Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsPeru pakt dit jaar 29 Nederlanders met drugs

Peru pakt dit jaar 29 Nederlanders met drugs

16 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
c
caatjeLid
01-01-2024, 00:00
#1
LIMA - Op de luchthaven van de Peruaanse hoofdstad Lima zijn dit jaar tot dusver 29 Nederlanders met drugs opgepakt.

De politie heeft in 2006 in totaal al 259 personen aangehouden die drugs wilden smokkelen, aldus de autoriteiten zaterdag. De politie nam daarbij 932,5 kilo cocaïne en 100 kilo heroïne in beslag.

In 2005 werden 310 drugskoeriers op de luchthaven van Lima gearresteerd.
Klik om te vergroten...

bron


Ik kan echt niet begrijpen dat er mensen zijn die smokkelen. En al helemaal niet naar van die wazige landen. Al zit je tot over je oren in de shit, de shit van in een buitenlandse gevangenis zitten lijkt me 100x zo erg.
M
Mr 187Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Inderdaad onbegrijpelijk.
P
Play_bunnyLid
01-01-2024, 00:00
#3
Aan de ene kant vind ik het ook onbegrijpelijk, maar aan de andere kant, als je echt geld nodig hebt en je bent naief genoeg (wordt je al snel als je echt zwaar in de problemen zit...).

Afgelopen donderdag (geloof ik) was die man die in Thailand levenslang had gekregen bij Jensen. Hij heeft uitgelegd wat er dan zoal door je hoofd kan gaan en hoe dat hele zaakje werkt. Na wat hij vertelde kan ik me wel voorstellen dat er mensen zijn die het toch proberen. Het is snel verdiend, maar ja of dat opweegt tegen het risico :confused:
E
EllesdeeLid
01-01-2024, 00:00
#4
Play_bunny zei:
Aan de ene kant vind ik het ook onbegrijpelijk, maar aan de andere kant, als je echt geld nodig hebt en je bent naief genoeg (wordt je al snel als je echt zwaar in de problemen zit...).

Afgelopen donderdag (geloof ik) was die man die in Thailand levenslang had gekregen bij Jensen. Hij heeft uitgelegd wat er dan zoal door je hoofd kan gaan en hoe dat hele zaakje werkt. Na wat hij vertelde kan ik me wel voorstellen dat er mensen zijn die het toch proberen. Het is snel verdiend, maar ja of dat opweegt tegen het risico :confused:
Klik om te vergroten...

die kerel bij jensen had gewoon ook de pech dat hij de afleiding was...
ik snapte t al niet... voor 2kg naar thailand gaan....
mjah hij was de afleiding voor een vrouw die 14kg bij zich had...
ze hadden de politie daar getipt over hem...
d
davieLid
01-01-2024, 00:00
#5
Waarom smokkelen. Het zijn Nederlanders. Ga dan wiet kweken of zo, als je geld wil verdienen.
P
Play_bunnyLid
01-01-2024, 00:00
#6
davie zei:
Waarom smokkelen. Het zijn Nederlanders. Ga dan wiet kweken of zo, als je geld wil verdienen.
Klik om te vergroten...

Beetje naief, misschien....
Hoeveel denk je dat wiet oplevert? En hoeveel denk je dat 2 kg cocaine oplevert? Daarom gaan ze smokkelen.
M
Mr 187Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Play_bunny zei:
davie zei:
Waarom smokkelen. Het zijn Nederlanders. Ga dan wiet kweken of zo, als je geld wil verdienen.
Klik om te vergroten...

Beetje naief, misschien....
Hoeveel denk je dat wiet oplevert? En hoeveel denk je dat 2 kg cocaine oplevert? Daarom gaan ze smokkelen.
Klik om te vergroten...
P
Play_bunnyLid
01-01-2024, 00:00
#8
Mr 187 zei:
Play_bunny zei:
davie zei:
Waarom smokkelen. Het zijn Nederlanders. Ga dan wiet kweken of zo, als je geld wil verdienen.
Klik om te vergroten...

Beetje naief, misschien....
Hoeveel denk je dat wiet oplevert? En hoeveel denk je dat 2 kg cocaine oplevert? Daarom gaan ze smokkelen.
Klik om te vergroten...

Nou dat scheelt niet eens zo heel veel hoor,die naieve smokkelaars krijgen meestal maar een paar duizend dollar of euro per kilo.Als je een beetje kan kweken is 3 kg opbrengt niet ongewoon..
3x 2800 = 8400,-.Dat krijgen ze echt niet voor een kilo'tje smokkelen mischien net 5000,-
Klik om te vergroten...

Die man die bij Jensen was, die kreeg 25.000 euro voor 2 kg.
M
Mr 187Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Ben je mal,volgens mij zei hij ,dat die kerel in die taxi in nld een vet pak met geld liet zien ongeveer 25.000,-waarop die vent zei dat kan jij ook verdienen....

