Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDe Ieren hebben NEE gestemd op het verdrag van lissabon! :)

De Ieren hebben NEE gestemd op het verdrag van lissabon! :)

32 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
d
deadlockLid
01-01-2024, 00:00
#1
Re: Ierse referendum lijkt NEE te stemmen!! :)

pieter-b zei:
dus jij vind het acceptabel dat wij ons bestuur niet mogen kiezen, niet langer zelf meer het onderwerp van financiele prioriteit mogen bepalen, dat de europese wet leidend is over de nederlandse, enz enz enz?
..vreemd.
Klik om te vergroten...
En wat is er anders dan de huidige situatie?

hier bv vast een voorproefje van wat ons ook vanaf de acceptatie van dat verdrag te wachten staat.
[youtube]<object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/eK0I1f-JWsY&hl=en"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/eK0I1f-JWsY&hl=en" type="application/x-shockwave-flash" width="425" height="344"></embed></object>[/youtube]
Klik om te vergroten...
Ik heb filmpjes gezien die het tegenovergestelde aan propaganda zeggen. Je punt?

om maar te zwijgen over het gezamelijke leger en dergelijke..alleen de noodzaak tot het aannemen van een gezamelijke europese vlag en volkslied uit het vorige verdrag halen is gewoon niet voldoende.. ontwikkelingen binnen europa zijn prima,..maar dit is het vrijwillig uit handen geven van ons land. Normaal worden daar oorlogen voor gevochten..hitler draait zich om in zn graf.
Klik om te vergroten...
Als er iemand is waar ik me niet druk over kan maken als hij zich in zijn graf omdraait....

Nationalisme is het domste wat er bestaat. Bekrompenheid. Je mag best trots zijn op je land, maar die identiteit waren we al kwijt en hebben we zelfs nooit gehad. Ga de Friezen, Limburgers, Twenten en Zeeuwen eens vragen of ze zich Nederlander voelen. Juist deze minderheden hebben binnen Europa een veel grotere beschermingsstatus dan binnen het koninkrijk.

laatst was er toch ook de discussie of nederland niet met een deel van belgie zou moeten fuseren, en toen waren de meesten zich wel bewust van cultuur en belangenverschillen....denk maar niet dat onze belangen beter worden behartigt door een paar buitenlanders dan door onszelf.
Klik om te vergroten...
Vlaanderen ja. En ik ben voor. Vlaanderen is een van de rijkste regio's van de EU en kan Nederland heel wat leren. In heel Vlaanderen is liggen de lasten en de werkloosheid lager terwijl de lonen hoger liggen. Daar komt bij dat de sociale voorzieningen in België beter zijn en de regering een lagere staatsschuld heeft dan wij.

Nogmaals; Ik zie het probleem niet.

En een Europees leger is een goede zaak (een leger is een noodzakelijk kwaad, liever had ik er geen een in de wereld meer gehad) omdat we op dat moment eindelijk een supermacht zullen worden waar rekening mee gehouden moet worden.

In vergelijking met het oorspronkelijke verdrag zijn er een aantal dingen ten positieve veranderd. Waar ik het niet mee eens ben is de bescherming van de economische belangen van bedrijven in dit verdrag. Dat kan beter door wetgeving en hoort niet in een 'grondwet' of verdrag.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
p
pieter-bLid
01-01-2024, 00:00
#2
Re: Ierse referendum lijkt NEE te stemmen!! :)

deadlock zei:
pieter-b zei:
dus jij vind het acceptabel dat wij ons bestuur niet mogen kiezen, niet langer zelf meer het onderwerp van financiele prioriteit mogen bepalen, dat de europese wet leidend is over de nederlandse, enz enz enz?
..vreemd.
Klik om te vergroten...
En wat is er anders dan de huidige situatie?
Klik om te vergroten...
alles!
deadlock zei:
hier bv vast een voorproefje van wat ons ook vanaf de acceptatie van dat verdrag te wachten staat.
[youtube]<object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/eK0I1f-JWsY&hl=en"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/eK0I1f-JWsY&hl=en" type="application/x-shockwave-flash" width="425" height="344"></embed></object>[/youtube]
Klik om te vergroten...
Ik heb filmpjes gezien die het tegenovergestelde aan propaganda zeggen. Je punt?
Klik om te vergroten...
het punt is dat de europese wet leidend is over de nederlandse wet.. de meeste europese landen zijn niet zo liberaal over softdrugs waardoor er soortgelijke screnarios kunnen/zullen ontstaan.

