Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDe Ieren hebben NEE gestemd op het verdrag van lissabon! :)

De Ieren hebben NEE gestemd op het verdrag van lissabon! :)

32 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
p
pieter-bLid
01-01-2024, 00:00
#1
Re: Ierse referendum lijkt NEE te stemmen!! :)

shokora zei:
Mooi zo, ik ben er erg blij mee. De Europese grondwet was al zo ondemocratisch als wat, maar dat is gelukkig stopgezet door een referendum.
Klik om te vergroten...
..de afspraak was dat alle lidstaten accoord moesten gaan voor het verdrag om aangenomen te worden, dus het verdrag van lissabon zou idd gevallen moeten zijn, ..maar dit recht leek slechts schijn toen nederland en andere landen nog voor de officiele ierse uitslag bekend maakten het verdrag toch in te willen laten gaan.
of ze dat lukt is de vraag, maar een demonstratie van we geven je een keus zolang je dat kiest wat wij willen, is het wel.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
p
pieter-bLid
01-01-2024, 00:00
#2
Re: Ierse referendum lijkt NEE te stemmen!! :)

nog ff nieuwsupdate-je ..allerlij landen waaronder nederland zijn op het moment structuren aan het verzinnen zodat het verdrag toch in kan gaan.. van ierland eruit knikkeren, naar een herstemming eisen etc etc..
Anti-Lisbon campaigners demand Government renegotiate treaty Print
Email+
Share14/06/2008 - 15:13:43
The Government must now demand the renegotiation of the Lisbon treaty, victorious No campaigners insisted today.

Sinn Féin, the only main political party to oppose ratification, said Taoiseach Brian Cowen must listen to the electorate and raise their concerns about the EU reform proposals with other European leaders.

Voters rejected the treaty 53.4% to 46.6% in a referendum this week.

Sinn Féin MEP Mary Lou McDonald has called for a meeting with Mr Cowen to discuss the way ahead in the wake of the poll result.

"Yesterday the Irish people gave the Government a clear and strong mandate to renegotiate the Lisbon Treaty," she said.

"At his first European Council meeting as Taoiseach next week Brian Cowen should set out in clear and unambiguous terms the concerns raised by the Irish people and the need for these concerns to be properly addressed.

"Throughout this referendum campaign a number of specific issues came up over and over again - Ireland's loss of power in Europe including the loss of a permanent Commissioner, neutrality, the race to the bottom in wages and conditions and the opening of key public services to competition.

"Many of these same concerns were raised by the people of France and The Netherlands when they rejected an almost identical package in 2005. And they have been raised by many political voices across the EU over the last twelve months.

"Now is the time for calm voices. Ireland's place in the EU is secure. Suggestions from a small number of EU leaders that they can blindly continue on with the Lisbon Treaty are not just undemocratic but also untrue. The Lisbon Treaty needs the support of all member states to come into effect.

"The people have been asked on three occasions their views on the content of this Treaty and on three occasions it has been rejected.

"European leaders now have an opportunity to listen and to address these genuine concerns.

"There is also a responsibility on all of us who believe that a better deal is possible, to support and assist the Government in their task.

"Sinn Féin wants to be constructive. We will be seeking a meeting with the Taoiseach in the coming days to discuss with him the issues, which we believe can be addressed in a renegotiated Treaty."
Klik om te vergroten...
http://www.breakingnews.ie/ireland/mhgbojsnsnoj/
p
pieter-bLid
01-01-2024, 00:00
#3
Re: Ierse referendum lijkt NEE te stemmen!! :)

en nog een stukje geknipt uit een hele lap text van cnn, maar wel goed en correct geschreven:
cnn zei:
It is an embarrassment too to the other 26 leaders across Europe who, for fear of a similar outcome, have refused to stage popular votes and left the ratification process to more easily managed parliamentarians.

Critics of the constitutional treaty in their countries will now renew their 'we were robbed' protests, pointing out that in the only country where voters were allowed a say the people have rejected the institutional reforms.

Indeed, since the voters in France and the Netherlands in 2005 rejected the previous effort to provide the EU with a constitution the question arises whether any EU enterprise of this kind is capable of passing the test of a popular vote.

The Irish referendum result will be particularly sensitive in nearby Britain where Prime Minister Gordon Brown, whose party had originally promised a referendum on the old constitution, faces a court action over his refusal to stage one on the near identical treaty.
Klik om te vergroten...
P
PikachuLid
01-01-2024, 00:00
#4
de politiek van nederland wil van het gedoogbeleid af.. op dit moment zetten zowiezo het cda, cu, sgp, pvv, vvd zich hiervoor in.
Klik om te vergroten...

De VVD is voor het legaliseren van softdrugs http://www.vvd.nl/index.aspx?FilterId=9 ... entId=2387
p
pieter-bLid
01-01-2024, 00:00
#5
Pikachu zei:
de politiek van nederland wil van het gedoogbeleid af.. op dit moment zetten zowiezo het cda, cu, sgp, pvv, vvd zich hiervoor in.
Klik om te vergroten...

