Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsPolitie aantrekkelijkste werkgever

Politie aantrekkelijkste werkgever

16 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
B
BacingsPenLid
01-01-2024, 00:00
#1
tsja, politie heeft ook genoeg geld om hun medewerkers te betalen toch?

Alleen aan mij hebben ze dit jaar al 300 euro verdient...
J
JewCookieLid
01-01-2024, 00:00
#2
Politie aantrekkelijkste werkgever

Uitgegeven: 3 augustus 2006 13:46
AMSTERDAM - De Politie is volgens werkend Nederland de meest favoriete werkgever. Dat blijkt uit onderzoek over de eerste helft van het jaar onder ruim 8000 mensen door onderzoeker Intelligence Group. Daarmee heeft de Politie Philips van zijn troon gestoten, die jaren de eerste plaats bezette. Shell staat op nummer drie.


In 2006 zijn ook de banken weer sterk vertegenwoordigd in de top tien van meest favoriete werkgever. Hierin is ten opzichte van eerdere onderzoeken weinig veranderd. De Rabobank neemt een vierde plek in op de lijst, ABN Amro een vijfde. De ING is goed voor een achtste plek.


Nieuwkomers in de top tien zijn Defensie en Het Rijk. Deze stijgingen zijn mede te verklaren door de intensieve wervingscampagnes van de twee.

Wuppies

Opvallend is dat Albert Heijn in populariteit is gestegen terwijl het moederbedrijf Ahold sterk in populariteit is gedaald. De media aandacht kan hierin een rol hebben gespeeld, zo stelt Intelligence Group. Ahold is negatief in de media gekomen door de rechtzaak naar aanleiding van het boekhoudschandaal, terwijl Albert Heijn de laatste tijd meer positief in de media is geweest met bijvoorbeeld de Wuppie actie.
M
Mindless1985Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Ben, dat geld gaat rechtstreeks naar de regering, niet naar de politie :wink:

En tja, die 300 euro zal wel je eigen schuld zijn he :) Aan mij hebben ze uhm, afgelopen 12 maanden 150 euro verdient.
P
Play_bunnyLid
01-01-2024, 00:00
#4
Blijkt maar weer dat de overheid (staat) de beste werkgever is.
Maar dat was toch al heel lang bekend!?
Nu wordt specifiek 1 onderdeel van de overheid genoemd, maar de rest was al bekend.
I
IntoxicatedLid
01-01-2024, 00:00
#5
Aan mij niks afgelopen jaar... mocht ook wel eens een keertje.
ben wel vorige week genaaid toen ik serieus voor de eerste keer in mijn leven was vergeten een kaartje te kopen in de trein. het kaartje zou normaal 4,50 kosten. En ik was verdomme 40 euro kwijt :openmouth:

Ik zeg tegen die kerel: kan ik m niet aan u betalen?
Hij zegt ja hoor, maar dan is ie nog steeds 40 euro...
Ach ja, ben je er in elk geval gelijk vanaf...
Bastards
B
BacingsPenLid
01-01-2024, 00:00
#6
Dzy zei:
Ben, dat geld gaat rechtstreeks naar de regering, niet naar de politie :wink:

En tja, die 300 euro zal wel je eigen schuld zijn he :) Aan mij hebben ze uhm, afgelopen 12 maanden 150 euro verdient.
Klik om te vergroten...

En wie denk jij dan dat die politie agentjes betaald?

eigen schuld?

150 euro eigenschuld, de rest was echt PUUR mierenneukerij...

Zo stond ik NAAST het schoolplein, en een grote groep vrienden OP het schoolplein...

Opeens worden er veel matties aangehouden...

Een vriend en ik met onze dronke kop er naartoe om te vragen wat er is, krijgen we OOK ene boete voor het bevinden op verboden terrein... Terwijl ze dus GEEN ENKEL bewijs hadden dat wij er ook maar 1 voet op gezet hadden! Was wel zo, maar wel voordat de politie arriveerde!

