Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsTegengehouden als belg in nederland.

Tegengehouden als belg in nederland.

4 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
I
IsniksLid
01-01-2024, 00:00
#1
We waren gisteren onderweg naar Rotterdam voor een paar dagen daar te blijven op hotel en wat te blowen.
Nu waren we onderweg eerst langs een coffeeshop in Zwijndrecht gegaan om al even te blowen.
Toen we weer wouden vertrekken richting Rotterdam werden we door de politie tegengehouden,
ze vroegen wat we gingen doen. (we reden rond met een belgische nummerplaat) Nadat we dit hadden uitgelegd zeiden ze dat ze de volledige auto gingen doorzoeken. We hadden alles wat we net hadden gekocht gewoon eerlijk aan hun gegeven. Nadien zeiden ze dat ze de wiet in beslag zouden nemen omdat ze niet zeker wisten dat we de grens niet over zouden steken. Mag dit wel?
Of had ik toch recht op mijn wiet?
Trip is nu niet doorgegaan.. hadden net 4g de man gekocht.
Help aub :wink:
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#2
Tsja lullig, een Nederlander hadden ze waarschijnlijk gewoon laten rijden. Wettelijk gezien is wiet verboden in Nederland maar het wordt gedoogd. Dat betekent dus dat ze er niet op vervolgen maar ze kunnen het wel gewoon in beslag nemen als ze een slechte bui hebben.

Balen maar je doet er niets aan :(
S
SusanneLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik zou met het openbaar vervoer gaan. Dan kom je veel minder politie tegen in het grensgebied. De politie is daar nou eenmaal wantrouwend naar buitenlandse kentekens.
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#4
Altijd rechtstreeks naar rotterdam of amsterdam en doe daar lekker je inkopen, ben gisteren nog in amsterdam geweest. Let op voor de dure boetes, 90eurotjes voor iets te lang parkeren ^^
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#5
Balen zeg! Zoals Smartie al zegt, ze mogen het doen helaas. Maar natuurlijk wel triest dat ze nu onder het mom van smokkelen naar België het afpakken. Enige tip die ik je kan meegeven voor een volgende keer is gewoon pas groot inslaan als je al op de plek van bestemming bent en je het lopend mee kunt nemen.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."