Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsResearch chemicals illegaal om bij je te hebben ?

Research chemicals illegaal om bij je te hebben ?

14 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
K
KiikiinLid
01-01-2024, 00:00
Hoi allemaal,
Ff snel een vraagje voor jullie :)
Mijn vriend en ik gebruiken regelmatig samen drugs, altijd research chemicals, altijd nasaal. Op het moment zijn we groot fan van 3CMC, we vinden dit vooral leuk om te gebruiken als we lekker samen zijn in een parkje in de zon ofzo. Maar dan nu mijn vraag, is het legaal om research chemicals te gebruiken in het openbaar en stel je word aangehouden en ze vinden het in je tas, is dat illegaal ?
alvast bedankt voor de hulp!!
H
HierEnDaarEenFuifjeLid
Kiikiin zei:
Hoi allemaal,
Mijn vriend en ik gebruiken regelmatig samen drugs, altijd research chemicals, altijd nasaal. Op het moment zijn we groot fan van 3CMC, we vinden dit vooral leuk om te gebruiken als we lekker samen zijn in een parkje in de zon ofzo. Maar dan nu mijn vraag, is het legaal om research chemicals te gebruiken in het openbaar en stel je word aangehouden en ze vinden het in je tas, is dat illegaal ?
Klik om te vergroten...

Het valt (nog) niet onder de opiumwet. Een agent kan je middelen op straat niet testen, dus je kan er vanuit gaan dat de politie je spul meeneemt. Bij kleine hoeveelheden gaan ze dit niet testen en zul je het gewoon kwijt zijn. Daar kan je dan ook vrij weinig aan doen vrees ik.

Wordt je aangehouden voor de drugs, dan is het een ander verhaal en zullen dingen ook getest moeten worden.

Kortom
 een zakje met wit poeder hebben in het bijzijn van de politie is over het algemeen geen goede zet, ongeacht of het “legaal” is.
B
BlyatmanLid
HierEnDaarEenFuifje zei:
Het valt (nog) niet onder de opiumwet. Een agent kan je middelen op straat niet testen, dus je kan er vanuit gaan dat de politie je spul meeneemt. Bij kleine hoeveelheden gaan ze dit niet testen en zul je het gewoon kwijt zijn. Daar kan je dan ook vrij weinig aan doen vrees ik.

Wordt je aangehouden voor de drugs, dan is het een ander verhaal en zullen dingen ook getest moeten worden.

Kortom
 een zakje met wit poeder hebben in het bijzijn van de politie is over het algemeen geen goede zet, ongeacht of het “legaal” is.
Klik om te vergroten...
3-MMC staat op de opiumwet, dus elke verwant daaraan ook indirect. Mogen ze onbekende poeders in zakjes confisqueren? Uiteraard. Mag je drugs hebben op de man dragen of vervoeren op straat? Nee.

Meegemaakt dat politie zelfs O-PCE zomaar confisqueerde. Dus wat je zegt is deels incorrect.
H
HierEnDaarEenFuifjeLid
@Blyatman welk gedeelte is incorrect dan? Er is niet iets zoals indirect op de opiumlijst staan. De wet is vrij zwart wit.

verder komt het volgens mij overeen wat wij beide zeggen?
B
BelowTheFlowLid
Blyatman zei:
3-MMC staat op de opiumwet, dus elke verwant daaraan ook indirect
Klik om te vergroten...
Dit is volgens mij toch precies onjuist. Het is wel wat voor de toekomst beoogd wordt ( dan einde RC’s die lijken op en zogenaamde “alternatieven” ). Maar nog niet de huidige situatie.
Daarom kan bijvoorbeeld 3-CMC momenteel legaal verkocht worden.
Voor de straat confrontatie met de agent maakt het weinig uit. Ik denk dat die op zeker speelt en het spul confiskeert.
Interessant kan zijn om de originele factuur en het betaalbewijs bij de hand te hebben . Zou een agent zo er van overtuigd kunnen worden dat het niet om een verboden substantie gaat ?
B
BlyatmanLid
HierEnDaarEenFuifje zei:
@Blyatman welk gedeelte is incorrect dan? Er is niet iets zoals indirect op de opiumlijst staan. De wet is vrij zwart wit.

verder komt het volgens mij overeen wat wij beide zeggen?
Klik om te vergroten...
1. 3-MMC, en dus juridisch gezien ook op alle varianten die van 3-MMC afstammen staan op de lijst van opiumwet.
2. In sommige vlakken van het land worden agenten uitgerust met test-kits om te kunnen testen op locatie zelf. Uiteraard niet zo uitgebreid als ik een laboratorium, maar ze zijn wel selectieve kitjes aan het oprichten die doormiddel van vloeistoffen, of bij speeksel afname een indicatie kunnen geven wat voor soort drugs het is net zoals ze cannabis testen ter plekke met een speekseltest.
eigen onderzoekers categoriseren bepaalde stoffen in vakjes waar het (eventueel) in past.

