Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDrugstest THC politie (bloedtest)

Drugstest THC politie (bloedtest)

45 antwoorden
13 weergaven
18-5-2026
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ts:
Twee joints??
Per dag?
Wat denk je nou zelf....
Antwoord op de vraag:
Ja.
Je bent wel degelijk fout, en dat kan zomaar je een hele hoop shit opleveren.
We kunnen het daar niet mee eens zijn, het is wet en daar doe je geen fuck meer aan...
K
Kitty KattLid
01-01-2024, 00:00
#2
Chainsmoker2210 zei:
Hallo,

Om dit topic te beginnen moet ik even melden dat recentelijk hier in de omgeving super veel drugstesten plaats vinden en heb ik ook al mensen gezien die de lul zijn eigen schuld. Echter lust ik soms ook wel een jointje of 2 maar nooit in het verkeer ik ben hier ook erg op tegen en vind dit uiterst onverantwoord.Om terug te komen op het topic begon ik mij zelf ook even achter de oren te krabben over het feit of ik de volgende dag niet nog steeds positief ben dus ben ik wat onderzoek gaan doen waaruit ik heb concluderen dat de wetgeving ontzetten krom is op het gebied van cannabis. Nu is mijn vraag als ik om 21:00 één joint rook en om 22:00 nog één op dagelijkse basis ben ik dan de volgende dag dan nog positief als ik om 10:00 wordt getest dit is 12 uur na mijn laatste joint en 9/10 keer zit er wel 14 of 15 uur tussen voordat ik pas weer achter het stuur stap. Op de speekseltest test ik hoogstwaarschijnlijk wel positief maar het gaat mij allemaal om die bloedtest en aangezien de THC waardes in pieken werken zou dit ook al snel weer moeten afnemen onder de 3,0mg THC per liter bloed helemaal na 12 uur of zelfs 14 of 15 uur naar mijn mening. Ik geloof namelijk niet dat ik na een goeie nachtrust, de volgende dag een lekkere douche en een goed ontbijt nog onder invloed ben van de 2 jointjes die ik de dag ervoor gerookt heb echter claimed het internet anders en lees ik verschillende tijden met verschillende waardes en een hoop onbeantwoorde vragen vandaar dat ik hoop dat ik hier een specialist kan vinden 😁

Bijvoorbaat dank voor de reacties!
en ik hoop dat meer mensen misschien mijn situatie herkenbaar vinden en misschien dat we er samen opheldering op kunnen krijgen!
Klik om te vergroten...
a
anoniempje12341Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Iedereen uit mijn omgeving rookt wel meer dan 2 joints per dag... zullen allemaal de lul zijn mochten ze naar het werk gaan s'ochtends..
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#4
Als ze gecontroleerd worden, absoluut.
Maar als ze geen afwijkende rijstijl vertonen, gebeurt dat niet.
a
anoniempje12341Lid
01-01-2024, 00:00
#5
De Zandman zei:
Als ze gecontroleerd worden, absoluut.
Maar als ze geen afwijkende rijstijl vertonen, gebeurt dat niet.
Klik om te vergroten...
Hahaha jaa dat dacht ik ook :'), mijn rijstijl viel echt niet op daar hoorde ik ze ook niet over... Ja oke het is een feit dat ze mij al besloten te volgen voordat ik ubrehaupt aan t rijden was
P
ProximaLid
01-01-2024, 00:00
#6
Brakka Mang zei:
IK vind het ook een beetje een domme vergelijking....ook zie ik nergens voorlichting of richtlijnen hoelang je moet wachten met rijden nadat je geblowd hebt zoals met alcohol wel. 15 jaar geleden werd ik weleens aangehouden bij een alcoholcontrole, hele auto stond blauw, raam open, walm bij agent in ze gezicht....hij lachen, blazen en fijne avond!
Klik om te vergroten...
Dat was voordat er uit onderzoek bleek dat je in vergelijking met sober rijden tot zo'n 2,5 maal zo grote kans hebt op dodelijke ongelukken en letsel met THC in je lichaam.

En ja, daar komen alle bekende smoezen bij kijken als het fout gaat zoals "ik kan het effect beter verdragen dan anderen"; "wiet is minder gevaarlijk dan alcohol".

