Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDrugstest THC politie (bloedtest)

Drugstest THC politie (bloedtest)

45 antwoorden
10 weergaven
18-5-2026
a
anoniempje12341Lid
01-01-2024, 00:00
#1
anoniempje12341 zei:
Rechter Elianne van Rens heeft kritiek op de nieuwe wet. "Er is geen onderscheid in hoeveel drugs je gebruikt hebt, zoals bij alcohol waar je zwaarder gestraft naarmate je meer gedronken hebt. Hier is het alles of niets."

https://nos.nl/artikel/2252518-rijden-met-drugs-in-je-bloed-ik-moet-toch-geld-verdienen.html[
Klik om te vergroten...
Youknow20 zei:
Als jij van iedereen zijn mail adres stuurt die invloed heeft op deze wet zal ik proberen naar iedereen een mail te sturen, dan maar hopen dat ze het lezen en ze ook maar iets gaan doen aan deze waardeloze en valse wet
Klik om te vergroten...
[email protected] ( pdva, voorstander voor staatswiet!), lijkt me dat als de overheid er echt op gaat verdienen ze waarschijnlijk het wel willen aanpassen.
[email protected] zelfde verhaal
Y
Youknow20Lid
01-01-2024, 00:00
#2
anoniempje12341 zei:

[email protected] ( pdva, voorstander voor staatswiet!), lijkt me dat als de overheid er echt op gaat verdienen ze waarschijnlijk het wel willen aanpassen.
[email protected] zelfde verhaal
Klik om te vergroten...
Het gaat alleen maar om verdienen ja... ik bedoel het cbr stuurt je gelijk een dag na de betaling een bericht terug dat ze het hebben ontvangen, Maar het bijv overige zaken zoals beoordelen van het verslag van de psychiater duurt weken/maanden voor je wat van ze hoort, Gaat alleen maar om geld geld geld
a
anoniempje12341Lid
01-01-2024, 00:00
#3
https://www.rijksoverheid.nl/documenten/rapporten/2010/09/23/advies-grenswaarden-voor-drugs

Thanks voor de info overheid

a
anoniempje12341Lid
01-01-2024, 00:00
#4

Kamerstuk 32859, nr. 7 | Overheid.nl > Officiële bekendmakingen

zoek.officielebekendmakingen.nl zoek.officielebekendmakingen.nl

Ergens in dit lange verhaal, (crtl + f en dan typen aantoonbaarheid) stelt de SP vragen over aantoonbaarheid enkele dagen erna, ze hebben het er dus wel over gehad
f
freethcLid
01-01-2024, 00:00
#5
hoe is het ondertussem met de gestuurde mailtjes ? nog enige reactie gehad Anoniempje? ben zeer benieuwd.
a
adjedonieLid
01-01-2024, 00:00
#6
Kamaraad van mij is een dagelijs gebruiker. Hasj/wiet.
Laatste joint was om 6:00 volgende dag om 18;00 staande gehouden. Speekseltest gaf die niks aan mocht weer verder rijden.

nu mijn verhaal:
ik zelf heb 4 jointjes gerookt om 6/7/8/9 uur. Ben om 11 uur staande gehouden speekseltest was positief moest mee. Bloed afgegeven. Brief gekregen dat er geen proces-verbaal komt niks aan het handje dus snap er niks van.

trouwens dit is mij 2x gebeurt zelfs een keer super stoned bloed afgegeven bij dokter weer zelfde brief met dat er niks aan de hand is.
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#7
adjedonie zei:
Kamaraad van mij is een dagelijs gebruiker. Hasj/wiet.
Laatste joint was om 6:00 volgende dag om 18;00 staande gehouden. Speekseltest gaf die niks aan mocht weer verder rijden.

nu mijn verhaal:
ik zelf heb 4 jointjes gerookt om 6/7/8/9 uur. Ben om 11 uur staande gehouden speekseltest was positief moest mee. Bloed afgegeven. Brief gekregen dat er geen proces-verbaal komt niks aan het handje dus snap er niks van.