Een lekker makertje...
Voor 25.000 aan hero smokkel te ontvangen had zo'n figuur wel 6 of 7 x op en neer gemoeten of zelfs vaker nog.

Handelaren kopen die troep in voor 6000,- de kg mischien nog wel minder.
K
KimLid
01-01-2024, 00:00
#10
Nederlanders meoten gewoon XTC en Wiet exporteren

Daar verdien je veel meer mee.
d
davieLid
01-01-2024, 00:00
#11
Play_bunny zei:
davie zei:
Waarom smokkelen. Het zijn Nederlanders. Ga dan wiet kweken of zo, als je geld wil verdienen.
Klik om te vergroten...

Beetje naief, misschien....
Hoeveel denk je dat wiet oplevert? En hoeveel denk je dat 2 kg cocaine oplevert? Daarom gaan ze smokkelen.
Klik om te vergroten...

2 kg wit kost je levenslang en kweken een boete en eventueel wederrechterlijk voordeel terug betalen aan de Staat. Mensen smokkelen ooit omdat ze wanhopig zijn. Ze zien snel geld, maar onderschatten het risico.
d
davieLid
01-01-2024, 00:00
#12
Voordat je in Nederland een celstraf krijg dan moet je toch best wel wat planten hebben. Als je 3 kg thuis hebt liggen en ze doen een inval dan loop je wel risico. Het OM kan een celstraf van 130 dagen eisen. De straffen voor bezit liggen hoger dan voor het aantal planten. Nederland is te makkelijk.
D
DioneLid
01-01-2024, 00:00
#13
Bij wiet krijg je niet alleen een boete/celstraf in NL.. Als je in een huurhuis woont is de kans immens groot dat je weg mag.. En denk maar niet dat je dan in diezelfde stad nog makkelijk een huis kunt huren.

Dat is natuurlijk niets vergeleken met levenslang in het buitenland of zelfs de doodstraf, maar er wordt wel makkelijk gedacht over wiet verbouwen..
d
davieLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ja bij de woningbouw omdat zij dat vastleggen in de algemene voorwaarde. Indien ze je pakken dan kan de woningbouw makkelijker een ontruimingsvonnis halen omdat je je de afspraak niet nakomt.

Niet alleen het kweken is strafbaar maar je vormt tevens een gevaar voor de omgeving (brandgevaar). De woningbouw werkt vaak samen met de politie en nutsbedrijven.

De politie zal allleen iets doen op verzoek van woningbouw, de nuts of klagende buren. Stroom aftapen is diefstal dus een strafbaarfeit.

Als je particulier huurt dan is er niet veel aan de hand. Je kan makkelijk kansen inschatten die je niet overziet bij smokkelen. Als je iets doet denk dan eerst na voordat je je op glad ijs begeeft. En anders doe het niet. En niet klagen bij levenslang want je weet dat het kan gebeuren.
z
zommesLid
01-01-2024, 00:00
#15
davie zei:
Voordat je in Nederland een celstraf krijg dan moet je toch best wel wat planten hebben. Als je 3 kg thuis hebt liggen en ze doen een inval dan loop je wel risico. Het OM kan een celstraf van 130 dagen eisen. De straffen voor bezit liggen hoger dan voor het aantal planten. Nederland is te makkelijk.
Klik om te vergroten...

Te makkelijk? Zou jij het terrecht vinden als kwekers opgesloten worden?

Nederland is niet te makkelijk, Nederland weet dat kwekers hele normale burgers kunnen zijn.
d
davieLid
01-01-2024, 00:00
#16
zommes zei:
davie zei:
Voordat je in Nederland een celstraf krijg dan moet je toch best wel wat planten hebben. Als je 3 kg thuis hebt liggen en ze doen een inval dan loop je wel risico. Het OM kan een celstraf van 130 dagen eisen. De straffen voor bezit liggen hoger dan voor het aantal planten. Nederland is te makkelijk.
Klik om te vergroten...

Te makkelijk? Zou jij het terrecht vinden als kwekers opgesloten worden?

Nederland is niet te makkelijk, Nederland weet dat kwekers hele normale burgers kunnen zijn.
Klik om te vergroten...

Je kan hier de wet zo omzeilen dat je geen risico loopt op een celstraf maar gewoon een boete krijgt. En dat is veel te makkelijk. Er zijn zelf mensen die naar Nederland komen om een delict te plegen omdat de straf hier zo mild is.

Het is niet terecht als je als kweker wordt opgesloten maar ik heb het over een grote kweek. Dus genoeg inkomsten krijgen met een minimaal risico.

Je kan zelf € 5000 p/m (belastingvrij) bijverdienen zonder risico op een celstraf. Dadelijk zal de fiscus meewerken en dan ben je wel de lul. Al Capone is ten slotte gepakt voor belastingontduiking.

Dus ja Nederland is echt te makkelijk.
h
hennnkLid
01-01-2024, 00:00
#17
Helemaal mee eens!!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."