Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsGeen regulering paddoverkoop in Amsterdam

Geen regulering paddoverkoop in Amsterdam

16 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
T
TwilightLid
01-01-2024, 00:00
#1
Blijft een stomme bedoeling ja.

Maar op zich wel prettig dat het weer een eindje is uitgesteld.
Nu hopen dat het VLOS ook iets bereikt met die rechtzaak waarmee ze het paddo verbod tegen willen houden.
h
henkie84Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Geen regulering paddoverkoop in Amsterdam
Uitgegeven: 27 juni 2008 11:09
Laatst gewijzigd: 27 juni 2008 12:56


AMSTERDAM - De gemeente Amsterdam gaat op korte termijn geen strengere eisen stellen aan de verkoop van paddo's, om op die manier duidelijk te maken dat een verbod op de hallucinerende paddestoelen niet nodig is. Dat liet een woordvoerder van burgemeester Job Cohen vrijdag weten.

Smartshopkoepel VLOS riep de gemeente donderdag op om de verkoop van paddo's te gaan reguleren, voordat het kabinet met een verbod op de paddestoelen komt.

De ministers Ab Klink (Volksgezondheid) en Ernst Hirsch Ballin (Justitie) willen het bezit en verkoop van paddo's verbieden. Een meerderheid van de Tweede Kamer steunt hen daarin.

Verordeningen

Volgens de woordvoerder is het invoeren van strengere regels "niet realistisch". "Een dergelijke regulering gaat maanden tijd kosten. Als we al strengere regels zouden willen, halen we het nooit in die tijd." Voor regulering zouden plaatselijke verordeningen moeten worden aangepast. Ook zou de gemeenteraad erover moeten beslissen, maar die is in de zomermaanden met reces.

Burgemeester Job Cohen stelde vorig jaar voor om kopers van de paddenstoelen een bedenktijd van enkele dagen op te leggen. Het kabinet streeft echter een algeheel verbod na.
Klik om te vergroten...

Bron:
http://www.nu.nl/news/1631280/11/Geen_r ... erdam.html
p
phyLid
01-01-2024, 00:00
#3
Twilight zei:
Blijft een stomme bedoeling ja.

Maar op zich wel prettig dat het weer een eindje is uitgesteld.
Nu hopen dat het VLOS ook iets bereikt met die rechtzaak waarmee ze het paddo verbod tegen willen houden.
Klik om te vergroten...

Ze hebben juist 'niets' bereikt.
T
TwilightLid
01-01-2024, 00:00
#4
Die rechtzaak moet nog komen toch?
p
phyLid
01-01-2024, 00:00
#5
Maar op zich wel prettig dat het weer een eindje is uitgesteld.
Klik om te vergroten...

wat is er goed aan dat de regulering is uitgesteld? dit is een alternatief voor het verbod.
T
TwilightLid
01-01-2024, 00:00
#6
phy zei:
Maar op zich wel prettig dat het weer een eindje is uitgesteld.
Klik om te vergroten...

wat is er goed aan dat de regulering is uitgesteld? dit is een alternatief voor het verbod.
Klik om te vergroten...
Ik dacht dat het verbod is uitgesteld. Dat staat ook in het bericht, ik vind de kop van het bericht daarom wat onduidelijk, omdat het impliceert dat je nu dus geen paddo's meer kan halen. Maar dat kan nog wel. :)
Verbod is in ieder geval uitgesteld tot na de zomer zover ik weet.
p
phyLid
01-01-2024, 00:00
#7
Jeps daar kan ik ook niet om rouwen!!!!
:beer: <- paddosoepje
D
DreamWeaverLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ab & Ernst, ik heb net weer een kweeksetje besteld, als jullie je eens geroepen voelen om uit dat CDA keurslijf te stappen mag je er wel een paar van mij hebben!
p
phyLid
01-01-2024, 00:00
#9
Hoe moeilijk kan het zijn.

