Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Ik herken je verhaal. Ooit ook zo'n ervaring gehad en ik ben dus compleet anti wiet geworden. Zelfs de geur bracht bij terug. Mijn vriend is een stoner en hoe dan ook moest ik wel er aan wennen. Hij blowt buiten en toch ruik je het binnen. Langzaam maar zeker wende ik aan de geur en bracht geen paniek. Inmiddels blow ik weer af en toe. Maar alleen als ik mij goed voel. Normaal neem ik cbd olie, maar af en toe een cbd wietje. Wel van een betrouwbare shop halen. Ooit rotzooi wiet gehaald bij smartshop, ging er compleet gek op. Zelfs de normale hasj joint viel beter dan dat gekke zooi. Cbd wiet is laag in THC en dus maakt je minder angstiger. De orange cookie is 1,2% THC en iets van 10% CBD. Maar.. Voor nu even uitzitten en cbd olie gebruiken. ✨🌿"
"Ik plaatste eerder een topic (vragen van een newbie), waarbij ik toch twijfels had om CBD wiet te gebruiken. Ik nam al olie, maar wiet had toch een ander effect. Ik ben compleet om en eigenlijk zo verliefd dat ik wel van de daken kan schreeuwen. Ik heb ADHD, ben neurotisch en daarnaast ex-anorexia. Op aanrader van mijn therapeut CBD olie gaan gebruiken waarbij ik in 3 weken al de vruchten kon plukken. Ik werk weer, kan weer zonder koptelefoon naar buiten, feestjes zijn geen probleem meer en ben veel socialer. Het lijkt alsof mijn brein makkelijker de prikkels kan verwerken en ook kan afsluiten bij veel geluid ect... Afgelopen zondag had ik geen CBD olie genomen, want ik dacht ff snel shop in en heel de dag lekker stonen op de bank. Bleek koopzondag te zijn en lekker geshopt tot ik compleet overprikkeld raakte. Ik ben zelfs even weggevallen (seizure, lichte vorm). Toen pas merkte hoeveel invloed CBD op mij heeft. Mijn therapeut was ook enorm verast en schrapte ADHD medicatie meteen, geen ritalin ect voor mij. In de shop orange cookie gehaald, CBD wiet dus. Ik rook nu al 2 weken de wiet in de middag/begin avond. Zeker nu ik werk heb ik echt moeite met eten. Ik ben neurotisch en heb 'safe foods' dat om de tijd veranderd. Er zijn ook momenten dat ik geen 'safe food' heb en dan gewoon niet kan eten. Wat dan weer mijn ED aanwakkert. Het is een heel domino effect. Met de cbd wiet krijg je toch een lichte high, maar voornamelijk munchies. Zo had ik zaterdag bijna niks gegeten en na de joint een volledige maaltijd weg gewerkt. Euforie die ik ervaar ook. Prima manier om de dag goed af te sluiten. Nou had ik gister een aura migraine aanval, eerste keer sinds ik een 'stoner' ben. Mijn vriend moest ff googlen van mij of CBD toevallig hielp en jawel, volgens het internet is het ook de medicijn. Mijn smart ass heeft altijd een klaar jointje in de koker zitten dus ik stak er nog 1 op. Zat ik daar, in het donker te roken. Moet zeggen dat het niet heel ideaal was. Maar goed. Ik ben daarna in bed gedoken en mediatie muziek opgezet. Door de muziek en de high leek alsof ik zweefde. De aura maakt mij normaal misselijk, de hoofdpijn dat erna komt is ondragelijk. Ik ben geen fan van paracetamol of andere synthetische drugs. Dus ik voorheen deed ik een koude handdoek op mijn ogen en probeerde zo snel mogelijk te slapen. Volgende dag werd ik altijd wakker met het gevoel alsof ik aangereden ben door een truck. De rest van de week moet ik ervan herstellen. Nu had ik alleen een beetje zwaar hoofd (alsof je teveel alcohol gedronken hebt, minus de pijn) en sliep eigenlijk meteen. Vanochtend stond ik verfrissend op en kan nu weer normaal functioneren. Geen pijn, geen misselijkheid, geen barfje gedaan. Alsof ik nooit een migraine aanval heb gehad. Ik ben enorm verbaasd erover. Want wie migraines heeft, weet wel hoe enorm pijnlijk het is. Wiet is echt een medicijn. Ooit was ik anti, destijds ( lees 15/`16 jarige ik) misbruikte ik enorm met veel bad trips. Nu ik ouder (en wijzer haha) ben en het als medicijn gebruik ervaar ik het zo positief. Ik ben dan ook enorm dankbaar voor alle lieve berichtjes toen ik net begon. Wat zijn jullie ervaring(en) met wiet als medicijn?"
