Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsBende smokkelde cocaïne in flessen wijn

Bende smokkelde cocaïne in flessen wijn

6 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
c
caatjeLid
01-01-2024, 00:00
#1
MONTEVIDEO - Dankzij tips van de Nederlandse politie kon deze week in Uruguay een internationale drugsbende worden aangehouden. De bende smokkelde cocaïne vanuit Zuid-Amerika naar Nederland in flessen wijn.

De drugs werden opgelost in witte wijn en waren vrijwel niet op te sporen. Dat heeft een woordvoerder van de antidrugsbrigade in Uruguay zaterdag gemeld.

De politie kwam de drugsbende op het spoor nadat het bedrijf dat als dekmantel voor de illegale handel diende, een partij sinaasappels naar Nederland had geëxporteerd. Daarvoor exporteerde de onderneming alleen wijn.

De Nederlandse politie kreeg argwaan en tipte de autoriteiten in Uruguay. Deze week werd een partij van 6000 flessen wijn van hetzelfde bedrijf onderschept.

Twee Colombianen, een Ecuadoriaan en twee Uruguayanen werden aangehouden. In Uruguay werden wapens, voertuigen en 50 kilo cocaïne in beslag genomen. De internationale politie-operatie, die de naam 'Naranja Mecánica' (Clockwork Orange) meekreeg, liep sinds februari van dit jaar.
Klik om te vergroten...


Khad gelukkig net een doosje ingeslagen.......

bron
P
Play_bunnyLid
01-01-2024, 00:00
#2
Interesting.

Hoe ze er ook echt op komen om het in flessen wijn op te lossen.
Wat ik me dan wel nog afvraag, wat is er met die flessen wijn gebeurd waar die cocaine in zit?
c
caatjeLid
01-01-2024, 00:00
#3
Die schenken ze nu in 5 sterren restaurants onder de noemer "hemelse huiswijn" :grin:
b
buzzyLid
01-01-2024, 00:00
#4
Als ze het nou in Coca Cola hadden opgelost sloeg het tenminste nog ergens op :P
m
minnLid
01-01-2024, 00:00
#5
buzzy zei:
Als ze het nou in Coca Cola hadden opgelost sloeg het tenminste nog ergens op :P
Klik om te vergroten...
:mrgreen:
P
PsiloLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik vind het toch altijd zonde van dat goede spul......al dat harde werk.
s
shihuandgiLid
01-01-2024, 00:00
#7
was het goede?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."