Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums3MMC, wanneer mag ik weer rijden?

3MMC, wanneer mag ik weer rijden?

25 antwoorden
8 weergaven
18-5-2026
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#1
Red pill zei:
Ik zou persoonlijk 24 uur aanhouden als je niet goed weet wanneer iets uitgewerkt is, het hangt altijd van veel factoren af ook bij alcohol. Daarom als je het niet zeker weet gewoon 24 uur lang niet achter die auto kruipen als je het safe wilt spelen.
Klik om te vergroten...

Noot:
Mee eens. Hoe lang je onder invloed bent van 3 mmc weet ik niet, maar die 24 uur zou ik zeker nemen en in die tijdsspanne beslist niet autorijden.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#2
De Zandman zei:
Dat er fouten worden gemaakt, is een duidelijke zaak.
Laten we niet vergeten dat de werkdruk bij de politie enorm hoog is, er zijn veel te weinig politie mensen, waardoor er zaken domweg blijven liggen of voortijdig geseponeerd worden. Ernstige gevallen zelfs....
Klik om te vergroten...
Er werken ook gewoon boeven bij de politie. Mensen die denken dat zij de waarheid in pacht hebben, omdat ze bij de politie werken, en dat ze daardoor automatisch alles voor het goede doen. Ook machtsbeluste types die het leuk vinden om controle uit te oefenen over anderen.

Dat is uiteraard een kleine minderheid.

Maar om automatisch dingen die niet goed gaan toe te schrijven aan 'fouten'..
Laten we zeggen dat ik een andere ervaring heb met de politie.

Hoewel ik wel altijd zeg dat we in Nederland de beste politie ter wereld hebben. Hier wordt deëscalerend en mensvriendelijk gewerkt, waar in andere landen (denk aan Griekenland of Hongarije bijvoorbeeld) er voornamelijk corrupte types rondlopen die eerst de gummyknuppel pakken en misschien daarna nog eens een vraag stellen.

Dus het is niet dat ik het lastig vind om complimenten te geven aan de politie. Maar ik heb wel genoeg misstanden gezien om zelf de overtuiging te hebben dat juist het idee dat agenten het goede doen omdat ze bij de politie werken leidt tot enorm onrecht.
m
mrorangeLid
01-01-2024, 00:00
#3
trippyhippy zei:
Als ik om 12 uur m'n laatste punt heb genomen, dan slaap ik om 3 uur gewoon :)


Als we het niet weten, hoe bepaalt de politie dan wat de grens is voor 3MMC? Wiet heeft bijv een max thc gehalte, alcohol een max promillage, hoe wordt dat voor 3MMC bepaald?
Klik om te vergroten...
Maakt niet uit, als het in je bloed zit bij een ongeval ben je per definitie de lul. Geldt ook voor alcohol, dan maken de waardes niets meer uit.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#4
trippyhippy zei:
Als we het niet weten, hoe bepaalt de politie dan wat de grens is voor 3MMC? Wiet heeft bijv een max thc gehalte, alcohol een max promillage, hoe wordt dat voor 3MMC bepaald?
Klik om te vergroten...
Er geldt geen grenswaarde voor 3-MMC, want die is niet in de wet opgenomen. Wel is er in de Wegenverkeerswet nog een kapstokartikel opgenomen dat je niet onder invloed mag rijden van een stof waarvan je redelijkerwijs kunt weten dat het de rijvaardigheid negatief beïnvloed (Art. 8.1). De bewijslast daarvan is voor justitie wat lastiger bij 3-MMC dan bij andere stoffen waarvan wel een grenswaarde is opgenomen. Want de officier van justitie moet dan in een rechtszaak aannemelijk maken dat de hoeveelheid aangetroffen 3-MMC een belemmering is geweest voor de rijvaardigheid. Tegelijkertijd denk ik dat rechters erg geneigd zijn om te denken dat ook kleine hoeveelheden drugs in het bloed de rijvaardigheid verminderen.

Dus in deze hypothetische zaak hangt het erg af van hoe het bewijs wordt verzameld en gepresenteerd. Je kan niet zo makkelijk van te voren zeggen wat voor strafmaat er te verwachten valt. Waarschijnlijk is gebruik van 3-MMC in het verkeer ook pas een issue als je er een verkeersongeval mee veroorzaakt. Maar let wel: als je dat doet ben je onverzekerd. Dat betekent dus ook dat eventueel letsel wat je bij anderen veroorzaakt volledig voor je eigen rekening komt. En je kan ook niet in de schuldsanering voor dat soort financiële lasten. Dus ik zou niet de denkfout maken dat je wel safe zit omdat er geen grenswaarden voor 3-MMC zijn opgenomen in de Wegenverkeerswet.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#5
Neo-Shulginist zei:
Er geldt geen grenswaarde voor 3-MMC, want die is niet in de wet opgenomen. Wel is er in de Wegenverkeerswet nog een kapstokartikel opgenomen dat je niet onder invloed mag rijden van een stof waarvan je redelijkerwijs kunt weten dat het de rijvaardigheid negatief beïnvloed (Art. 8.1). De bewijslast daarvan is voor justitie wat lastiger bij 3-MMC dan bij andere stoffen waarvan wel een grenswaarde is opgenomen. Want de officier van justitie moet dan in een rechtszaak aannemelijk maken dat de hoeveelheid aangetroffen 3-MMC een belemmering is geweest voor de rijvaardigheid. Tegelijkertijd denk ik dat rechters erg geneigd zijn om te denken dat ook kleine hoeveelheden drugs in het bloed de rijvaardigheid verminderen.

Dus in deze hypothetische zaak hangt het erg af van hoe het bewijs wordt verzameld en gepresenteerd. Je kan niet zo makkelijk van te voren zeggen wat voor strafmaat er te verwachten valt. Waarschijnlijk is gebruik van 3-MMC in het verkeer ook pas een issue als je er een verkeersongeval mee veroorzaakt. Maar let wel: als je dat doet ben je onverzekerd. Dat betekent dus ook dat eventueel letsel wat je bij anderen veroorzaakt volledig voor je eigen rekening komt. En je kan ook niet in de schuldsanering voor dat soort financiële lasten. Dus ik zou niet de denkfout maken dat je wel safe zit omdat er geen grenswaarden voor 3-MMC zijn opgenomen in de Wegenverkeerswet.
Klik om te vergroten...
Wat gebeurt er in het geval je die kosten niet direct kunt voldoen eigenlijk? Dat soort kosten lopen in de duizenden euro's lijkt me. Gezien je geen schuldsanering krijgt, kom je vast te zitten toch?
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#6
FredKroket zei:
Wat gebeurt er in het geval je die kosten niet direct kunt voldoen eigenlijk? Dat soort kosten lopen in de duizenden euro's lijkt me. Gezien je geen schuldsanering krijgt, kom je vast te zitten toch?
Klik om te vergroten...
Nouja je kunt dan dwangsommen opgelegd krijgen en deurwaarderskosten, waardoor schulden steeds verder oplopen. Ook kan er met een gerechtelijk beval beslag gelegd worden op goederen of op je loon. Wel blijf je recht hebben op een beslagvrije voet, een minimum bedrag wat overgehouden moet worden zodat mensen niet verhongeren.

https://www.uwbeslagvrijevoet.nl/beslagvrije-voet

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."