#1
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2024/04/03/drie-mensen-dood-teruggevonden-in-poederlee/
Dat er drugslabs in deze streken, met name net over de Belgische grens met Nederland, een gekend fenomeen is, is niets nieuws. Maar dit nieuws, maakt het toch weer extra duidelijk dat er nood is om alle drugs uit de illegaliteit én criminaliteit te halen. Om zo deze drugs op een veilige en gecontroleerde manier te produceren en te verkopen.
Want de huidige productie en handel van harddrugs zal blijven bestaan. En nu zijn er 3 overleden door de extreme giftige gassen die vrijkwamen bij de productie van, in dit geval (meth)amfetamine.
Verder zit je steeds met het illegaal dumpen van al het chemisch afval.
En dit is allesbehalve een eenvoudige richting om in te slaan. Maar anders blijft het sowieso groeien en dito wereldwijd verspreidt via het illegaal circuit. Het is meer van, het kan enkel beter.
Dat er drugslabs in deze streken, met name net over de Belgische grens met Nederland, een gekend fenomeen is, is niets nieuws. Maar dit nieuws, maakt het toch weer extra duidelijk dat er nood is om alle drugs uit de illegaliteit én criminaliteit te halen. Om zo deze drugs op een veilige en gecontroleerde manier te produceren en te verkopen.
Want de huidige productie en handel van harddrugs zal blijven bestaan. En nu zijn er 3 overleden door de extreme giftige gassen die vrijkwamen bij de productie van, in dit geval (meth)amfetamine.
Verder zit je steeds met het illegaal dumpen van al het chemisch afval.
En dit is allesbehalve een eenvoudige richting om in te slaan. Maar anders blijft het sowieso groeien en dito wereldwijd verspreidt via het illegaal circuit. Het is meer van, het kan enkel beter.