"Don Draper zei: Fan van wietolie, bijna dagelijks post ik dat ik het gebruik in de "Welke drugs gebruik jij?" topic. CBD, CBG, THC & CBN heb ik in huis. Voor mij zeer ideaal omdat ik wel behoefte heb aan de potentie van wiet met mijn ziektebeeld (onrustigheid) maar niet altijd stoned door het leven wil gaan. Helaas geen ervaring met CBD wiet maar bij de plekken waar ik mijn wiet haal hebben ze dat niet. CBD pennen heb ik interesse in maar in Den Haag voor zeer stomme redenen hebben ze besloten die te verbieden. Het is me makkelijker om THC pennen te bestellen dan CBD pennen. :') Psychose met CBD zou ik me geen zorgen maken. Het werkt juist meer tegen het psychotische effect wat (hoge) THC wel kan geven. Sterker nog, een eerdere psychose die ik begin dit jaar had versnelde de CBD om me terug met twee benen aan de grond te staan dan als ik puur de huisarts/GGZ op had vertrouwd. De opname bedden in mijn regio waren ook helemaal vol dus ik ben zeer blij ook hiermee! Lemon Haze lijkt me ook een vreemde naam voor CBD wiet. Het is ook een sterkere wiet dus het verbaasd me niet dat je je zo voelde. Bekendere namen van CBD wiet is bijvoorbeeld Charlotte's Web. Helaas zijn we in Nederland met medicinaal wiet gebruik niet zo ver als in Amerika waar ze, in mijn ogen, echt veel verder zijn dan hier. Hier in Nederland is het toch voornamelijk hoge THC en weinig CBD. Voor zover ik weet is het voordeel van CBD wiet dat het snel inwerkt. Met olie duurt dit 15/30 minuten. Met de coffeeshop prijzen die we in Nederland hebben denk ik dat olie wel wat goedkoper is, vooral als je mooie aanbiedingen in de drogisterij of goeie plekken online kan vinden waar ik je anders graag naar had geholpen om die te tippen! Als je beetje op internet google'd zie je de tip voorbij komen met "goedkoop is duurkoop". Als je ook even zoekt naar de sites die daar achter zitten verkopen ze zelf of via via zelf ook (CBD) olie. Beetje zelfde als ik dat ik je straat dealer ben en dat ik beter ben dan de coffeeshop! Probeer eens wat merken, lees wat informatie en bekijk wat bij je past. Voor mij werkt bijvoorbeeld de Kruidvat beter dan de veel duurdere merken bijvoorbeeld. Laat je niet gek maken door wat je leest. CBD sites maken THC wiet bijvoorbeeld enorm zwart. In realiteit is het entourage effect (als je verschillende cannabinoïden combineert) juist heel goed en effectief. Maar jij bepaalt wat goed voor je is en bij je past! In Nederland is CBD en THC gewoon legaal (of gedoogd). Dus doe er gewoon je voordeel mee! Klik om te vergroten... "Lemon Haze lijkt me ook een vreemde naam voor CBD wiet. Het is ook een sterkere wiet dus het verbaasd me niet dat je je zo voelde. Bekendere namen van CBD wiet is bijvoorbeeld Charlotte's Web. Helaas zijn we in Nederland met medicinaal wiet gebruik niet zo ver als in Amerika waar ze, in mijn ogen, echt veel verder zijn dan hier. Hier in Nederland is het toch voornamelijk hoge THC en weinig CBD." Ik denk dat je gelijk hebt hierin. Mijn vriendengroep heeft de wiet geprobeerd, volgens hun is het een combi. Niet volledig lemon haze, maar ook niet compleet CBD wiet. Een cocktailtje. En als beginner geen feest om te roken. Toevallig afgelopen zaterdag naar de shop geweest. Ze hadden idd CBD wiet, orange cookie. Nog niet geprobeerd, want smoken voordat wij naar de kermis gaan leek mij geen jofel plan. Ik was van plan om vanmiddag voor te gaan zitten. Ergens ben ik toch weer bang geworden omdat die ene ervaring mwah was. Tot nu toe voel ik het effect van smoken niet. Ik neem 2 a 3 hijsjes, misschien iets meer. Ach, komt wel. En anders blijft het bij CBD olie. Goedkoper, dat wel. Weet jij trouwens of je mag smoken als je CBD olie in je systeem hebt? Voel je het verschil ect?. Zo'n pen lijkt mij handig, maar waar wij ooit cannabis vriendelijk waren is de US nu ons voor. Het word ook als medicijn gezien. Ik had hier laatst nog over met iemand. Dat ze liever rotzooi geven dan echt natuurlijk product dat werkt zonder enige echte bijwerkingen."