De VVD is voor het legaliseren van softdrugs http://www.vvd.nl/index.aspx?FilterId=9 ... entId=2387
Klik om te vergroten...
de vvd zijn leugenaars..netzoals de pvda dat de politieke doorslag gevende stem zou zijn voor het verkrijgen van een nederlands referendum voor het verdrag van lissabon alsook het verdrag van nice in 2005, dit in hun agenda had staan, en hier niet naart handelde.

lees dat drugsdebat nogmaar eens goed door.
ze komen schappelijk over, maar als je naar de voorstellen kijkt waar ze achter staan, dan zijn dat juist Die voorstellen die legalisering of het gedogen onmogelijk zal maken in de toekomt.. alles moet strenger, iedereen moet de bak in. vvd = niet meer wat het was, dat hebben ze in dat debat wel laten blijken
http://www.drugs-forum.co.uk/forum/show ... p?p=382625
P
PikachuLid
01-01-2024, 00:00
#6
Was er nog maar een 'echte' liberale partij inderdaad... Gewoon waar liberalisme voor staat, vrijheid van de burgers met alleen inmenging op die gebieden die de burgers zelf niet kunnen regelen dmv het bedrijfsleven.

Of in de woorden van Wikipedia:
Uitgangspunt

Het liberalisme heeft als uitgangspunt de vrijheid van het individu. Liberalen streven naar een samenleving waarin burgers grote vrijheden genieten, zoals de burgerrechten die het individu beschermen en de macht van de staat en de kerk beperken. Ook streeft het liberalisme naar een vrije markt waarin de overheid zich terughoudend opstelt. Ander speerpunt van het liberalisme is de scheiding van kerk en staat (onder andere als voorwaarde voor godsdienstige tolerantie). Ook willen liberalen dat de staatsinrichting wordt vastgelegd in een grondwet waarin ook de grondrechten van de burger staan.
Klik om te vergroten...

De betutteling door de overheid iriteert mij mateloos, ik kan toch verdomme zelf wel bepalen of ik een pil wil nemen op een feest of wil trippen op de 'levensgevaarlijke' paddo. De overheid is er om randvoorwaarden te stellen om de burgers een menswaardig en fatsoenlijk leven te laten leiden, niet om de burger 'from the cradle to the grave' te begeleiden en te betuttelen tot en met de kleur bloemen op je grafsteen toe.
p
pieter-bLid
01-01-2024, 00:00
#7
yups..vvd heeft weinig meer met liberaliteit te maken..

De bekende liberaal John Stuart Mill schreef al in zijn essay uit 1859 het volgende:

"[..] het enige oogmerk dat de mensheid het recht geeft om individueel of collectief in te grijpen in de vrijheid van handelen van een van hen, hun eigen bescherming is; en dat de enige reden waarom men rechtmatig macht kan uitoefenen over enig lid van een beschaafde samenleving, tegen zijn zin, de zorg is dat anderen geen schade wordt toegebracht. Iemands eigen welzijn, hetzij fysiek, hetzij moreel, is geen voldoende rechtsgrond. Men kan iemand niet met recht dwingen om iets te doen of te laten, omdat het beter voor hem zou zijn als hij dat deed, omdat het hem gelukkiger zou maken, of omdat anderen het wijs of zelfs rechtvaardig zouden vinden als hij dat deed. Dit zijn goede redenen om iemand raad te geven, of met hem te redetwisten, of te proberen hem over te halen, of hem te smeken, maar niet om hem tot iets te dwingen of om hem te benadelen als hij iets anders doet. Om dat te rechtvaardigen moet het gedrag waarvan men hem wil weerhouden, anderen schade toebrengen. Iemand is de maatschappij slechts verantwoording schuldig voorzover zijn gedrag anderen aangaat. Waar hij slechts met zichzelf te maken heeft is hij, met alle recht, volmaakt onafhankelijk. Over zichzelf, over zijn eigen lichaam en geest, is het individu soeverein." (Vertaling van J.S. Mills bekende schadebeginsel in zijn essay 'On Liberty')
Klik om te vergroten...
d
deadlockLid
01-01-2024, 00:00
#8
Re: Ierse referendum lijkt NEE te stemmen!! :)

pieter-b zei:
iets wat ik zie als gevolg van de falende journalistiek.. het ontbinden van Nederland is gewoon een belachelijk onderbelichte zaak, maar gelukkig weet half Nederland de naam van het franse meisje waarvan beweerd wordt dat ze door verondersteld genuttigde paddos zelfmoord heeft gepleegd.
Klik om te vergroten...
Falende journalistiek, ach, mensen willen dit graag horen. Anders verkoopt het niet. Bijna alles is van Telegraaf niveau tegenwoordig. Het paddoverbod komt vanuit de regering, niet vanuit europa. Makkelijk scoren bij de conservatieve achterban.
hahahaha.. grapje zeker! fred teeven is de persoon die het paddo probleem de wereld in heeft geslingerd, fred teeven is de persoon die vooraan staat mbt de allerstrengst mogelijke maatregelen tov drugsproblematiek waaronder achterdeur bevoorrading... lees dat drugsdebat nog maareens door en je zult zien dat hij daaar volledig schizofreen handeld. "blowen moet kunnen, een jointje in een coffeeshop?..heerlijk, moet kunnen..alles mooi, en rozekleurig, ow..enne..de coffeeshop bevoorraders moeten de bak in, ow..enne die legale wietkweek test waar de vvd voorstander van was,..niet langer hoor..wij zijn teegen..WAR!"
Klik om te vergroten...
Paddo's vallen dan ook niet onder het softdrugsbeleid. Paddo's staan op geen enkele lijst van verboden middelen en vallen onder levensmiddelen. Het is daarom niet mogelijk om het te vergelijken.

