Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWat als je gepakt wordt als je al een strafblad hebt?

Wat als je gepakt wordt als je al een strafblad hebt?

8 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
M
MyBadLifeLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hi all,
Ik kon hier zowel op google als op dit forum niks over vinden, dus vandaar mijn vraag;

ik ben in 2017 op defqon1 opgepakt voor wat xtc/2cb/keta/speed bij me te hebben, en heb met goed geluk en wat lul-werk wel een strafblad gekregen waarop enkel 2 pillen vermeld stonden. (Gelukkig geen invloed oo mijn werk etc) Heb het zo weten te praten dat de rest van mn vrienden was.

Ik ga nog steeds regelmatig naar festivals en gebruik voornamelijk ketamine. Meestal ong 1-2 gr per festival(dag)


Nou is mijn vraag. Wat zijn de consequenties voor mij als ik met bijv 1.5 of 2gr ketamine gepakt wordt bij de ingang bij ofso? (Dus in mijn geval ong 6 jaar na het krijgen van mijn strafblad)


ik heb gehoord dat 1 pil/0,5 gram gezien wordt als persoonlijk gebruik dus geen strafrechtelijke gevolgen enkel (mogelijk) ontzegging tot het festival. Maar we weten allemaal dat dat niet genoeg is vaak 😂

Hoe lang wordt er überhaupt gekeken naar een aanteken op je strafblad? Of is dat ook weer afhankelijk van waarvan je een aantekening hebt?
W
WollukkerLid
01-01-2024, 00:00
#2
Als ik me niet vergis blijven de gegevens van een overtreding 5 jaar bewaard en van een misdrijf 20 of 30 jaar.
T
TeveelKaasLid
01-01-2024, 00:00
#3
Toen ik werd gepakt met ketamine, mdma en 3mmc werd ketamine op 1 of andere manier niet eens meegerekend. En dat waren redelijk wat grammetjes van alle, dus denk dat je met 1/2 gram ket je niet zo druk hoeft te maken.
H
HierEnDaarEenFuifjeLid
01-01-2024, 00:00
#4
Hoogstens een hogere boete dan de 1e keer die je kreeg, maar meer niet.

@TeveelKaas mogelijk omdat Ketamine onder de geneesmiddelenwet valt en niet onder de opiumwet? Is maar een gokje
R
Robert67Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Als je een strafblad voor overtreding van de opium wet hebt wordt bij recidive een hardere sanctie opgelegd, officieel.
In de praktijk nemen ze het in beslag vragen vaak je te legitimeren en als je beleefd en vriendelijk met de ambtenaars vaak een preek en wegwezen.
Maar bij stelselmatige overtredingen ben je de sjaak.
t
tracher999Lid
01-01-2024, 00:00
#6
geen ervaring mee ik gebruik nix dat ik ilegaal verkrege heb op het moment mijn ogeving laat dat waarchijnlijk ook niet toe oa family enzo waar ik soms nog contact mee heb heb well vriende die nog expermenteere met stuff vooral weed enzo
M
MyBadLifeLid
01-01-2024, 00:00
#7
bedankt voor alle reacties. Ik maakte me (zoals altijd) weer meer zorgen als nodig was/is.

Ik dacht altijd als je voor de 2e (of miss 3e) keer gepakt wordt voor een zelfde soort delict (drugs in dit geval) wel hardere sancties zouden zijn.

HierEnDaarEenFuifje zei:
@TeveelKaas mogelijk omdat Ketamine onder de geneesmiddelenwet valt en niet onder de opiumwet? Is maar een gokje
Klik om te vergroten...
Volgens mij was dat voorheen het geval inderdaad. Maar vgm valt keta tegenwoordig sinds 1-2 jaar wel onder drugslijst. Heb hier verder geen bronnen van heb ik viavia gehoord. (Ook geen verdere researche gedaan)

Off-topic: ook werdt heel lang gezegd dat keta niet in speekseltesten werden getest. Maar daar begin ik hier en daar ook nieuwe verhalen over te horen. Niet dat ik ooit rij onder invloed trouwens. Heb niet eens een auto HAHA xD
H
HierEnDaarEenFuifjeLid
01-01-2024, 00:00
#8
MyBadLife zei:
Volgens mij was dat voorheen het geval inderdaad. Maar vgm valt keta tegenwoordig sinds 1-2 jaar wel onder drugslijst. Heb hier verder geen bronnen van heb ik viavia gehoord. (Ook geen verdere researche gedaan)
Klik om te vergroten...
Sancties worden ook harder, maar in dit geval zou dat maximaal een hogere geldboete zijn of misschien uiteindelijk na heel veel keer een taakstraf. 2 gram van iets bij je hebben is nou eenmaal geen grove overtreding, ondanks het om een misdrijf gaat bij harddrugs.

Ketamine valt nog steeds onder de geneesmiddelenwet en niet onder de Opiumlijst. De geneesmiddelenwet overtreden levert andere straffen op en deze zijn stuk milder. Iemand met een paar gram ketamine voor eigen gebruik zal in de praktijk zelfden een straf ontvangen denk ik.

En er word inderdaad niet getest op ketamine met een speekseltest, als je die van de politie bedoelt. Neemt niet weg dat je alsnog aangehouden kan worden voor rijden onder invloed en je simpelweg een idioot bent als je onder invloed van ketamine gaat rijden.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#9
[QUOTE="HierEnDaarEenFuifje, post: 1853452, member: 149357
.
.........en je simpelweg een idioot bent als je onder invloed van ketamine gaat rijden........

Noot: je bent een idioot als je onder invloed bent van iedere stof die de rijvaardigheid beïnvloedt, toch gaat rijden imo.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."