Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsStaande gehouden rijden onder invloed thc en bloedtest.

Staande gehouden rijden onder invloed thc en bloedtest.

34 antwoorden
10 weergaven
18-5-2026
L
Lelooo1001Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Hey beste mensen, ik heb nog een paar vragen omdat wat allemaal gebeurt is nog nieuw voor mij is. Ik zelf ben wel een wiet roker elke dag wel 1 voor t werken in de ochtend en daarna gaan dr 9 uurtjes voorbij en dan rook ik de laatste van de dag. Alleen de afgelopen 2 dagen voordat ik werk staande gehouden door de politie heb k amper gerookt. Alleen woensdag kreeg k een stopteken van de politie k moest mee werken aan een speekseltest en die kwam uiteindelijk positief uit op THC het was gebeurd om 20:00 en ik had om 16:00 paar trekken genomen van een halve joint wat een kameraad van me in ze koker had zitten. uiteindelijk mee naar t bureau en bloed afgenomen. nou moet ik 4 weken wachten op me uitslag werd me verteld weet iemand of ik misschien een hoge bloed gehalte zou hebben hoger dan 3.0 en wat de gevolgen verder zullen zijn zelf ben ik beginnend bestuurder. AUB als er iemand is die er meer vanaf weet of t zelfde meegemaakt heeft laat het me aub weten zou k erg fijn vinden alvast super bedankt iedereen en heb dr zeker ook spijt van ben meteen gestopt met t blowen! en ik ga hier zeker niet van uit en heb t bij de meeste nagebraagd ik had 0.2 g coke op 4.5 dag geleden voor t incident daar kan k 100% niks van terug zien in t bloedonderzoek want als t goed is is met 5 uur 98% uit t lichaam en als je maar iets over de 3.0 gehalte zit ben je meteen een half jaar je rijbewijs etc kwijt ? GRAAG AUB ALS MENSEN INFO HEBBEN EROVER HOOR K T GRAAG!
H
HierEnDaarEenFuifjeLid
01-01-2024, 00:00
#2
Wat wil je precies weten? Enige wat je nu kan doen is de uitslag afwachten, aangezien niemand kan weten wat je uitslag mogelijk gaat zijn.
H
HierEnDaarEenFuifjeLid
01-01-2024, 00:00
#3
Lelooo1001 zei:
Hey beste mensen, ik heb nog een paar vragen omdat wat allemaal gebeurt is nog nieuw voor mij is. Ik zelf ben wel een wiet roker elke dag wel 1 voor t werken in de ochtend en daarna gaan dr 9 uurtjes voorbij en dan rook ik de laatste van de dag. Alleen de afgelopen 2 dagen voordat ik werk staande gehouden door de politie heb k amper gerookt. Alleen woensdag kreeg k een stopteken van de politie k moest mee werken aan een speekseltest en die kwam uiteindelijk positief uit op THC het was gebeurd om 20:00 en ik had om 16:00 paar trekken genomen van een halve joint wat een kameraad van me in ze koker had zitten. uiteindelijk mee naar t bureau en bloed afgenomen. nou moet ik 4 weken wachten op me uitslag werd me verteld weet iemand of ik misschien een hoge bloed gehalte zou hebben hoger dan 3.0 en wat de gevolgen verder zullen zijn zelf ben ik beginnend bestuurder. AUB als er iemand is die er meer vanaf weet of t zelfde meegemaakt heeft laat het me aub weten zou k erg fijn vinden alvast super bedankt iedereen en heb dr zeker ook spijt van ben meteen gestopt met t blowen! en ik ga hier zeker niet van uit en heb t bij de meeste nagebraagd ik had 0.2 g coke op 4.5 dag geleden voor t incident daar kan k 100% niks van terug zien in t bloedonderzoek want als t goed is is met 5 uur 98% uit t lichaam
Klik om te vergroten...

