Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDrugstest THC politie (bloedtest)

Drugstest THC politie (bloedtest)

45 antwoorden
11 weergaven
18-5-2026
C
Chainsmoker2210Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Hallo,

Om dit topic te beginnen moet ik even melden dat recentelijk hier in de omgeving super veel drugstesten plaats vinden en heb ik ook al mensen gezien die de lul zijn eigen schuld. Echter lust ik soms ook wel een jointje of 2 maar nooit in het verkeer ik ben hier ook erg op tegen en vind dit uiterst onverantwoord.Om terug te komen op het topic begon ik mij zelf ook even achter de oren te krabben over het feit of ik de volgende dag niet nog steeds positief ben dus ben ik wat onderzoek gaan doen waaruit ik heb concluderen dat de wetgeving ontzetten krom is op het gebied van cannabis. Nu is mijn vraag als ik om 21:00 één joint rook en om 22:00 nog één op dagelijkse basis ben ik dan de volgende dag dan nog positief als ik om 10:00 wordt getest dit is 12 uur na mijn laatste joint en 9/10 keer zit er wel 14 of 15 uur tussen voordat ik pas weer achter het stuur stap. Op de speekseltest test ik hoogstwaarschijnlijk wel positief maar het gaat mij allemaal om die bloedtest en aangezien de THC waardes in pieken werken zou dit ook al snel weer moeten afnemen onder de 3,0mg THC per liter bloed helemaal na 12 uur of zelfs 14 of 15 uur naar mijn mening. Ik geloof namelijk niet dat ik na een goeie nachtrust, de volgende dag een lekkere douche en een goed ontbijt nog onder invloed ben van de 2 jointjes die ik de dag ervoor gerookt heb echter claimed het internet anders en lees ik verschillende tijden met verschillende waardes en een hoop onbeantwoorde vragen vandaar dat ik hoop dat ik hier een specialist kan vinden 😁

Bijvoorbaat dank voor de reacties!
en ik hoop dat meer mensen misschien mijn situatie herkenbaar vinden en misschien dat we er samen opheldering op kunnen krijgen!
Y
Youknow20Lid
01-01-2024, 00:00
#2
anoniempje12341 zei:
Ik voel echt vastberadenheid om dit achterlijke systeem aan het licht te brengen, alcoholgebruikers worden minder gestraft dan iemand die afentoe een blowtje rookt.. dat kan toch niet mensen
Klik om te vergroten...
Kan echt niet nee, de wet is echt krom asf, maarja de makers van de wet en het cbr krijgt altijd gelijk😐
a
anoniempje12341Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Youknow20 zei:
Kan echt niet nee, de wet is echt krom asf, maarja de makers van de wet en het cbr krijgt altijd geli
Klik om te vergroten...

Youknow20 zei:
Kan echt niet nee, de wet is echt krom asf, maarja de makers van de wet en het cbr krijgt altijd gelijk😐
Klik om te vergroten...
maaat, stuur een e-mail naar de kamer, ik laat iedereen in mijn omgeving het doen :'), ooit moeten ze t wel lezen
Het klinkt ongeloofwaardig maar geloof dat er wel een paar zitten met een gezond verstand
a
anoniempje12341Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Rechter Elianne van Rens heeft kritiek op de nieuwe wet. "Er is geen onderscheid in hoeveel drugs je gebruikt hebt, zoals bij alcohol waar je zwaarder gestraft naarmate je meer gedronken hebt. Hier is het alles of niets."

Deze rechter moeten we hebben

nos.nl

Rijden met drugs in je bloed: 'Ik moet toch geld verdienen?'

Het afgelopen jaar zijn 1250 automobilisten betrapt die onder invloed van drugs achter het stuur zaten. Dit is hun verhaal.
nos.nl nos.nl
Y
Youknow20Lid
01-01-2024, 00:00
#5
anoniempje12341 zei:
Rechter Elianne van Rens heeft kritiek op de nieuwe wet. "Er is geen onderscheid in hoeveel drugs je gebruikt hebt, zoals bij alcohol waar je zwaarder gestraft naarmate je meer gedronken hebt. Hier is het alles of niets."