alle stoffen die in handen komen van agenten, of testcentra’s worden langzamerhand uitgebreider opgesteld om zo een snelle ruwe indicatie te krijgen.
B
BlyatmanLid
BelowTheFlow zei:
Dit is volgens mij toch precies onjuist. Het is wel wat voor de toekomst beoogd wordt ( dan einde RC’s die lijken op en zogenaamde “alternatieven” ). Maar nog niet de huidige situatie.
Daarom kan bijvoorbeeld 3-CMC momenteel legaal verkocht worden.
Voor de straat confrontatie met de agent maakt het weinig uit. Ik denk dat die op zeker speelt en het spul confiskeert.
Interessant kan zijn om de originele factuur en het betaalbewijs bij de hand te hebben . Zou een agent zo er van overtuigd kunnen worden dat het niet om een verboden substantie gaat ?
Klik om te vergroten...
Een agent mag elk middel confisqueren want drugs gerelateerd is. Tevens liggen de voorstellen allang al klaar om alle alternatieven op de opiumwet te leggen. Ik zal eens zoeken of ik het kan vinden, maar op het moment dat er een alternatief verkocht wordt is het nog het zelfde moment dat de papieren worden ingediend voor het verbod.
D
De ZandmanLid
Een aankoopfactuur tonen bij een gripzakje rc's gaat hem niet worden. Dat zou mooi zijn, maar een factuur van iets hoeft niet te betekenen dat het aangetroffen middel ook idd d a t middel is wat daar op de factuur staat vermeld.
Dus ik vrees dat je bij het aantreffen van een hoeveelheid rc deze hoeveelheid gewoon kwijt bent.
H
HierEnDaarEenFuifjeLid
@Blyatman

Punt 1 ben in het toch echt niet met je eens. 3CMC is gewoon nog “legaal” te verkopen. RC sites stoppen direct met middelen die op de opiumlijst staan, anders kunnen ze naar hun hele handel fluiten en riskeren ze ook nog eens een straf. 3MMC is specifiek verboden net zoals etizolam etc. 3CMC heeft niets met dat verbod te maken.

op politiebureaus zijn inderdaad indicatieve testen aanwezig, maar daar worden agenten niet mee uitgerust op straat. Tevens zul je in de praktijk zien dat bij gebruikshoeveelheden geen vervolging plaats gaat vinden, dus zal het ook niet getest worden.

drugs moet bij de politie uiteindelijk getest worden in een lab voor een officieel resultaat als iemand vervolgd gaat worden, dus dat wordt een duur geintje om dat te doen bij elke gram van een onbekend poedertje. Daarom bestaan er simpele boetes voor een kleine overtredingen van de opiumwet, inplaats een aanhouding en naar de rechter of zal je met kleine hoeveelheden helemaal nergens last van hebben, behalve dat je het kwijt bent en dat de politie het vast registreert.

speekseltesten worden niet gebruiken om een drugssoort te testen die iemand bij zich heeft. Dit wordt alleen gebruik in het verkeer en bepaalde aangewezen misdrijven om aan te tonen of iemand onder invloed was.

RC’s verkopen gaat pas echt een uitdaging worden als de grondstoffen op de Opiumlijst komen. Zijn ze wel mee bezig, maar gaat niet heel rap.
b
benzzzyLid
Moan
T
True NorthLid
Blyatman zei:
1. 3-MMC, en dus juridisch gezien ook op alle varianten die van 3-MMC afstammen staan op de lijst van opiumwet.
Klik om te vergroten...
Wat afstamt van 3-MMC is niet relevant. Het is met de ban op 3-MMC natuurlijk wel verboden om met 3-MMC als grondstof analogen oid te synthetiseren.
Overigens denk ik niet dat het gepast is om 3-CMC te zien als een een afstammeling van 3-MMC, het zijn analogen van elkaar en in de basis gesubstitueerde cathinones (over deze groep als geheel hangt momenteel nog geen verbod).
B
BlyatmanLid
True North zei:
Wat afstamt van 3-MMC is niet relevant. Het is met de ban op 3-MMC natuurlijk wel verboden om met 3-MMC als grondstof analogen oid te synthetiseren.
Overigens denk ik niet dat het gepast is om 3-CMC te zien als een een afstammeling van 3-MMC, het zijn analogen van elkaar en in de basis gesubstitueerde cathinones (over deze groep als geheel hangt momenteel nog geen verbod).
Klik om te vergroten...
Het is letterlijk een opvolger, dus een afstammeling, aldus 99% dezelfde chemische structurele formules. Dus het is wel degelijk gepast en relevant.
T
True NorthLid
Blyatman zei:
Het is letterlijk een opvolger, dus een afstammeling, aldus 99% dezelfde chemische structurele formules. Dus het is wel degelijk gepast en relevant.
Klik om te vergroten...
Chemie staat los van de RC-markt die 3-CMC als een ‘opvolger’ van van 3-MMC verkoopt. 3-CMC stamt niet af van 3-MMC want 3-CMC komt niet voort uit 3-MMC. Beide stoffen komen in de basis voort uit cathinone, wat het structurele fundament vormt voor alle stoffen binnen de cathinones. (Al zou ik ook hier het gebruik van ‘afstammen’ afraden)
D
De SchurkLid
Met een zakje poeder op zak wek je sowieso vraagtekens op bij ome agent, voor dat er blijkt dat het om een legale substantie gaat ben je wel wel even verder
D
De SchurkLid
Kiikiin zei:
Hoi allemaal,
Klik om te vergroten...
Snuif je het of neem je het oraal?
Ik vindt CMC echt slopend voor de neus en zou dat echt niemand aanraden, maar misschien ligt dat aan mij :P

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."