deadlock zei:
om maar te zwijgen over het gezamelijke leger en dergelijke..alleen de noodzaak tot het aannemen van een gezamelijke europese vlag en volkslied uit het vorige verdrag halen is gewoon niet voldoende.. ontwikkelingen binnen europa zijn prima,..maar dit is het vrijwillig uit handen geven van ons land. Normaal worden daar oorlogen voor gevochten..hitler draait zich om in zn graf.
Klik om te vergroten...
Als er iemand is waar ik me niet druk over kan maken als hij zich in zijn graf omdraait....
Klik om te vergroten...
zucht.. hitler had met andere woorden wat kunnen leren van deze aanpak van landverovertje.
deadlock zei:
Nationalisme is het domste wat er bestaat. Bekrompenheid. Je mag best trots zijn op je land, maar die identiteit waren we al kwijt en hebben we zelfs nooit gehad. Ga de Friezen, Limburgers, Twenten en Zeeuwen eens vragen of ze zich Nederlander voelen. Juist deze minderheden hebben binnen Europa een veel grotere beschermingsstatus dan binnen het koninkrijk.
Klik om te vergroten...
[youtube]<object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/I8CoyLANcts&hl=en"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/I8CoyLANcts&hl=en" type="application/x-shockwave-flash" width="425" height="344"></embed></object>[/youtube]

deadlock zei:
laatst was er toch ook de discussie of nederland niet met een deel van belgie zou moeten fuseren, en toen waren de meesten zich wel bewust van cultuur en belangenverschillen....denk maar niet dat onze belangen beter worden behartigt door een paar buitenlanders dan door onszelf.
Klik om te vergroten...
Vlaanderen ja. En ik ben voor. Vlaanderen is een van de rijkste regio's van de EU en kan Nederland heel wat leren. In heel Vlaanderen is liggen de lasten en de werkloosheid lager terwijl de lonen hoger liggen. Daar komt bij dat de sociale voorzieningen in België beter zijn en de regering een lagere staatsschuld heeft dan wij.

Nogmaals; Ik zie het probleem niet.

En een Europees leger is een goede zaak (een leger is een noodzakelijk kwaad, liever had ik er geen een in de wereld meer gehad) omdat we op dat moment eindelijk een supermacht zullen worden waar rekening mee gehouden moet worden.

In vergelijking met het oorspronkelijke verdrag zijn er een aantal dingen ten positieve veranderd. Waar ik het niet mee eens ben is de bescherming van de economische belangen van bedrijven in dit verdrag. Dat kan beter door wetgeving en hoort niet in een 'grondwet' of verdrag.
Klik om te vergroten...
tja..ik denk dat de op reddepaddo veronderstelde privatisering van gevangenissen plus intensivering van the war on drugs niet eens zo ver gezocht is.

ik vind het zelf vreselijk, kijk naar amerika... hoe daar met de belastinggelden wordt omgesprongen is dan ook ons lot:
http://truemajority.org/oreos/TMoreo_4.swf

[youtube]<object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/YWSYMpuCFaQ&hl=en"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/YWSYMpuCFaQ&hl=en" type="application/x-shockwave-flash" width="425" height="344"></embed></object>[/youtube]

..en weet jij wie je leiders straks zijn?..waar ze voor staan? is jou een keus geboden?..
d
deadlockLid
01-01-2024, 00:00
#3
Re: Ierse referendum lijkt NEE te stemmen!! :)

pieter-b zei:
alles!
Klik om te vergroten...
Ben jij wezen stemmen voor de Europese verkiezingen?

het punt is dat de europese wet leidend is over de nederlandse wet.. de meeste europese landen zijn niet zo liberaal over softdrugs waardoor er soortgelijke screnarios kunnen/zullen ontstaan.
Klik om te vergroten...
Dat is gedeeltelijk waar. Nederland zal het softdrugsbeleid nooit laten varen, tenzij de CU/SGP een meerderheid krijgen. Dat zie ik niet gebeuren. Dat komt omdat ze dat hebben geregeld via het EP

zucht.. hitler had met andere woorden wat kunnen leren van deze aanpak van landverovertje.
Klik om te vergroten...
Wij blijven deze mensen kiezen, dus is het een democratisch proces. Dat was het initieel bij Hitler ook wel trouwens, maar het is ongelofelijk onvergelijkbaar.

[youtube]<object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/I8CoyLANcts&hl=en"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/I8CoyLANcts&hl=en" type="application/x-shockwave-flash" width="425" height="344"></embed></object>[/youtube]
Klik om te vergroten...
Ja dus?

tja..ik denk dat de op reddepaddo veronderstelde privatisering van gevangenissen plus intensivering van the war on drugs niet eens zo ver gezocht is.
Klik om te vergroten...
Dat heeft niets met Europa te maken, maar alles met de infantiliteit van de huidige regering die wij er ZELF neergezet hebben. Jij en ik hebben misschien niet op die partijen gestemd, maar op dit moment is een kamerminderheid tegen en dus is het Nederlandse volk dom. Dat heeft geen ruk met Europa te maken.

ik vind het zelf vreselijk, kijk naar amerika... hoe daar met de belastinggelden wordt omgesprongen is dan ook ons lot:
http://truemajority.org/oreos/TMoreo_4.swf
Klik om te vergroten...
Ik weet hoe er in de VS gewerkt wordt. De VS is niets meer dan een politieke boevenbende.

Die keus heb ik niet, en wil ik niet. Er zijn mensen die veel beter gekwalificeerd zijn om dat te regelen. Getrapt kiezen lijkt me hier prima op zijn plaats.
d
deadlockLid
01-01-2024, 00:00
#4
Re: Ierse referendum lijkt NEE te stemmen!! :)

Oh trouwens, over dat filmpje; die man is zelf geen haar beter. Hang jij toevallig ook op scholieren.com? Daar is het filmpje ook recentelijk voorbijgekomen namelijk.