"Inmiddels een maand trouwe gebruiker van CBD olie. Het doet enorm wonderen voor mijn ADHD en eindelijk voelt het alsof mijn leven op rit is. Maar nu zit het zo. Seks met CBD in je systeem is echt geweldig. De eerste keer voelde het als vuurwerk. Nu is het zo dat ik opmerkte dat ik net voordat we bezig gaan zijn, goed bedenk wanneer ik CBD ingenomen heb en als het 4 uur geleden is nog ff snel een druppel (of 2) in mijn mik gooi. Hiervoor was onze seks super, maar sinds ik gebruiker ben kan ik niet meer genieten zonder CBD in mijn aderen. Zoals vanochtend. Typische zondag ochtend wakker worden beurt. Het was leuk, maar genoot er niet van zoals ik normaal doe. Ik dacht aan alles en kon niet in het moment komen. Halverwege ook afgekapt. Was ook zo droog als de sahara, zelfs met alle kunstjes van mijn welervaren vriend. Ik had zin, zeker. Maar ik kon niet met mijn hoofd in het moment komen. Met CBD vreet ik 'm op, zit ik echt in het moment en de orgasmes... Hebben jullie stoners het ook? Dat seks echt leuker is op dan nuchter? Stoppen is geen optie, zeker omdat alles eindelijk goed gaat."
"ljuv zei: Oh zeer herkenbaar! Mijn gedachten kunnen alle kanten opgaan soms tijdens de seks en als ik heb geblowd vind ik onze seks ook een flinke level up! Ik heb het over cbd olie ook wel is in een podcast gehoord. Ik denk wel dat je kunt leren focussen tijdens de seks als je nuchter bent. Als je heel graag wilt, zou ik indd eerder hier aan werken dan stoppen met de olie die je leven zo heeft verbeterd! Maar anders lekker blijven gebruiken als je seks hebt toch? Klik om te vergroten... Oooo dankje voor de podcast!!! Ik had al veel research gedaan maar niet gedacht om podcasts te luisteren. Morgen tijdens werk maar eens naar luisteren!!!! Gelukkig ben ik niet de enige wie onder invloed betere seks heeft. Ik denk dat ik niet zonder wil, aangezien ik eindelijk in moment kan zijn. ☺️🍃"
"Vroeger wel eens gesmoked en eigenlijk door een te sterke wiet beetje angstig geworden. Nou heb ik laatst, met mijn vriend, een hasje gerookt en ik merkte hoe chill het lichamelijk voelde. Alleen de thc fuckte mij, ging beetje trippen. Dus rond gekeken en begonnen met CBD olie. Wat ik nu al ruim Via vriendinnetje er achter gekomen dat er ook CBD wiet bestaat. Dit wekte mijn interesse. Nou is olie makkelijk te doseren en weet hoeveel ik aan kan. Het roken daarin tegen. Ik rook geen tabak, dus het word of blunts of bongs. Hoeveel gram zou je als newbie moeten beginnen? Hoeveel hijsjes? Via de smartshop lemon haze gehaald. Volgens haar een aanrader. Online las ik dat die 10mg CBD is, de olie is 5mg waarbij ik over de dag 4 a 5 druppels neem. Wat als je te veel cbd wiet rookt, is er iets als bad trip zoals 'nornale' wiet. Kan het een psychose triggered? (juist om deze redenen wil ik gaan gebruiken. Angst speelt een grote rol in mijn leven en wishhh dat ik een chille happy hippie kon zijn). Nu met cbd olie ben ik al meer ✨✨✨✨☺️💕. En.. Wat zijn jullie ervaringen met cbd olie/wiet. Groetjes!"
