#1
Dank uVan https://www.cbr.nl/nl/rijbewijs-houden/nl/gezondheidsverklaring.htm - "Bent u gezond genoeg om een rijbewijs te halen of uw rijbewijs te verlengen? Dit beoordeelt het CBR met de Gezondheidsverklaring. Deze vult u zelf in."
Dank uVan https://www.cbr.nl/nl/rijbewijs-houden/nl/gezondheidsverklaring.htm - "Bent u gezond genoeg om een rijbewijs te halen of uw rijbewijs te verlengen? Dit beoordeelt het CBR met de Gezondheidsverklaring. Deze vult u zelf in."
je krijgt gewoon een vragen lijst die je zelf aankruist tis aan jou om nee aan te kruisen of ja.
Mocht je ooit in een aanrijding betrokken raken en er verdovende middelen worden aan getroffen betaal je all schade uit je eigen zak
mocht je chronische methadon gebruiken zou ik even uitzoeken hoeveel je mag gebruiken van het cbr...
Net als benzodiazepines
gebruik je chronishe 1 mg xanax bv dan mag dat
gebruik je het sporadische mag je 72 uur niet rijden etc etc...
edit waar krijg je methadon voor?
Ook bij hogere doseringen zorgt de gewenning (tolerantie) ervoor, dat je niet suf bent of sterk vertraagd in je reactie. Toch is het wettelijk verboden om met Methadon als medicatie auto te rijden. Als je een aanrijding krijgt, zal ook de verzekering niet uitkeren, omdat je Methadon gebruikt. Een goede oplossing is overstappen op Naltrexon. Dat is een zuchtremmer voor onder andere heroïne. Je moet daarvoor eerst de Methadon afbouwen tot 0mg, 5mg of 10mg. Zeker niet meer. Pas dan is een overstap mogelijk. Als je Naltrexon slikt, mag je geen opiaten meer gebruiken.
Dan staat je antwoord hier beschrevenDe methadon krijg ik omdat ik een heroïneverslaving heb gehad.
Daar ik toch regelmatig in het verleden terugviel heb ik gekozen voor de onderhoudsdosis.
Zonder rijbewijs rijden én onder invloed rijden is ook wel gewoon het toppunt van dom. Dan vraag ik me af waarom je een voertuig überhaupt verzekert, want zowel bij rijden zonder rijbewijs als bij rijden onder invloed ben je niet verzekerd of word de schade op de bestuurder verhaald.heb zelf nooit wat van gebruik ingevuld en dat werd geaccepteerd door de verzekering tot ik mezelf 2 keer op een hoop heb gereden met 2 gebroken benen en een gebroken schouderkop ,heb alles moeten vergoeden daar ik geen rijbwijs heb .Had de scooters wel verzekerd maar onder invloed autos aanrijden zonder rijbewijs werd niet gewaardeerd kan nu ook niks meer op mijn naam zetten .Beter want met een biertje op pak ik de scooter toch eigenlijk zou ik het ook niet meer durven .Ben gister met de fiets al 2 keer onderuit gegaanmn knie ligt open en mn elleboog en dat alleen nog maar op de fiets .Ik hoop voor je het beste .heeft me 2000 euro gekost .beter maar want ik rijd nog eens een kind aan .
Een rijbewijs-pasje lijkt me sterk. Een verzekeringspasje lijkt me logisch als je een voertuig verzekert. Bij veel verzekeringen mag je een voertuig alleen verzekeren als je een rijbewijs hebt, maar bij sommigen mag het ook zonder rijbewijs. Je kunt dan je voertuig dus verzekeren tegen diefstal, stormschade etc. Maar dat verandert echt 0,0 aan je bevoegdheid om zonder rijbewijs datzelfde voertuig ook te besturen. Daar heeft een verzekering simpelweg niks mee te maken.Het is dan ook wel krom dat jejezelf wel mag verzekeren maar er ze niet in gebruik mag nemen ,heb zelfs keurig een rijbwijspasje gehad elke keer .Drugs neem ik niet onder de loep het is en deel van mij leven. Bovendien rijd ik geen morotvoertuigen meer . de wet zal vast en zeker nog eens veranderd worden en dat vind ik al goed.
