Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums(CBD) wiet als medicijn

(CBD) wiet als medicijn

16 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
D
Don DraperLid
01-01-2024, 00:00
#1
Een medicijn is iets wat je neemt en vervolgens van de kwaal af ben. In ons geval met mijn autisme en jouw ADHD zal dat het nooit zijn want als het uitgewerkt komt het terug, misschien wel wat harder dan daarvoor.

Ondanks dat gebruik ik het wel. Toen ik begon met blowen was het puur recreatief en dacht ik dat medicinaal gebruik iets was wat niet aan mij zou zijn besteed. Nu anno 2021 kan het wel vanwege de steeds grotere groep Nederlanders die betaalbaar en eventueel verborgen hulp krijgen van zowel CBD, THC als de andere cannabinoide die er in zit.


Dit leid tot mijn acceptatie dat mijn wiet gebruik ook medicinaal kan zijn maar vooral dit: medicinaal en recreatief gaat hand in hand. Veel mensen, ook in professionele setting, die me anders wijs wouden maken.

Als je jong bent geloof je iemand die wat tegen je zegt. Uiteindelijk ben ik achtergekomen dat veel mensen eigenlijk ook maar doen zoals jij en ik: ze doen maar wat.

In een boek of opleiding die ze lezen en krijgen wordt wiet de grote boe man gemaakt. Dan geven ze je maar een benzo om maar lekker te slapen of oxycodon voor de pijn. Zie je al waar het fout gaat? 🤭
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#2
Eenieder die zo makkelijk die oxcycodon etcetera.voorschrijft, die mag eigenlijk geen titel als arts voeren.
Want hij helpt zijn medemensen niet, nee, hij helpt ze de vernieling in.

Wie dit werkelijk nodig heeft, die moet het natuurlijk krijgen. Laat dit helder zijn.
Maar deze serieuze medicijnen moeten beslist niet uit een losse mouw zomaar worden rondgestrooid ins blaue hinein!
Want alleen al die oxcycodon, je haalt de duivel zelf in huis.....zie topic elders op DF

Je denkt, dat je naait, maar je naait je eigen!
B
BerryWLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik heb veel te danken aan CBD olie, ik was een gezonde sportieve jongeman (26 jaar) die min. 4 x per week aan verschillende sporten deed.
Daarnaast had ik een druk sociaal leven, met een leuke grote vriendgroep.
Tot ik op een ochtend opstond met een gevoelige onderrug.
In de eerste instantie dacht ik dat ik misschien in een verkeerde houding had geslapen en dat het met een paar dagen over zou zijn.
Niets was minder waar, de pijn nam in de loop van de tijd alleen maar toe.
Na 2 weken werd het aanzienlijk gevoelig (zeg maar gerust pijnlijk) dus ik naar de huisarts en zij schreef morfine voor en stuurde me door naar de Fysio.
Een tiental behandelingen bij de fysio gehad zonder resultaat, dus verder zoeken naar een andere oplossing!
Vervolgens in behandeling geweest bij een chiropractor en dat gaf tijdelijk verlichting (eigenlijk alleen dezelfde dag en de volgende) daarna leek het alsof mijn rug weer verkrampte. Uiteindelijk mijn huisarts weer lastig gevallen en aangegeven dat ik me een zombie voelde door de morfine dus geen synthetische medicatie wilde. Ik wilde een verwijzing naar het ziekenhuis want alles wat ik had gedaan had geen effect. Uiteindelijk een cat scan en mri scan laten maken en toen kwam het nieuws. Je hebt een dubbele hernia (wervels L4, L5) ik moest geopereerd worden maar ook na mijn operatie bleef mijn onderrug gevoelig. Ik heb nooit echt kunnen sporten als wat ik gewend was ..... sterker nog. Anderhalf jaar later schoot het weer in mijn rug nadat ik moest niezen. En jaaa hoor je raadt het al een 2de hernia (dit keer lag ik er weer een paar weken uit) maar na enkele maanden trok dit vanzelf weg en hoefde ik niet geopereerd te worden. Uit angst voor meer rugklachten werd ik voorzichtig en onzeker wat betreft vrij bewegen. Zo heb ik een tijdje door gesukkeld tot een vriend met CBD kwam. Omdat ik weleens een jointje rookte vond ik CBD best interessant op te proberen en nam het enkele weken dagelijks tot me.
Tot mijn grote verbazing merkte ik dat ik na enkele weken soepeler kon bewegen en dat mijn onderrug steeds minder gevoelig werd. Ik kon niet voorstellen dat het door CBD kwam dat mijn rugklachten afnamen, dus ik heb op het internet info gezocht over CBD en wat het kan doen voor je zenuwstelsel. Ik ben er nu heilig van overtuigd dat het een medicatie is tegen verschillende klachten. Sindsdien gebruik ik elke dag CBD en heb ik nooit meer klachten gehad (sterker nog) Ik sport nu weer als vanouds zonder blessures of pijntjes.
Ik koop nu al jaren bij Ekolibi mijn CBD producten, en ben er super tevreden over.