Ook het idee dat 5 minuutjes niet erg is, is absurd. Juist die eerste minuten rijdt je door een woonwijk waar veel zwakkere verkeersdeelnemers zijn.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#7
adjedonie zei:
Het was een ritje van 5 min. Kom op! Stoned rijden kun je niet vergelijken met drank achter de stuur! Of ander spul!
Klik om te vergroten...
Echt wel. Je praat jezelf goed ondat je niet wil toegeven. Je weet echt wel dat je na blowen niet moet rijden, ook geen 5 minuten. Iemand doodrijden gebeurd binnen enkele seconden.
En dat excuus dat thc minder erg is als andere drugs is ook onzin.
JE RIJDT ONDER INVLOED!
Z
ZeehondLid
01-01-2024, 00:00
#8
adjedonie zei:
Het was een ritje van 5 min. Kom op! Stoned rijden kun je niet vergelijken met drank achter de stuur! Of ander spul!
Klik om te vergroten...
Sorry hoor, maar dit is weer zo’n gevalletje van niet helemaal goed zijn.
Je bent onder invloed, PUNT!
Het verkeer is geen spelletje, je speelt gewoon met levens.
Dit hebben je ouders je geleerd? En dit ga jij je kinderen ook zo leren?

Je kunt jezelf verdiepen in ‘moreel besef’ en ‘moreel kompas’ want jij moet nog veel leren.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#9
Zeehond zei:
je speelt gewoon met levens.
Klik om te vergroten...
Dit. Ik en mijn en andermans geliefden lopen of rijden ook op straat. Denk daar dan aan als het je voor jezelf niet uitmaakt.
A
ApeLid
01-01-2024, 00:00
#10
De Dunne zei:
Dit. Ik en mijn en andermans geliefden lopen of rijden ook op straat. Denk daar dan aan als het je voor jezelf niet uitmaakt.
Klik om te vergroten...
En mijn moeder. Hallo!
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#11
Die ene zei:
En mijn moeder. Hallo!
Klik om te vergroten...
Ik zeg toch andermans geliefden
A
ApeLid
01-01-2024, 00:00
#12
De Dunne zei:
Ik zeg toch andermans geliefden
Klik om te vergroten...
O Ja. Goedemorgen 😵‍💫
B
Brakka MangLid
01-01-2024, 00:00
#13
Proxima zei:
Dat was voordat er uit onderzoek bleek dat je in vergelijking met sober rijden tot zo'n 2,5 maal zo grote kans hebt op dodelijke ongelukken en letsel met THC in je lichaam.

En ja, daar komen alle bekende smoezen bij kijken als het fout gaat zoals "ik kan het effect beter verdragen dan anderen"; "wiet is minder gevaarlijk dan alcohol".

Ook het idee dat 5 minuutjes niet erg is, is absurd. Juist die eerste minuten rijdt je door een woonwijk waar veel zwakkere verkeersdeelnemers zijn.
Klik om te vergroten...
Ik zeg ook niet dat ik rijden onder invloed goedkeur, vroeger was dat normaal. Maar bij nieuwe wetgeving hoort ook voorlichting vind ik. Er moeten richtlijnen zijn waar men zich aan kan goudenregen als met alcohol.
J
Jumping JackLid
01-01-2024, 00:00
#14
De Zandman zei:
Maar iemand zonder reden staande houden is niet toegestaan.
Klik om te vergroten...
De politie houd je natuurlijk staande wanneer zij willen en ze kunnen echt alles bedenken.
Daar kan je helaas niet tegen vechten.
Helaas is dat de realiteit..
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#15
Brakka Mang zei:
Ik zeg ook niet dat ik rijden onder invloed goedkeur, vroeger was dat normaal. Maar bij nieuwe wetgeving hoort ook voorlichting vind ik. Er moeten richtlijnen zijn waar men zich aan kan goudenregen als met alcohol.
Klik om te vergroten...
Hier ga ik toch even verder op in.
Rijden onder invloed IS ALTIJD HARDSTIKKE FOUT.
Dit is bij wet geregeld.
Vroeger rijden onder invloed normaal??!
Wie dit gelooft, die gelooft ook in hans en grietje bij sneeuwwitje en de 7 dwergen een huiszoeking doet.
Dit is onzin. Bullshit.