En op iedereen is wel iets aan te merken. Jij en ik hebben drugs gebruikt... So what. Iedereen maakt fouten. Neelie Smit Kroes is wel dé heldin van de eeuw in de EU.
p
pieter-bLid
01-01-2024, 00:00
#5
Re: Ierse referendum lijkt NEE te stemmen!! :)

deadlock zei:
pieter-b zei:
alles!
Klik om te vergroten...
Ben jij wezen stemmen voor de Europese verkiezingen?
Klik om te vergroten...
weet ik eerlijk gezegd niet meer :/ maar ik stem op alles waar ik stem op krijg, dus moet haast wel :wink:

deadlock zei:
het punt is dat de europese wet leidend is over de nederlandse wet.. de meeste europese landen zijn niet zo liberaal over softdrugs waardoor er soortgelijke screnarios kunnen/zullen ontstaan.
Klik om te vergroten...
Dat is gedeeltelijk waar. Nederland zal het softdrugsbeleid nooit laten varen, tenzij de CU/SGP een meerderheid krijgen. Dat zie ik niet gebeuren. Dat komt omdat ze dat hebben geregeld via het EP
Klik om te vergroten...
verromantiseerd..waar denk je dat al dat gedoogbeleid tegengas opeens vandaan komt.. juist, van de synchronisatiedrang met de eu... de politiek van nederland wil van het gedoogbeleid af.. op dit moment zetten zowiezo het cda, cu, sgp, pvv, vvd zich hiervoor in.

deadlock zei:
zucht.. hitler had met andere woorden wat kunnen leren van deze aanpak van landverovertje.
Klik om te vergroten...
Wij blijven deze mensen kiezen, dus is het een democratisch proces. Dat was het initieel bij Hitler ook wel trouwens, maar het is ongelofelijk onvergelijkbaar.
Klik om te vergroten...
Nouja..het is in dusverre vergelijkbaar dat hitler een superstaat wou creeren en dit middels geweld heeft getracht en daardoor veel tegengas heeft gekregen.. de huidige vorming van dezelfde superstaat verloopt een stuk gesmeerder.
deadlock zei:
[youtube]<object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/I8CoyLANcts&hl=en"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/I8CoyLANcts&hl=en" type="application/x-shockwave-flash" width="425" height="344"></embed></object>[/youtube]
Klik om te vergroten...
Ja dus?
Klik om te vergroten...
zo uit het hoofd was dat het filmpje waarin werd benadrukt dat juist de vorming van de eu gedreven is door eu nationalisme, hetgeen jij aanhaalde als belangrijkste en ongegronde motief voor het weerhouden van de staat eu.


deadlock zei:
tja..ik denk dat de op reddepaddo veronderstelde privatisering van gevangenissen plus intensivering van the war on drugs niet eens zo ver gezocht is.
Klik om te vergroten...
Dat heeft niets met Europa te maken, maar alles met de infantiliteit van de huidige regering die wij er ZELF neergezet hebben. Jij en ik hebben misschien niet op die partijen gestemd, maar op dit moment is een kamerminderheid tegen en dus is het Nederlandse volk dom. Dat heeft geen ruk met Europa te maken.
Klik om te vergroten...
Dat heeft ALLES met de eu te maken. De eu is een bedrijf, met verantwoordelijkheden naar haar aandeelhouders en niet naar haar burgers.
In amerika zijn 60% van de gevangenen drugsgerelateerde gevangenen. Zij moeten allemaal verplichte arbeid verrichten.
geprivatiseerde gevangenissen zijn het natuurlijke gevolg van een tijdlijn die begon met slavernij, toen sweatshops, en toen gevangeniswerkers. In amerika vormen gevangenissen een ENORM groot econimisch belang.

deadlock zei:
ik vind het zelf vreselijk, kijk naar amerika... hoe daar met de belastinggelden wordt omgesprongen is dan ook ons lot:
http://truemajority.org/oreos/TMoreo_4.swf
Klik om te vergroten...
Ik weet hoe er in de VS gewerkt wordt. De VS is niets meer dan een politieke boevenbende.
Klik om te vergroten...
open je ogen naar de manier waarop de eu ons door de maag wordt gesplitst, en door wat voor mensen.

deadlock zei:
Die keus heb ik niet, en wil ik niet. Er zijn mensen die veel beter gekwalificeerd zijn om dat te regelen. Getrapt kiezen lijkt me hier prima op zijn plaats.
Klik om te vergroten...
mij niet.. persoonlijk heb ik mijn buik vol van de obsessie van kapitalistische groei... in al onze vooruitgang is onze bestedingsruimte achteruit gegaan, is onze economie onzeker (door het vele uit handen geven van kritieke bedrijfstakken naar amerika, zijn die allemaal onzeker sinds het zo slecht met amerika gaat... als je dependances in het buitenland hebt, en het gaat slecht met je, waar bezuinig je dan als eerste?..juist het buitenland.)
en worden we er gewoon niet beter op.
p
pieter-bLid
01-01-2024, 00:00
#6
Re: Ierse referendum lijkt NEE te stemmen!! :)

..maargoed, de wel of niet wenselijkheid voor jou of voor mij terzijde,

het feit blijft dat Nederland in 2005 Nee heeft gezegd tegen de europese grondwet,
dat het lisabon verdrag op een vlag en volkslied na onveranderd is gebleven en de europese grondwet is,
dat er dus op basis daarvan uit gegaan mag worden dat de stem van het volk onveranderd is gebleven,
en dat de politiek desondanks heeft gekozen om het volk niet nogmaals een stem te geven,
en vervolgens het omgekeerde besluit dan de laatste peilingen van de Nederlandse opinie.