"inner_search zei: cbd isolaat Klik om te vergroten... Goh, ik heb ff gegoogled en wow. Er is een hele wereld zonder dat ik dat wist dat die bestond. Maar, ik wil iets roken. Mijn vriend rookt 'normale wiet/hasj' en zou graag met hem mee willen roken. De minimale THC is voor mij niet echt erg. Ik wil weten waaraan ik begin en hoeveel ik kan gebruiken. Tevens de risico's. Die zijn er altijd. Dankje voor je reactie!"
"Dopemonster zei: Ik rookte wel eens een cbd wietje puur voor de smaak op me werk en omdat je er een beetje relaxt van word Maar je krijgt er geen roes van en kunt ook geen badtrip krijgen Ik zeg altijd je kunt het met 2 paracetamolletjes vergelijken😂🤣 je word wat rustiger en het werkt pijnstillend maar geen roes of iets Als beginner gewoon 0.2gr jointjes draaien en dan half/helemaal oproken Klik om te vergroten... Het smaakt verassend goed! Ik heb dus de lemon haze, maar ik denk dat het geen CBD wiet is. De vrouw van de smartshop was een rus met gebrekkig Nederlands... Ik kreeg wel, wat leek, een bad trip. Ik werd enorm paniekerig (ook al was ik heel chill, goede muziek, vriend wie mee deed) en enorm misselijk. Het lekkere gevoel was er niet. Had ook 'maar' 2 hijsjes genomen van 0.20g jointje (puur). Ik denk dat ik eens een andere string ga gebruiken, geen sativa maar indica. Dat lekkere gevoel krijg ik wel van mijn CBD olie. Sativa zou dan misschien niks voor mij zijn. Wie weet. Volgende keer naar een smartshop waarbij de werknemer wel vloeiend Nederlands praat, haha. Weliswaar, wat je zegt, ging mijn pijn weg haha. Dat was echt relaxed en kreeg mega eetlust (wat ook nieuw is)."
"Ja echt, Ik wist het ook niet. Lag op de toonbank in containers. Ik haal de volgende keer een grammetje bij de shop waar mijn vriend altijd naar toe gaat. Volgens een vriendinnetje (die er ook heen gaat) verkopen ze CBD wiet. Dat is hetzelfde vriendinnetje die mij vertelde dat CBD wiet uberhaubt bestond. Ik had al eerder 2 hijsjes genomen van een 'normaal' wietje en ervaarde dat beter dan de joint van gister. Ik voelde paranoid, schrikachtig, misselijk en hoge hartslag. Kreeg het gelukkig onder controle door met meest zachte fleecedekentje snoepjes te vreten op de bank. Mocht je ooit zo voelen, album Ghost van The devin townsend project heeft mij gered haha. Voelde ook niet headhigh... Het was net voor het slapen en toch onrustig in mijn koppie. Normaal met 2 drupppels CBD olie lig ik binnen 10 minuten te snurken.. Hoofd voelt dan ook gewoon leeg en opgeruimd (ADHD). Denk dat het niet volledig een CBD wietje was. Normaal word er ook gezegd hoeveel CBD en THC, dus had ook 0 info. Had al een slecht voorgevoel.. Ach, het viel wel mee. Volgende keer dus naar de shop . CBD olie blijft. Wat een wonderspul."
"Kleine update. Orange cookie hits gooood. Ik merk het verschil enorm, de smaak en hoe die inkickt. Heel langzaam aan. 10/10 Die lemon haze was grote zooi, nooit meer naar die smartshop. Thank you all voor antwoorden op mijn vragen en eindelijk een positieve ervaring met wiet! Hallelujah. ✨"