Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumspuber zonder hersens

puber zonder hersens

29 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
I
ImkeLid
01-01-2024, 00:00
#1
Inderdaad, zo'n meisjes ken ik ook genoeg, die willen opvallen en stoer doen en daardoor de slet gaan uithangen..
Maar bij de jongens heb je dat ook, zo'n playerkes die zo veel mogelijk meisjes proberen binnen te doen.. En dat allemaal niet alleen bij tieners maar ook bij al oudere mensen.
Ik denk dat iedereen diep vanbinnen wel ergens een kind blijft, anders zou de wereld maar saai zijn.. Bij sommige komt dat kind wel es meer naar boven dan bij de andere ma kom..
I
IntoxicatedLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ja, natuurlijk, maar meisjes word ook nog verteld dat ze eerder volwassen worden dan jongens. Maargoed, mijn kleine broertje gedraagt zich ook als de grootste player. Dat gebeurt ook al jonger nu de gangsta p.i.m.p. 50 cent scene bekend is geworden

Ik vind het ook niet gek op zich hoor, dat mensen gewoon heel veel verschillende vriendjes/vriendinnetjes willen hebben. Moet iedereen helemaal voor zichzelf weten, is ook heel leuk. Zolang je maar wel beide duidelijk maakt waar de ander aan toe is.
I
ImkeLid
01-01-2024, 00:00
#3
Uhu, want soms kan je de andere persoon daar erg mee kwetsen... Nou ja, op de leeftijd van 12-13 jaar is dat nog zo erg niet, dat zijn dan meestal nog geen 'echte' relaties.. maar naar mate men ouder wordt, wordt het al wat serieuzer eh..
I
IntoxicatedLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ja, maargoed, ik vind ook dat iemand niet met iemand naar bed moet gaan als je bijvoorbeeld elkaar amper kent, en dus ook niet de bedoelingen en gevoelens van die persoon weet. Anders kun je erop wachten dat je hart gebroken word, of dat je harten breekt
B
BacingsPenLid
01-01-2024, 00:00
#5
Intoxicated zei:
Saivy zei:
need^weed zei:
bij de een gaat het nou eenmaal sneller als bij andere .... :wave:
Klik om te vergroten...

En meestal zijn het de meisjes die sneller ontwikkeld zijn :wink:
Klik om te vergroten...

Waarom heb ik dat van zoveeel meisjes gehoord? Waarom denk je dat die meisjes van 13 zich als snollen gedragen tegenwoordig, omdat ze denken dat ze oh zo snel volwassen zijn... Ik ken echt zoveel meisjes, en ik heb er echt niet veel meegemaakt tijdens mijn opgroeien die eerder 'volwassen' waren dan ik. Ook niet op de rest van mijn basisschool of middelbare school.

Wat ik wel weet is dat meisjes zich heel graag volwassen gedragen...


kom maar met die reacties van "het is bewezen" door "professor die en die" Ik heb er bar weinig van gemerkt.
Klik om te vergroten...

Mss, was het onderzoek wel vals..

Wie weet wilden de onderzoekers er wel voor zorgen dat meisjes zich eerder verantwoordelijk gingen gedragen, om er voor te zorgen dat ze jongens eerder over hun ''crimminele'' fase kunnen zetten? :P (mensen gedragen zich vaak naar de verwachtingen anderen/mensen die ze belangrijk vinden..)

Hoe dan ook, het gaat zeker niet op voor alle meiden.. Maar wat men ook vind of heeft onderzocht.. Van mij mogen die meissies zich beter/verantwoordelijker voelen, ze hebben het al zwaar genoeg en ik heb hoe dan ook medelijden met ze :wink:

En wat trek ik toch weer veel in twijfel :hearteyes:
P
Play_bunnyLid
01-01-2024, 00:00
#6
Intoxicated zei:
Zelfvertrouwen heb je nog niet als je je stoer gaat gedragen...
En dat weten ze zelf ook allemaal...