Het is trouwens ook geen goed plan om qua wiet & hasj over te gaan van gedogen naar wettelijk toestaan. Dat laat de weg open voor accijns en andere belastingen. De kweek en aan- en afvoer van en naar de shops moet wel anders geregeld gaan worden, dat ben ik met je eens. Maar nogmaals; Ook zonder Europa had de VVD deze 'liberale' (lees; Amerikaanse) ideeën gehad.

nee hoor..een heleboel dingen die wij als onwenselijk zien zijn voor de bedrijfswereld juist erg prettig.. zoals idd die dubbele inkomsten uit het gevangeniswezen... een betere markt bestaat er eigenlijk niet. en het hoogtij vierende comsumisme, alles heel erg prettig. geen EU, maar E-Inc
Klik om te vergroten...
Pfffff. "Als en dan in de toekomst" Dergelijke dingen worden al tijden geroepen en het is er nog steeds niet van gekomen. En nogmaals; Er is niets mis met socialistisch kapitalisme.

dat is idd ook hoe het cda beredeneerd tov het verbieden van paddos... wij zijn door het merendeel van het volk gekozen, dus zelfs als het volk luidkeels zijn onenigheid uitroept, vertegenwoordigen wij hun stem met onze beslissing. en economische zelfmoord is het als nederland er alleen bij zou staan. Voor ierland is het bijvoorbeeld nu wel economische zelfmoord, nog voor dat hun vote officieel werden zeiden veel andere lidstaten (waaronder nederland) al dat ze door zouden zetten, en viel er een echo van verontwaardiging over het net tov de gekregen financiele eu steun in het verleden waar ierland haar economische welvaart aan te danken heeft.
Klik om te vergroten...
Hey! De CD heeft in de jaren 80 en 90 al geroepen dat alle belastingen naar beneden zouden gaan. Waarom heeft niemand er dan op gestemd? En Ierland stapt niet uit de EU met deze "nee", dus er moet alleen teruggegaan worden naar de onderhandelingstafel. Ierland zal namelijk steeds nee blijven zeggen als er niet rigoreus dingen veranderen in het verdrag en het is niet mogelijk om zonder referendum dit verdrag aan te nemen (dat zou ongrondwettelijk in Ierland zijn). Dus maak je niet druk.

grapje zeker.. ruim 80% van de nederlandse beurs is in handen van het buitenland.. als het slecht gaat met het buitenland, zullen zij bezuinigen in filialen buiten hun eigen land..dus het onze. In amerika gaat het erg slecht.. en het verdramatiseerd enorm doordat ze daar nu allemaal als een bezetene graan zijn gaan verbouwen voor ethanol brandstof (waanzin en onhaalbaar, maargoed). Ons voedsel is grotendeels afhankelijk van landen als amerika.
het gaat nu redelijk met ons.. als we straks het driedubbele voor voedsel moeten betalen met hetzelfde salaris piepen we wel anders...
Klik om te vergroten...
Nee, de voedselcrisis gaan wij weinig van merken. Onze voedselbehoefte is namelijk zelfvoorzienend met een enorm extra wat wij exporteren. En je redenering klopt niet. Starbucks bijvoorbeeld, reorganiseert op dit moment heel heftig en alleen in eigen land. Want daarbuiten is het niet nodig en blijven ze zelfs doorgroeien. Zo zijn er nog een paar dozijn bedrijven waar dat voor geldt. De Nederlandse consument is trouwens best slim en betrokken en hebben al eens het beleid van een bedrijf finaal om laten slaan vanwege bijvoorbeeld personeelspraktijken die echt niet konden. Ze lieten de produkten toen massaal links liggen en de producent veranderde hun praktijken.

onze welvaart is afhankelijk van de economische welvaart van de landen wiens bedrijven een kernfunctie hebben binnen de structuur van de nederlandse maatschappij.
Klik om te vergroten...
Errrr......
d
deadlockLid
01-01-2024, 00:00
#9
Re: Ierse referendum lijkt NEE te stemmen!! :)

Solidius zei:
Je bent behoorlijk in contradictie met jezelf. Hoe kun JIJ, als democraat zijnde, iets verorberen wat met een paplepel door je strot wordt gedouwd?
Klik om te vergroten...
Ik ben geen democraat. Ik ben voor een gecontroleerde dictatuur. Alleen dat zit er niet in. En daarnaast verorber ik niet wat ik mij ingegoten krijg. Ik weeg alles kritisch tegen elkaar af en dan trek ik mijn gevolgtrekking daar uit.
Zometeen ga je me nog vertellen dat jij "R=U/I" of "P=U*I" in twijfel trekt, alleen maar omdat het je met de paplepel ingegoten wordt op de middelbare school.