trouwens dit is mij 2x gebeurt zelfs een keer super stoned bloed afgegeven bij dokter weer zelfde brief met dat er niks aan de hand is.
Klik om te vergroten...
Maar waarom stap je stoned in de auto? Lijkt me meer iets om je af te vragen dan waarom speeksel en bloedtest negatief uitvallen
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#8
Blikje Pløp zei:
Maar waarom stap je stoned in de auto? Lijkt me meer iets om je af te vragen dan waarom speeksel en bloedtest negatief uitvallen
Klik om te vergroten...
Exact.
Je zal maar iemand ongelukkig rijden.
Je vergeeft jezelf dit nooooit meer!
Ook al qua financiële aspecten.
Je mag je hele leven dokken.
Rekening man.
Die kruik gaat net zolang te water, totdat deze barst.
Hoppaaaaa.
a
adjedonieLid
01-01-2024, 00:00
#9
Blikje Pløp zei:
Maar waarom stap je stoned in de auto? Lijkt me meer iets om je af te vragen dan waarom speeksel en bloedtest negatief uitvallen
Klik om te vergroten...
Het was een ritje van 5 min. Kom op! Stoned rijden kun je niet vergelijken met drank achter de stuur! Of ander spul!
A
ApeLid
01-01-2024, 00:00
#10
adjedonie zei:
Het was een ritje van 5 min. Kom op! Stoned rijden kun je niet vergelijken met drank achter de stuur! Of ander spul!
Klik om te vergroten...
🙄
B
Brakka MangLid
01-01-2024, 00:00
#11
IK vind het ook een beetje een domme vergelijking....ook zie ik nergens voorlichting of richtlijnen hoelang je moet wachten met rijden nadat je geblowd hebt zoals met alcohol wel. 15 jaar geleden werd ik weleens aangehouden bij een alcoholcontrole, hele auto stond blauw, raam open, walm bij agent in ze gezicht....hij lachen, blazen en fijne avond!
P
ProximaLid
01-01-2024, 00:00
#12
Brakka Mang zei:
IK vind het ook een beetje een domme vergelijking....ook zie ik nergens voorlichting of richtlijnen hoelang je moet wachten met rijden nadat je geblowd hebt zoals met alcohol wel. 15 jaar geleden werd ik weleens aangehouden bij een alcoholcontrole, hele auto stond blauw, raam open, walm bij agent in ze gezicht....hij lachen, blazen en fijne avond!
Klik om te vergroten...
Dat was voordat er uit onderzoek bleek dat je in vergelijking met sober rijden tot zo'n 2,5 maal zo grote kans hebt op dodelijke ongelukken en letsel met THC in je lichaam.

En ja, daar komen alle bekende smoezen bij kijken als het fout gaat zoals "ik kan het effect beter verdragen dan anderen"; "wiet is minder gevaarlijk dan alcohol".

Ook het idee dat 5 minuutjes niet erg is, is absurd. Juist die eerste minuten rijdt je door een woonwijk waar veel zwakkere verkeersdeelnemers zijn.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#13
adjedonie zei:
Het was een ritje van 5 min. Kom op! Stoned rijden kun je niet vergelijken met drank achter de stuur! Of ander spul!
Klik om te vergroten...
Echt wel. Je praat jezelf goed ondat je niet wil toegeven. Je weet echt wel dat je na blowen niet moet rijden, ook geen 5 minuten. Iemand doodrijden gebeurd binnen enkele seconden.
En dat excuus dat thc minder erg is als andere drugs is ook onzin.
JE RIJDT ONDER INVLOED!
Z
ZeehondLid
01-01-2024, 00:00
#14
adjedonie zei:
Het was een ritje van 5 min. Kom op! Stoned rijden kun je niet vergelijken met drank achter de stuur! Of ander spul!
Klik om te vergroten...
Sorry hoor, maar dit is weer zo’n gevalletje van niet helemaal goed zijn.
Je bent onder invloed, PUNT!
Het verkeer is geen spelletje, je speelt gewoon met levens.
Dit hebben je ouders je geleerd? En dit ga jij je kinderen ook zo leren?

Je kunt jezelf verdiepen in ‘moreel besef’ en ‘moreel kompas’ want jij moet nog veel leren.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#15
Zeehond zei:
je speelt gewoon met levens.
Klik om te vergroten...
Dit. Ik en mijn en andermans geliefden lopen of rijden ook op straat. Denk daar dan aan als het je voor jezelf niet uitmaakt.
A
ApeLid
01-01-2024, 00:00
#16
De Dunne zei:
Dit. Ik en mijn en andermans geliefden lopen of rijden ook op straat. Denk daar dan aan als het je voor jezelf niet uitmaakt.
Klik om te vergroten...
En mijn moeder. Hallo!
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#17
Die ene zei:
En mijn moeder. Hallo!
Klik om te vergroten...
Ik zeg toch andermans geliefden
A
ApeLid
01-01-2024, 00:00
#18
De Dunne zei:
Ik zeg toch andermans geliefden
Klik om te vergroten...
O Ja. Goedemorgen 😵‍💫
B
Brakka MangLid
01-01-2024, 00:00
#19
Proxima zei:
Dat was voordat er uit onderzoek bleek dat je in vergelijking met sober rijden tot zo'n 2,5 maal zo grote kans hebt op dodelijke ongelukken en letsel met THC in je lichaam.

En ja, daar komen alle bekende smoezen bij kijken als het fout gaat zoals "ik kan het effect beter verdragen dan anderen"; "wiet is minder gevaarlijk dan alcohol".

Ook het idee dat 5 minuutjes niet erg is, is absurd. Juist die eerste minuten rijdt je door een woonwijk waar veel zwakkere verkeersdeelnemers zijn.
Klik om te vergroten...
Ik zeg ook niet dat ik rijden onder invloed goedkeur, vroeger was dat normaal. Maar bij nieuwe wetgeving hoort ook voorlichting vind ik. Er moeten richtlijnen zijn waar men zich aan kan goudenregen als met alcohol.
J
Jumping JackLid
01-01-2024, 00:00
#20
De Zandman zei:
Maar iemand zonder reden staande houden is niet toegestaan.
Klik om te vergroten...
De politie houd je natuurlijk staande wanneer zij willen en ze kunnen echt alles bedenken.
Daar kan je helaas niet tegen vechten.
Helaas is dat de realiteit..

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."