Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDrugs gecontroleerd legaliseren, voor veiligheid, milieu.

Drugs gecontroleerd legaliseren, voor veiligheid, milieu.

10 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
N
Nihilist88Lid
01-01-2024, 00:00
#1
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2024/04/03/drie-mensen-dood-teruggevonden-in-poederlee/

Dat er drugslabs in deze streken, met name net over de Belgische grens met Nederland, een gekend fenomeen is, is niets nieuws. Maar dit nieuws, maakt het toch weer extra duidelijk dat er nood is om alle drugs uit de illegaliteit én criminaliteit te halen. Om zo deze drugs op een veilige en gecontroleerde manier te produceren en te verkopen.
Want de huidige productie en handel van harddrugs zal blijven bestaan. En nu zijn er 3 overleden door de extreme giftige gassen die vrijkwamen bij de productie van, in dit geval (meth)amfetamine.
Verder zit je steeds met het illegaal dumpen van al het chemisch afval.
En dit is allesbehalve een eenvoudige richting om in te slaan. Maar anders blijft het sowieso groeien en dito wereldwijd verspreidt via het illegaal circuit. Het is meer van, het kan enkel beter.
C
CasrusLid
01-01-2024, 00:00
#2
Brakka Mang zei:
Er is nog een giftige vloeistof, genaamd alcohol, jaarlijks direct of indirect wereldwijd waarschijnlijk doodoorzaak nummer 1 op ziektes na, wat blijkbaar dus totaal niet werkt. Mensen zouden moeten strijden voor een betere, gezondere en meer betrokken maatschappij die verenigd is ipv van alleen maar 'diverser' en tegen elkaar opgezet wordt. Dan zal de kwaliteit van leven beter worden en de drang naar middelen lager. Overheden voeren burgers al eeuwen drugs , kan me niet voorstellen dat al die gruwelijke oorlogen met verschrikkelijke slachtingen door nuchtere soldaten werden gevoerd. Goed verhaal, lekker kort ook. ✌🏾
Klik om te vergroten...

Heiligschennis!

Alcohol is het bloed van de Christus!
B
Brakka MangLid
01-01-2024, 00:00
#3
Er is nog een giftige vloeistof, genaamd alcohol, jaarlijks direct of indirect wereldwijd waarschijnlijk doodoorzaak nummer 1 op ziektes na, wat blijkbaar dus totaal niet werkt. Mensen zouden moeten strijden voor een betere, gezondere en meer betrokken maatschappij die verenigd is ipv van alleen maar 'diverser' en tegen elkaar opgezet wordt. Dan zal de kwaliteit van leven beter worden en de drang naar middelen lager. Overheden voeren burgers al eeuwen drugs , kan me niet voorstellen dat al die gruwelijke oorlogen met verschrikkelijke slachtingen door nuchtere soldaten werden gevoerd. Goed verhaal, lekker kort ook. ✌🏾
B
Brakka MangLid
01-01-2024, 00:00
#4
En nee wiet legaliseren werkt ook niet. Heb zoveel bekenden, vrienden etc. waaronder ikzelf, door wiet een levenloos en doelloos studenten leven geleid en er zoveel zien afglijden van vwo naar mavo en geen vervolg onderwijs door blowen en gamen. Die shit werkt niet en de war on drugs ook niet. Is gewoon cashflow van belastinggeld naar de rijken der aarde, elke oorlog trouwens. Woejoo dit verhaal is nog beter, wel iets korter. 🤣
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#5
A l l e drugs vrij geven is inzake internationale verdragen die zijn afgesloten een onmogelijkheid......
B
Brakka MangLid
01-01-2024, 00:00
#6
De Zandman zei:
A l l e drugs vrij geven is inzake internationale verdragen die zijn afgesloten een onmogelijkheid......
Klik om te vergroten...
Die verdragen houden eigenlijk alleen maar feitelijk in dat overheden drugs mogen transporteeen, en Coca Cola, en thats it. Ontstaan in de VS vanwege de chinezen die tijdens de bouw van de spoorwegen met amerikaanse chickies samen draken achterna gingen en een vrijheid en openheid van geest ontwikkelden. Wat de witte amerikaanse man als een schande zag. Morgen hoofdstuk 2.
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#7
Brakka Mang zei:
Die verdragen houden eigenlijk alleen maar feitelijk in dat overheden drugs mogen transporteeen, en Coca Cola, en thats it. Ontstaan in de VS vanwege de chinezen die tijdens de bouw van de spoorwegen met amerikaanse chickies samen draken achterna gingen en een vrijheid en openheid van geest ontwikkelden. Wat de witte amerikaanse man als een schande zag. Morgen hoofdstuk 2.
Klik om te vergroten...
Je moet echt iets aan die hazenlip gaan doen. Je bedoelt iets anders.