De politiek behoort de mening van het volk te vertegenwoordigen, en zij zeiden met een grote meerderheid Nee, maar vooral is de politiek er om een land te regeren, niet om een land weg te geven, daar kan alleen het volk over kiezen.
d
deadlockLid
01-01-2024, 00:00
#7
Re: Ierse referendum lijkt NEE te stemmen!! :)

pieter-b zei:
weet ik eerlijk gezegd niet meer :/ maar ik stem op alles waar ik stem op krijg, dus moet haast wel :wink:
Klik om te vergroten...
Goed, ik ook, in het verleden alleen niet voor referenda, daar koos ik mensen voor. Maar aangezien ik mijn lidmaatschap van de SP heb opgezegd en weloverwogen lid ben geworden van D66, zal ik in het vervolg eigenlijk wel moeten :wink:. De opkomst voor de Europese verkiezingen zijn altijd zo ongelofelijk laag dat het lijkt alsof alleen de ambtenaren en partijleden gaan stemmen.

verromantiseerd..waar denk je dat al dat gedoogbeleid tegengas opeens vandaan komt.. juist, van de synchronisatiedrang met de eu... de politiek van nederland wil van het gedoogbeleid af.. op dit moment zetten zowiezo het cda, cu, sgp, pvv, vvd zich hiervoor in.
Klik om te vergroten...
De VVD is vóór handhaving van het softdrugsbeleid. De andere partijen komen samen op 58 zetels uit. Bij lange na niet genoeg.

zo uit het hoofd was dat het filmpje waarin werd benadrukt dat juist de vorming van de eu gedreven is door eu nationalisme, hetgeen jij aanhaalde als belangrijkste en ongegronde motief voor het weerhouden van de staat eu.
Klik om te vergroten...
Kan zijn, maar deze man heeft meer op zijn kerfstok dan alle mensen waar hij het over heeft. Hij is zich pas een beetje gaan gedragen (en ik denk alleen naar de buitenkant toe, van binnen is hij niet veranderd) toen hij in het EP kwam.


Dat heeft ALLES met de eu te maken. De eu is een bedrijf, met verantwoordelijkheden naar haar aandeelhouders en niet naar haar burgers.
In amerika zijn 60% van de gevangenen drugsgerelateerde gevangenen. Zij moeten allemaal verplichte arbeid verrichten.
geprivatiseerde gevangenissen zijn het natuurlijke gevolg van een tijdlijn die begon met slavernij, toen sweatshops, en toen gevangeniswerkers. In amerika vormen gevangenissen een ENORM groot econimisch belang.
Klik om te vergroten...
Geprivatiseerde gevangenissen zijn verschrikkelijk evil en mogen nooit ingevoerd worden. De socialisten, de kleine christelijken en de links liberalen in de tweede kamer zullen er nooit mee akkoord gaan. Ik ga er prat op dat we in Nederland niet zo met gevangenen en problematiek omgaan als in de VS. Dat is ook niet het doel van de EU trouwens. Die zien namelijk wel in dat er in de VS echt problemen zijn waarvoor het eigenlijk te laat is om ze op te lossen. De VS zou eigenlijk gereboot moeten worden.

open je ogen naar de manier waarop de eu ons door de maag wordt gesplitst, en door wat voor mensen.
Klik om te vergroten...
Nogmaals; Een ruime meerderheid wil dit, anders zouden we massaal op een partij stemmen die ons uit de EU zou halen (wat trouwens politieke en economische zelfmoord zou betekenen).

mij niet.. persoonlijk heb ik mijn buik vol van de obsessie van kapitalistische groei... in al onze vooruitgang is onze bestedingsruimte achteruit gegaan, is onze economie onzeker (door het vele uit handen geven van kritieke bedrijfstakken naar amerika, zijn die allemaal onzeker sinds het zo slecht met amerika gaat... als je dependances in het buitenland hebt, en het gaat slecht met je, waar bezuinig je dan als eerste?..juist het buitenland.)
en worden we er gewoon niet beter op.
Klik om te vergroten...
Haha. Kritieke bedrijfstakken overgeven naar de VS? Bedoel je Corporate Express? Ik kan mijn nietjes ook van een ander bedrijf dan Staples/CE kopen hoor. Dikke care. Praktisch alle informatietechnologie kwam tot diep in de jaren 90 uit de VS. Onze economie is allesbehalve onzeker. Die heeft juist het afgelopen jaar laten zien tegen een stootje te kunnen. In de VS begint het nu echt problematisch te worden en komen mensen massaal niet meer rond vanwege de enorm gestegen prijzen. Hier hebben we daar nauwelijks last van.
d
deadlockLid
01-01-2024, 00:00
#8
Re: Ierse referendum lijkt NEE te stemmen!! :)