En door je te gedragen als iemand anders ga je je toch niet lekker voelen...
Klik om te vergroten...

Mensen die doen alsof ze heel stoer zijn, zijn meestal de mensen die het meest onzeker zijn van iedereen in die groep. Dat geldt zowel voor mannen als voor vrouwen.

Ik vind het een beetje een raar onderzoek wat er gedaan is. Er wordt maar naar 2 groepen gekeken, en niet naar de ontwikkeling van de hersenen van jongs af aan. Je kan wel een conclusie trekken uit dit onderzoek, maar wat nou als de hersenen zich zo ontwikkelen? Wat nou als dit de optimale weg is voor de hersenen om zich te ontwikkelen?
I
IntoxicatedLid
01-01-2024, 00:00
#7
Het grootste deel van de onderzoeken die gedaan worden zijn bullshit.
Ze missen vaak zoveel factoren en doen het onderzoek bij een bepaald deel van de populatie en gaan dan zeggen dat dit voor een heel land zou gelden.
Het nuttigste wat ik bij wiskunde geleerd heb:

Mensen kunnen je alles laten geloven met statistiek.

edit: En voor elke wetenschapper die iets vindt, zijn er 100 die het tegenovergestelde vinden.
I
IntoxicatedLid
01-01-2024, 00:00
#8
Play_bunny zei:
Intoxicated zei:
Mensen kunnen je alles laten geloven met statistiek.
Klik om te vergroten...

Je mag generaliseren naar aanleiding van een onderzoek als je maar een bepaald percentage van de populatie in je steekproef hebt zitten. Als je dat percentage hebt in de steekproef is je onderzoek namelijk representatief. Je mag ervan uit gaan dat dit onderzoek representatief is, anders mag het namelijk niet gepubliceerd worden.

Ik vind dit geen bullshit onderzoek. Meeste onderzoeken hebben wel nut, alleen als meerdere onderzoeken ongeveer dezelfde conclusie hebben.
Dit onderzoek is alleen raar uitgevoerd, naar mijn mening, omdat er maar naar een bepaalde ontwikkeling in een bepaalde periode is gekeken en niet naar het geheel van de ontwikkeling van de hersenen.
Klik om te vergroten...

Ik ken het hele verhaal met representatieve steekproeven wel. Maar er wordt zat gepubliceerd wat onzin is, en al helemaal als het van internet af wordt getrokken. En ook al mag je ervan uitgaan dat een test dan representatief is, dat is hij waarschijnlijk vaak ook niet.

En wat jij concludeert: dat het een raar onderzoek is, bedoelde ik te zeggen met die opmerking over statistiek. Als ze een 'klein dingetje' of een 'onbelangrijke variabele' niet meenemen in een onderzoek kan dit veel betekenen. Net zoals het bij dit onderzoek veel betekent dat ze maar 2 periode's van de ontwikkelling hebben gekeken.
P
Play_bunnyLid
01-01-2024, 00:00
#9
Intoxicated zei:
Mensen kunnen je alles laten geloven met statistiek.
Klik om te vergroten...

Je mag generaliseren naar aanleiding van een onderzoek als je maar een bepaald percentage van de populatie in je steekproef hebt zitten. Als je dat percentage hebt in de steekproef is je onderzoek namelijk representatief. Je mag ervan uit gaan dat dit onderzoek representatief is, anders mag het namelijk niet gepubliceerd worden.

Ik vind dit geen bullshit onderzoek. Meeste onderzoeken hebben wel nut, alleen als meerdere onderzoeken ongeveer dezelfde conclusie hebben.
Dit onderzoek is alleen raar uitgevoerd, naar mijn mening, omdat er maar naar een bepaalde ontwikkeling in een bepaalde periode is gekeken en niet naar het geheel van de ontwikkeling van de hersenen.
B
BacingsPenLid
01-01-2024, 00:00
#10
En of een variabele ''belangrijk'' is of niet, is ook nog eens tijd gebonden ook! :wink:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."