Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDerde van Amerikaanse moordenaars onder 21

Derde van Amerikaanse moordenaars onder 21

6 antwoorden
1 weergaven
18-5-2026
J
JewCookieLid
01-01-2024, 00:00
#1
Derde van Amerikaanse moordenaars onder 21

Uitgegeven: 7 augustus 2006 09:52
WASHINGTON - Bijna een derde van alle mensen die in stedelijke gebieden van de Verenigde Staten zijn veroordeeld wegens moord, waren ten tijde van hun arrestatie jonger dan 21 jaar. Dat constateert het Amerikaanse ministerie van Justitie na een analyse van 30.000 arrestaties.


De helft van de moordenaars waren nog geen 25 toen ze werden aangehouden. Het overgrote deel van de onderzochte gearresteerden, 91 procent, was man.
n
nutsssLid
01-01-2024, 00:00
#2
en wat kunnen we daar dan uit concluderen? Is dit dan net zoiets als dat jongeren meer dodelijke auto-ongevallen veroorzaken? Dat verantwoording komt met de jaren?

Ik ben in ieder geval van mening dat het goed is dat we hier niet dezelfde wapenwet hebben als in amerika. Het zou hier dan ook uit de hand lopen.

Zijn er ook cijfers bekend uit nederland over de leeftijden van moordenaars? Wellicht interessant om de juiste conclusies te kunnen trekken.
z
zommesLid
01-01-2024, 00:00
#3
Volgens mij is dat inderdaad niet alleen in Amerika, maar in alle derde wereld landen.
s
spacekonijnLid
01-01-2024, 00:00
#4
^lol grapjas :mrgreen:
z
zommesLid
01-01-2024, 00:00
#5
Amerika is een derde wereld land, dus ik zie de grap niet.
M
Mindless1985Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Het is toch ook zo dat een/derde van de mensen onder de 21 is gemiddeld? :grin: Dan is het toch logisch :wink:
P
PsykaholikLid
01-01-2024, 00:00
#7
nutsss zei:
Ik ben in ieder geval van mening dat het goed is dat we hier niet dezelfde wapenwet hebben als in amerika. Het zou hier dan ook uit de hand lopen.
Klik om te vergroten...
heb er pas nog een reportage van gezien over america en zijn wapenwet.
in canada heeft de groote meerderheid van de bevolking (zo een 80%) een wapen.
en in dat land gebeuren de minste moorden door een wapen.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."