Honderden miljoenen Europeanen hebben geen enkele inbreng hebben gehad in dit verdrag, noch onder ogen gehad. En waar die welbekende Christelijke klapmongool die aan zijn laatste stuiptrekking (c.q. kabinet) is begonnen zonder enig beraad bij het volk, ZIJN volk, gelijk een veeg onder zet moedig jij aan? Het einde van onze democratie was in zicht, en jij, de democraat(!), vind dat geen probleem? Hilarisch, bedankt.
Klik om te vergroten...
Ik heb ook gezegd dat ik het referendum maar voor lief neem. Ik kies daar normaliter mensen voor. Ik heb trouwens geen idee hoe D66 tegenover dit verdrag staat, maar aangezien ze niet in de coalitie zitten waarschijnlijk negatief.
d
deadlockLid
01-01-2024, 00:00
#10
Pikachu zei:
Was er nog maar een 'echte' liberale partij inderdaad... Gewoon waar liberalisme voor staat, vrijheid van de burgers met alleen inmenging op die gebieden die de burgers zelf niet kunnen regelen dmv het bedrijfsleven.....
Klik om te vergroten...
Je hebt bijna gelijk. Jij hebt het over libertijns. Liberalen hebben individuele vrijheid hoog in het vaandel, maar zijn wel voor een gedeeltelijke overheidscontrole.

Maargoed. De VVD is niet meer wat het geweest is sinds Zalm weg is.

Oh trouwens; Over die pil in je hoofd op feesten. Je hebt gedeeltelijk gelijk. Ja het zou moeten kunnen, maar de regering heeft een verantwoordelijkheid om zijn burgers te beschermen tegen slechte dingen. En je kan XTC nou niet bepaald een goed iets noemen. Er staat hier verderop in dit subforum een topic over een 37 jarige man....
Ja dat is overdreven, maar het illustreert wel een beetje waarom het verboden is.
p
pieter-bLid
01-01-2024, 00:00
#11
Re: Ierse referendum lijkt NEE te stemmen!! :)

deadlock zei:
pieter-b zei:
iets wat ik zie als gevolg van de falende journalistiek.. het ontbinden van Nederland is gewoon een belachelijk onderbelichte zaak, maar gelukkig weet half Nederland de naam van het franse meisje waarvan beweerd wordt dat ze door verondersteld genuttigde paddos zelfmoord heeft gepleegd.
Klik om te vergroten...
Falende journalistiek, ach, mensen willen dit graag horen. Anders verkoopt het niet. Bijna alles is van Telegraaf niveau tegenwoordig. Het paddoverbod komt vanuit de regering, niet vanuit europa. Makkelijk scoren bij de conservatieve achterban.
Klik om te vergroten...
het paddoverbod komt voor een groot deel door synchronisatiedrang met europa. de nederlandse politici willen niet meer dat nederland een eigen willetje heeft.

deadlock zei:
hahahaha.. grapje zeker! fred teeven is de persoon die het paddo probleem de wereld in heeft geslingerd, fred teeven is de persoon die vooraan staat mbt de allerstrengst mogelijke maatregelen tov drugsproblematiek waaronder achterdeur bevoorrading... lees dat drugsdebat nog maareens door en je zult zien dat hij daaar volledig schizofreen handeld. "blowen moet kunnen, een jointje in een coffeeshop?..heerlijk, moet kunnen..alles mooi, en rozekleurig, ow..enne..de coffeeshop bevoorraders moeten de bak in, ow..enne die legale wietkweek test waar de vvd voorstander van was,..niet langer hoor..wij zijn teegen..WAR!"
Klik om te vergroten...
Paddo's vallen dan ook niet onder het softdrugsbeleid. Paddo's staan op geen enkele lijst van verboden middelen en vallen onder levensmiddelen. Het is daarom niet mogelijk om het te vergelijken.
Klik om te vergroten...
in het drugsbeleid gaf hij aan dat de vvd zich distancieerde van het voorstel om gedoogd te kweken en de achterdeur te bevoorraden. (ietswat daarvoor steeds eigenhandig door cda werd tegengehouden), en sprak het zich uit over het opdrijven van cannabis gerelateerde straffen, voor bevoorrading enzo... in andere woorden zouden zijn voorstellen coffeeshops in nederland onmogelijk maken.

deadlock zei:
Het is trouwens ook geen goed plan om qua wiet & hasj over te gaan van gedogen naar wettelijk toestaan. Dat laat de weg open voor accijns en andere belastingen. De kweek en aan- en afvoer van en naar de shops moet wel anders geregeld gaan worden, dat ben ik met je eens. Maar nogmaals; Ook zonder Europa had de VVD deze 'liberale' (lees; Amerikaanse) ideeën gehad.
Klik om te vergroten...
het is juist een heel goed idee om het te legaliseren...dit getouwtrek moet maar eens ophouden. Ik vind dat het recht op gerbuik, productie bezit en vervoer van middelen nu eindelijk eens doorgedrukt moet worden. de overheid heeft niks oin mijn hoofd te maken..ik bepaal het zelf en anders verdedig ik mijn territorium met de intensiteit waaretoe ik gedwongen wordt.Mijn..niet jullie..Nooit jullie!..anyway..woedemode off, legalisering en belastingen is prima.. een te duur product verkoopt niet.
Wel vind ik dat internationale handel ten strengste verboden moet worden..als enige prioriteit bij drugsregulering...maargoed..dit alles is natuurlijk een discussie appart en mijn ideeen zijn zeker niet alom vertegenwoordigend :wink:

deadlock zei:
nee hoor..een heleboel dingen die wij als onwenselijk zien zijn voor de bedrijfswereld juist erg prettig.. zoals idd die dubbele inkomsten uit het gevangeniswezen... een betere markt bestaat er eigenlijk niet. en het hoogtij vierende comsumisme, alles heel erg prettig. geen EU, maar E-Inc
Klik om te vergroten...
Pfffff. "Als en dan in de toekomst" Dergelijke dingen worden al tijden geroepen en het is er nog steeds niet van gekomen. En nogmaals; Er is niets mis met socialistisch kapitalisme.
Klik om te vergroten...
dit wordt een land waarop de rechten van een bedrijf meer bescherming genieten dan dat van het individu...in de grondwet vastgelegd..ikzegje...dasechtgoedmis.