Hierna zijn er over de 1000 euro aan ramen gesneuveld, is dat nou wat de politie winst maken noemt? :rolleyes:
P
Psychonaut1976Lid
01-01-2024, 00:00
#7
SpacingBen zei:
Dzy zei:
Ben, dat geld gaat rechtstreeks naar de regering, niet naar de politie :wink:

En tja, die 300 euro zal wel je eigen schuld zijn he :) Aan mij hebben ze uhm, afgelopen 12 maanden 150 euro verdient.
Klik om te vergroten...

En wie denk jij dan dat die politie agentjes betaald?

eigen schuld?

150 euro eigenschuld, de rest was echt PUUR mierenneukerij...

Zo stond ik NAAST het schoolplein, en een grote groep vrienden OP het schoolplein...

Opeens worden er veel matties aangehouden...

Een vriend en ik met onze dronke kop er naartoe om te vragen wat er is, krijgen we OOK ene boete voor het bevinden op verboden terrein... Terwijl ze dus GEEN ENKEL bewijs hadden dat wij er ook maar 1 voet op gezet hadden! Was wel zo, maar wel voordat de politie arriveerde!

Hierna zijn er over de 1000 euro aan ramen gesneuveld, is dat nou wat de politie winst maken noemt? :rolleyes:
Klik om te vergroten...

Waarna de politie van mij een ieder die die ramen ingooide een boete van € 1000,- had mogen uitdelen.
Zo Zinloos.... :wave:
Net als die bushokjes die sommige gasten ingooien,zo triest.
Flikker dan een ruit van een grootwarenhuis eruit en doe je nachtelijke boodschappen,dan heb je er nog wat aan.. :wave:
I
IntoxicatedLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik moet wel toegeven dat sommige agenten gewoon echt dat werk hebben gekozen omdat ze dan andere mensen kunnen naaien. Er zitten gewoon echt teringlijers tussen zoals bij elke groep mensen, alleen de politie heeft een bepaalde macht over jou. Maarja, die lui die je willen naaien of gewoon jennen zijn meestal toch niet de slimsten dus die kun je ook redelijk snel weer eruit lullen.
P
Psychonaut1976Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Intoxicated zei:
Ik moet wel toegeven dat sommige agenten gewoon echt dat werk hebben gekozen omdat ze dan andere mensen kunnen naaien. Er zitten gewoon echt teringlijers tussen zoals bij elke groep mensen, alleen de politie heeft een bepaalde macht over jou. Maarja, die lui die je willen naaien of gewoon jennen zijn meestal toch niet de slimsten dus die kun je ook redelijk snel weer eruit lullen.
Klik om te vergroten...

Dat zeker,en nog erger mensen die al geboeid zijn ff lekker afrossen met een 5 kilo zware zaklamp bv.Je hebt ze ertussen idd.

