Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums2007: Het jaar van het verbod

2007: Het jaar van het verbod

15 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
P
Purple hazeLid
01-01-2024, 00:00
#1
Blowen op straat word straks misschien ook wel verboden gemaakt. Ooit was nederland het voorbeeld van tollerantie maar dat is nu wel weer voorbij :(
p
pieter-bLid
01-01-2024, 00:00
#2
Minister van Volksgezondheid Ab Klink wil een verbod op luide mp3-spelers zonder geluidsbegrenzing.

De Amsterdamse burgemeester Job Cohen wil een verbod op grote boodschappentassen

Wouter Bos wil een verbod op investeren in landmijnen

De Tweede Kamer wil een verbod op junkfoodreclame

Amsterdam wil verbod op circusdieren

Minister Cramer wil verbod op gloeilamp

Het CDA wil samen met de kamer een verbod op growshops

De SGP eist een verbod op leuke games

De SGP wil een verbod op pooiers

De SGP/Gristenunie willen een verbod op housefeesten in de kerk

Eurlings wil een verbod op mobiel bellen op de snorfiets

ChristenUnie wil een verbod op seksreclames

Kabinet wil een verbod op koopzondag

SP wil een verbod op drankreclames

Pvda wil verbod op 'Biertje'-reclame, die al afgelopen is.

De Amsterdamse Pvda wil dat verbod op terrasverwarming blijft

De Kamer wil een verbod op paddestoelen van lichte zeden

ChristenUnie wil een verbod op homos

SGP verbod op geslachtstest van een embryo

SGP wil een verbod op strippers

ChristenUnie wil verbod Erocktica Concert

ChristenUnie wil verbod op datingprogramma's

ChristenUnie wil jongeren die NA een biertje nog op straat komen verbieden en oppakken

Tweede Kamer wil een Reclameboycot rondom de Gouden Kooi

Wouter Bos wil topsalarissen aanpakken in alle vormen en maten en aan banden leggen en verbieden

Pvda animalporn verbieden en straffen met 3 jaar cel

Justitie wil gokken via internet nog steeds verboden houden, terwijl dit volgens Europese wetgeving helemaal niet mag

Amsterdam wil grote coole auto's verbieden

Rouvoet wil drankverbod voor beginnende bestuurders

Balkenende wil verbod op weblogs van politici

CDA wil verbod op Happy Hour

Dit jaar wel toegestaan:

Nou ja, toegestaan... Eind november ontstond er grote ophef. De Nederlandse traditie van knipperende ledlichtjes op de fiets kwam onder vuur. Mag het nou, of mag het nou niet? Welnu, de regering is er nog steeds niet uit. Mogelijk komt er een gedoogbeleid. Agenten zullen misschien, soms een oogje dichtknijpen. Maar als je een boete krijgt, reken er dan niet op dat je 'm aan kunt vechten.

Het is eveneens toegestaan om meer belasting te betalen over alles.

Dat was het wel zo'n beetje.
Klik om te vergroten...
http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/1104461.html#more
j
jcpLid
01-01-2024, 00:00
#3
Fijn zo'n lijst...

Het woord van 2007 is... Betutteling
d
dirtbagLid
01-01-2024, 00:00
#4
pipoxyz zei:
Minister Cramer wil verbod op gloeilamp
Klik om te vergroten...
Klik om te vergroten...

WTF??!?
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#5
dirtbag zei:
pipoxyz zei:
Minister Cramer wil verbod op gloeilamp
Klik om te vergroten...

WTF??!?
Klik om te vergroten...
Klik om te vergroten...
Lijkt me een vrij goed initiatief, zinloos wel, dweilen met de kraan open.
W
WackyLid
01-01-2024, 00:00
#6
Lijkt me een vrij dom initiatief.

Iedereen roept over energie besparen, maar niemand weet precies hoe eigenlijk.

Een spaarlamp kost veel meer energie en grondstoffen om te produceren dan een gloeilamp. Ook is het verschil in energie gebruik niet volledige verloren energie. De warmte die een gloeilamp in de winter produceert is namelijk niet geheel nutteloos.

Misschien zorgen deze factoren er wel voor dat spaarlampen niet eens beter zijn dan gloeilampen zelfs over de hele levensduur. Misschien zijn ze wel beter wanneer je ze elke dag 5 uur laat branden. Ik weet het ook niet, maar ik ben er toch sterk van overtuigd dat je in je berghok beter een gloeilamp kan hebben, ook voor het klimaat en milieu.

Nou is dit maar een lul verhaal over een dom gloeilampje en de achterlijkheid van zo een wet als hier werd voorgesteld, maar het gaat over het hele energie probleem. Op alle vlakken worden beslissingen gemaakt waarbij maar een fractie van de relevante informatie word gebruikt.
Ik zou graag zien dat er wat meer realistische, onderbouwde informatie word geboden betreffende het energieprobleem en energie besparing.
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#7
Touché.
Z
ZI09Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Wacky zei:
Lijkt me een vrij dom initiatief.

Iedereen roept over energie besparen, maar niemand weet precies hoe eigenlijk.

Een spaarlamp kost veel meer energie en grondstoffen om te produceren dan een gloeilamp. Ook is het verschil in energie gebruik niet volledige verloren energie. De warmte die een gloeilamp in de winter produceert is namelijk niet geheel nutteloos.

