Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsCBR Drugstest - een paar vragen

CBR Drugstest - een paar vragen

27 antwoorden
15 weergaven
18-5-2026
J
JohnnyDoeLid
01-01-2024, 00:00
#1
De Dunne zei:
Pakken ze echt je rijbewijs af voor een jaar op basis van een vermoeden? Daar heb ik nog nooit van gehoord eerlijk gezegd.
Klik om te vergroten...
Yep. Heb ik jaren door moeten rechten en na 2 lange jaren m'n rijbewijs teruggekregen samen met een schadevergoeding voor alle kosten (duizenden euros haha)


MDMAZING zei:
Dit topic is uit 2016.
Klik om te vergroten...
Ik heb trouwens ook een vermoeden dat jij een bot bent die automatisch "Dit topic is uit XXXX" plaatst bij gereanimeerde topics.. :beer: (verdomde vermoedens ook altijd hahah)


De Dunne zei:
Het is trouwens een topic uit 2016. Zoveel waarde heeft het niet meer.
Klik om te vergroten...
Daar ben ik het niet helemaal mee eens man. Ook hier zijn gelukkig honderden misschien wel duizenden topics die al jaren oud zijn maar nog steeds erg veel waarde hebben en op dagelijkse basis informatief/levensbesparend zijn voor mensen die - wellicht jaren later, maar feitelijk/wettelijk/wetenschappelijk/sociaal gezien onveranderd - in dezelfde situatie zijn komen te zitten. Al is het maar voor een kleinere groep, mag dit forum en alle members ervan terecht trots zijn dat die informatie tóch te vinden is. Of er dus op z'n minst over gediscussieerd kan worden zonder je te schamen ofzo.

En mensen zijn vaak erg blij dat ze eindelijk (meestal ook maar een beetje) informatie vinden in een topic op een forum als dit. Soms zijn die onderwerpen echt 0-day/tijdloos vwb de vragen en informatie die er in staan, totdat en tenzij de wetenschap en/of algemene kennis erover is bijgeschaafd.

Dan is het erg jammer wanneer het topic en dus de informatie(bron) ophoudt omdat mensen zeggen dat het 'al 2-3 jaar geleden en dus waardeloos is'. Voor de gewone Googlende gasten kan dat ook meteen minder motiverend werken om verder te komen/zoeken/helpen omdat ze het bijvoorbeeld te veel gedoe vinden om te registreren en/of er een topic over te plaatsen, ongeacht de rede daarvan want die kun je er zo zat bedenken; persoonlijk email adres (en evt ouders of meldingen van drugsforum), niet handig of onzeker met computergebeuren, gewoon te lui, paranoia, mensen die zeggen dat je dubbel-post maar tegelijkertijd ook geen oude topics omhoog willen zien enz enz.

2 of 3 jaar vliegt voorbij, zonder veel echte grote veranderingen op zulke gebieden! En wie weet kan OT er ondertussen wél meer over vertellen, of zijn er een hoop mensen ouder geworden en/of in dezelfde situatie komen te zitten, of of. En internet en op internet en forums vragen/opzoeken/leren is ook in brede schaal toegenomen tegenwoordig!

ketakoekjes zei:
Ik vind dat er een regel moet komen over topics met vragen te reageren van jaren geleden, ik wed dat de persoon die dit heeft gepost al lang zijn rijbewijs terugheeft, SSRIs heeft gekregen in plaats van benzo's en nu een dikke toeter aan het roken is op zijn balkon.
Klik om te vergroten...

Eh.. maargoed zie boven quote :beer:
S
SteveoLid
01-01-2024, 00:00
#2
beste leden,
ik heb over 4/5 weken een drugstest bij een arts van het CBR omdat ik positief heb getest op thc bij een verkeerscontrole ( hele dure les geweest ca 2000 euro) nou was ik een maand gestopt, en heb daarna 2 weken dagelijks geblowt. 2 jointjes per dag ongeveer. Ik ga nu sowieso niet meer blowen want ik wil graag mijn rijbewijs terug en behouden.

nou lees ik veel verschillende dingen over de aantoonbaarheid van thc en de afbraakstoffen in je urine.

Is het na 4/5 weken nog aantoonbaar of niet?

Ik heb geen overgewicht of lever/nier aandoeningen dat ik weet
alleen een trage schildklier maar daar heb ik gewoon medicijnen voor dus die werkt naar behoren.

weet niet meer zogoed wat ik moet geloven en of ik gewoon kan zeggen dat ik ben gestopt of dat ik toch zou moeten toegeven dat ik nog heb geblowt wat waarschijnlijk dan betekend dat ik mn rijbewijs niet meer terugkrijg voorlopig.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#3
Steveo zei:
beste leden,
ik heb over 4/5 weken een drugstest bij een arts van het CBR omdat ik positief heb getest op thc bij een verkeerscontrole ( hele dure les geweest ca 2000 euro) nou was ik een maand gestopt, en heb daarna 2 weken dagelijks geblowt. 2 jointjes per dag ongeveer. Ik ga nu sowieso niet meer blowen want ik wil graag mijn rijbewijs terug en behouden.

nou lees ik veel verschillende dingen over de aantoonbaarheid van thc en de afbraakstoffen in je urine.