pieter-b zei:
..maargoed, de wel of niet wenselijkheid voor jou of voor mij terzijde,

het feit blijft dat Nederland in 2005 Nee heeft gezegd tegen de europese grondwet,
dat het lisabon verdrag op een vlag en volkslied na onveranderd is gebleven en de europese grondwet is,
dat er dus op basis daarvan uit gegaan mag worden dat de stem van het volk onveranderd is gebleven,
en dat de politiek desondanks heeft gekozen om het volk niet nogmaals een stem te geven,
en vervolgens het omgekeerde besluit dan de laatste peilingen van de Nederlandse opinie.

De politiek behoort de mening van het volk te vertegenwoordigen, en zij zeiden met een grote meerderheid Nee, maar vooral is de politiek er om een land te regeren, niet om een land weg te geven, daar kan alleen het volk over kiezen.
Klik om te vergroten...
Ik denk dat wij gewoon teveel van mening verschillen om hier goed over te discussiëren. Je bent in ieder geval wel een van de weinige mensen die weet waar hij het over heeft. Daarvoor; Bravo.
p
pieter-bLid
01-01-2024, 00:00
#9
Re: Ierse referendum lijkt NEE te stemmen!! :)

deadlock zei:
pieter-b zei:
weet ik eerlijk gezegd niet meer :/ maar ik stem op alles waar ik stem op krijg, dus moet haast wel :wink:
Klik om te vergroten...
Goed, ik ook, in het verleden alleen niet voor referenda, daar koos ik mensen voor. Maar aangezien ik mijn lidmaatschap van de SP heb opgezegd en weloverwogen lid ben geworden van D66, zal ik in het vervolg eigenlijk wel moeten :wink:. De opkomst voor de Europese verkiezingen zijn altijd zo ongelofelijk laag dat het lijkt alsof alleen de ambtenaren en partijleden gaan stemmen.
Klik om te vergroten...
iets wat ik zie als gevolg van de falende journalistiek.. het ontbinden van Nederland is gewoon een belachelijk onderbelichte zaak, maar gelukkig weet half Nederland de naam van het franse meisje waarvan beweerd wordt dat ze door verondersteld genuttigde paddos zelfmoord heeft gepleegd.

deadlock zei:
verromantiseerd..waar denk je dat al dat gedoogbeleid tegengas opeens vandaan komt.. juist, van de synchronisatiedrang met de eu... de politiek van nederland wil van het gedoogbeleid af.. op dit moment zetten zowiezo het cda, cu, sgp, pvv, vvd zich hiervoor in.
Klik om te vergroten...
De VVD is vóór handhaving van het softdrugsbeleid. De andere partijen komen samen op 58 zetels uit. Bij lange na niet genoeg.
Klik om te vergroten...
hahahaha.. grapje zeker! fred teeven is de persoon die het paddo probleem de wereld in heeft geslingerd, fred teeven is de persoon die vooraan staat mbt de allerstrengst mogelijke maatregelen tov drugsproblematiek waaronder achterdeur bevoorrading... lees dat drugsdebat nog maareens door en je zult zien dat hij daaar volledig schizofreen handeld. "blowen moet kunnen, een jointje in een coffeeshop?..heerlijk, moet kunnen..alles mooi, en rozekleurig, ow..enne..de coffeeshop bevoorraders moeten de bak in, ow..enne die legale wietkweek test waar de vvd voorstander van was,..niet langer hoor..wij zijn teegen..WAR!"

deadlock zei:
zo uit het hoofd was dat het filmpje waarin werd benadrukt dat juist de vorming van de eu gedreven is door eu nationalisme, hetgeen jij aanhaalde als belangrijkste en ongegronde motief voor het weerhouden van de staat eu.
Klik om te vergroten...
Kan zijn, maar deze man heeft meer op zijn kerfstok dan alle mensen waar hij het over heeft. Hij is zich pas een beetje gaan gedragen (en ik denk alleen naar de buitenkant toe, van binnen is hij niet veranderd) toen hij in het EP kwam.
Klik om te vergroten...
dus zijn opsomming van boeven uit dat andere filmpje, plus hemzelf..dat maakt het er niet beter op.

deadlock zei:
Dat heeft ALLES met de eu te maken. De eu is een bedrijf, met verantwoordelijkheden naar haar aandeelhouders en niet naar haar burgers.
In amerika zijn 60% van de gevangenen drugsgerelateerde gevangenen. Zij moeten allemaal verplichte arbeid verrichten.
geprivatiseerde gevangenissen zijn het natuurlijke gevolg van een tijdlijn die begon met slavernij, toen sweatshops, en toen gevangeniswerkers. In amerika vormen gevangenissen een ENORM groot econimisch belang.
Klik om te vergroten...
Geprivatiseerde gevangenissen zijn verschrikkelijk evil en mogen nooit ingevoerd worden. De socialisten, de kleine christelijken en de links liberalen in de tweede kamer zullen er nooit mee akkoord gaan. Ik ga er prat op dat we in Nederland niet zo met gevangenen en problematiek omgaan als in de VS. Dat is ook niet het doel van de EU trouwens. Die zien namelijk wel in dat er in de VS echt problemen zijn waarvoor het eigenlijk te laat is om ze op te lossen. De VS zou eigenlijk gereboot moeten worden.
Klik om te vergroten...
nee hoor..een heleboel dingen die wij als onwenselijk zien zijn voor de bedrijfswereld juist erg prettig.. zoals idd die dubbele inkomsten uit het gevangeniswezen... een betere markt bestaat er eigenlijk niet. en het hoogtij vierende comsumisme, alles heel erg prettig. geen EU, maar E-Inc