Deze rechter moeten we hebben

nos.nl

Rijden met drugs in je bloed: 'Ik moet toch geld verdienen?'

Het afgelopen jaar zijn 1250 automobilisten betrapt die onder invloed van drugs achter het stuur zaten. Dit is hun verhaal.
nos.nl nos.nl
Klik om te vergroten...
Als jij van iedereen zijn mail adres stuurt die invloed heeft op deze wet zal ik proberen naar iedereen een mail te sturen, dan maar hopen dat ze het lezen en ze ook maar iets gaan doen aan deze waardeloze en valse wet
a
anoniempje12341Lid
01-01-2024, 00:00
#6
anoniempje12341 zei:
Rechter Elianne van Rens heeft kritiek op de nieuwe wet. "Er is geen onderscheid in hoeveel drugs je gebruikt hebt, zoals bij alcohol waar je zwaarder gestraft naarmate je meer gedronken hebt. Hier is het alles of niets."

https://nos.nl/artikel/2252518-rijden-met-drugs-in-je-bloed-ik-moet-toch-geld-verdienen.html[
Klik om te vergroten...
Youknow20 zei:
Als jij van iedereen zijn mail adres stuurt die invloed heeft op deze wet zal ik proberen naar iedereen een mail te sturen, dan maar hopen dat ze het lezen en ze ook maar iets gaan doen aan deze waardeloze en valse wet
Klik om te vergroten...
[email protected] ( pdva, voorstander voor staatswiet!), lijkt me dat als de overheid er echt op gaat verdienen ze waarschijnlijk het wel willen aanpassen.
[email protected] zelfde verhaal
Y
Youknow20Lid
01-01-2024, 00:00
#7
anoniempje12341 zei:

[email protected] ( pdva, voorstander voor staatswiet!), lijkt me dat als de overheid er echt op gaat verdienen ze waarschijnlijk het wel willen aanpassen.
[email protected] zelfde verhaal
Klik om te vergroten...
Het gaat alleen maar om verdienen ja... ik bedoel het cbr stuurt je gelijk een dag na de betaling een bericht terug dat ze het hebben ontvangen, Maar het bijv overige zaken zoals beoordelen van het verslag van de psychiater duurt weken/maanden voor je wat van ze hoort, Gaat alleen maar om geld geld geld
a
anoniempje12341Lid
01-01-2024, 00:00
#8
https://www.rijksoverheid.nl/documenten/rapporten/2010/09/23/advies-grenswaarden-voor-drugs

Thanks voor de info overheid

a
anoniempje12341Lid
01-01-2024, 00:00
#9

Kamerstuk 32859, nr. 7 | Overheid.nl > Officiële bekendmakingen

zoek.officielebekendmakingen.nl zoek.officielebekendmakingen.nl

Ergens in dit lange verhaal, (crtl + f en dan typen aantoonbaarheid) stelt de SP vragen over aantoonbaarheid enkele dagen erna, ze hebben het er dus wel over gehad
f
freethcLid
01-01-2024, 00:00
#10
hoe is het ondertussem met de gestuurde mailtjes ? nog enige reactie gehad Anoniempje? ben zeer benieuwd.
A
ApeLid
01-01-2024, 00:00
#11
De Dunne zei:
Ik zeg toch andermans geliefden
Klik om te vergroten...
O Ja. Goedemorgen 😵‍💫
B
Brakka MangLid
01-01-2024, 00:00
#12
Proxima zei:
Dat was voordat er uit onderzoek bleek dat je in vergelijking met sober rijden tot zo'n 2,5 maal zo grote kans hebt op dodelijke ongelukken en letsel met THC in je lichaam.

En ja, daar komen alle bekende smoezen bij kijken als het fout gaat zoals "ik kan het effect beter verdragen dan anderen"; "wiet is minder gevaarlijk dan alcohol".

