Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsZwijnen invasie in Epe

Zwijnen invasie in Epe

7 antwoorden
1 weergaven
18-5-2026
z
zommesLid
01-01-2024, 00:00
#1
Epe bestrijdt wilde zwijnen in dorp
Uitgegeven: 25 juli 2007 09:28

EPE - De gemeente Epe gaat de overlast van wilde zwijnen bestrijden door ze ook binnen de bebouwde kom te laten afschieten. Het dorp heeft steeds meer last van de wilde dieren, die vooral 's nachts door de straten lopen, aldus de gemeente woensdag.
Inertia Stock

Het afschieten van zwijnen gebeurt doorgaans buiten het dorp. De provincie Gelderland heeft vanwege de overlast een ontheffing verleend ook binnen de bebouwde kom de dieren neer te schieten.

"Voorheen bevonden de zwijnen zich vooral in de bossen aan de randen van de gemeente. Dit jaar trekken ze ook echt het dorp in", zei een woordvoerster van de gemeente Epe woensdag.

De beesten worden door de Wildbeheereenheid Noord Oost Veluwe afgeschrikt met een vuurwerkpistool en kunstlicht. "In het uiterste geval wordt met een buks gericht op de dieren geschoten."

Aanrijdingen
De gemeente denkt dat de overlast zich beperkt tot circa 25 wilde zwijnen. Naast tuinen en plantsoenen die omgewoeld worden op zoek naar voedsel, bestaat de overlast ook uit gevaar voor het verkeer door het verhoogde risico op aanrijdingen.

bron: www.nu.nl
S
Sweet_ShadowLid
01-01-2024, 00:00
#2
Juist, de zwijnen vormen een gevaar voor het verkeer - is niet juist het omgekeerde het geval?

Mijn God, ik wil echt geen zwijn die mijn tuin omwoelt, nee schiet dat beest maar liever af.

Zucht :cry:
W
WackyLid
01-01-2024, 00:00
#3
Sja, sla je ook geen muggen dood omdat ze overlast veroorzaken ?
Oh, dat is minder erg omdat die kleiner is dan een zwijn ?

het zou natuurlijk wel netter zijn ze te vangen ergens uit te zetten waar ze niet in de weg zitten. Maar we doen het allemaal.
S
Sweet_ShadowLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik sla inderdaad nooit muggen dood, maar dat ter zijde.

Bij dit artikel krijg ik het idee: "Argh, we moeten de stad redden van de natuur!", wat natuurlijk complete waanzin is.
J
Jan janssenLid
01-01-2024, 00:00
#5
Sweet_Shadow zei:
Ik sla inderdaad nooit muggen dood, maar dat ter zijde.

Bij dit artikel krijg ik het idee: "Argh, we moeten de stad redden van de natuur!", wat natuurlijk complete waanzin is.
Klik om te vergroten...

jij vergiftigt ze leiver met zon spuitbus?:wink: :mrgreen:
I
ImkeLid
01-01-2024, 00:00
#6
Die arme beesten. :(
G
GoanautLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ach ja.. iedereen vindt het zielig totdat zo'n zwijn opeens je vriend / vriendin / familie aanvalt. Hoewel ik het er ook mee eens ben dat er beter een andere plek voor die beesten gezocht kan worden... net als met die herten toen in Rotterdam, daar werd ook wat voor gevonden na wat langer door zoeken.
W
WackyLid
01-01-2024, 00:00
#8
Of we moeten ze opeten. Dan maak je ze tenminste niet voor niets dood. Beter dan bio industrie zou ik zeggen.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."