deadlock zei:
open je ogen naar de manier waarop de eu ons door de maag wordt gesplitst, en door wat voor mensen.
Klik om te vergroten...
Nogmaals; Een ruime meerderheid wil dit, anders zouden we massaal op een partij stemmen die ons uit de EU zou halen (wat trouwens politieke en economische zelfmoord zou betekenen).
Klik om te vergroten...
dat is idd ook hoe het cda beredeneerd tov het verbieden van paddos... wij zijn door het merendeel van het volk gekozen, dus zelfs als het volk luidkeels zijn onenigheid uitroept, vertegenwoordigen wij hun stem met onze beslissing. en economische zelfmoord is het als nederland er alleen bij zou staan. Voor ierland is het bijvoorbeeld nu wel economische zelfmoord, nog voor dat hun vote officieel werden zeiden veel andere lidstaten (waaronder nederland) al dat ze door zouden zetten, en viel er een echo van verontwaardiging over het net tov de gekregen financiele eu steun in het verleden waar ierland haar economische welvaart aan te danken heeft.

deadlock zei:
mij niet.. persoonlijk heb ik mijn buik vol van de obsessie van kapitalistische groei... in al onze vooruitgang is onze bestedingsruimte achteruit gegaan, is onze economie onzeker (door het vele uit handen geven van kritieke bedrijfstakken naar amerika, zijn die allemaal onzeker sinds het zo slecht met amerika gaat... als je dependances in het buitenland hebt, en het gaat slecht met je, waar bezuinig je dan als eerste?..juist het buitenland.)
en worden we er gewoon niet beter op.
Klik om te vergroten...
Haha. Kritieke bedrijfstakken overgeven naar de VS? Bedoel je Corporate Express? Ik kan mijn nietjes ook van een ander bedrijf dan Staples/CE kopen hoor. Dikke care. Praktisch alle informatietechnologie kwam tot diep in de jaren 90 uit de VS. Onze economie is allesbehalve onzeker. Die heeft juist het afgelopen jaar laten zien tegen een stootje te kunnen. In de VS begint het nu echt problematisch te worden en komen mensen massaal niet meer rond vanwege de enorm gestegen prijzen. Hier hebben we daar nauwelijks last van.
Klik om te vergroten...
grapje zeker.. ruim 80% van de nederlandse beurs is in handen van het buitenland.. als het slecht gaat met het buitenland, zullen zij bezuinigen in filialen buiten hun eigen land..dus het onze. In amerika gaat het erg slecht.. en het verdramatiseerd enorm doordat ze daar nu allemaal als een bezetene graan zijn gaan verbouwen voor ethanol brandstof (waanzin en onhaalbaar, maargoed). Ons voedsel is grotendeels afhankelijk van landen als amerika.
het gaat nu redelijk met ons.. als we straks het driedubbele voor voedsel moeten betalen met hetzelfde salaris piepen we wel anders...

onze welvaart is afhankelijk van de economische welvaart van de landen wiens bedrijven een kernfunctie hebben binnen de structuur van de nederlandse maatschappij.
p
pieter-bLid
01-01-2024, 00:00
#10
Re: Ierse referendum lijkt NEE te stemmen!! :)

deadlock zei:
pieter-b zei:
..maargoed, de wel of niet wenselijkheid voor jou of voor mij terzijde,

het feit blijft dat Nederland in 2005 Nee heeft gezegd tegen de europese grondwet,
dat het lisabon verdrag op een vlag en volkslied na onveranderd is gebleven en de europese grondwet is,
dat er dus op basis daarvan uit gegaan mag worden dat de stem van het volk onveranderd is gebleven,
en dat de politiek desondanks heeft gekozen om het volk niet nogmaals een stem te geven,
en vervolgens het omgekeerde besluit dan de laatste peilingen van de Nederlandse opinie.