deadlock zei:
dat is idd ook hoe het cda beredeneerd tov het verbieden van paddos... wij zijn door het merendeel van het volk gekozen, dus zelfs als het volk luidkeels zijn onenigheid uitroept, vertegenwoordigen wij hun stem met onze beslissing. en economische zelfmoord is het als nederland er alleen bij zou staan. Voor ierland is het bijvoorbeeld nu wel economische zelfmoord, nog voor dat hun vote officieel werden zeiden veel andere lidstaten (waaronder nederland) al dat ze door zouden zetten, en viel er een echo van verontwaardiging over het net tov de gekregen financiele eu steun in het verleden waar ierland haar economische welvaart aan te danken heeft.
Klik om te vergroten...
Hey! De CD heeft in de jaren 80 en 90 al geroepen dat alle belastingen naar beneden zouden gaan. Waarom heeft niemand er dan op gestemd? En Ierland stapt niet uit de EU met deze "nee", dus er moet alleen teruggegaan worden naar de onderhandelingstafel. Ierland zal namelijk steeds nee blijven zeggen als er niet rigoreus dingen veranderen in het verdrag en het is niet mogelijk om zonder referendum dit verdrag aan te nemen (dat zou ongrondwettelijk in Ierland zijn). Dus maak je niet druk.
Klik om te vergroten...
waarom continueren de lidstaten het ratificatieproces van het huidige verdrag dan?..of gaven iig aan dat te willen..


deadlock zei:
grapje zeker.. ruim 80% van de nederlandse beurs is in handen van het buitenland.. als het slecht gaat met het buitenland, zullen zij bezuinigen in filialen buiten hun eigen land..dus het onze. In amerika gaat het erg slecht.. en het verdramatiseerd enorm doordat ze daar nu allemaal als een bezetene graan zijn gaan verbouwen voor ethanol brandstof (waanzin en onhaalbaar, maargoed). Ons voedsel is grotendeels afhankelijk van landen als amerika.
het gaat nu redelijk met ons.. als we straks het driedubbele voor voedsel moeten betalen met hetzelfde salaris piepen we wel anders...
Klik om te vergroten...
Nee, de voedselcrisis gaan wij weinig van merken. Onze voedselbehoefte is namelijk zelfvoorzienend met een enorm extra wat wij exporteren. En je redenering klopt niet. Starbucks bijvoorbeeld, reorganiseert op dit moment heel heftig en alleen in eigen land. Want daarbuiten is het niet nodig en blijven ze zelfs doorgroeien. Zo zijn er nog een paar dozijn bedrijven waar dat voor geldt. De Nederlandse consument is trouwens best slim en betrokken en hebben al eens het beleid van een bedrijf finaal om laten slaan vanwege bijvoorbeeld personeelspraktijken die echt niet konden. Ze lieten de produkten toen massaal links liggen en de producent veranderde hun praktijken.
Klik om te vergroten...
toegegeven ..dat was erg speculatief :wink:

deadlock zei:
onze welvaart is afhankelijk van de economische welvaart van de landen wiens bedrijven een kernfunctie hebben binnen de structuur van de nederlandse maatschappij.
Klik om te vergroten...
Errrr......
Klik om te vergroten...
toch wel hoor...maar natuurlijk alleen in extreme gevallen.
d
deadlockLid
01-01-2024, 00:00
#12
Re: Ierse referendum lijkt NEE te stemmen!! :)

AARGH Mijn haat voor quote-in-quote. Alles handmatig verwijderen.

pieter-b zei:
het paddoverbod komt voor een groot deel door synchronisatiedrang met europa. de nederlandse politici willen niet meer dat nederland een eigen willetje heeft.
Klik om te vergroten...
Dat zeg jij. Ik denk dat het de regeldrang waar Nederland al sinds de oprichting in 1848 (aannemen van de grondwet) last van heeft.

in het drugsbeleid gaf hij aan dat de vvd zich distancieerde van het voorstel om gedoogd te kweken en de achterdeur te bevoorraden. (ietswat daarvoor steeds eigenhandig door cda werd tegengehouden), en sprak het zich uit over het opdrijven van cannabis gerelateerde straffen, voor bevoorrading enzo... in andere woorden zouden zijn voorstellen coffeeshops in nederland onmogelijk maken.
Klik om te vergroten...
Okay, dan had ik mijn info niet goed bij elkaar. Het CDA let ik trouwens sowieso niet meer op. Die zijn nog lachwekkender dan de PvdA en de CU bij elkaar.

