Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsNederlands oudste coffeeshop gesloten

Nederlands oudste coffeeshop gesloten

9 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
d
dka983392hsadjkxapopsxaLid
01-01-2024, 00:00
#1
Het AD maakt nogal wat grammatica-foutjes als ik dat zo zie.

Maar goed, jammer. Er worden al veel te veel shops gesloten.
a
acidboyLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ja man... Sarasani was echt een superrelaxte shop... een van de betere waar ik ooit ben geweest eigenlijk. Zonde.
e
erwin krolLid
01-01-2024, 00:00
#3
Jammer man! Echt een leuk shopje oude stijl, en bijna een monument. Al die nieuwe glas-metaal dingen zijn lang niet zo chill.
A
AkingLid
01-01-2024, 00:00
#4
UTRECHT - Coffeeshop Sarasani aan de Utrechtse Oudegracht is definitief dicht. Burgemeester Brouwer heeft gisteren per direct de vergunning van Nederlands oudste coffeeshop ingetrokken.

De twee voormalige uitbaters F.V (42) en T.H (45) worden verdacht van grootschalige drugshandel. Vorige week vrijdag op straat een drugsdeal geweest van bijna tien kilo. De koper was afkomstig uit het Duitse Mannheim. Het contact voor deze deal is volgens de politie in Sarasani zijn gelegd. De politie onderschepte de transactie door een tip en vond in de woning van mede-eigenaresse V. ruim 37 kilo softdrugs.

Volgens advocaat De Leon van V. is de gevonden drugs in de woning de handelsvoorraad van Sarasani. ,,Elke coffeeshophouder heeft buiten zijn winkel ergens een grote voorraad wiet omdat ze in de winkel maar 500 gram mogen hebben.

Als je nagaat dat Sarasani 140.000 euro per maand omzet dan wordt er minimaal twee kilo wiet per dag verkocht. Mijn cliënt had twee weken vooruit gewerkt voor haar vakantie; dan kom je dicht in de buurt van die 37 kilo.’’

Volgens burgemeester Brouwer zijn de vele kilo’s in beslag genomen wiet in de woning bedoeld voor drugstransacties zoals die vorige week vrijdag werden gehouden. Dat, en de drugsdeal op straat, is voor Brouwer voldoende aanleiding om de vergunning voorgoed in te trekken.

Advocaat De Leon noemt het besluit disproportioneel. Hij gaat in beroep tegen het besluit.

http://www.ad.nl/utrecht/stad/article1626964.ece

en ook:
’Monument van de jaren zestig om zeep’


ik blow zelf niet... maar sarasani is zelfs bij mij bekend...
N
NorthawkeLid
01-01-2024, 00:00
#5
Zal een vriendin van me balen vinden. Die kwam er vrij regelmatig toen ze nog in Utrecht zat. Ben er zelf nooit geweest, maar wel veel over gehoord.
A
AnonymousLid
01-01-2024, 00:00
#6
me shoppa :(
H
HypeLid
01-01-2024, 00:00
#7
bdk zei:
me shoppa :(
Klik om te vergroten...
ik huil met je.
Sarasani was de bomb!
A
AdrenochroomLid
01-01-2024, 00:00
#8
Jezus echt kut is dit.. Vroeger toek ik in utrecht zuid woonde was dit de meest dichtbijzijndste shop, nu woon ik in noord maar nog steeds haalde ik bj de Sara om de uitstekende kwaliteit...

Dit is gewoon een set-up als je het aan mij vraagt, ze hadden ieder moment zo 'n hoeveelheid wiet bij de eigenaar kunnen vinden aangezien alle eigenaren van shops dat doen, het is gewoon een truc om weer een shop te sluiten. Weer een stap dichterbij een shoploos nederland...
K
KimLid
01-01-2024, 00:00
#9
:(
A
AkingLid
01-01-2024, 00:00
#10
Verdachte ex-uitbater T.H. was niet meer welkom in Sarasani


UTRECHT - De voormalige mede-uitbater van coffeeshop Sarasani T.H.
(45) heeft bijna tien kilo wiet verhandeld uit geldnood. H. had geen inkomsten meer, omdat hij sinds enkele weken niet meer welkom was in Sarasani. Relatieproblemen met zijn voormalige partner en mede-eigenares F.V. zijn hiervan de oorzaak.

Dat blijkt uit verklaringen die de verdachten bij de politie hebben afgelegd en die deze krant heeft ingezien.

Met de deal was 36.000 euro gemoeid. H. zou naar eigen zeggen ruim tweeduizend euro aan de transactie overhouden. Twee dagen voor de deal werd hij benaderd door J.W. uit het Duitse Mannheim. De man wilde een aantal kilo wiet kopen, naar eigen zeggen om te gebruiken als medicijn.

H. volgde in 1984 de roemruchte oprichter Holly Hasenbos van Sarasani op, maar is sinds mei van dit jaar geen mede-eigenaar meer. Hij kreeg geen bewijs van goed gedrag wegens een eerdere veroordeling in drugshandel. In 2000 moest hij in Duitsland een celstraf van zes jaar en negen maanden uitzitten wegens de verkoop van 2,7 kilo wiet in Neurenberg. Hij zat zijn straf deels in Nederland uit, zo verklaart hij bij de politie.

Relatieproblemen met mede-eigenares F.V. zorgden er sinds enkele weken voor dat hij niet meer welkom was in Sarasani. De geldproblemen die daaruit voortvloeiden, waren voor H. de reden om op eigen houtje de wiet te regelen bij contacten die hij nog had in het circuit.

H. verzorgde jarenlang de inkoop voor Sarasani. Vrijdag 24 augustus vond de transactie plaats in zijn werfkelder, vlak bij coffeeshop Sarasani. De softdrugs zaten verstopt in twee sporttassen die de Duitser in zijn geparkeerde auto laadde.

Voordat de man de parkeerplaats kon verlaten, greep de politie in na een tip.

H. werd met nog vier anderen opgepakt.

Hoewel uit het politiedossier blijkt dat H. vrijwel geen bemoeienis meer heeft met Sarasani, had de deal wel verstrekkende gevolgen. Burgemeester Brouwer besloot een week later Nederlands oudste coffeeshop te sluiten.

Een getuige had gezien dat een goede vriend van H. en mede-eigenares V., die ook wordt verdacht van drugshandel, kort daarvoor bij de mede-eigenares was binnengeweest. De politie doorzocht daarop het huis en vond nog eens 37,3 kilo wiet.

De politie vermoedt dat dit bedoeld is voor grootschalige drugstransacties zoals eerder die dag, maar V. ontkent iets met de drugshandel te maken te hebben. Volgens haar is de gevonden wiet de handelsvoorraad van Sarasani. Ze had twee weken vooruit gewerkt in verband met een geplande vakantie. De huisvriend kwam langs om de relatieproblemen met H. te bespreken.

aldus ad.nl vandaag

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."