De politiek behoort de mening van het volk te vertegenwoordigen, en zij zeiden met een grote meerderheid Nee, maar vooral is de politiek er om een land te regeren, niet om een land weg te geven, daar kan alleen het volk over kiezen.
Klik om te vergroten...
Ik denk dat wij gewoon teveel van mening verschillen om hier goed over te discussiëren. Je bent in ieder geval wel een van de weinige mensen die weet waar hij het over heeft. Daarvoor; Bravo.
Klik om te vergroten...
we hebben idd zo onze eigen ideeen. :)
S
SolidiusLid
01-01-2024, 00:00
#11
Re: Ierse referendum lijkt NEE te stemmen!! :)

deadlock zei:
pieter-b zei:
weet ik eerlijk gezegd niet meer :/ maar ik stem op alles waar ik stem op krijg, dus moet haast wel :wink:
Klik om te vergroten...
Goed, ik ook, in het verleden alleen niet voor referenda, daar koos ik mensen voor. Maar aangezien ik mijn lidmaatschap van de SP heb opgezegd en weloverwogen lid ben geworden van D66, zal ik in het vervolg eigenlijk wel moeten :wink:. De opkomst voor de Europese verkiezingen zijn altijd zo ongelofelijk laag dat het lijkt alsof alleen de ambtenaren en partijleden gaan stemmen.
Klik om te vergroten...
Je bent behoorlijk in contradictie met jezelf. Hoe kun JIJ, als democraat zijnde, iets verorberen wat met een paplepel door je strot wordt gedouwd?

Honderden miljoenen Europeanen hebben geen enkele inbreng hebben gehad in dit verdrag, noch onder ogen gehad. En waar die welbekende Christelijke klapmongool die aan zijn laatste stuiptrekking (c.q. kabinet) is begonnen zonder enig beraad bij het volk, ZIJN volk, gelijk een veeg onder zet moedig jij aan? Het einde van onze democratie was in zicht, en jij, de democraat(!), vind dat geen probleem? Hilarisch, bedankt.
s
shokoraLid
01-01-2024, 00:00
#12
Re: Ierse referendum lijkt NEE te stemmen!! :)

Mooi zo, ik ben er erg blij mee. De Europese grondwet was al zo ondemocratisch als wat, maar dat is gelukkig stopgezet door een referendum. Het Europese parlement heeft toen nog maar eens laten zien hoe democratisch ze waren (niet allemaal, er was een oppositie), door ongeveer de zelfde grondwet gewoon in het Lisbon project te proppen. Weinig parlementariers hebben het gelezen en nog minder parlementariers hebbben er iets van begrepen, omdat het bewust super verwarrend is opgeschreven.

Centralisatie is geen gevolg van 'socialisme', centralisatie is een gevolg van kapitalisme. Het begon met de industralisatie en is langzaam doorgetrokken naar globalisatie. Ik vind nationalisme ook debiel, maar dat is een hele andere discussie. Het gaat hier niet om grenzen, wat mij betreft mogen die van Europa gerust weggesloopt worden. Het gaat hier om de centralisatie van macht, er komen nog grotere machtsorganen. En dat is iets wat we met alle middelen moeten zien te voorkomen. We moeten voorkomen dat er organen komen met veel macht en we moeten ook voorkomen dat het bedrijfsleven veel invloed krijgt op het bestuur van natie en maatschappij.
p
pieter-bLid
01-01-2024, 00:00
#13
Re: Ierse referendum lijkt NEE te stemmen!! :)

shokora zei:
Mooi zo, ik ben er erg blij mee. De Europese grondwet was al zo ondemocratisch als wat, maar dat is gelukkig stopgezet door een referendum.
Klik om te vergroten...
..de afspraak was dat alle lidstaten accoord moesten gaan voor het verdrag om aangenomen te worden, dus het verdrag van lissabon zou idd gevallen moeten zijn, ..maar dit recht leek slechts schijn toen nederland en andere landen nog voor de officiele ierse uitslag bekend maakten het verdrag toch in te willen laten gaan.
of ze dat lukt is de vraag, maar een demonstratie van we geven je een keus zolang je dat kiest wat wij willen, is het wel.
N
NorthawkeLid
01-01-2024, 00:00
#14
Je wordt er gewoon blij van. :grin:
B
BlackRobBluntLid
01-01-2024, 00:00
#15
Northawke zei:
Je wordt er gewoon blij van. :grin:
Klik om te vergroten...

:mrgreen: :stoned: :tearsofjoy:
p
pieter-bLid
01-01-2024, 00:00
#16
Re: Ierse referendum lijkt NEE te stemmen!! :)

nog ff nieuwsupdate-je ..allerlij landen waaronder nederland zijn op het moment structuren aan het verzinnen zodat het verdrag toch in kan gaan.. van ierland eruit knikkeren, naar een herstemming eisen etc etc..
Anti-Lisbon campaigners demand Government renegotiate treaty Print
Email+
Share14/06/2008 - 15:13:43
The Government must now demand the renegotiation of the Lisbon treaty, victorious No campaigners insisted today.

Sinn Féin, the only main political party to oppose ratification, said Taoiseach Brian Cowen must listen to the electorate and raise their concerns about the EU reform proposals with other European leaders.

Voters rejected the treaty 53.4% to 46.6% in a referendum this week.

Sinn Féin MEP Mary Lou McDonald has called for a meeting with Mr Cowen to discuss the way ahead in the wake of the poll result.

"Yesterday the Irish people gave the Government a clear and strong mandate to renegotiate the Lisbon Treaty," she said.

"At his first European Council meeting as Taoiseach next week Brian Cowen should set out in clear and unambiguous terms the concerns raised by the Irish people and the need for these concerns to be properly addressed.