Is het na 4/5 weken nog aantoonbaar of niet?

Ik heb geen overgewicht of lever/nier aandoeningen dat ik weet
alleen een trage schildklier maar daar heb ik gewoon medicijnen voor dus die werkt naar behoren.

weet niet meer zogoed wat ik moet geloven en of ik gewoon kan zeggen dat ik ben gestopt of dat ik toch zou moeten toegeven dat ik nog heb geblowt wat waarschijnlijk dan betekend dat ik mn rijbewijs niet meer terugkrijg voorlopig.
Klik om te vergroten...
De bedoeling is ook dat je niet blowt, dus misschien kan je je daar beter aan houden in het vervolg als je moet rijden.

Verder kan je jezelf ook thuis testen van tevoren. Google maar eens op zelf test cannabis.
S
SteveoLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ganggang💯 zei:
De bedoeling is ook dat je niet blowt, dus misschien kan je je daar beter aan houden in het vervolg als je moet rijden.

Verder kan je jezelf ook thuis testen van tevoren. Google maar eens op zelf test cannabis.
Klik om te vergroten...

Dat snap ik.. ik ging ook niet bewust onder invloed rijden, ik dacht dat het na 5 uur wel uitgewerkt zou zijn maar dat is dus niet zo, zelf tests zijn puur op thc zelf.. niet op afbraakstoffen
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#5
Steveo zei:
Dat snap ik.. ik ging ook niet bewust onder invloed rijden, ik dacht dat het na 5 uur wel uitgewerkt zou zijn maar dat is dus niet zo, zelf tests zijn puur op thc zelf.. niet op afbraakstoffen
Klik om te vergroten...
Ah zo. Dat zou ik niet 1-2-3 weten. Er zijn wel manieren om sneller die stoffen af te breken dacht. Combinatie van sporten en een bepaald dieet wat het afbreken stimuleert. Even googlen dus!
Z
ZeelanddudeLid
01-01-2024, 00:00
#6
Steveo zei:
Dat snap ik.. ik ging ook niet bewust onder invloed rijden, ik dacht dat het na 5 uur wel uitgewerkt zou zijn maar dat is dus niet zo, zelf tests zijn puur op thc zelf.. niet op afbraakstoffen
Klik om te vergroten...
Er zijn ook zelftesten (urine) die op afbraakstoffen werken hoor. https://www.sanelco.nl/product-categorie/drugstesten-kopen/
Een speekseltest voor THC traceert tot 14 uur terug ofzo. Heel leuk, maar bij het CBR doen ze een urine test en als je een regelmatige roker bent kan het wel 1,5 maand duren voordat je urine geen afbraakstoffen van thc bevat.

Ik heb deze in huis: https://www.sanelco.nl/product/multidrugstest-5-voudig/
Na ongeveer 5 dagen zijn stimulerende middelen niet meer terug te vinden in je urine (ligt een beetje aan je gebruik) maar thc afbraakstoffen wel.

Lees dit anders maar eens door: https://www.royalqueenseeds.nl/blog-hoe-thc-uit-je-systeem-te-krijgen-n687
Ik ga deze week beginnen met innemen van actieve kool capsules. Geen idee of het gaat werken maar wi; het zoizo eens proberen.
R
RitseltasjeLid
01-01-2024, 00:00
#7
Hallo allen,

Om het niet te langdradig te maken, zeker omdat ik daar geen zin in heb, ben ik al meer dan een jaar mijn rijbewijskwijt omdat politie vermoedde dat ik drugs deed gebruiken. Ik mag hierbij dan ook Benzodiazepines slikken, als geboren insomnicus en een veel-gevende huisarts is het natuurlijk ook wachten tot de bomb ontploft.

Nou heb ik een week geleden twee klonazepam genomen, 4 miligram totaal. Ik weet dat -volledig afhankelijk - van het soort test wat je krijgt, deze wel of niet te vinden kunnen zijn. Sommige, goedkopere testen zijn afgestemd op metabolieten van oa oxazepam, xanax en adnere bekende benzo's. Edit: Ik nam wel vaker klonazepam, maar heb dit langszaam verminderd. Soms nam ik eht 3 dagen wel dan 3 niet.

Om niet te veel door te ratelen en zodat er ook voor jullie mogelijk een interessante discussie kan plaatsvinden, hoe HIGH-TECH (jaja :P) is de benzodiazepinetest van het CBR. En in het bijzonder op klonazepam :)
u
ultimateconjoeLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik ben m'n rijbewijs al 10 jaar kwijt, omdat er een zakje wiet in m'n auto lag. Werd dus ook zonder iets te testen aangemeld bij CBR en daar is de ellende pas echt begonnen.
Maar ze kunnen lekker de piep krijgen met hun testjes..... vroem vroem!!
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#9
Pakken ze echt je rijbewijs af voor een jaar op basis van een vermoeden? Daar heb ik nog nooit van gehoord eerlijk gezegd.
R
RitseltasjeLid
01-01-2024, 00:00
#10
Dunnetjess33 zei:
Pakken ze echt je rijbewijs af voor een jaar op basis van een vermoeden? Daar heb ik nog nooit van gehoord eerlijk gezegd.
Klik om te vergroten...