Maar ja, ambtenaren moeten zichzelf bezigheouden blijkbaar.
P
PikachuLid
01-01-2024, 00:00
#10
shokora zei:
Nouja, het is een begin. Nu maar hopen dat die rechtzaak iets concreets uithaalt, want wat Ab Klink allemaal gedaan heeft kan gewoon niet. Het ondermijnt de democratie!
Klik om te vergroten...

Nee... wedden dat als je een onderzoek zou houden onder de bevolking dat het merendeel voor het verbod is? Dus is het de vertegenwoordiging van de demos.
s
shokoraLid
01-01-2024, 00:00
#11
BlackRobBlunt zei:
Pikachu zei:
shokora zei:
Nouja, het is een begin. Nu maar hopen dat die rechtzaak iets concreets uithaalt, want wat Ab Klink allemaal gedaan heeft kan gewoon niet. Het ondermijnt de democratie!
Klik om te vergroten...

Nee... wedden dat als je een onderzoek zou houden onder de bevolking dat het merendeel voor het verbod is? Dus is het de vertegenwoordiging van de demos.
Klik om te vergroten...

Wedden dat als iedereen eerlijk voorgelicht zou worden de helft er ineens niet zo'n problemen meer mee zou hebben?
Klik om te vergroten...

Inderdaad. Het is niet eerlijk om eerst een hetze tegen paddo's te maken in de media, mensen tientallen jaren lang bloot te stellen aan indoctrinatie zowel vanuit de overheid als vanuit de maatschappij zelf en dan aan deze zelfde onwetende mensen vragen een goede beslissing te maken over een paddoverbod.
s
shokoraLid
01-01-2024, 00:00
#12
Nouja, het is een begin. Nu maar hopen dat die rechtzaak iets concreets uithaalt, want wat Ab Klink allemaal gedaan heeft kan gewoon niet. Het ondermijnt de democratie!
b
buzzriderLid
01-01-2024, 00:00
#13
phy zei:
Maar op zich wel prettig dat het weer een eindje is uitgesteld.
Klik om te vergroten...

wat is er goed aan dat de regulering is uitgesteld? dit is een alternatief voor het verbod.
Klik om te vergroten...
of het goed of slecht is kan ik niet zeggen maar ik weet wel dat ik dan in ieder geval nog altijd paddo's kan gaan halen
B
BlackRobBluntLid
01-01-2024, 00:00
#14
Pikachu zei:
shokora zei:
Nouja, het is een begin. Nu maar hopen dat die rechtzaak iets concreets uithaalt, want wat Ab Klink allemaal gedaan heeft kan gewoon niet. Het ondermijnt de democratie!
Klik om te vergroten...

Nee... wedden dat als je een onderzoek zou houden onder de bevolking dat het merendeel voor het verbod is? Dus is het de vertegenwoordiging van de demos.
Klik om te vergroten...

Wedden dat als iedereen eerlijk voorgelicht zou worden de helft er ineens niet zo'n problemen meer mee zou hebben?
d
deadlockLid
01-01-2024, 00:00
#15
DreamWeaver zei:
Ab & Ernst, ik heb net weer een kweeksetje besteld, als jullie je eens geroepen voelen om uit dat CDA keurslijf te stappen mag je er wel een paar van mij hebben!
Klik om te vergroten...
Nee joh, de kans op een bad trip bij die stakkers is veel te groot :openmouth:
p
phyLid
01-01-2024, 00:00
#16
Welnee, het zal juist een verlichting zijn!
Hun hele leven is een grote 'bad' trip.

Wie wil zich nou identificeren met die twee stofluizen.

:wink:
D
DreamWeaverLid
01-01-2024, 00:00
#17
deadlock zei:
DreamWeaver zei:
Ab & Ernst, ik heb net weer een kweeksetje besteld, als jullie je eens geroepen voelen om uit dat CDA keurslijf te stappen mag je er wel een paar van mij hebben!
Klik om te vergroten...
Nee joh, de kans op een bad trip bij die stakkers is veel te groot :openmouth:
Klik om te vergroten...

Ook van bad trips kun je veel leren :wink:

Verlichting in schimmelvorm, komt u maarrrrr!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."