"Throughout this referendum campaign a number of specific issues came up over and over again - Ireland's loss of power in Europe including the loss of a permanent Commissioner, neutrality, the race to the bottom in wages and conditions and the opening of key public services to competition.

"Many of these same concerns were raised by the people of France and The Netherlands when they rejected an almost identical package in 2005. And they have been raised by many political voices across the EU over the last twelve months.

"Now is the time for calm voices. Ireland's place in the EU is secure. Suggestions from a small number of EU leaders that they can blindly continue on with the Lisbon Treaty are not just undemocratic but also untrue. The Lisbon Treaty needs the support of all member states to come into effect.

"The people have been asked on three occasions their views on the content of this Treaty and on three occasions it has been rejected.

"European leaders now have an opportunity to listen and to address these genuine concerns.

"There is also a responsibility on all of us who believe that a better deal is possible, to support and assist the Government in their task.

"Sinn Féin wants to be constructive. We will be seeking a meeting with the Taoiseach in the coming days to discuss with him the issues, which we believe can be addressed in a renegotiated Treaty."
Klik om te vergroten...
http://www.breakingnews.ie/ireland/mhgbojsnsnoj/
p
pieter-bLid
01-01-2024, 00:00
#17
Re: Ierse referendum lijkt NEE te stemmen!! :)

en nog een stukje geknipt uit een hele lap text van cnn, maar wel goed en correct geschreven:
cnn zei:
It is an embarrassment too to the other 26 leaders across Europe who, for fear of a similar outcome, have refused to stage popular votes and left the ratification process to more easily managed parliamentarians.

Critics of the constitutional treaty in their countries will now renew their 'we were robbed' protests, pointing out that in the only country where voters were allowed a say the people have rejected the institutional reforms.

Indeed, since the voters in France and the Netherlands in 2005 rejected the previous effort to provide the EU with a constitution the question arises whether any EU enterprise of this kind is capable of passing the test of a popular vote.

The Irish referendum result will be particularly sensitive in nearby Britain where Prime Minister Gordon Brown, whose party had originally promised a referendum on the old constitution, faces a court action over his refusal to stage one on the near identical treaty.
Klik om te vergroten...
P
PikachuLid
01-01-2024, 00:00
#18
de politiek van nederland wil van het gedoogbeleid af.. op dit moment zetten zowiezo het cda, cu, sgp, pvv, vvd zich hiervoor in.
Klik om te vergroten...

De VVD is voor het legaliseren van softdrugs http://www.vvd.nl/index.aspx?FilterId=9 ... entId=2387
p
pieter-bLid
01-01-2024, 00:00
#19
Pikachu zei:
de politiek van nederland wil van het gedoogbeleid af.. op dit moment zetten zowiezo het cda, cu, sgp, pvv, vvd zich hiervoor in.
Klik om te vergroten...

De VVD is voor het legaliseren van softdrugs http://www.vvd.nl/index.aspx?FilterId=9 ... entId=2387
Klik om te vergroten...
de vvd zijn leugenaars..netzoals de pvda dat de politieke doorslag gevende stem zou zijn voor het verkrijgen van een nederlands referendum voor het verdrag van lissabon alsook het verdrag van nice in 2005, dit in hun agenda had staan, en hier niet naart handelde.

lees dat drugsdebat nogmaar eens goed door.
ze komen schappelijk over, maar als je naar de voorstellen kijkt waar ze achter staan, dan zijn dat juist Die voorstellen die legalisering of het gedogen onmogelijk zal maken in de toekomt.. alles moet strenger, iedereen moet de bak in. vvd = niet meer wat het was, dat hebben ze in dat debat wel laten blijken
http://www.drugs-forum.co.uk/forum/show ... p?p=382625
P
PikachuLid
01-01-2024, 00:00
#20
Was er nog maar een 'echte' liberale partij inderdaad... Gewoon waar liberalisme voor staat, vrijheid van de burgers met alleen inmenging op die gebieden die de burgers zelf niet kunnen regelen dmv het bedrijfsleven.

Of in de woorden van Wikipedia:
Uitgangspunt

Het liberalisme heeft als uitgangspunt de vrijheid van het individu. Liberalen streven naar een samenleving waarin burgers grote vrijheden genieten, zoals de burgerrechten die het individu beschermen en de macht van de staat en de kerk beperken. Ook streeft het liberalisme naar een vrije markt waarin de overheid zich terughoudend opstelt. Ander speerpunt van het liberalisme is de scheiding van kerk en staat (onder andere als voorwaarde voor godsdienstige tolerantie). Ook willen liberalen dat de staatsinrichting wordt vastgelegd in een grondwet waarin ook de grondrechten van de burger staan.
Klik om te vergroten...

De betutteling door de overheid iriteert mij mateloos, ik kan toch verdomme zelf wel bepalen of ik een pil wil nemen op een feest of wil trippen op de 'levensgevaarlijke' paddo. De overheid is er om randvoorwaarden te stellen om de burgers een menswaardig en fatsoenlijk leven te laten leiden, niet om de burger 'from the cradle to the grave' te begeleiden en te betuttelen tot en met de kleur bloemen op je grafsteen toe.
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."