Een daadwerkelijke test heeft nooit plaatsgeonvden, politie heeft rijbewijs foutief opgestuurd naar het CBR ipv Officier van Justitie, was een week te laat met mijn brief
M
MDMAZIINGLid
01-01-2024, 00:00
#11
ultimateconjoe zei:
Ik ben m'n rijbewijs al 10 jaar kwijt, omdat er een zakje wiet in m'n auto lag. Werd dus ook zonder iets te testen aangemeld bij CBR en daar is de ellende pas echt begonnen.
Maar ze kunnen lekker de piep krijgen met hun testjes..... vroem vroem!!
Klik om te vergroten...
Dit topic is uit 2016.
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Eigen schuld, moet je maar niet rijden met drugs in je mik.
o
oortjesLid
01-01-2024, 00:00
#13
acht.zes zei:
Eigen schuld, moet je maar niet rijden met drugs in je mik.
Klik om te vergroten...

although het zn eigen fout is geeft hij wel aan dat hij een ''geboren insomnicus'' is. Daar heb je dus de reden.
b
benzzzyLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ik heb wel eens gelezen dat iemand die dagelijks 0.5mg clonazrpam negatief scoorde op een test.
Neem dit niet als bewijs though.

Laat hun gwn je recept zien en zeg dat hey voor medice reddenen is?

Zou geen probleem moeten zijnn als je kan bewijzen dat je de dag erna niet van onder invloed bent
g
gebruiker292744Lid
01-01-2024, 00:00
#15
ultimateconjoe zei:
Ik ben m'n rijbewijs al 10 jaar kwijt, omdat er een zakje wiet in m'n auto lag. Werd dus ook zonder iets te testen aangemeld bij CBR en daar is de ellende pas echt begonnen.
Maar ze kunnen lekker de piep krijgen met hun testjes..... vroem vroem!!
Klik om te vergroten...

Als ik jou was zou ik dat niet hebben gepikt en gewoon een vals rijbewijs hebben gekocht, 10 jaar is echt overdreven.
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#16
@ketakoekjes
Dat klopt niet helemaal, na maximaal 2 jaar krijg je de kans je rijbewijs terug te krijgen. Daar heb je wel een gesprek met een arts en een urinetest (waar je gecontroleerd wordt op drugs) voor nodig.
Maar ze kunnen lekker de piep krijgen met hun testjes
Klik om te vergroten...
en @ultimateconjoe heeft daar dus geen gebruik van gemaakt.

@ultimateconjoe een dubbelaccount van @bassie/@Conjo? Die was ook zijn rijbewijs kwijt/ zat ook regelmatig te keer te gaan tegen het CBR.
g
gebruiker292744Lid
01-01-2024, 00:00
#17
acht.zes zei:
@ketakoekjes
Dat klopt niet helemaal, na maximaal 2 jaar krijg je de kans je rijbewijs terug te krijgen. Daar heb je wel een gesprek met een arts en een urinetest (waar je gecontroleerd wordt op drugs) voor nodig.

en @ultimateconjoe heeft daar dus geen gebruik van gemaakt.

@ultimateconjoe een dubbelaccount van @bassie/@Conjo? Die was ook zijn rijbewijs kwijt/ zat ook regelmatig te keer te gaan tegen het CBR.
Klik om te vergroten...

Gelukkig maar, als je trouwens toch ooit een drugs test moet doen en het is gewoon zo eentje die op alles test en niets specifieks kun je ook veel pectine opdrinken die houden stoffen zoals THC vast in je maag waardoor je negatief test.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#18
ketakoekjes zei:
Gelukkig maar, als je trouwens toch ooit een drugs test moet doen en het is gewoon zo eentje die op alles test en niets specifieks kun je ook veel pectine opdrinken die houden stoffen zoals THC vast in je maag waardoor je negatief test.
Klik om te vergroten...
Dit is echt onzin.
g
gebruiker292744Lid
01-01-2024, 00:00
#19
De Dunne zei:
Dit is echt onzin.
Klik om te vergroten...

https://addictionresource.com/drug-testing/sure-jell-does-it-work/

Het werkt alleen voor wiet maar het is wel geen onzin.
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#20
@ketakoekjes
Dat is een broodje aap verhaal.

Als je ooit een drugstest moet doen ivm met je rijbewijs dan moet je gewoon even van de drugs afblijven lijkt me. En als je dat niet lukt dan lijkt het me dat je sowieso niet geschikt bent om een voertuig te besturen op de openbare weg.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."