvoor. Ondanks je zegt dat het haar niet beinvloed.
Hoe eerder je erbij bent hoe beter.

Hoop dat je hier wat aan hebt

de eerste stap was er net al ; het toegeven en herkennen.👌
H
HansklokLid
01-01-2024, 00:00
#4
Snoozerboy🐱 zei:
Oorlog of geen oorlog corona of geen corona drinken en snuiven is niet het antwoord en dat weet je best.

Ik heb het idee dat je wel degelijk begrijpt wat je hier verteld word echter komt hoeveel worden en uitleg je geeft over alsof je het ontkent.

Dit zijn aannamens natuurlijk misschien is dit hoe je je reageert en kom je later wel tot een inzicht.

(Wij kennen je tenslotte niet in het echt!)

Mijn advies is drink minder snuif minder maak je minder druk en eet een mackroket.

(Er is nu ook een vega versie btw)
Klik om te vergroten...
Jij met je mackroket steeds 😂 ik zou bijna een Fundraiser aanmaken voor jou.
HELP @Snoozerboy🐱 aan een mackroket.
S
Snoozerboy🐱Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Hansklok zei:
Jij met je mackroket steeds 😂 ik zou bijna een Fundraiser aanmaken voor jou.
HELP @Snoozerboy🐱 aan een mackroket.
Klik om te vergroten...
Ik date met die ene clown van mac donalds pb haar even dat ik me wel verdiende mac kroket verdien.

@Purplext
N
NouksterLid
01-01-2024, 00:00
#6
WakeUpWakeUp zei:
Ik ben naar mijn weten ook geen wappie, zo word ik weggezet door mensen om me heen, puur omdat ik me niet laat vaccineren. Dus jij hebt blijkbaar geluk met ruimdenkende mensen om je heen... Ik leg mijn mening aan niemand op. Ik durf dat niet eens, want wil niet veroordeeld worden... Maar zij veroordelen mij. Dus wat ontken ik dan volgens jou?

Ja het valt me zwaar. En ja daarom drink ik meer dan voorheen. Daar ben ik toch eerlijk in of niet? Dus wat ontken ik dan?
En waarom zeur ik? Moet ik dan mijn mond houden als ze ernaar vragen? Of liegen? Heb het idee dat jij mij niet helemaal goed begrijpt... :disappointed:

En lees ff goed. Ik gebruik niet waar mijn kind bij is. Alleen als ze bij haar vader is. En maximaal halve gram. Ik zorg altijd voor minimaal 6/7 uur slaap. En wat bedoel je met aluminium hoed..??? Ik ben geen 5G complotdenker. Dat komt niet eens in me op. Gaat me puur om die opgedrongen vaccinaties en bijbehorende QR code en uitsluiting... :disappointed:
Klik om te vergroten...
Waarom mensen laten weten dat je niet bent gevaccineerd? Dat lijkt me ook privé toch? Heb je die discussie ook niet.. doe gewoon net of bestaat Corona niet gewoon lekker je ding doen. En wat betreft die oorlog zet je tv uit!! Kijk een leuke serie of ga leuke dingen met je kind doen. Je kunt het zelf indelen hoe jij wilt, en je afsluiten voor negativiteit. Miss wordt je gebruik dan ook minder. Ga desnoods met iemand praten van ggz.
r
ricorieksLid
01-01-2024, 00:00
#7
WakeUpWakeUp zei:
Maar jullie reacties lijken wel van de Libelle of Margriet
Klik om te vergroten...
WakeUpWakeUp zei:
Zijn jullie van de EO misschien?
Klik om te vergroten...
...
0
0t0leranceLid
01-01-2024, 00:00
#8
WakeUpWakeUp zei:
Ik ontkent mij probleem met alcohol niet... Daarom vraag ik juist advies. Ik ben geen dagelijkse drinker... Maar zodra ik alleen thuis ben ga ik drinken. Dus dat is in mijn ogen een probleem en daar kom ik ook voor uit...
Ik ga de huidige wereld problemen vanf nu ook negeren, want dat maakt mij zo ongelukkig... En dat wil ik niet meer, ik kan het toch niet veranderen... Dus ga me erbij neerleggen...
PS: TOen ik dit bericht plaatste, toen zaten we nog in lockdown, met QR code, en was er nog geen oorlog.
Veel veranderd in 2 weken... Ook mijn mindset.
Deze oorlog bewijst wel dat Corona niet zo ernstig is als ze wilden laten blijken. Want ineens horen we niks meer... Is toch vaag...
Klik om te vergroten...
Zelf ook ouder, kijk eens naar wat psychedelica kunnen betekenen voor het doorbreken van een verslaving. Het fenomeen "neurogenesis", kijk eens op netflix "fantastic fungi". Bij een goede interne trip keer je in jezelf, enorm confronterend .. of in de vorm van een subtiele microdosering. Verder op netflix "the mind explained - psychedelics". Iain McGilchrist "the devided brain" docu.. succes
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#9
Voor een corona discussie kunnen jullie allemaal hier terecht (forumregels): https://drugsforum.nl/threads/het-corona-topic.70911/