het is juist een heel goed idee om het te legaliseren...dit getouwtrek moet maar eens ophouden. Ik vind dat het recht op gerbuik, productie bezit en vervoer van middelen nu eindelijk eens doorgedrukt moet worden. de overheid heeft niks oin mijn hoofd te maken..ik bepaal het zelf en anders verdedig ik mijn territorium met de intensiteit waaretoe ik gedwongen wordt.Mijn..niet jullie..Nooit jullie!..anyway..woedemode off, legalisering en belastingen is prima.. een te duur product verkoopt niet.
Wel vind ik dat internationale handel ten strengste verboden moet worden..als enige prioriteit bij drugsregulering...maargoed..dit alles is natuurlijk een discussie appart en mijn ideeen zijn zeker niet alom vertegenwoordigend :wink:
Klik om te vergroten...
Daar ben ik het dus ook gewoon niet mee eens. Onder andere om voorgenoemde reden. Dit systeem (op wat ik eerder als kritiek aangaf) werkt prima.


dit wordt een land waarop de rechten van een bedrijf meer bescherming genieten dan dat van het individu...in de grondwet vastgelegd..ikzegje...dasechtgoedmis.
Klik om te vergroten...
Hmm.
Niet mee eens. Daarnaast gaat onze eigen grondwet boven dit Europese verdrag. En mensen gaan straks vanzelf wel massiaal socialistische partij stemmen en die vegen de veranderingen in het ontslagrecht ook wel weer van tafel. En ik twijfel trouwens of het niet een goed iets is, de verruiming hiervan. Wij hebben meerdere medewerkers die echt niet presteren, moedwillig. En je kan er niets aan doen. Vast contract=vast contract :| Je moet je bedrijf kunnen beschermen tegen dit soort klaplopers, en daar zijn er veel van.

waarom continueren de lidstaten het ratificatieproces van het huidige verdrag dan?..of gaven iig aan dat te willen..
Klik om te vergroten...
Jah, ze doen maar. In het verdrag staat dat het pas geldig is als alle lidstaten het goedgekeurd hebben.

toegegeven ..dat was erg speculatief :wink:
Klik om te vergroten...
Dat is niet erg :wink: Daar maak ik me zelf ook wel eens schuldig aan, alleen niet in dit geval :tongueout:. De hele uiteenzetting die ik hier maak is ook mijn mening, ondersteund met verifieerbare feiten.

toch wel hoor...maar natuurlijk alleen in extreme gevallen.
Klik om te vergroten...
Daarom ook de 'errrr....'. Ik denk namelijk niet dat het een valide argument is in dit geval.
p
pieter-bLid
01-01-2024, 00:00
#13
Re: Ierse referendum lijkt NEE te stemmen!! :)

deadlock zei:
AARGH Mijn haat voor quote-in-quote. Alles handmatig verwijderen.
Klik om te vergroten...
hehe..ik kan je daar niet mee helpen, met mijn ruim 15 jaar meer dan 1-2 gram wiet p/d is mijn passiviteit daaromtrent echt overmacht :wink:


deadlock zei:
pieter-b zei:
het paddoverbod komt voor een groot deel door synchronisatiedrang met europa. de nederlandse politici willen niet meer dat nederland een eigen willetje heeft.
Klik om te vergroten...
Dat zeg jij. Ik denk dat het de regeldrang waar Nederland al sinds de oprichting in 1848 (aannemen van de grondwet) last van heeft.
Klik om te vergroten...
klopt ook, het is een gevolg van een heleboel dingen.. maar het huidige parlement kijkt wel heel erg naar het buitenland voor goedkeuring..kijk alleen al naar dat paddo drama. maar de regelgeving zit op dit moment ook zeer zeker in een stevige stroomversnelling.

deadlock zei:
in het drugsbeleid gaf hij aan dat de vvd zich distancieerde van het voorstel om gedoogd te kweken en de achterdeur te bevoorraden. (ietswat daarvoor steeds eigenhandig door cda werd tegengehouden), en sprak het zich uit over het opdrijven van cannabis gerelateerde straffen, voor bevoorrading enzo... in andere woorden zouden zijn voorstellen coffeeshops in nederland onmogelijk maken.
Klik om te vergroten...
Okay, dan had ik mijn info niet goed bij elkaar. Het CDA let ik trouwens sowieso niet meer op. Die zijn nog lachwekkender dan de PvdA en de CU bij elkaar.
Klik om te vergroten...
het cda zuigt idd keihard.. het cu en de sgp zeggen tenminste letterlijk waar ze voor staan.. pvda heeft ons onze stem over de eu afgenomen.. die heeft ons wat mij betreft voor de laatste keer voor het lapje gehouden...a zeggen en b doen.

deadlock zei:
het is juist een heel goed idee om het te legaliseren...dit getouwtrek moet maar eens ophouden. Ik vind dat het recht op gerbuik, productie bezit en vervoer van middelen nu eindelijk eens doorgedrukt moet worden. de overheid heeft niks oin mijn hoofd te maken..ik bepaal het zelf en anders verdedig ik mijn territorium met de intensiteit waaretoe ik gedwongen wordt.Mijn..niet jullie..Nooit jullie!..anyway..woedemode off, legalisering en belastingen is prima.. een te duur product verkoopt niet.
Wel vind ik dat internationale handel ten strengste verboden moet worden..als enige prioriteit bij drugsregulering...maargoed..dit alles is natuurlijk een discussie appart en mijn ideeen zijn zeker niet alom vertegenwoordigend :wink:
Klik om te vergroten...
Daar ben ik het dus ook gewoon niet mee eens. Onder andere om voorgenoemde reden. Dit systeem (op wat ik eerder als kritiek aangaf) werkt prima.
Klik om te vergroten...
tja.. wietprijzen vallen niet zo te manipuleren als middelen die niet thuis te groeien zijn.. de prijzen zullen daarom ook legaal niet boven een eurotje of 5-10 uitkomen per gram.