Wat wil je precies weten? Enige wat je nu kan doen is de uitslag afwachten, aangezien niemand kan weten wat de uitslag mogelijk gaat zijn valt daar weinig over te zeggen.
L
Lelooo1001Lid
01-01-2024, 00:00
#4
HierEnDaarEenFuifje zei:
Wat wil je precies weten? Enige wat je nu kan doen is de uitslag afwachten, aangezien niemand kan weten wat je uitslag mogelijk gaat zijn.
Klik om te vergroten...
Sorry ben ook niet super duidelijk maar ik wou weten of dr mensen zijn met ong het zelfde verhaal als k die daar over al verder bericht hebben gekregen uitslag etc.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#5
Dirkjan zei:
Waarom laten ze je in godsnaam doorrijden? Je hebt allerhande drugs in je lichaam, pannekoek!
Klik om te vergroten...

Noot:
Het lijkt mij een indianenverhaal....ik geloof het dan ook niet.
m
mitchieeeLid
01-01-2024, 00:00
#6
De Zandman zei:
Noot:
Het lijkt mij een indianenverhaal....ik geloof het dan ook niet.
Klik om te vergroten...
Hoezo geloof je het nou weer niet, ik werd aan gehouden had een half wietje op, meneer de agent was niet onder de indruk dat ik onder invloed was destijds hij hoopte dat door mij te laten gaan mij het te laten leren om dat spul gewoon links te leggen’ en ik had natuurlijk wel wat smoesjes verzonnen van te voren, hoe en wat ‘ byvoorbeeld, dat ik de leege grip zakjes spaarde (dat deed ik ook) en dat ik in me auto thuis blow omdat het niet in de tuin zou mogen’ niet zo sceptisch zijn overal over xo
m
mitchieeeLid
01-01-2024, 00:00
#7
De Zandman zei:
Hoe lang is dat geleden?
Tegenwoordig hangen ze je in dit soort gevallen op aan de hoogste boom...drugs in het verkeer. Ongelooflijk dat een politieman er zo over gedacht heeft.
Die zal je niet vaak tegenkomen.....bizarre situatie.
Klik om te vergroten...
Pak n beet 2 jaar geleden’ naja zijn aanpak was juist goed, hij kon me testen op thc waarbij ik sws de lul was geweest als dagelijkser blower,
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#8
Dan heb je die keer heel veel geluk gehad! Tegenwoordig ben je gewoon de Sjaak.
m
mitchieeeLid
01-01-2024, 00:00
#9
De Zandman zei:
Dan heb je die keer heel veel geluk gehad! Tegenwoordig ben je gewoon de Sjaak.
Klik om te vergroten...
Dat was ik zeker, sinds die tijd deed ik ook niet meer blowen tijdens het rijden, als het anders was afgelopen dacht ik natuurlijk ook fok it’ dan werd het rijden zonder rijbewijs en een blow in de mond’
H
HierEnDaarEenFuifjeLid
01-01-2024, 00:00
#10
mitchieee zei:
Dat was ik zeker, sinds die tijd deed ik ook niet meer blowen tijdens het rijden, als het anders was afgelopen dacht ik natuurlijk ook fok it’ dan werd het rijden zonder rijbewijs en een blow in de mond’
Klik om te vergroten...

Van die gedachten was je dan vrij snel afgestapt, want de richtlijn is 2 weken onvoorwaardelijke celstraf voor het rijden met een ingevorderd rijbewijs 😜
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#11
Inderdaad. De instelling " fok them all" leer je mbt rijbewijzen erg snel af.
W
WijkpoesLid
01-01-2024, 00:00
#12
Ik ben nu as we speak 17 dagen gestopt, test nog positief op 50ugl urine testen, hiervoor blowde ik 6 jaar lang elke dag 5 a 6 jointjes per dag verspreid over de gehele dag, 5 gram per week.

Wat ik begrijp na vele filmpjes/forums/artikels is dat de thc in je vet gaat zitten en dat het daardoor nog weken in je bloed terecht komt, dus negatief testen bij bloedtesten kan nog weken duren ookal stop je, speeksel daarintegen is wat eerlijker qua wel of niet onder invloed zijn, al kan dat bij een groot gebruiker ook gerust 2 dagen duren als je pech heb.