Voor complottheorieën hier: https://drugsforum.nl/threads/complottheorien.70464/

Voor pemperende woorden over dat je drugs- en alcoholverslaving best mee valt en heel logisch is in deze barre tijden, ben je op het verkeerde forum.

Veel mensen hier zijn drugs op een andere manier gaan gebruiken door corona. Dat is niet gek. Jij bent ze alleen gaan misbruiken, en het is de hoogste tijd dat je daar actie op onderneemt. Kun je best, zet hem op!
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#10
ricorieks zei:
...
Klik om te vergroten...
Jij bent van de EO toch? (Enorme Orakels).
p
pippilangkousLid
01-01-2024, 00:00
#11
ljuv zei:
Voor een corona discussie kunnen jullie allemaal hier terecht (forumregels): https://drugsforum.nl/threads/het-corona-topic.70911/
Klik om te vergroten...
Idd, je hebt gelijk. Liet me even meeslepen..
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#12
pippilangkous zei:
Idd, je hebt gelijk. Liet me even meeslepen..
Klik om te vergroten...
Kan de beste overkomen Pipi!
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#13
ljuv zei:
Voor een corona discussie kunnen jullie allemaal hier terecht (forumregels): https://drugsforum.nl/threads/het-corona-topic.70911/

Voor complottheorieën hier: https://drugsforum.nl/threads/complottheorien.70464/

Voor pemperende woorden over dat je drugs- en alcoholverslaving best mee valt en heel logisch is in deze barre tijden, ben je op het verkeerde forum.

Veel mensen hier zijn drugs op een andere manier gaan gebruiken door corona. Dat is niet gek. Jij bent ze alleen gaan misbruiken, en het is de hoogste tijd dat je daar actie op onderneemt. Kun je best, zet hem op!
Klik om te vergroten...
Amen.
B
Bonko3ngLid
01-01-2024, 00:00
#14
Corona was een momentum. Wij mensen zijn routine dieren. Ik herken je verhaal. Zoiets sluipt er langzaam in maar is moeilijk te veranderen. Ik heb het zelf ook... Tenzij ik iets constructiefs te doen heb of een andere gezelligheid... Kennelijk ben ik dan afgeleid en hoef ik niet met mijn shit te dealen maar wel op een gezonde manier. De volgende dag schrijf ik dan simpelweg op wat er met mij gebeurd (is) en wat ik daarbij voel. Als ik dit voor enkele dagen volhoud word ik bewust van mijn gevoel en gedrag en kan ik het duiden... Mijn tip: schrijf alles op, ook als je letterlijk niet weet wat te schrijven. De dag erop zal het iets makkelijker gaan etc etc
Vervolgens wordt het dan iets gemakkelijker om met je afleidingsprobleem om te gaan.