ff denken geen verzekeringspasjes meer uitkeren bij geen rijbewijsEen rijbewijs-pasje lijkt me sterk. Een verzekeringspasje lijkt me logisch als je een voertuig verzekert. Bij veel verzekeringen mag je een voertuig alleen verzekeren als je een rijbewijs hebt, maar bij sommigen mag het ook zonder rijbewijs. Je kunt dan je voertuig dus verzekeren tegen diefstal, stormschade etc. Maar dat verandert echt 0,0 aan je bevoegdheid om zonder rijbewijs datzelfde voertuig ook te besturen. Daar heeft een verzekering simpelweg niks mee te maken.
Hoe denk je dat de wet veranderd zal worden?
oke maar begin er ook niet meer aan een elektische step die 60 gaat lijkt me nogal wel een optie ik ben hardleers 30 km is mij gewoon te weinig je valt er gewoon vanomverEen auto is simpelweg een object wat iedereen mag kopen. Je auto verzekering is in Nederland verplicht en als je dat niet doet, dan krijg je vanzelf boetes op je deurmat die beginnen op 400 euro. Het RDW doet namelijk registercontroles en als je een voertuig op je naam hebt wat niet geschorst is krijg je een boete.
Een rijbewijs is dus ook niet nodig om eigenaar van een auto te zijn en deze te verzekeren.
Een elektrische step die 60 gaat is sowieso niet toegestaan op de openbare weg. Hou het lekker bij de fiets, lijkt me de meest veilige optie. Wat je zelf voor risico's neemt moet je zelf weten, maar je bent niet de enige weggebruiker. Als je onder invloed op zo'n step rijd ben je net zo goed een gevaar op de weg.oke maar begin er ook niet meer aan een elektische step die 60 gaat lijkt me nogal wel een optie ik ben hardleers
oke maar begin er ook niet meer aan een elektische step die 60 gaat lijkt me nogal wel een optie ik ben hardleers 30 km is mij gewoon te weinig je valt er gewoon vanomver
wat een kutwereld he maar met 30 km vind ik maar zieligElektrische steppen zijn (op enkele uitzonderingen na) niet toegstaan op de openbare weg. Dus ook hiermee riskeer je een boete en inbeslagname van je step en gaat het je alleen maar meer geld kosten.
wat een kutwereld he maar met 30 km vind ik maar zielig
daar heb je helms voor tegenwoordig niet dat ik ze gebruikHet is maar wat het voor jou een kutwereld maakt. Met 30 kilometer per uur goed op je hoofd vallen is ook een aardig probleem.
je hebt daar gelijk in maar ben eigenwijs iig ik werk eraanSja @Danny46 ik zie in mijn werk helaas het resultaat van mensen die zonder rijbewijs rijden/ onder invloed rijden/ te hard rijden of gewoon net ff niet opletten. Je kunt er makkelijk over praten als het om jezelf gaat, maar leg jij het uit aan de nabestaanden van degene die je in een doldwaze bui over het hoofd zag? Of aan de ouders van een kind dat ernstig hersenletsel op loopt? Het verdriet, het onbegrip en de woede die daarmee gepaard gaan is onbeschrijfelijk. En de rekening is overigens een veelvoud van die paar duizend euro die je jezelf hebt gekost. Het gaat niet alleen om geld, snel thuis zijn en om je eigen ego.
OT: de regels mbt rijvaardigheid/rijbevoegdheid en middelengebruik zijn er niet voor niets. Het is niet om de verzekeraar een plezier te doen en evenmin om de patiënt te pesten. Motorrijtuigen zijn nu eenmaal moordmachines. Wees dus gewoon eerlijk over je gebruik van welk middel dan ook. Je bent geen superman die immuun is voor de (bij)werkingen ervan.
je krijgt gewoon een vragen lijst die je zelf aankruist tis aan jou om nee aan te kruisen of ja.B ) Of is dat op basis van wat ik daarover vertel wat de CBR komt te weten?
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."