"Take off the batch and gun,so i can see whats up, and i'll go crazy cop and i will fuck u up."
I
IntoxicatedLid
01-01-2024, 00:00
#10
Als mensen met een gezagspositie over jou (denk ook leraren en dergelijken) die positie misbruiken moet je gewoon een beetje kunnen acteren. Ik vertel vaak iets van mijn pa is jurist, en het onrecht dat jij mij aandoet kan hij op zo'n manier uitleggen voor een rechtbank of jouw baas dat jij er hard door genaaid bent, dus houd beter maar op nu. Dit heeft tot nu toe altijd gewerkt bij alle leraren die dreigden en 1 leraar met losse handjes. Een keer bij een politieagent die zij dat ik met mijn scooter mee moest op de rollenbank, terwijl ik gewoon op mn scooter zat. Maar hij stond niet aan, en hij is van de buitenkant origineel. Ik zeg: tjah jij hebt geen geldige reden om mij te verdenken van het opvoeren van dat ding (ze mogen je alleen meenemen als ze je snel zien rijden of een dikke dubbele uitlaat kunnen zien aan de buitenkant ofzo) dus ik blijf lekker hier. Hij helemaal gek worden enzo, hij had mijn paspoort enzo al en ging dus gewoon naar waar die controlepost was zeg maar (klein endje verderop) zo van: als je die terug wil kom je maar daarheen rijden en dan krijg je netjes een bekeuring en je paspoort terug. Toen ben ik dus lopend daarheen gegaan heb tegen die agenten lopen ketteren jongen, wil je niet weten, haha. Dit dat, en die lomperd neemt mijn shit in terwijl hij niet eens reden had om te denken dat ik was opgevoerd en ik heb niks fout gedaan. Dus als jullie nu niet snel mn spullen teruggeven zal ik nu even naar m'n vader bellen die senior jurist is bij een heel leuk groot kantoor in utrecht, en dan zal ik hem even naar jullie baas laten bellen ja? toen ik dat eenmaal had gezegd gaven zeme gelijk mn spullen terug en de 'hogere agent in rang' zeg maar bood zijn excuses aan dat die andere agent zo debiel gehandeld had. :grin: Voelde ik me toen even goed :grin:
M
Mindless1985Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Die boetes gaan rechtstreeks naar de staat, die iedere ambtenaar betaald. Politie, maar ook brandweer, belastingmedewerkers etc. Politie wordt gewoon van de belasting betaald. En boetes zijn er niet om "winst" op te maken, maar om straffen uit te delen. Ze doen gewoon hun werk, en je weet zelf wel of iets mag of niet mag, mag dat niet, en je doet het toch, moet je op de blaren zitten.. eigen schuld dikke bult. Ik weet hoe kut het is, maar regels zijn er niet voor niets, toch?
J
JewCookieLid
01-01-2024, 00:00
#12
Dzy zei:
Die boetes gaan rechtstreeks naar de staat, die iedere ambtenaar betaald. Politie, maar ook brandweer, belastingmedewerkers etc. Politie wordt gewoon van de belasting betaald. En boetes zijn er niet om "winst" op te maken, maar om straffen uit te delen. Ze doen gewoon hun werk, en je weet zelf wel of iets mag of niet mag, mag dat niet, en je doet het toch, moet je op de blaren zitten.. eigen schuld dikke bult. Ik weet hoe kut het is, maar regels zijn er niet voor niets, toch?
Klik om te vergroten...

daarom naaien ze wel veel mensen.. en komt er teveel boete geld in de kas.

de politie MOET per jaar voor een bepaald bedrag aan boete's inkasseren, en als ze te weinig uitdelen gaan ze naaien. en nee dit verzin ik niet, ken zelf mensen die bij politie werken..
M
Mindless1985Lid
01-01-2024, 00:00
#13
JewCookie zei:
Dzy zei:
Die boetes gaan rechtstreeks naar de staat, die iedere ambtenaar betaald. Politie, maar ook brandweer, belastingmedewerkers etc. Politie wordt gewoon van de belasting betaald. En boetes zijn er niet om "winst" op te maken, maar om straffen uit te delen. Ze doen gewoon hun werk, en je weet zelf wel of iets mag of niet mag, mag dat niet, en je doet het toch, moet je op de blaren zitten.. eigen schuld dikke bult. Ik weet hoe kut het is, maar regels zijn er niet voor niets, toch?
Klik om te vergroten...

daarom naaien ze wel veel mensen.. en komt er teveel boete geld in de kas.

de politie MOET per jaar voor een bepaald bedrag aan boete's inkasseren, en als ze te weinig uitdelen gaan ze naaien. en nee dit verzin ik niet, ken zelf mensen die bij politie werken..
Klik om te vergroten...

Deze regel is sinds januari 2006 afgeschaft :)
J
JewCookieLid
01-01-2024, 00:00
#14
ohh :P
M
Mindless1985Lid
01-01-2024, 00:00
#15
Wat overigens een super goede zaak is, want dat sloeg echt nergens op.
J
JewCookieLid
01-01-2024, 00:00
#16
klopt.. als mensen geen boetes krijgen hoort dat alleen maar een goede zaak te zijn..
P
Play_bunnyLid
01-01-2024, 00:00
#17
tenzij de staat dan de belastingen omhoog gooit, omdat ze minder inkomsten hebben. Dan draait iedereen ervoor op. :)

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."