Dus schrijf je gevoel op papier en ga iets doen ter afleiding kort gezegd.
B
Brakka MangLid
01-01-2024, 00:00
#15
Snoozerboy🐱 zei:
Nou beetje jammer vond het juist uitzonderlijk sterk dat je gewoon toegaf echter lijk je uiteindelijk alsnog in de ontkenning te gaan.

Ik ben zelf niet gevaccineerd echter ben ik helemaal geen wappie paddestoel slaat wederom de spijker op ze kop.

Je vraagt letterlijk naar mensen hun mening en zeurt vervolgens over dat ze een oordeel hebben? (Slachtofferrol)

Je hebt een kind en verantwoordelijkheden dan heb je helemaal geen tijd om te gebruiken en een aluminium hoed te dragen.
Klik om te vergroten...
Wat een onzin….dus omdat je een kind hebt moet je een bepaalde dans dansen?
H
HansklokLid
01-01-2024, 00:00
#16
Brakka Mang zei:
Wat een onzin….dus omdat je een kind hebt moet je een bepaalde dans dansen?
Klik om te vergroten...
Ja als je kinderen hebt heb je verantwoordelijkheden dan ga je niet bij je kinderen zoveel zuipe als een idioot dat probeert hij te zeggen.
Als je het daarmee oneens bent hoop ik echt dat je geen kinderen hebt
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#17
Brakka Mang zei:
Wat een onzin….dus omdat je een kind hebt moet je een bepaalde dans dansen?
Klik om te vergroten...
Omdat je een kind hebt ben je verantwoordelijk voor niet alleen jezelf maar ook je kind.
L
LemmyLid
01-01-2024, 00:00
#18
Drink je dan Corona, Modelo of Pacifico? :thinking:
B
Brakka MangLid
01-01-2024, 00:00
#19
Hansklok zei:
Ja als je kinderen hebt heb je verantwoordelijkheden dan ga je niet bij je kinderen zoveel zuipe als een idioot dat probeert hij te zeggen.
Als je het daarmee oneens bent hoop ik echt dat je geen kinderen hebt
Klik om te vergroten...
Ik had het over die Alu-Hoed
L
Lid 154415Lid
01-01-2024, 00:00
#20
Hi allemaal,

Ik vroeg me af of hier meer mensen zijn die tegen dit 'probleem' aanlopen...

Tot 2 jaar geleden dronk ik alleen als ik ging stappen of gezellig met vrienden was... Maar sinds ik verplicht sinds 1,5 jaar 3 dagen per week thuis moet werken en het uitgaansleven vrijwel op zijn gat lag... Heb ik het Doordeweekse Drinken ontdekt...
En dat Doordeweekse Drinken, doe ik dus IN MIJN UPPIE en het begon allemaal echt puur uit verveling...
Maar nu, een jaar later... besef ik dat het een gewoonte is geworden...
Ik vind het blijkbaar best gezellig in mijn uppie... Ik bel en app op zo'n avond wel veel met vrienden, maar ik bepaal alles zelf. De sfeer, de muziek... Met wie ik spreek en hoe lang... Het is stiekem best leuk zo in mijn eigen vertrouwde bubbel. Soms haal ik er een halfje coke bij, want ik hou niet van dat echte dronken zijn...

Maar hoewel ik er van geniet, baal ik ook van mezelf... Want ik heb ook gewoon een baan en een kind.
Ook al merken zij er beiden niks van. Ik ga altijd wel op tijd slapen en eet gezond enzo. Dus echte zware katers heb ik niet...
Maar ik wil eigenlijk wel van die drang af, om doordeweeks naar de drank te grijpen... Tis er echt zo ingeslopen en nu zit ik op 3 a 4x per week zuipen. Geen sterke drank, meestal bier of wijn, maar toch... 3/4 x per week klinkt in mijn oren als een verslaving... En dat vind ik toch wel zorgelijk...

Hebben meer mensen dit sinds corona en het thuis werken?? Hoe ga ik dit weer afbouwen?? Misschien minder thuis werken idd...

Liefs xx

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."