Als de risico's zwaarder wegen moet je gewoon stoppen, en geloof me je maakt het in je hoofd moeilijker dan dat het daad werkelijk is om te stoppen.
H
HierEnDaarEenFuifjeLid
01-01-2024, 00:00
#13
Lelooo1001 zei:
Sorry ben ook niet super duidelijk maar ik wou weten of dr mensen zijn met ong het zelfde verhaal als k die daar over al verder bericht hebben gekregen uitslag etc.
Klik om te vergroten...

Er zijn een hele hoop mensen die bloed hebben moeten afstaan bij de politie en een straf gekregen hebben, dus je bent zeker niet de enige. Niemand kan echter jouw uitslag voorspellen, dus die moet je eerst afwachten. Als het blijkt dat je boven de grenswaarde zit dan kun je gedoe met het CBR verwachten en eventueel juridische hulp inschakelen.
L
Lelooo1001Lid
01-01-2024, 00:00
#14
HierEnDaarEenFuifje zei:
Wat wil je precies weten? Enige wat je nu kan doen is de uitslag afwachten, aangezien niemand kan weten wat je uitslag mogelijk gaat
Klik om te vergroten...
HierEnDaarEenFuifje zei:
Er zijn een hele hoop mensen die bloed hebben moeten afstaan bij de politie en een straf gekregen hebben, dus je bent zeker niet de enige. Niemand kan echter jouw uitslag voorspellen, dus die moet je eerst afwachten. Als het blijkt dat je boven de grenswaarde zit dan kun je gedoe met het CBR verwachten en eventueel juridische hulp inschakelen.
Klik om te vergroten...
Oke man erg bedankt voor je moeite als iemand nog iets anders heeft om te vertellen kwa wat hun uitslag waren terwijl ze evenveelnong rookte als ik hoor k t graag bedankt allemaal!!
H
Henk spaanLid
01-01-2024, 00:00
#15
Is er iemand die onder de cbr is uitgekomen of geen bericht gehad heeft? Zit zelf nu in dit schuitje sinds zaterdag. Morgen maakt het kabinet de regels bekend omtrent de EMD die per 1 April opgelegd kan worden. Valt voor ons te hopen dat het CBR bericht pas in of na April valt en dat ook natuurlijk dan wij wel onder dit vallen. Je mag je rijbewijs dan houden
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#16
Lelooo1001 zei:
Oke man erg bedankt voor je moeite als iemand nog iets anders heeft om te vertellen kwa wat hun uitslag waren terwijl ze evenveelnong rookte als ik hoor k t graag bedankt allemaal!!
Klik om te vergroten...
Daar kun je geen conclusie uit halen. Verschilt per persoon en er zijn zoveel factoren waar je rekening mee moet houden.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#17
Morgen maakt het kabinet de regels bekend omtrent de EMD die per 1 April opgelegd kan worden. Valt voor ons te hopen dat het CBR bericht pas in of na April valt en dat ook natuurlijk dan wij wel onder dit vallen. Je mag je rijbewijs dan houden

Noot:
Voor rechtszaken geldt de bepaling dat bij veranderingen van wetgeving tijdens het afwachten van een vonnis, er voor de verdachte de meest gunstige bepalingen worden toegepast.
Dit houdt in:
Stel dat in dit geval de strafmaat wordt verhoogd ( de vraag is in deze of een EMD als strafverzwaring wordt bezien) de bepaling ten tijde van de overtreding geldende, wordt opgelegd.
Het kan zijn dat een EMD als maatregel en niet als strafverzwaring wordt bezien.
Waar het om gaat is dat de CBR kwesties, die EMD, EMA , EMG enzovoorts meestal erg duur zijn, en dat deze buiten justitie om gaan.
Wat doet de rechter in deze gevallen is nu de vraag....
H
Henk spaanLid
01-01-2024, 00:00
#18
EMD zou ik eerder als strafverlaging zien rijbewijs houden 3 cursussen ipv psychologisch onderzoek en rijbewijs kwijt.

Vandaag CBR gesproken, mocht je uitslag etc pas in April binnen komen bij het CBR kan je wellicht voor de EMD worden aangemeld al ben je in maart aangehouden. Echter veel onduidelijkheid, zal de persconferentie van 08/03 afwachten (vandaag).

