#1
Re: Ierse referendum lijkt NEE te stemmen!! ![:)]()
Nationalisme is het domste wat er bestaat. Bekrompenheid. Je mag best trots zijn op je land, maar die identiteit waren we al kwijt en hebben we zelfs nooit gehad. Ga de Friezen, Limburgers, Twenten en Zeeuwen eens vragen of ze zich Nederlander voelen. Juist deze minderheden hebben binnen Europa een veel grotere beschermingsstatus dan binnen het koninkrijk.
Nogmaals; Ik zie het probleem niet.
En een Europees leger is een goede zaak (een leger is een noodzakelijk kwaad, liever had ik er geen een in de wereld meer gehad) omdat we op dat moment eindelijk een supermacht zullen worden waar rekening mee gehouden moet worden.
In vergelijking met het oorspronkelijke verdrag zijn er een aantal dingen ten positieve veranderd. Waar ik het niet mee eens ben is de bescherming van de economische belangen van bedrijven in dit verdrag. Dat kan beter door wetgeving en hoort niet in een 'grondwet' of verdrag.
En wat is er anders dan de huidige situatie?pieter-b zei:dus jij vind het acceptabel dat wij ons bestuur niet mogen kiezen, niet langer zelf meer het onderwerp van financiele prioriteit mogen bepalen, dat de europese wet leidend is over de nederlandse, enz enz enz?
..vreemd.
Ik heb filmpjes gezien die het tegenovergestelde aan propaganda zeggen. Je punt?hier bv vast een voorproefje van wat ons ook vanaf de acceptatie van dat verdrag te wachten staat.
[youtube]<object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/eK0I1f-JWsY&hl=en"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/eK0I1f-JWsY&hl=en" type="application/x-shockwave-flash" width="425" height="344"></embed></object>[/youtube]
Als er iemand is waar ik me niet druk over kan maken als hij zich in zijn graf omdraait....om maar te zwijgen over het gezamelijke leger en dergelijke..alleen de noodzaak tot het aannemen van een gezamelijke europese vlag en volkslied uit het vorige verdrag halen is gewoon niet voldoende.. ontwikkelingen binnen europa zijn prima,..maar dit is het vrijwillig uit handen geven van ons land. Normaal worden daar oorlogen voor gevochten..hitler draait zich om in zn graf.
Nationalisme is het domste wat er bestaat. Bekrompenheid. Je mag best trots zijn op je land, maar die identiteit waren we al kwijt en hebben we zelfs nooit gehad. Ga de Friezen, Limburgers, Twenten en Zeeuwen eens vragen of ze zich Nederlander voelen. Juist deze minderheden hebben binnen Europa een veel grotere beschermingsstatus dan binnen het koninkrijk.
Vlaanderen ja. En ik ben voor. Vlaanderen is een van de rijkste regio's van de EU en kan Nederland heel wat leren. In heel Vlaanderen is liggen de lasten en de werkloosheid lager terwijl de lonen hoger liggen. Daar komt bij dat de sociale voorzieningen in België beter zijn en de regering een lagere staatsschuld heeft dan wij.laatst was er toch ook de discussie of nederland niet met een deel van belgie zou moeten fuseren, en toen waren de meesten zich wel bewust van cultuur en belangenverschillen....denk maar niet dat onze belangen beter worden behartigt door een paar buitenlanders dan door onszelf.
Nogmaals; Ik zie het probleem niet.
En een Europees leger is een goede zaak (een leger is een noodzakelijk kwaad, liever had ik er geen een in de wereld meer gehad) omdat we op dat moment eindelijk een supermacht zullen worden waar rekening mee gehouden moet worden.
In vergelijking met het oorspronkelijke verdrag zijn er een aantal dingen ten positieve veranderd. Waar ik het niet mee eens ben is de bescherming van de economische belangen van bedrijven in dit verdrag. Dat kan beter door wetgeving en hoort niet in een 'grondwet' of verdrag.