Misschien zorgen deze factoren er wel voor dat spaarlampen niet eens beter zijn dan gloeilampen zelfs over de hele levensduur. Misschien zijn ze wel beter wanneer je ze elke dag 5 uur laat branden. Ik weet het ook niet, maar ik ben er toch sterk van overtuigd dat je in je berghok beter een gloeilamp kan hebben, ook voor het klimaat en milieu.

Nou is dit maar een lul verhaal over een dom gloeilampje en de achterlijkheid van zo een wet als hier werd voorgesteld, maar het gaat over het hele energie probleem. Op alle vlakken worden beslissingen gemaakt waarbij maar een fractie van de relevante informatie word gebruikt.
Ik zou graag zien dat er wat meer realistische, onderbouwde informatie word geboden betreffende het energieprobleem en energie besparing.
Klik om te vergroten...

Er zijn windmolens, stuwdammen en verschillende manieren om zonne energie om te zetten in elektrische energie, allemaal milieu vriendelijk.
Wat voor mij inhoud dat ze elke willekeurige stroombezuinigingsmethode in hun reet kunnen steken.
Elektrische energie is eindeloos. Desnoods zetten ze werkeloos Afrika op hometrainers met vadsige dynamo's.
W
WackyLid
01-01-2024, 00:00
#9
We gebruiken 80miloen vaten olie per dag, als je die energie behoefte uit windmolens en zonne ergie wil halen zul je half de planeet vol moeten zetten.
Er is nog geen commercieel toepasbare techniek die het grootste deel van onze energe behoefte milievriendelijk kan voorzien. Er zijn wel wat hoopgevende ontwikkelingen zoals kernfusie en waterstof uit algen.
d
dirtbagLid
01-01-2024, 00:00
#10
ZI09 zei:
Wacky zei:
Lijkt me een vrij dom initiatief.

Iedereen roept over energie besparen, maar niemand weet precies hoe eigenlijk.

Een spaarlamp kost veel meer energie en grondstoffen om te produceren dan een gloeilamp. Ook is het verschil in energie gebruik niet volledige verloren energie. De warmte die een gloeilamp in de winter produceert is namelijk niet geheel nutteloos.

Misschien zorgen deze factoren er wel voor dat spaarlampen niet eens beter zijn dan gloeilampen zelfs over de hele levensduur. Misschien zijn ze wel beter wanneer je ze elke dag 5 uur laat branden. Ik weet het ook niet, maar ik ben er toch sterk van overtuigd dat je in je berghok beter een gloeilamp kan hebben, ook voor het klimaat en milieu.

Nou is dit maar een lul verhaal over een dom gloeilampje en de achterlijkheid van zo een wet als hier werd voorgesteld, maar het gaat over het hele energie probleem. Op alle vlakken worden beslissingen gemaakt waarbij maar een fractie van de relevante informatie word gebruikt.
Ik zou graag zien dat er wat meer realistische, onderbouwde informatie word geboden betreffende het energieprobleem en energie besparing.
Klik om te vergroten...

Er zijn windmolens, stuwdammen en verschillende manieren om zonne energie om te zetten in elektrische energie, allemaal milieu vriendelijk.
Wat voor mij inhoud dat ze elke willekeurige stroombezuinigingsmethode in hun reet kunnen steken.
Elektrische energie is eindeloos. Desnoods zetten ze werkeloos Afrika op hometrainers met vadsige dynamo's.
Klik om te vergroten...

haha, dat idee met afrika is nieteens zo slecht :P
J
JewCookieLid
01-01-2024, 00:00
#11
Allemaal verboden.. 'T is toch jammer dat de oude politieke garde nu pas merkt dat het volk de oude politieke opvattingen niet meer steund en een regering met inventieve ideeën en 'open denkers' het land wil zien besturen.

Helaas kunnen ze een open kijk op de wereld zelf niet over het hart verkrijgen en polariseren ze enkel hun 'ouderwetse' standpunten.
b
boterkoek17Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Morgen wordt alles beter... en duurder :grin:
B
BacingsPenLid
01-01-2024, 00:00
#13
spacekonijn zei:
verbod op house-partys in de kerk?

waren die er dan ooit :P? staat trouwens ook een hoop onjuiste beweringen bij
Klik om te vergroten...

Zoals?

Housepartys in de kerk zijn er zeker!

Als er een god is, wil die stiekempjes laten weten dat ie veel liever zijn jonge kindertjes een plezier doet dan de priester, die ze misbruikt :wink:
p
pieter-bLid
01-01-2024, 00:00
#14
Hier..ze staan er jammergenoeg niet allemaal..maar je kunt wel stemmen op meest achterlijke verbod 2007 :)
http://campagne.groenlinks.nl/bromsnor/bromsnor.php
j
jcpLid
01-01-2024, 00:00
#15
:) mooi ik heb vanaf 3 pc's 3x3 stemmen op het paddo verbod gestemd
s
spacekonijnLid
01-01-2024, 00:00
#16
verbod op house-partys in de kerk?

waren die er dan ooit :P? staat trouwens ook een hoop onjuiste beweringen bij

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."