ps. Ik ben het volledig met De Zandman eens: Eenieder die zo makkelijk oxcycodon, morfine en/of andere troep voorschrijft, die mag eigenlijk geen titel als arts voeren.
C
ChefCurryLid
01-01-2024, 00:00
#4
Beter het plantje dan al die opiaten.
J
JasonwachtmeesterLid
01-01-2024, 00:00
#5
Iemand tips waar je goede kwaliteit olie kunt kopen voor in een vape pen?
M
MaddMonkeyLid
01-01-2024, 00:00
#6
@Zoraa @Mevrouw Pløp @Don Draper

wellicht een van jullie
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#7
MaddMonkey zei:
@Zoraa @Mevrouw Pløp @Don Draper

wellicht een van jullie
Klik om te vergroten...
Nope geen idee, ik gebruik een vaporizer voor droge kruiden.
D
Don DraperLid
01-01-2024, 00:00
#8
Is per wet verboden geworden voor de vape pen. Dus raad je eigenlijk aan je vraag te verwijderen gezien de regels. Excuus.
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#9
Don Draper zei:
Is per wet verboden geworden voor de vape pen. Dus raad je eigenlijk aan je vraag te verwijderen gezien de regels. Excuus.
Klik om te vergroten...
En dit ook nog ja. Vragen naar verkooppunten is verboden
M
MaddMonkeyLid
01-01-2024, 00:00
#10
Z
ZoraaLid
01-01-2024, 00:00
#11
Jasonwachtmeester zei:
Iemand tips waar je goede kwaliteit olie kunt kopen voor in een vape pen?
Klik om te vergroten...
Heb zo vroeger wel gehad maar zover als ik weet is cbdolie om te vapen verboden het is overal uit de handel gehaald. Ga NIET de cbd die bedoeld is om oraal te nemen in je vaper druppelen dit is echt niet geschikt voor verbranding.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#12
Nuttige informatie! Thnx
J
JasonwachtmeesterLid
01-01-2024, 00:00
#13
Dus gewoon oraal mag dus gewoon verkocht worden maar vape dus niet raar ja waarom is dat verboden dan?
Z
ZoraaLid
01-01-2024, 00:00
#14
Jasonwachtmeester zei:
Dus gewoon oraal mag dus gewoon verkocht worden maar vape dus niet raar ja waarom is dat verboden dan?
Klik om te vergroten...
Omdat in Amerika mensen een zeldzame longziekte kregen en kwamen te overlijden na het vapen van cbd.
J
JasonwachtmeesterLid
01-01-2024, 00:00
#15
Oke bedankt voor je informatie

Heb nu een potje besteld voor orale inname hoop dat het mij wat brengt.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#16
Als dat plantje voldoende werkt, dan zeker.
Beter het plantje, dan de chemie.
F
FefeLid
01-01-2024, 00:00
#17
Ik plaatste eerder een topic (vragen van een newbie), waarbij ik toch twijfels had om CBD wiet te gebruiken. Ik nam al olie, maar wiet had toch een ander effect. Ik ben compleet om en eigenlijk zo verliefd dat ik wel van de daken kan schreeuwen.