Ook het idee dat 5 minuutjes niet erg is, is absurd. Juist die eerste minuten rijdt je door een woonwijk waar veel zwakkere verkeersdeelnemers zijn.
Klik om te vergroten...
Ik zeg ook niet dat ik rijden onder invloed goedkeur, vroeger was dat normaal. Maar bij nieuwe wetgeving hoort ook voorlichting vind ik. Er moeten richtlijnen zijn waar men zich aan kan goudenregen als met alcohol.
J
Jumping JackLid
01-01-2024, 00:00
#13
De Zandman zei:
Maar iemand zonder reden staande houden is niet toegestaan.
Klik om te vergroten...
De politie houd je natuurlijk staande wanneer zij willen en ze kunnen echt alles bedenken.
Daar kan je helaas niet tegen vechten.
Helaas is dat de realiteit..
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#14
Brakka Mang zei:
Ik zeg ook niet dat ik rijden onder invloed goedkeur, vroeger was dat normaal. Maar bij nieuwe wetgeving hoort ook voorlichting vind ik. Er moeten richtlijnen zijn waar men zich aan kan goudenregen als met alcohol.
Klik om te vergroten...
Hier ga ik toch even verder op in.
Rijden onder invloed IS ALTIJD HARDSTIKKE FOUT.
Dit is bij wet geregeld.
Vroeger rijden onder invloed normaal??!
Wie dit gelooft, die gelooft ook in hans en grietje bij sneeuwwitje en de 7 dwergen een huiszoeking doet.
Dit is onzin. Bullshit.

Ik ben 41 jaar geleden toen ik voor de eerste keer onder invloed reed, echt waar de allereerste keer, gesnatst.
1,1 promille was de score aan de stof
Ethylalcohol in mijn lijf.
Goddank was er verder niets gebeurd.
Ik was meteen genezen van zuipen en rijden.. en deze zaak werd flink bestraft.
Nl 5 maanden rijverbod, en 600 gulden boete.
Hierna was ik voorzichtig geworden, 600 guldens was toen veel geld alleen al...los van het gevaar. Ja.

Onzin, dat rijden met alcohol "normaal " was!!
Nu heeft de popo veel meer mogelijkheden om te controleren, en ga je ook met drugs op gewoon voor de bijl.