Ik ben 41 jaar geleden toen ik voor de eerste keer onder invloed reed, echt waar de allereerste keer, gesnatst.
1,1 promille was de score aan de stof
Ethylalcohol in mijn lijf.
Goddank was er verder niets gebeurd.
Ik was meteen genezen van zuipen en rijden.. en deze zaak werd flink bestraft.
Nl 5 maanden rijverbod, en 600 gulden boete.
Hierna was ik voorzichtig geworden, 600 guldens was toen veel geld alleen al...los van het gevaar. Ja.

Onzin, dat rijden met alcohol "normaal " was!!
Nu heeft de popo veel meer mogelijkheden om te controleren, en ga je ook met drugs op gewoon voor de bijl.

De tweede uitspraak van "er moeten goede richtlijnen komen, is nonsense.
de WvW in artikel 8 is geen nieuwe wet, hoor...deze bestaat al erg lang.
Richtlijnen... meen je dit nu serieus??!
Er bestaat wetgeving!!
En het is nog altijd zo, dat iedereen geacht wordt om de wet te kennen.
Dat is een kapstok regel, maar IEDEREEN WEET DAT JE NIET MOET RIJDEN ONDER INVLOED !!
De post van Brakka Mang is echt naast de plank geslagen..
Sorry, maar zo zie ik het.
Z
ZeehondLid
01-01-2024, 00:00
#16
Brakka Mang zei:
Ik zeg ook niet dat ik rijden onder invloed goedkeur, vroeger was dat normaal. Maar bij nieuwe wetgeving hoort ook voorlichting vind ik. Er moeten richtlijnen zijn waar men zich aan kan goudenregen als met alcohol.
Klik om te vergroten...
Niet mee eens.
Vroeger was rijden onder invloed ook niet normaal, waar baseer je die uitspraak op?
Bij wetgeving hoort geen voorlichting, iedere Nederlander, dus jij ook, wordt geacht de wet te kennen.
Zoals @De Zandman al schrijft zijn die wetten er al heel lang en zijn deze heel duidelijk.
Rijden onder invloed mag niet en is daarom terecht strafbaar.
Doe het niet, het verkeer is geen spelletje, je speelt met levens. Zoals met het leven van een kind met een vader en moeder.
Besef dit toch eens.
Heb jij van je ouders geleerd dat rijden onder invloed verstandig is? Nee denk ik.
En wat ga jij je kinderen leren?
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#17
Jumping Jack zei:
De politie houd je natuurlijk staande wanneer zij willen en ze kunnen echt alles bedenken.
Daar kan je helaas niet tegen vechten.
Helaas is dat de realiteit..
Klik om te vergroten...
Niet mee eens.
Staande houden mag alleen als daar reden toe is. Dit moet altijd vermeld worden in een proces verbaal.
Dat de grens ooit flinterdun is, ja.
Maar als je niets gedaan hebt, dan hoef je niets te vrezen.
Y
Youknow20Lid
01-01-2024, 00:00
#18
anoniempje12341 zei:
Hahaha jaa dat dacht ik ook :'), mijn rijstijl viel echt niet op daar hoorde ik ze ook niet over... Ja oke het is een feit dat ze mij al besloten te volgen voordat ik ubrehaupt aan t rijden was
Klik om te vergroten...
Zieke naaiers, werd ook gevolgt voor saus vertoonde geen rare rijstijl, En toch word ik staande gehouden wat voor reden is t nou weer, om iemand staande te houden omdat hij van een parkeerplaats naar een wasbox 240meter verder op rijd nou en???
i
inner_searchLid
01-01-2024, 00:00
#19
Youknow20 zei:
Zieke naaiers, werd ook gevolgt voor saus vertoonde geen rare rijstijl, En toch word ik staande gehouden wat voor reden is t nou weer, om iemand staande te houden omdat hij van een parkeerplaats naar een wasbox 240meter verder op rijd nou en???
Klik om te vergroten...
Had je wat bij en of hebben ze iets afgepakt?
Y
Youknow20Lid
01-01-2024, 00:00
#20
inner_search zei:
Had je wat bij en of hebben ze iets afgepakt?
Klik om te vergroten...
Na dat ik moest stoppen, Ik had nog wiet laten liggen vlak bij me stuur in de auto de agent zag dat via mijn raam ( ik zag dat niet en dacht alles had weggestopt ) maar ze hadden dat niet afgepakt ,

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."