deadlock zei:
dit wordt een land waarop de rechten van een bedrijf meer bescherming genieten dan dat van het individu...in de grondwet vastgelegd..ikzegje...dasechtgoedmis.
Klik om te vergroten...
Hmm.
Niet mee eens. Daarnaast gaat onze eigen grondwet boven dit Europese verdrag. En mensen gaan straks vanzelf wel massiaal socialistische partij stemmen en die vegen de veranderingen in het ontslagrecht ook wel weer van tafel. En ik twijfel trouwens of het niet een goed iets is, de verruiming hiervan. Wij hebben meerdere medewerkers die echt niet presteren, moedwillig. En je kan er niets aan doen. Vast contract=vast contract :| Je moet je bedrijf kunnen beschermen tegen dit soort klaplopers, en daar zijn er veel van.
Klik om te vergroten...
de europese wet staat boven de nederlandse. bedrijven mogen best bescherming genieten, maar niet in een grondwet die bedoeld is als basisframe voor gezamelijke leefbaarheid...


deadlock zei:
waarom continueren de lidstaten het ratificatieproces van het huidige verdrag dan?..of gaven iig aan dat te willen..
Klik om te vergroten...
Jah, ze doen maar. In het verdrag staat dat het pas geldig is als alle lidstaten het goedgekeurd hebben.
Klik om te vergroten...
toch vind ik het een erg ondemocratisch signaal, daarnaast hebben meerdere landen waaronder iig nederland hebben gekeken naar de mogelijkheden om toch door te kunen gaan, en volgens mij zijn ze daaromtrent nog lang niet uitgepraat en zijn we straks toch e-inc.

deadlock zei:
toch wel hoor...maar natuurlijk alleen in extreme gevallen.
Klik om te vergroten...
Daarom ook de 'errrr....'. Ik denk namelijk niet dat het een valide argument is in dit geval.
Klik om te vergroten...
naja.. het midden oosten..
..en de economische staat van amerika ligt toch ook tegen zon extreme situatie aan..
d
deadlockLid
01-01-2024, 00:00
#14
Re: Ierse referendum lijkt NEE te stemmen!! :)

pieter-b zei:
deadlock zei:
AARGH Mijn haat voor quote-in-quote. Alles handmatig verwijderen.
Klik om te vergroten...
hehe..ik kan je daar niet mee helpen, met mijn ruim 15 jaar meer dan 1-2 gram wiet p/d is mijn passiviteit daaromtrent echt overmacht :wink:
Klik om te vergroten...
Het was ook niet tegen jou gericht, maar meer in het algemeen :wink:

pieter-b zei:
klopt ook, het is een gevolg van een heleboel dingen.. maar het huidige parlement kijkt wel heel erg naar het buitenland voor goedkeuring..kijk alleen al naar dat paddo drama. maar de regelgeving zit op dit moment ook zeer zeker in een stevige stroomversnelling.
Klik om te vergroten...
Nee dat lijkt alleen maar zo omdat dit punten zijn waar de media veel aandacht aan geeft. Er is zelfs sprake van een veel deregulering de afgelopen 7 jaar.

het cda zuigt idd keihard.. het cu en de sgp zeggen tenminste letterlijk waar ze voor staan.. pvda heeft ons onze stem over de eu afgenomen.. die heeft ons wat mij betreft voor de laatste keer voor het lapje gehouden...a zeggen en b doen.
Klik om te vergroten...
De CU en SGP zijn evil vanwege dat waar ze voor staan. CDA en PvdA zijn losers omdat ze niet zeggen wat ze doen, of het tegenovergestelde doen van wat ze zeggen.

tja.. wietprijzen vallen niet zo te manipuleren als middelen die niet thuis te groeien zijn.. de prijzen zullen daarom ook legaal niet boven een eurotje of 5-10 uitkomen per gram.
Klik om te vergroten...
Dat weet ik niet, ik ben geen kweker. Ik weet alleen dat ze rustig 10 euro per gram gaan belasten.

de europese wet staat boven de nederlandse. bedrijven mogen best bescherming genieten, maar niet in een grondwet die bedoeld is als basisframe voor gezamelijke leefbaarheid...
Klik om te vergroten...
Algemene misvatting. De Europese wet staat niet 'boven' die van de Nederlandse. Dat geldt alleen voor nieuwe regelgeving.

toch vind ik het een erg ondemocratisch signaal, daarnaast hebben meerdere landen waaronder iig nederland hebben gekeken naar de mogelijkheden om toch door te kunen gaan, en volgens mij zijn ze daaromtrent nog lang niet uitgepraat en zijn we straks toch e-inc.
Klik om te vergroten...
Het zal hier niet gaan zoals in de VS. Ik garandeer je dat. En globalisering is een goed iets. Dat werkt alleen maar in ieders voordeel. De gemiddelde arme afrikaan heeft nu meer koopkracht dan de gemiddelde Nederlander aan het begin van de 20e eeuw.