De tweede uitspraak van "er moeten goede richtlijnen komen, is nonsense.
de WvW in artikel 8 is geen nieuwe wet, hoor...deze bestaat al erg lang.
Richtlijnen... meen je dit nu serieus??!
Er bestaat wetgeving!!
En het is nog altijd zo, dat iedereen geacht wordt om de wet te kennen.
Dat is een kapstok regel, maar IEDEREEN WEET DAT JE NIET MOET RIJDEN ONDER INVLOED !!
De post van Brakka Mang is echt naast de plank geslagen..
Sorry, maar zo zie ik het.
Z
ZeehondLid
01-01-2024, 00:00
#15
Brakka Mang zei:
Ik zeg ook niet dat ik rijden onder invloed goedkeur, vroeger was dat normaal. Maar bij nieuwe wetgeving hoort ook voorlichting vind ik. Er moeten richtlijnen zijn waar men zich aan kan goudenregen als met alcohol.
Klik om te vergroten...
Niet mee eens.
Vroeger was rijden onder invloed ook niet normaal, waar baseer je die uitspraak op?
Bij wetgeving hoort geen voorlichting, iedere Nederlander, dus jij ook, wordt geacht de wet te kennen.
Zoals @De Zandman al schrijft zijn die wetten er al heel lang en zijn deze heel duidelijk.
Rijden onder invloed mag niet en is daarom terecht strafbaar.
Doe het niet, het verkeer is geen spelletje, je speelt met levens. Zoals met het leven van een kind met een vader en moeder.
Besef dit toch eens.
Heb jij van je ouders geleerd dat rijden onder invloed verstandig is? Nee denk ik.
En wat ga jij je kinderen leren?
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#16
Jumping Jack zei:
De politie houd je natuurlijk staande wanneer zij willen en ze kunnen echt alles bedenken.
Daar kan je helaas niet tegen vechten.
Helaas is dat de realiteit..
Klik om te vergroten...
Niet mee eens.
Staande houden mag alleen als daar reden toe is. Dit moet altijd vermeld worden in een proces verbaal.
Dat de grens ooit flinterdun is, ja.
Maar als je niets gedaan hebt, dan hoef je niets te vrezen.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#17
Er zijn onderzoeken naar gedaan, en aan de hand van de resultaten van de onderzoeken zijn er wettelijke bepalingen over opgenomen in het Wetboek van strafrecht.
Zo is het rijden onder invloed van thc ook onderzocht en vastgesteld.
Of we dat nou leuk vinden, of niet.
Of we het er mee eens zijn, of niet.
Rijden onder invloed is nou eenmaal niet toegestaan en terecht!
a
anoniempje12341Lid
01-01-2024, 00:00
#18
Helaas, de speekseltest zal positief zijn... het is zo krom, laten we met zen alle brandbrieven sturen aan de kamerleden die zich sterkmaken voor staatswiet (d66 vooral), mocht dat er nog doorheen komen produceert de overheid onze valkuil ook nog... ik vind het sws bizar dat er zoveel wetenschappelijke testen zijn over de afbreekbaarheid van thc in het bloed en het werkelijk onder invloed zijn dat deze waardes worden genomen.. Ik ben de volgende dag gecontroleerd na nachtje aardig doorpaffen en jahoor... DE LUL!
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#19
Ts:
Twee joints??
Per dag?
Wat denk je nou zelf....
Antwoord op de vraag:
Ja.
Je bent wel degelijk fout, en dat kan zomaar je een hele hoop shit opleveren.
We kunnen het daar niet mee eens zijn, het is wet en daar doe je geen fuck meer aan...
K
Kitty KattLid
01-01-2024, 00:00
#20
Chainsmoker2210 zei:
Hallo,

Om dit topic te beginnen moet ik even melden dat recentelijk hier in de omgeving super veel drugstesten plaats vinden en heb ik ook al mensen gezien die de lul zijn eigen schuld. Echter lust ik soms ook wel een jointje of 2 maar nooit in het verkeer ik ben hier ook erg op tegen en vind dit uiterst onverantwoord.Om terug te komen op het topic begon ik mij zelf ook even achter de oren te krabben over het feit of ik de volgende dag niet nog steeds positief ben dus ben ik wat onderzoek gaan doen waaruit ik heb concluderen dat de wetgeving ontzetten krom is op het gebied van cannabis. Nu is mijn vraag als ik om 21:00 één joint rook en om 22:00 nog één op dagelijkse basis ben ik dan de volgende dag dan nog positief als ik om 10:00 wordt getest dit is 12 uur na mijn laatste joint en 9/10 keer zit er wel 14 of 15 uur tussen voordat ik pas weer achter het stuur stap. Op de speekseltest test ik hoogstwaarschijnlijk wel positief maar het gaat mij allemaal om die bloedtest en aangezien de THC waardes in pieken werken zou dit ook al snel weer moeten afnemen onder de 3,0mg THC per liter bloed helemaal na 12 uur of zelfs 14 of 15 uur naar mijn mening. Ik geloof namelijk niet dat ik na een goeie nachtrust, de volgende dag een lekkere douche en een goed ontbijt nog onder invloed ben van de 2 jointjes die ik de dag ervoor gerookt heb echter claimed het internet anders en lees ik verschillende tijden met verschillende waardes en een hoop onbeantwoorde vragen vandaar dat ik hoop dat ik hier een specialist kan vinden 😁

Bijvoorbaat dank voor de reacties!
en ik hoop dat meer mensen misschien mijn situatie herkenbaar vinden en misschien dat we er samen opheldering op kunnen krijgen!
Klik om te vergroten...

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."