Waarom niet ander weefsel in het lichaam?
Leverschade als gevolg van overmatig Ketamine gebruik is eveneens een vrij veel voorkomend fenomeen.
Een exacte oorzaak heb ik denk ik nooit benoemd zien worden maar je hebt relatief veel ketamine nodig en de substantie is nog best caustisch van zichzelf. Waarschijnlijk geeft Ketamine in contact met zacht tissue simpelweg een brandend effect wat vervolgens ontstekingen veroorzaakt. Ketamine heeft echter ook enkele metabolieten die hun eigen uitwerkingen kunnen dus wellicht is die uitleg iets te simpel, maar dat ketamine relatief lage potentie heeft en wat caustisch is van zichzelf zal waarschijnlijk wel negatief bijdragen aan.
Coke staat om soortgelijke redenen berucht om dat het hart- en vaatziekten veroorzaakt, al is coke waarschijnlijk nog wel een stukje agressiever op caustisch gebied.
Een populair analoog op Ketamine MXE is potenter in gewicht en is vrijwel niet caustisch, het brand plat verwoord vrijwel geheel niet in de neus. Ik heb meer dan eens gespeculeerd zien worden dat MXE om deze reden geen caustische bijwerkingen geeft in geval van misbruik. Fijn spul dat MXE.
Kan me geen therapeutische toepassing voorstellen die dagelijks/regelmatig gebruik of het op zak hebben noodzakelijk maakt.
Ik zou zo weer dagelijks MXE kunnen gebruiken was het meer toegankelijk en betaalbaar geweest. Voor de antidepressieve werking kan zeker wat gezegd worden en het kan aanzienlijk helpen bij opioiden afkick. En natuurlijk staat Ketamine bekend om zijn pijnstillende werking.
Ketamine misbruik heb ik wat minder uitgebreid ervaring mee maar ik kan mij wel voorstellen dat dit voor sommige mensen klein wondermiddeltje tegen depressie kan wezen wanneer met beleid/mate toegepast.
Wellicht wat lastig dat het enig misbruik potentieel heeft maar het heeft niet meer misbruik potentieel dan de meeste andere middelen op voorschrift, naast benzodiazepines en antidepressiva (en opioiden met oog op pijnstilling) valt het misbruikpotentieel zeker mee.
Ik ben wel een paar keer op stap geweest dat ik wat MXE in capsule nam en geen alcohol, heeft toch zeker zijn voordelen. Natuurlijk komt er wel eens een minder verhaal voorbij maar ik denk dat dit er relatief weinig zijn.
Ik heb eens een onderzoek in België voorbij zien komen waarbij Esketamine (rechtsdraaiend stereoisomeer Ketamine) neusspray als anti depressiva getest werd op mensen. Jammer dat je jezelf niet gericht kunt inschrijven daarvoor. :')
Het was alweer even geleden dat ik mensen verteld had over het klein wonder dat MXE heet, let niet teveel op mij.