Hopen op het beste of te lage bloedwaardes...
H
HierEnDaarEenFuifjeLid
01-01-2024, 00:00
#19
De Zandman zei:
Morgen maakt het kabinet de regels bekend omtrent de EMD die per 1 April opgelegd kan worden. Valt voor ons te hopen dat het CBR bericht pas in of na April valt en dat ook natuurlijk dan wij wel onder dit vallen. Je mag je rijbewijs dan houden

Noot:
Voor rechtszaken geldt de bepaling dat bij veranderingen van wetgeving tijdens het afwachten van een vonnis, er voor de verdachte de meest gunstige bepalingen worden toegepast.
Dit houdt in:
Stel dat in dit geval de strafmaat wordt verhoogd ( de vraag is in deze of een EMD als strafverzwaring wordt bezien) de bepaling ten tijde van de overtreding geldende, wordt opgelegd.
Het kan zijn dat een EMD als maatregel en niet als strafverzwaring wordt bezien.
Waar het om gaat is dat de CBR kwesties, die EMD, EMA , EMG enzovoorts meestal erg duur zijn, en dat deze buiten justitie om gaan.
Wat doet de rechter in deze gevallen is nu de vraag....
Klik om te vergroten...
@Lelooo1001

Zie de informatie over de EMD - https://www.cbr.nl/nl/onveilig-rijg...erkeer-1/cursus-over-drugs-en-verkeer-emd.htm

Geld dus alleen voor mensen bij hun 1e keer rijden onder invloed van drugs. Kosten zijn 1099 euro.

@De Zandman De rechter kijkt niet naar de eventuele maatregelen die het CBR neemt en neemt de beslissing op basis van de richtlijnen van het rijden onder invloed en de persoonlijke situatie van de overtreder. De rechter kan deze EMD ook niet opleggen. Het gaat hier dus ook niet om een wetswijziging, maar een verandering en vernieuwing van procedures bij het CBR.

@Henk spaan / @De Zandman zelf vind ik de EMD geen strafvermindering vergeleken met de huidige (oude) situatie, echter is de huidige situatie in bepaalde gevallen ook weer niet helemaal de juiste. Vind de EMD een goede maatregel voor iemand die voor de eerste keer is gepakt voor het rijden onder invloed van drugs, in plaats de onderzoeken, het lange wachten en de onzekerheid die daarbij komt kijken. Iemand die EMD opleggen die nét iets teveel THC in zich had, zich rotschrikt van de gevolgen en het daarna niet meer doet vind ik een prima oplossing (de eventuele straf van een rechter komt er uiteraard ook nog bij). Echter vind ik het wel een kwalijke zaak dat er bij het CBR geen onderscheid word gemaakt tussen de hoogte van de waarden en het rijden onder invloed van meerdere drugs tegelijk die eerste keer dat iemand gepakt word. Iemand die de 1e keer gepakt word en die reed met meerdere soorten drugs in zijn systeem zou in mijn ogen niet moeten vallen onder de first offender EMD cursus, maar diegene verdient gewoon de volle lading in mijn ogen. Gelukkig houden de richtlijnen van de straffen vanuit de rechtbank wel rekening met meerdere drugs tegelijk.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#20
Onder invloed zijn van meerdere stoffen tegelijk wordt aanzienlijk zwaarder bestraft, dan wanneer er slechts van 1 stof sprake is.
Logisch.
In hoeverre een EMD dit beziet weet ik niet, wel dat het een bom duiten extra kost en daarmee heb ik geen moeite.
Aangezien ik aan den lijve ondervonden heb hoe het is om aangereden te worden door iemand die onder invloed was, vind ik een stevige straf op zijn plaats wanneer er onder invloed gereden wordt.
Ik ben geen heilige, ik heb lang geleden ook gereden met drank op, maar dat kan echt niet meer tegenwoordig.
Niet rijden als je onder invloed bent van een stof die de rijvaardigheid beïnvloedt.
As simple as that.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."