Too far?
I
ILoveRCsLid
01-01-2024, 00:00
#8
Niet alleen wordt drugs dan veel professioneler geproduceerd, het haalt de maximale puurheid en bevat ook geen smerige versnijdingsmiddelen (zoals wat ze allemaal voor troep bij sos stoppen, om te kotsen). Het levert ook nog eens gigantisch veel BTW op en ze kunnen er accijns op heffen. Wat ze nu allemaal mis lopen. Ik denk ook dat drugs over het algemeen niet verboden wordt omdat het "zo slecht is", maar omdat de overheid gigantisch veel geld mis loopt. The war on drugs had maar 1 doel, en dat was geld. De gezondheid van de burgers interesseert ze werkelijk geen ene moer, anders kwamen ze wel met nuttige middelen die ziektes verhelpen ipv symptomen tijdelijk bestrijden. De farmaceutische industrie zich kapot lacht met alle miljarden die ze maken van alle mensen die verslaafd zijn aan middelen die slechts tijdelijk (vaak niet eens erg effectief) werken en je helemaal kapot maken op de lange termijn, hoe verslavender hoe beter! En er een keer mee stoppen ho maar, daar gaat soms een jaar overheen, waarmee ze nog meer geld binnen harken.

Maarja de overheid is nou eenmaal een beetje (erg) debiel en zien liever nog meer doden vallen dan alcohol en tabak samen al veroorzaken (naast alle troep die er in de supermarkt ligt). Daarnaast houden ze het criminele circuit bewust in stand met alle wapens/doden/onzuivere drugs die daarbij komen kijken. Om maar niet te spreken over XTC pillen worden verkocht die dodelijke substanties bevatten ipv MDMA. Het enige wat ze doen zijn wietplantages oprollen die de wiet nota bene illegaal aan coffeeshops verkopen zodat zij het weer gedoogd kunnen verkopen. En pronken met de mini ladingen drugs die ze vinden bij de Rotterdamse haven, wat slechts afleidingsmanoeuvres zijn zodat de enorme partijen makkelijk doorkomen.

Veel haat in deze post maar dat verdiend de overheid en de farmaceutische industrie.

Ondanks deze haat ben ik wel blij dat pyrro's verboden worden, maar dat is ook de enige categorie die oprecht gevaarlijk is.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#9
Nogmaals: allerlei internationale verdragen maken een volledige al of niet gecontroleerde vrijgave van (hard) drugs onmogelijk.
Of we dit nou leuk vinden, of niet.
J
JeetjeMineetjeLid
01-01-2024, 00:00
#10
De Zandman zei:
Nogmaals: allerlei internationale verdragen maken een volledige al of niet gecontroleerde vrijgave van (hard) drugs onmogelijk.
Of we dit nou leuk vinden, of niet.
Klik om te vergroten...
Verdragen kan je aangaan en er later ook weer uit stappen.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#11
JeetjeMineetje zei:
Verdragen kan je aangaan en er later ook weer uit stappen.
Klik om te vergroten...
Ik denk dat dit zomaar niet gaat.
Zie de politiek maar eens zover te krijgen.
Uir de verdragen stappen kunnen we wel vergeten. Dat gebeurt niet.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."