Ik heb ADHD, ben neurotisch en daarnaast ex-anorexia. Op aanrader van mijn therapeut CBD olie gaan gebruiken waarbij ik in 3 weken al de vruchten kon plukken. Ik werk weer, kan weer zonder koptelefoon naar buiten, feestjes zijn geen probleem meer en ben veel socialer. Het lijkt alsof mijn brein makkelijker de prikkels kan verwerken en ook kan afsluiten bij veel geluid ect... Afgelopen zondag had ik geen CBD olie genomen, want ik dacht ff snel shop in en heel de dag lekker stonen op de bank. Bleek koopzondag te zijn en lekker geshopt tot ik compleet overprikkeld raakte. Ik ben zelfs even weggevallen (seizure, lichte vorm). Toen pas merkte hoeveel invloed CBD op mij heeft. Mijn therapeut was ook enorm verast en schrapte ADHD medicatie meteen, geen ritalin ect voor mij.

In de shop orange cookie gehaald, CBD wiet dus. Ik rook nu al 2 weken de wiet in de middag/begin avond. Zeker nu ik werk heb ik echt moeite met eten. Ik ben neurotisch en heb 'safe foods' dat om de tijd veranderd. Er zijn ook momenten dat ik geen 'safe food' heb en dan gewoon niet kan eten. Wat dan weer mijn ED aanwakkert. Het is een heel domino effect. Met de cbd wiet krijg je toch een lichte high, maar voornamelijk munchies. Zo had ik zaterdag bijna niks gegeten en na de joint een volledige maaltijd weg gewerkt. Euforie die ik ervaar ook. Prima manier om de dag goed af te sluiten.

Nou had ik gister een aura migraine aanval, eerste keer sinds ik een 'stoner' ben. Mijn vriend moest ff googlen van mij of CBD toevallig hielp en jawel, volgens het internet is het ook de medicijn. Mijn smart ass heeft altijd een klaar jointje in de koker zitten dus ik stak er nog 1 op. Zat ik daar, in het donker te roken. Moet zeggen dat het niet heel ideaal was. Maar goed. Ik ben daarna in bed gedoken en mediatie muziek opgezet. Door de muziek en de high leek alsof ik zweefde. De aura maakt mij normaal misselijk, de hoofdpijn dat erna komt is ondragelijk. Ik ben geen fan van paracetamol of andere synthetische drugs. Dus ik voorheen deed ik een koude handdoek op mijn ogen en probeerde zo snel mogelijk te slapen. Volgende dag werd ik altijd wakker met het gevoel alsof ik aangereden ben door een truck. De rest van de week moet ik ervan herstellen. Nu had ik alleen een beetje zwaar hoofd (alsof je teveel alcohol gedronken hebt, minus de pijn) en sliep eigenlijk meteen. Vanochtend stond ik verfrissend op en kan nu weer normaal functioneren. Geen pijn, geen misselijkheid, geen barfje gedaan. Alsof ik nooit een migraine aanval heb gehad. Ik ben enorm verbaasd erover. Want wie migraines heeft, weet wel hoe enorm pijnlijk het is.

Wiet is echt een medicijn. Ooit was ik anti, destijds ( lees 15/`16 jarige ik) misbruikte ik enorm met veel bad trips. Nu ik ouder (en wijzer haha) ben en het als medicijn gebruik ervaar ik het zo positief. Ik ben dan ook enorm dankbaar voor alle lieve berichtjes toen ik net begon. :twohearts:

Wat zijn jullie ervaring(en) met wiet als medicijn?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."