naja.. het midden oosten..
..en de economische staat van amerika ligt toch ook tegen zon extreme situatie aan..
Klik om te vergroten...
Ja. En de gevolgen van de kredietcrisis zijn ook minder merkbaar hier dan gedacht omdat onze economieën een stuk robuuster zijn dan gedacht werd.
N
NorthawkeLid
01-01-2024, 00:00
#15
Je wordt er gewoon blij van. :grin:
B
BlackRobBluntLid
01-01-2024, 00:00
#16
Northawke zei:
Je wordt er gewoon blij van. :grin:
Klik om te vergroten...

:mrgreen: :stoned: :tearsofjoy:
p
pieter-bLid
01-01-2024, 00:00
#17
Het ierse referendum over het verdrag van lissabon is gisteren gehouden en vandaag worden de stemmen geteld.
Het lijkt erop dat ierland Nee heeft gestemd op het verdrag.


nog even als geheugen opfrisser, de europese grondwet was unaniem afgewezen, hernoemd naar het verdrag van lissabon en vervolgens door onze politieke leiders aangenomen terwijl inhoudelijk niets veranderd is, Nederland geeft zijn macht uit handen. Balkenende heeft zich schuldig gemaakt aan hoogverraad en heeft Nederland vrijwillig overgegeven. Als dit verdrag in werking treed is de macht van onze democratie vergelijkbaar met dat van een gemeente. De europese wet is dan leidend. we mogen ook niet langer onze eigen economie bepalen, of onze belanstingen, een gezamelijk leger, geen stemrecht..etc etc.etc ... een ware dictatuur.
ierland was onze enige hoop omdat onze eigen leiders ons hebben verraden, en het lijkt erop dat het ierse volk tegen heeft gestemd! :rockband: :rockband: :rockband:

maargoed..
/06/2008 - 14:01:41
The Socialist Workers' Party called today’s rejection of the Lisbon Treaty a victory for everyone who opposes a Europe dominated by big business.

As counting continues to reveal a resounding victory for the No camp the SWP described the result as a victory for everyone who opposes the new militarism that would be introduced by the Treaty.

A statement from the SWP read: "Many of the 490 million people in Europe who were deprived of their right to vote on this Treaty will be also delighted. In rejecting Lisbon. Irish voters have struck a blow for democracy and demonstrated their solidarity with their fellow Europeans.

"This failure to ratify the Lisbon treaty must surely be the final nail in this undemocratic treaty. There is no room for renegotiation and we call upon the Irish government and the EU Commission to take the Lisbon Treaty off the table in its entirety.

"People did not reject aspects of the Treaty, they rejected the whole package and their vote must be respected
Klik om te vergroten...
http://www.breakingnews.ie/ireland/mhgbojididgb/

WOOOOHOOOOOOO!!!!!!!!!! :rockband: :rockband: :rockband: :rockband: :grin:

[youtube]<object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/mgRLs4_1KI0&hl=en"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/mgRLs4_1KI0&hl=en" type="application/x-shockwave-flash" width="425" height="344"></embed></object>[/youtube]

[youtube]<object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/rXCzWTVHjrs&hl=en"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/rXCzWTVHjrs&hl=en" type="application/x-shockwave-flash" width="425" height="344"></embed></object>[/youtube]

[youtube]<object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/8Kr0Foq3CQE&hl=en"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/8Kr0Foq3CQE&hl=en" type="application/x-shockwave-flash" width="425" height="344"></embed></object>[/youtube]
S
Scooby-DooLid
01-01-2024, 00:00
#18
Re: Ierse referendum lijkt NEE te stemmen!! :)

Ierland :rock:
p
pieter-bLid
01-01-2024, 00:00
#19
Re: Ierse referendum lijkt NEE te stemmen!! :)

Alle stemmen zijn geteld, het is nu officieel:

Lisbon Treaty officially rejected Print
Email+
Share13/06/2008 - 17:01:45
With all official constituency counts in, the Lisbon Treaty has been officially rejected by the Irish electorate.

The final constituency, that of Taoiseach Brian Cowen in Laois-Offaly, voted in favour of the treaty, with 31,786 (56%) voting in favour, with 24,963 voting against (44%).

Nationally, the final count saw 862,415 voting No, a 53.4% majority, with 752,451 voting Yes (46.6%).

The results followed a day-long count that revealed how rural and working-class voters heavily rejected the EU’s blueprint to modernise its powers and institutions in line with its rapid expansion since 2004.

Ireland was the only EU member to seek to ratify the Lisbon Treaty through a national referendum, while all others are doing so only through their national governments.

The Irish rejection technically means it cannot become law throughout the community.

Taoiseach Brian Cowen will join other EU leaders at a summit next week to try to negotiate a new way forward.
Klik om te vergroten...
http://www.breakingnews.ie/ireland/mhgbojsnauql/
d
deadlockLid
01-01-2024, 00:00
#20
Re: Ierse referendum lijkt NEE te stemmen!! :)

Jammer. Europa is de bom en onze economie is er volledig van afhankelijk.
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."